Je typickou střílečkou, kdy máte za úkol dostat se z bodu A do bodu B a mezitím postřílet hromadu tupých nepřátel. Gore bylo původně zamýšleno jako čistá multiplayer akce, jenže jak sami víte v roce 1999, kdy se objevili první zmínky o této akci nebyl moc dostupný internet a hra by se dostala jen mezi úzkou skupinu lidí. Což by logicky nepřineslo moc $ a tak byla přidána možnost hry jednoho hráče tj. singlplayer.
Hru vytvářela neznámá firma 4D Rulers Software Inc. Ostatně, že Gore byl dosti očekávanou věcičkou svědčí i fakt, že testovací multiplayerovou verzi si stáhlo neuvěřitelných 500 000 lidí. Očekávalo se ovšem od toho i to, že se najde distributor, který by to poslal do  obchodů. Hledaným distributorem se stala firma DreamCatcher Interactive.

Příběh není nějak výjimečný. Ocitáme se ve vzdálené budoucnosti, někdy okolo 21 století.
Katastrofická válka mezi UMC (něco podobného, jako dnešní vojenská policie) a teroristickou skupinou DAV(něco jako Al Kaida) měla za následek vymírání populace. Ovšem v laboratořích UMC vznikalo něco, co by mělo ukončit tuto hroznou válku a navždy zničit teroristickou skupinu DAV. Byl to stroj, který virtuálně simuloval prostředí a umožňoval rychlejšího vycvičení vojáků. O pár dní později byl tento stroj napaden virem, který umožňoval zabití vojáka ve virtuálním světě. Mělo to ovšem jeden háček, pokud byl voják zabit ve virtuálním světě, byl v klinické smrti v normálním světě. Tento hrůzný čin měl na svědomí OptikNERV, hlavní hacker teroristické skupiny DAV.
UMC má jedno eso (nebojte se, není to eso Rimmer z Červeného trpaslíka) v rukávu, vás.
Vydáváte na cestu plnou nástrah a teroristů DAV, kde jediným cílem je zneškodnění Optika NERVA a uvedení všeho do normálu. V praxi to znamená, že máte před sebou sedmnáct nikterak dlouhých misí, kde se po čase začnete trochu nudit.



Po grafické stránce hra příliš neexceluje. Popravdě řečeno je to slabší průměr. Engine hry je velice suchý, neumožňuje nic z toho co umožňují dnešní hry. Například ve hře neotevřete ani jedny dveře, skoro nic nelze rozstřelit a oblíbeným objektem autorů je asi vznášející stroze vypadající vrtulník ve kterém je sniper, který se do vás nemůže a nemůže za žádnou cenu strefit. Po odstranění zůstane viset vedle vrtulníku, vypadá to velmi amatérsky. Pokud vás hra zavede do útrob nějakého domu, naleznete zde holé zdi, no občas se na zdi objeví obrázek a v rohu pokoje uvidíte květináč, popelník a nebo pohovku, ale to je asi tak vše co mohou interiéry co by do výbavy nabídnout. I exteriéry se od interiéru nějak zvlášť neliší, připadá mi, že autoři zřejmě neměli dostatečně bujnou fantasii, všechno vypadá velmi stroze a suše. Naopak co se mi líbilo byli v jedné misi plně funkční hodiny. Celkově se hra jeví velmi staře a to že vývoj trval přes 4 roky se na ní značně podepsalo. V dnešní době nemá moc šancí. Kdyby Gore vyšel někdy v době Quake III Areny, sklidil by alespoň nějaké ovace, ale v dnešní době je hra po grafické stránce značně out.

Zvuky ve hře nejsou také nějak excelentní. Hudba, která vám dělá doprovod při hraní, je přívětivá, pohodová a slušně podbarvuje situaci. Ostatní zvuky, jako zvuky zbraní nebo prostředí by se dali hodnotit jako slabší průměr. Kromě zvuků, budete ve hře slyšet i vlastní funění a při dosáhnutí záporných hodnot budete i kolabovat. Autoři do hry totiž zakomponovali i jakýsi měřič pohybu.

Umělá inteligence vašich pomocníků, na které občas v průběhu hry narazíte je mizivá. Nejenže vám nabíhají přímo před zbraň, ale nejhorší je to že, pokud jim dojdou náboje, nejdou si vzít nějakou poblíž ležící zbraň, ale vydají si to s protivníkem rozdat ručně. Dáte mi asi zapravdu, že pokud po nich hází nože, nebo střílí samopalem nemůžou to dlouho vydržet. Podobně jsou na tom i vaši nepřátelé. Párkrát se mi stalo, že mě začali evidovat až ve chvíli, když jsem to do nich šil samopalem. Nebo jsem na ně narazil otočený ke mně zády, nejspíše očekávali, že se vynořím ze zdi několikapatrového domu. Zarazila mě taky jejich špatná muška, párkrát se mi stalo, že mě překvapily v místě, kde bych je nikdy nečekal, očekával jsem brzký konec a následný reload, jenže jak jsem později zjistil, oni se do mě ani jednou nestrefili, tak jsem to nakonec vzal do svých rukou já a jasně jsem jím ukázal, že z vojáky organizace UMC si není radno zahrávat. Nesmím také opomenout, že vaši nepřátelé také nerozpoznají kde končí a začíná další budova, takže se pokoušejí tento volný prostor mezi budovami překonat. Což končí pádem na tvrdou zem, ovšem oni jsou tvrďáci, oklepou se vydávají vás znova zabít. Většinou to ovšem skončí tím, že pod vámi pobíhají do kolečka, protože žádná cesta nahoru k vám nevede.



 

Asi se ptáte co mě udrželo hrát tuto hru, když jsem jí do teďka vesměs pomlouval. Prozradím vám to, byla to její výborná hratelnost a jednoduchost. Už dlouho jsem na takovou hru nenarazil, všechno co potřebujete mít oči na stopkách, protože přesouvání do dalších lokací je řešeno pomocí žebříků, prken, lan a pod.

Arzenál, který máte k dispozici nějak nevybočuje ze standartu. Pro začátek si musíte vystačit pouze s nožem a pistolí, ale v průběhu hry narazíte i na brokovnice, UZI, kulomet, čtyřhlavňová brokovnice, raketomet, plamenomet, odstřelovačka, energetická puška atd. Výčet je velký, celkově narazíte na třináct druhů zbraní včetně granátů, některé umožňují i sekundární mód střelby. Jediné co by stálo za zmínku je zbraň, která pomocí elektrických výbojů ochromí nepřátele a jeden mód u zbraně, který před vámi vytvoří obranný štít. Kromě zbraní zde naleznete i brnění, které je rozděleno na jednotlivé části těla(hlava, tělo, nohy) a spousty lékárniček.

Multiplayer, nevybočuje také nějak ze standartu. Můžete okusit deatmatch ve dvou módech, boj o vlajku a také co jistě velice dobře znáte z Counter-Striku položení a odpálení bomby a ochrana důležité osoby. Ovšem je zarážející, že multiplayer neobsahuje také nějaké boty, jelikož to původně měla být čistě multiplayerová hra, dovede si představit Unreal Tournament 2003 bez botů? Já tedy ne. Ale zase na druhou stranu, jestliže by byli boti stejně chytří jako ti v singleplayeru, tak zas moc není o co stát. Autoři se alespoň vyhnuli spoustě výtek, které by se jistě snesli na jejich hlavu.

Závěrem bych jen dodal, že přes své nedostatky má Gore i  klady na které by jsme neměli zapomínat. Ovšem dlouhá doba vývoje udělala své a hra vypadá dosti zastarale. Jde o klasickou jednoduchou střílečku, která se řídí pravidlem, jdi na určené místo a mezi tím postřílej všechno živé. Pevně věřím, že i v dnešní době si najde své místo.

 

 

 

 

« Autor článku »

Pat


Tématické články:
 

Gore je typická akce ze staré školy, které se poslední dobou stále méně objevují. Mohli by jsme zmínit jednoho slavného představitele, Doom


« QuickBoX »


Vývojářské studio:

Pohled do budoucna ...

Kdysi se něco šuškalo o druhém dílu, uvidíme.

Hru doporučujeme těm, kteří ...

jsou herními nostalgiky a nevadí jim, že zde nenajdou žádné vymoženosti poslední doby.


Modifikovatelnost:

NE

Multiplayer:

ANO
 
 
Hrací doba:

cca 11 hodin


RUB/LÍC

Grafika: 3/8
Zvuky: 3/8
Hratelnost: 6/8
Příběh: 4/8
Invence: 3/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+


Funkční nástěné hodiny, legrační umělá inteligence

-

Zbytek


To znamená, že:

hru doporučujeme lidem, kteří disponují slabou herní mašinou a nostalgikům, kterým nevadí, že zde nenajdou žádné vymoženosti poslední doby.

 
Lokalizace: