Zjizvené tváře, bouchačky proklatě nízko, barové piáno a pach koniny ... připravte se!

Budgetová scéna má oproti AAA titulům velikou výhodu v tom, že zde mají autoři volné pole působnosti. Nejsou nikým příliš vázáni a proto zde nejčastěji vznikají opravdové herní poklady, které se mnohdy i vyšvihnou do první ligy jako tomu bylo v případě Serious Sama. Gun Warrior sice tak velké ambice nemá, ale zato divoký západ je docela lákavé téma co říkáte?

Začínáte v pokoji, který má nebezpečně mnoho oken a jako kdyby to nestačilo dveře jsou zabarikádované spadlým stolem, takže vám nezbývá nic jiného než občas vykouknout z okna ven a sejmout nějakého toho zlosyna, který na vás číhá venku. Abyste zbytečně dlouho svoji kůži nevystavovali venku, umístnili autoři vespod obrazovky malý radar, který vám zobrazuje aktuální pozici kovbojů, kteří by vás rádi viděli mrtvého.

Levelů zde není mnoho a ani jejich náplň není nějak extra dobrá, co byste ale také chtěli od divokého západu, že? Jak jsem již napsal, začínáte v uzavřené místnosti, po vybytí určitého počtu nepřátel v animaci přeskočíte spadlý stůl, který blokuje dveře a vydáváte se ven, kde opět musíte sejmout pár zločinců, nakonec vás ještě poškádlí závěrečný bos, kterého zlikvidovat je to nejjednodušší z celého kola. Poté se ocitnete ve vlaku, který přepadli lupiči a vy máte za úkol ho celý vyčistit. V mašině na vás opět čeká bos, který je stejně lehký jako ten předešlý. Následně se podíváme do dalšího westernového městečka - San Lonito, které je poznání těžší než to první. Nakonec vás animačka zavede k nelítostným bojům na život a na smrt, kde se utkávají jen ti nejrychlejší střelci, kteří mají opasek z pistolí proklatě nízko, aby zde změřili své reflexy. Nejdříve na vás čekají protivníci s dosti pomalou reakční dobou, postupem času se to však zlepšuje, nakonec na vás vykoukne drsňák ze všech nejdrsnější. Každý zápas předchází dlouhá animačka, která má navodit tu správnou atmosféru. Nic bychom proti ní neměl, kdyby šla přeskočit. Po pár neúspěšných pokusech asi každému z vás přijde docela otravné koukat se dokola na předlouhou animačku po které, než cokoliv stačíte udělat, jste mrtví, hra končí a nám nezbývá jet znova od začátku. Nechápu, když betatesteři testovali tuto hru, jak to že nepřišli na takovouhle fatální chybu, pokud tímto chtěli prodloužit herní dobu, která zde není nějak extra velká, čtyři maximálně pět hodin (záleží samozřejmě a tady obzvlášť na volbě obtížnosti)zvolili pěkně hloupou cestu L.

Celkově exteriéry a interiéry nevypadají nějak špatně, někdo by sice mohl namítnout, že trochu zavání sterilitou, což je pravda, ale hodnotíme zde budgetový titul, u něhož se to dá přehlédnout.

Interakce s okolím zde podle očekávání žádná není, nepotěší ani, že se protivníci ukazují na těch samých místech. Abych to upřesnil, nikomu z vás se určitě nepovede dohrát hru na jeden pokus. Pakliže budete kolo x krát opakovat, zapamatujete si zajisté kde se, který nepřítel ukazuje a zaskórovat potom nebude již nic složitého. Občas se pozice protivníků trochu změní, ale není to nic drastického, co byste nezvládli. Textura je trochu rozmázlá, potěšila mě zvláště oprýskané zdi, která je výborně zpracována. Postavy vypadají dosti amatérsky, neboť je autoři obdařili velice malým počtem polygonů, díky čemuž působí velice hranatě. Po dlouhé době jsem zde také viděl některé osoby mluvit bez otevírání pusy, což se už vidí opravdu jen málo kdy.

Najdeme zde i pár dobrých nápadů. Jedním z nich je klepání ruky, čili i zbraně v závislosti na velikosti zranění. Lékárničky a bedýnky s náboji se náhodně objevují v momentálně aktivní oblasti v úrovni a po pár sekundách opět zmizí. Vzít si je můžete jedině tak, že do nich střelíte. Zobrazují se bohužel na těch samých místech takže, po chvíli pozorování budete přesně vědět kdy se co zobrazí. Naopak co vás zde bude neuvěřitelně s*at (ještě jednou a ... - pozn. korektor a cenzor) jsou neviditelné zábrany, které jsou skoro u všech rohů ve hře. Když k tomu připočtu strašně pomalé přebíjení, jedná se potom o smrtící kombinaci, která vás skoro vždy pošle na začátek levelu.

Volně ukládat pozici zde samozřejmě nejde, takže jste odkázány na pozice, které pro vás připravili autoři a věřte mi, moc jich není, v každém levelu je vždy jedna a to na začátku. Zbraní zde je osm. Jsou to kolt, automatický revolver, dvojitý automatický revolver, nějaký vylepšený kolt, Winchestrovka, lovecká puška, brokovnice a sniperka.

V každé lokaci máte však k dispozici pouze tři. Kolt má neomezený zásobník, pro ostatní dvě musíte průběhu mise sbírat potřebné náboje. Zbraně se zde liší v rychlosti přebíjení a řekl bych i v jejich síle. Ovšem v pohodě můžete projít celou hru i ze základní výbavou, což není dobré, přichází tak v niveč zbylé zbraně, které zde jsou potom jenom na okrasu.

Pochvalu si zaslouží ovládání, které je jednoduché, chodí se klávesami W,S,A,D a krčí se klávesou C. K míření, střílení a přebíjení si plně vystačíte z myší, kdy na správnou funkci každého tlačítka zcela jistě brzo přijdete sami. 

Inteligence protivníků je zde naprosto nulová a to myslím opravdu nulová. Stále se zobrazují na stejných místech, při přebíjení se ani nekryjí za nějaký předmět.  Pravda, někdy se schovají a občas přejdou z místa na místo, díky skriptu, většinou však pro nás z méně dostupného na lepší, kde už ho není žádný problém strefit. Párkrát se i zasmějete, když je uvidíte jak se přikrčený snaží přejít ulici, ve snaze uniknout vašemu orlímu zraku a pevné ruce.

Zvuky jsou zde průměrné, občas prohodí hlavní hrdina drsnou hlášku, nebo vás hra upozorní, že už zase máte prázdný zásobník. Hudba je zde na naprosto jiné úrovni. Sice se stále opakuje smyčka pár melodií stále dokola, těžko se vám ale ohraje. V každé úrovni na vás čeká vždy jiná v závislosti na povaze úkolu, které mají pomoci dokreslit potřebnou atmosféru. Nutno dodat, že se jim to docela i daří.

Co dodat na závěr, po dlouhé době zde máme titul, který přišel s originálním nápadem. I přes těch pár chyb, na které se po určité době zcela jistě zvyknete, se jedná o ucházející titul, který si zaslouží vaší pozornost. Zezačátku mě to sice připomínalo policejní výcvik, který jsem párkrát viděl v amerických seriálech. Znáte to, jdete po liduprázdné ulici a vždy se odněkud objeví karikatura nějakého zločince a vy musíte do něho udělat kulkou díru, abyste si připsal nějaké ty bodíky a udělal si očko u na některých místech přírodou či silikonem hojně obdařené instruktorky (vidíš, že tam rovnou nemusíš psát kozaté - pozn. korektor a cenzor). Komu nevadí nevýrazné grafické zpracování a krátkost bude jistě spokojen.

 

« Autor článku »

Pat


Tématické články:

Divoký západ? Kdepak z tohoto soudku tady nic nemáme, ale pokud máte zájem o akční budgetovky, tak to sloužit můžeme: Blow Out, Gore, March, Nitro Family, Serious Sam SE, Shade, WWII Sniper či Will Rock.

« QuickBoX »



Pohled do budoucna ...

Nikdo neví, ale slušných budgetovek je vždycky málo ...

Hru doporučujeme těm, kteří ...

nekladou důraz na dokonalost, ale na hratelnost.

Modifikovatelnost:

Žádná

Multiplayer:

Ne
 
Hrací doba:

cca 5 hodin.

RUB/LÍC

Grafika: 3/8
Zvuky: 4/8
Hratelnost: 6/8
Příběh: 3/8
Invence: 6/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

 

Nějaké nové nápady, hudba, textura oprýskané zdi, originální nápad, cena
 

-

Neviditelné překážky u rohů, tupá AI, krátkost, se základní zbraní projdete celou hru, nízkopolygonové postavy, břichomluvci
 

To znamená, že:

Pokud milujete Sedm statečných a spíte s koltem pod polštářem, máte na odpoledne o dobrou zábavu postaráno.

Lokalizace:

Ne