Jak se již stává pravidlem každá herní legenda se ze zastaralého 2D převádí do nového 3D zobrazení. Po každém takovém převodu se s napětím očekává jak to přijme herní komunita. Není jednoduché udělat z 2D herní legendy, stejně dobrou 3D hru. Jedním takovým nepovedeným pokusem byl předposlední díl Prince of Persia, který kromě “3D“ v názvu nepřinesl nic nového a jménu Princ of Persia akorát uškodil. Ale pokud se díla chopí kvalitní firma je úspěch více méně zaručen, čehož může být důkazem právě poslední díl s podtitulem Sands of Time..

Další takové předělávky se dočkala další, dá se říci 2D legenda, Aladin. Věřte či ne, v době jeho největšího boomu ho hrál snad každý. Byla to ve své době jedna z mála kvalitních hopsaček, které byli na trhu k dispozici. Jak vypadá nový Aladin v novém třetím rozměru se vám pokusím přiblížit právě zde.

Příběh začíná v dávných dobách ve městě Agrabah. Vlády se zde ujala Nasira, čarodějnice která usilovala o Aladinův život již v předešlém díle, ale bez úspěchu. Nyní se jí otevřely větší možnosti a chce se ho nadobro zbavit. Aladin překvapen novým vládcem má strach o sultána a princeznu Jasmínu a  hodlá je co nejdříve najít.  Než cokoliv stačil udělat, uslyší jak k domu přicházejí stráže. Ovšem Aladin má džina, který ho dostal na poslední chvíli ven. Tady vám začíná cesta plná nástrah a překvapení.

Vizuální stránka vás nějak zvlášť nepřekvapí, je to spíše slabší podprůměr. Ručně dokreslené pozadí vypadá dosti pixelovitě, nemluvě o různých překážkách visících volně ve vzduchu. Za zmínku též stojí různé nedotáhnuté věci jako např. při skoku se Aladin vůbec nedrží lana a visí volně ve vzduchu, párkrát jsem také narazil na nějakou tu neviditelnou překážku. Nutno dodat, že se většinou objevovali u stran, takže pokud nelítáte všude možně jako já, ani si jich nevšimnete. Toto jsou ovšem jen detaily, který hráč ani nezaregistruje.

Neboť vizuální stránka zde není to podstatný. Jelikož je titul vytvářen pro ty nejmenší hráče, kteří, jelikož jim to rodiče nedovolí, nemají s hrami žádné větší zkušenosti. Pro ně je zde nejdůležitěší hratelnost. Jelikož je dnes herní trh přecpán hrami všeho druhu (lovení jelenů začínaje a ujetým tykonem konče), zahraje si tuto hru kromě již zmíněné komunity jen nostalgik, kterého zajímá jak dopadla jedna legenda, která ve své době něco znamenala.   

Jak nad tým tak přemýšlím Aladin je docela dobře hratelným titulem. Je pěkné, že autoři skoro vše ponechali při starém. Opět se zde setkáme herním automatem na kterém můžete vyhrát mimo jiné i nějaký ten život navíc, džinem, který vám zde přináší důležité rady do života,  drahokamy, zlaťáky a první pomoc v podobě zelené krabičky která je vtipně označena jako „džinova pomoc“a s nějakými logickými úkoly, je chvályhodné, že se hra také snaží o zapojení naší šedé kůry mozkové. 

Dobře není vyřešeno ovládání, které je stejně jako v PoP: Sands of Time řízeno podle pohledu kamery, což může být docela matoucí. Kamera by také zasloužila menší úpravu neboť občas místo Aladina zabírá zeď či jiný neživý předmět. Alespoň, že na nás autoři pamatovali a umožnili nám zde manuálně si ji nastavit, čímž tento problém tak trochu vyřešili. Ovládání je o trochu složitější než tomu bylo v předešlém díle. Ovšem není to nějaký markantní rozdíl, takže i tak se dá označit jako jedno z těch, které si osaháte okamžitě a žádné větší problémy vám dělat nebude. Což je v tomto případě jenom dobře.

S Aladinem kromě máchání mečem můžete také házet jablka, skákat a hlavně dupat, což je i pěkně graficky zpracováno. Je chvályhodné, že autoři nevymýšleli nic nového a použili léty osvědčený herní systém a když už jsme v tom „3D“ oblažili nás i nějakými novými pohyby. Nepřátel je zde více druhů, což tak trochu ovlivňuje váš postup ve hře. Kromě meče se občas hodí využít i nějaké to jablko, které se většinou válí někde okolo.

Dali by se rozdělit do třech kategorií, jako pohybující se, pohybující se a vícenozí. Na „pohybující se“ vám stačí jenom meč, který je spolehlivě odstraní. Pokud jste dostatečně rychlý můžete pro zpestření použít i nějaké to jablko. „Nepohybující se“ povětšinou se nepohybují (logicky, že) neboť hlídají velmi důležitý průchod. Zde je nutno použít jablko, které je omráčí a vy je pár ranami pošlete k zemi. Pokud tak neuděláte můžete si být jisti, že živý neodejdete. Poslední skupinu tvoří pavouci, které nezabijete mečem a jablka vám zde budou také na nic. Zde vám pomůže jenom dupání. Toho si také hodně užijete.

Každičký váš pohyb je ve hře zvukově podbarven. Všemi lokacemi se line pohodová hudba příjemná na poslech, která se vám nikdy neoposlouchá. I když se nemůže řadit mezi hudební špičku, výborně dokresluje atmosféru. Aby si hru každý plně vychutnal, dočkala se i české lokalizace. Se smutkem musím však konstatovat, že nedopadla nějak zvlášť dobře. Najdete zde i takové věci, že např. nahoru je zde zobrazeno jako Na, místo vlevo je zde levo, skrčení je zde přeloženo jako klek. Bohužel nebo spíše bohudík (jak chcete) najdete zde jenom titulky nikoliv dabing, což je podle mě jenom dobře.

Aladin je čistě budgetová hra. Nemá nějaké velké ambice vyniknout.  Malé hráče potěší, ale pro nás počítačový  harcovníky mohu jenom politováním dodat, že je to hra dělaná rychlým tempem, kde se na nějaké detaily nebral přiliž ohled. Byla dána věková hranice a podle toho se hra zařídila. Pokud by autoři chtěli, určitě by z toho dostali mnohem více.

Ale i tak se jedná o  zábavnou hru, při které se nudit nebudete.

 

« Autor článku »

Pat


Tématické články:

Aladin, Prince of Persia I, Prince of Persia II, Prince of Persia: The Sands of Time

« QuickBoX »


Vývojářské studio:

Dysney Interactive

Tak tohle vývojářské studio šlo s herní branží snad již od jejího počátku, proslavilo se hlavně polodětskými hrami, které nakonec hráli hlavně dospělí jako Aladin, nebo Lionking.

Pohled do budoucna ...

NE, NIC, TICHO


Hru doporučujeme těm, kteří ...

Jsou závislí na hopsačkách, nebo ji uvidí někde v bazaru z 20 Kč, v tom případě je to výhodná koupě.

Modifikovatelnost:

Žádná

Multiplayer:

NE


Hrací doba:

cca 20 hodin

RUB/LÍC

Grafika: 2/8
Zvuky: 3/8
Hratelnost: 7/8
Příběh: 3/8
Invence: 3/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+
 

Dobrá hratelnost

 

-

Grafika, zvuky, zastaralý herní koncept

To znamená, že:

Tato hra je živoucí mumií, můžete se s ní pobavit, ale nakonec z toho stejně nebudete mít dobrý pocit. 

Lokalizace:

Profesionální, bez dabingu