Gorgon Freeman opět v akci

První díl by se dal označit jako průlomový, na svou dobu, úžasné vizuální zpracování, dokonalý příběh, dobrá umělá inteligence a naskriptované sekvence zde slavili své premiérové vystoupení, dnes se na nich některé vývojářské studia nebojí postavit celý koncept hry. Nejznámější hra poslední doby je bezpochyby Call Of Duty, která by bez použití skriptů nikdy nedosáhla takového uznání ze strany hráčů a herních novinářů. Jak plynul čas, vyšlo i na motivy Half-Lifu, pokračování v podobě tří datadisků, které měly za úkol ještě prodloužit úžasná dobrodružství nejznámějšího fyzika na světě Gorgona Freemana. Odvedená práce na nich ovšem nedosahovala takových kvalit, jako původní díl a tudíž se na ně velice rychle zapomnělo. To ovšem nikdo ještě nevěděl, že potají začínají vyplouvat první myšlenky o druhém plnohodnotném pokračování, které, jak všichni ve Valve doufali, překoná po všech směrech první díl.

Po dobu vývoje potkal „druhý díl“ ještě horší osud než konkurenčního Dooma III. Odcizení hratelné betaverze byl veliký šok, ale slabý odvar toho co se mělo dít o pár měsíců později, kdy zcizení zdrojového kódu, by mohlo znamenat zánik legendy, která v roce 1997 dala nové základy akčnímu žánru, který do té doby jel v kolejích dnes již skoro zapomenutých doomovek. Nestalo se tak, po ročním odložení se opět na naše monitory vrací starý známý Gorgon Freeman s páčidlem v ruce, aby opět zachraňoval lidstvo, nyní před jakou si obdobou nacistické diktatury. Neodpustím si ještě jednu poznámku, „k dvou neočekávanějším hrám tohoto roku“ jak je nazýval každý jedinec v herní branži. Toliko očekávané byli nejen kvůli jejich slavným předchůdcům, ale obě měli přijít zcela novým, dosud nikde neviděným herním enginem, který by měl v sobě zahrnovat vše potřebné pro vytvoření her nové generace. Zatímco Doom III převážně sázel na megalomanské grafické zpracování a hutnou atmosféru, byl pro nejednoho z nás velkým zklamáním, protože od tolik hypované hry, která byla velice silně medializovaná ještě před oficiálním ohlášením, jsme čekali prostě něco více než převedení prvního dílu do nového HI-TECH enginu.

Je lepší Source a nebo Doom 3 engine?

>>Na tuto otázku není jednoznačná odpověď, každý má své pro a proti. Všem diskutérům zaťal tipec jeden šílenec, který převedl hry na konkurenční enginy. Výsledek?
Doom 3 engine je vyspělejší po technické stránce, ovšem má velké problémy s vykreslováním rozsáhlých venkovních prostor a fyzika také není extra dobrá, veliká hardwarová náročnost také nepotěší.
Zato Source engine je jako dělaný pro hry typu Operace Flaspoint, fyzika je až neuvěřitelně dobrá, ale ztrácí body ve kvalitě zobrazení scény, protože nevyužívá „zatím“ bump maping, či jiné speciální efekty, které jsou v prvé řadě velice hardwarově náročné, proto je zřejmě ve Valve do svého nového enginu nezahrnuly. Vynahrazuje nám to ale velice ostrými texturami a realisticky ztvárněnou vodou.
Co dodat na závěr, nejvýkonnější a zároveň nenáročnější na výkon počítače bude bezpochyby Unreal 3 engine, který je stále ještě ve vývoji (info zde). Když byly v minulém roce promítány nějaké ukázky na výstavě E3, všichni slintali nad neuvěřitelnou detailností všech objektů. Nutno dodat, že běžel na nějaké kartě nové generace od NVIDIE, (zda to byla karta z současné šestkové řady nebudeme raději spekulovat) z toho se dá také usoudit, pro karty jaké firmy je primárně vyvíjen.

Half-Life byl na tom o poznání hůře. Měl v ideálním případě překonat svého předchůdce, který po všech stránkách byl téměř dokonalý a při té příležitosti představit světu technologické finesy nového Source enginu. Jak nakonec druhá v pořadí (myslím časovém) nejočekávanější hra dopadla, ublížilo jí roční zpoždění?  Vše si můžete přečíst v naší recenzi (Dvě nejočekávanější hry roku? A co takhle Vampire Masquerade: Bloodlines, Rome: Total War, Battle for MiddleEarth, Far Cry, Dungeon Lords, Medal of Honor: Pacifik Assault, Syberia II ... ach ti akční hráči –pozn. Mat).

Stejně jako na začátku prvního dílu přijíždíte do města dopravou. Sotva vystoupíte, slyšíte jak k novým obyvatelům města City 17 promlouvá z megafonu hlas starého muže a vítá je v jejich novém bydlišti. Všude létají sondy, které fotí do celoměské databáze nové obyvatele tohoto na první pohled pěkného města. Jak později zjišťujete, vládne zde tvrdá diktatura, která každého odpůrce režimu tvrdě trestá. Její všemohoucí policejní ochránci jsou jasným důkazem nehumánního jednání s místním obyvatelstvem. Pár minut poté co vystoupíte, vás zatknou a odvedou k výslechu. Zde náhodou narazíte na jednoho člena Odboje, který vás po krátkém rozhovoru opět pustí na svobodu. Věci začínají nabírat na obrátkách, stáváte se nejhledanější zločincem-odpůrcem režimu. Při jednom neúspěšném střetu s všudypřítomnou městkou policií jste zachráněn neznámou osobou, která je vám po chvíli představena jako dcera starého známého Eliho Vance z Black Mesy. Kromě něho se zde setkáte s mnoha dávnými známými včetně stále zaměstnaného vědce, Alexe Klinera. Při pokusu vás teleportovat za Elim se stane chyba a vy jste omylem přemístěn jinam, než kde vás očekávají. Zde začíná strastiplná cesta, která nakonec vyústí v nejedno překvapení, které vám samozřejmě neprozradím, zde by se jednalo o čisté barbarství, protože z takhle kvalitním příběhem se může pochlubit málokterá součastná hra. Výjimkou je její zakončení, které bylo na můj vkus příliš uspěchané, ovšem velice originálně ztvárněné.

Samotná hra by se také dala označit jako pěkný interaktivní film, neboť přechody mezi kapitolami jsou velice hladké a nebýt popisků nikdy byste nezjistili, kde jaká kapitola končí a další začíná. Jediná mise, která dle mého skromného názoru nezapadala do dizajnu ostatních byl Ravenholm. Z počátku byl pro mě nádech hororové akce příjemným zpestřením, ovšem toto nadšení netrvalo moc dlouho, neboť mise je to velice dlouhá a když jsem jí úspěšně zdolal, byl jsem rád, že jí mám za sebou. Kdyby byla kratší, nic by se nestalo. Vadou na kráse je také rozkouskování hry do několika nahrávacích zón. Zde by si měli vzít příklad z Far Cry, kde vám kromě smrti, radost z poctivé akce nic nekalilo.

Kromě klasického chození nám autoři připravili kompletní prohlídku kanalizační soustavy v City 17, kterou absolvujeme ve vznášedle. Zprvu jsem očekával klasiku, z bodu A se dostaň do bodu B a mezi tím postřílej co nejvíce nepřátel. Jak jsem později zjistil, zase až tak jednotvárné to není. Kromě samotného ježdění, musíte řešit spoustu přídavných, ale pro další postup velice důležitých úkolů, po dlouhé době musíme holt opět použít šedou kůru mozkovou ať se vám to líbí nebo ne.  Vznášedlo je zprvu neozbrojeno, místo abyste stříleli hlava nehlava vyskakující nepřátelé, ujíždíte, co to jde před jistou smrtí do blížících se kanálů. V druhé půlce této kanalizační jízdy vám Hnutí odporu připevní na vaše vozítko kulomet, čímž vám další postup velice ulehčí. Kromě již zmíněných adrenalinových misí zde narazíte i na tzv. oddechové mise, kdy si v klidu můžete prohlédnout město. Dočkáme se zde i různých naskryptovaných situací, kdy nám před vašima zraky sestřelí helikoptéra mohutný komín, potom vám člen Hnutí odporu shodí barel se zásobami do vody atd. Autorům se také výborně povedlo vytvořit obraz východoevropského města z poloviny minulého století. Oprýskané zdi, vraky trabantů, varburků a další ovzduší zamořující typy starých automobilů se válí po ulicích, nápisy na budovách, posprejované zdi navozují tu správnou depresivní atmosféru, kterou zažívá každý obyvatel tohoto města.

Zajímavé odkazy

Mapy do multiplayeru

http://halflife2.filefront.com/file/;33929 http://halflife2.filefront.com/file/HalfLife_2_ Mappack_Volume_2;34071

Komix

http://www.hlfallout.net/articles.php/mschl_56/

Podivné grafické chyby v Half-Life 2

http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=11770

Ukázky ze soundtracku

http://download.games.tiscali.cz/game/ addons6/halflife_2-soundtrack-ukazky.zip

Seznam příkazů do console HL2

http://www.hl2world.com/wiki/index.php/Half_Life_2 Client_Console_Commands

Všimněte si, že zde autoři počítají i s kooperativním multiplayerem, neboť příkaz k jeho případné aktivaci zde také nalezneme.

Podíváme se i do okolí města, které je po dlouhých bojích mezi utlačovateli a rebely zcela zničené. Opuštěné, oprýskané stavby jsou němými svědky v minulosti proběhlých bojů. Zde nasednete do vyzbrojené buginy a vydáte se na pomoc kolegům v nouzi. Velká škoda, že bugina není stejně dobře ovladatelná jako vznášedlo, chvíli trvá, než vstřebáte ovládání. I zde se opět setkáte problémy, kde musíte potrápit šedou kůru mozkovou. Dostanete se do situace, kdy musíte otevřít bránu, abyste mohli pokračovat v cestě nebo pomocí Gravity gunu ostřelovat dotěrné elektrické koule. Jak jsem zjistil, nejlepší je ji chytit a vystřelit do vody, kde okamžitě exploduje. Během cesty často narazíte na zdánlivě opuštěná stavení, která je dobré navštívit a doplnit si stav zásob, protože těch zde není nikdy dost.

Mnoho her se dnes chlubí propracovanou mimikou. V porovnání s Half-Life 2 hraje jakákoliv jiná hra druhé housle. Je až neuvěřitelné s jakou realistickou přesností ji dokázali ve Valve ztvárnit. Postavy při dialozích hýbou čelem, dělají různé obličejové grimasy, zvláště ve vypjatých situacích jsem zůstával žasnout, neboť byli skoro k nerozeznání od živých herců. Za zmínku stojí i výborné modely postav, které bych označil jako nejlepší které jsem kdy viděl. (U Dooma jsem si je nemohl moc prohlédnout a soudit dle screenshotů není zrovna to pravé ořechové). I když Source nepodporuje všechny moderní technologie poslední doby, odvedli grafici ve Valve velice dobrou práci. Na mém počítači 2800XP, 9800SE,1024 MB RAM to běhalo na nejvyšší detaily naprosto plynule, což mimojité svědčí i o výborné vyladěnosti enginu. Podpora Direkt X9 je zde samozřejmostí.

Udělat dobrou umělou inteligenci se podaří málokteré hře. Poslední takovou hrou bylo Far Cry, kde vás nepřátelé bez větších obtíží neváhali obklíčit ze všech stan. Half-Life v tomto směru tak dokonale nesplnil naše očekávání, ale i přesto se řadí k hrám, které mají v tomto ohledu co nabídnout. Zde se AI liší typem nepřítele. Zombíci se plouží a nejsou nějak nebezpečný, Headcraby zase nechutně skáčou, čímž v určitých chvílích velmi využívají momentu překvapení, vojáci jsou docela chytří a přizpůsobivý, stále na vás hází granáty a snaží se schovávat za statické předměty. Vaši spolubojovníci na tom také nejsou nějak špatně, mají ovšem jednu velkou vadu, stále se vám ve stísněných prostorách neuvěřitelně pletou pod nohy, alespoň že jsou tak slušný a omluví se za to.

Zbraní je v této hře velké množství. Ze začátku začínáte klasicky s páčidlem (bez něj by to zde ani nešlo), dále narazíte na pistol, Magnum, samopal, brokovnici, kulomet, raketomet s laserovým naváděním střel, vábničku, Gravity gun, granáty a v neposlední řadě na kuš, která se v určitých okamžicích stane velice nepostradatelnou zbraní. Jednou z neobvyklých zbraní je vábnička, díky ní vám Antilioni nikdy neublíží. Ač se to zprvu nezdá, je to velice dobrý pomocník, který vám v dobách největší nouze kolikrát podá záchranou ruku. Jak s ní zacházet se naučíte v jedné kolonii u rebelů, kde vám průvodce bude dělat Vortigaunt. Její klady jistě brzo sami oceníte.

Nic není dokonalé. Ani Source engine ne.

Další velice dobrou zbraní je všemi očekávaný Gravity gun. Ze začátku vám sice jenom pomůže k překonání nějaké překážky, abyste mohli pokračovat dále. Zde poprvé není fyzika jenom na okrasu, ale díky ní vyřešíte nejeden zapeklitý úkol. Pokud si myslíte, že k překonání většího výškového rozdílu na sebe naházíte pár nějakých bedýnek, jste na omylu. Předměty, které zde budete ukládat na sebe už nemůžete naházet hala bala, ale stejně jako v reálu je pečlivě poskládat, aby se to s vámi nakonec nezřítilo. V pozdějších fázích se stane neocenitelnou palebnou zbraní, s kterou můžete na protivníky házet nejrůznější předměty, či vracet odjištěné granáty zpátky vlastníkovy, který bude jistě velmi potěšen. Vrchol vás čeká v Citadele, kdy po menší úpravě můžete házet s lidmi, či trhat ze zdi nejrůznější panely a metat je po zhoubě města City 17. Tato zprvu nepotřebná zbraň se zaslouženě stala jednou z nejlepších a nejpoužívanějších z celé hry, není divu, že jí chce id software také přidat do svého připravovaného datadisků k Doomovi III.

Zvuková stránka se zde také nemá za co stydět. Do kvality může zdatně konkurovat i největšímu rivalovi Doomovi, který si zvlášť na různých strašidelných zvucích dával velice záležet. Hudba zde nezní po dobu celé hry, ale v těch nejdramatičtějších okamžicích se snaží ještě více podkreslit již tak napínavou atmosféru. Během hry si můžeme vyslechnout spoustu rozhovorů, ať již od postávajících obyvatel města,  hnutím odporu či despotických porušovatelů lidských práv a svobod. Dabing je vynikající, zdatně mu sekunduje výborná mimika díky níž máte někdy pocit, že mluvíte s opravdovými lidmi a ne s počítačovými figurkami. Autoři správně zvolili, když nechali postavy namluvit profesionálními herci. Trochu mě však zarazilo, že po celou dobu hlavní hrdina neřekl ani slovo. Jestli nevěděl co má v tu chvíli říci a nebo se nechtěl ztrapnit přihlouplými otázkami, se bohužel již nedozvíme.

Trochu nepohodlně je zde udělán systém na ukládání pozic. Velice zamrzí absence vlastního pojmenování uložené pozice. S hrou se uloží jenom obrázek, který jde potom v záplavě dalších uložených pozic docela obtížné identifikovat. Delší doba nahrávání také zvláště nepotěší, naopak pochválit musím velice krátkou dobu nahrání uložené pozice při Quickloadu.

Multiplayer jako takový ve hře nenajdeme, zastupuje ho zde nový Counter Strike: Source. O čem je nemusím jistě dlouze rozepisovat, každý akční hráč ho nepochybně zná. Ale nemusíte být smutní, že si nezahrajete nový HL2 v klasickém multiplayeru. Do hry byl za importován (jak ho zprovoznit najdete v jednom příspěvku pod recenzí), ale autoři ho asi z časových důvodů nemohli dodělat, tak ho nechali takový, jaký je a veřejnosti se o něm pro jistotu ani nezmiňovali. Modařská komunita však nikdy nespí, na Internetu se záhy objevil doplněk, který tuto neradostnou mezeru zacelil. Pracuje se i na kooperativním přídavku, který v praxi znamená další hodiny zábavy navíc. J

Nový Half-Life na mě udělal dobrý dojem a co je důležité, splnil má očekávání. Pestré prostředí, návyková hratelnost, výborná atmosféra, poutavý příběh, jsou prvky, s kterými se může pochlubit málokterá hra. Osobně ji řadím k nejlepším hrám, které tento rok vyšli.

 

(Half-life 2 by si zcela jistě zasloužil 7 a půl Áčka, ale půlky bohužel nevedeme)

« Autor článku »

Pat


Tématické články:

Recenze na Call of Duty, která též využívá skripty. Far Cry nabízí podobný herní požitek + výbornou umělou inteligenci.


« QuickBoX »


Pohled do budoucna ...

Dle našeho názoru na sebe datadisk nedá dlouho čekat, ale ještě nebylo nic oficiálně ohlášeno.


Hru doporučujeme těm, kteří ...

mají rádi kromě zběsilé akce i trochu toho přemýšlení a potrpí si na dobrou atmosféru.

Modifikovatelnost:

Dobrá, velice dobrá.

Multiplayer:

CS: Source + neoficiální mody
 
Hrací doba:

kolem 20 hodin

RUB/LÍC

Grafika: 8/8
Zvuky: 7/8
Hratelnost: 7/8
Příběh: 8/8
Invence: 7/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

 

Skvělá grafika, hlavně modely a mimika postav, nové nápady (manipulátor čili gravity gun), fyzika, atmosféra

 

-
 
Není plnohodnotný multiplayer, občas AI spolubojovníků

To znamená, že:

Half- Life 2 je přesně tím, co jsme od něho očekávali. Předvánočním hitem a menší revolucí.

DOOME, JDI SE VYCPAT!

Lokalizace:

Profesionální na pouze Tiscali Games


   

Napsali jsme o Half-life 2

Half-Life 2 pokořen za 2 hodiny 57 minut a 35 sekund

Ač se to zdá neuvěřitelné, nejočekávanější akce tohoto roku Half-Life 2 byl pokořen za neuvěřitelné 2 hodiny 57 minut a 35 sekund. Podle oficiálních informací z Valve je hrací doba normálních hráčů mezi 14 – 21 hodinami, což jsou velice reálné časy. Borec, který dokázal pokořit tuto očekávanou akci, za tak krátký čas, se jmenuje David Gibbons. Záznam si můžete stáhnout zde.

Kooperace k Half–Life 2

Herní pamětníci si jistě ještě pamatují, jaký rozruch vzbudila v době vydání, neznámá akce Half – Life. Na žádnou jinou hru nikdy nevzniklo tolik modifikací, některé byli velice kvalitní, některé méně, ale jen jedna umožňovala zahrát si znova singl v kooperaci s kamarády. Na vydání druhého dílu se čekalo, ještě s větší netrpělivostí než na konkurenčního Dooma 3, který mnohých z nás (včetně naší redakce a mě) nesplnil vše, co jsme od něj očekávali.

I přes menší říjnové fiasko, s odcizením zdrojového kódu jsme se konečně dočkali. Rok poté Half-Life 2 konečně vyšel a nyní již leží u každého poctivého pařana na HDD.

Kromě toho se na Internetu vyrojilo spoustu modifikací, které různě upravují či úplně od základu mění tuto výbornou hru.

V skoro každé áčkové hře zapomínají autoři na kooperativní mód, což je velká škoda. Tuto chybu se snaží eliminovat pár nadšenců, kteří stáli i u zrodu kooperace z prvního dílu.

Netrvalo dlouho a oznámili, že nezklamou fanoušky a pustili se do práce i u aktuálního druhého dílu.

Pokud máte zájem podílet se na jedné z nejočekávanějších modifikací, mrkněte na tuto saitu, kde se dozvíte vše potřebné.

Nám ostatním nezbývá než čekat a doufat, že se vše vydaří stejně dobře jako v předešlém díle.  

 

http://www.halflife.pexgames.com/games/halflife2/mods/index.html.en

 

Vyzkoušejte: Multiplayer do Half - Life 2

Autor: Pat

 Jak všichni víme, Half-Life 2 neměl obsahovat dle  vyjádření autorů, kromě CS:Source, žádný multiplayer. Ovšem jak ze zahraničních webů vyplynulo, přeci jen něco málo z multilpayerové scény také obsahuje. Nejedná se o nic převratného, ale je jisté, že kromě výborného singlu si ji máme možnost zahrát i v multiplayeru. Postup je následující:

Vyvolejte konzoli a v tom to pořadí vepište:

 net_start

sv_lan 0

deathmatch 1

maxplayers (max. počet hráčů)

map (název mapy)

restart

Nyní by se vám vytvořený server měl objevit v nabídce a ostatní hráči by se k němu měli bez větších problémů připojit. Takže vy si užívejte multiplayeru, my zatím testujeme single a určitě vám o jeho kvalitě přineseme report v některé z příštích aktualizací. 

Informace o vydání: Half  - Life 2

Autor: Pat

 

V době, kdy čtete tyto řádky, někteří šťastlivci již pilně stahují plnou verzi jedné z nejočekávanějších her tohoto roku Half  - Life 2.  Děje se tak přes nechvalně slavný portál STEAM, který padá při větší zátěži jako legendární Windows 95.

Možná vám již svítá, ano, je to ten samý server, přes který se hraje Counter Strike. Tudíž to samo sebou bude mít pár větších zádrhelů.

Hra je kompletně zakódovaná, takže po jejím stažení si ji stejně do oficiálního vydání nezahrajete. Druhý a to největší háček(přesněji řečeno hák) je stále kolabující STEAM

Pokud vás ani toto neodradí, vytáhněte si láhev slivovice a pokaždé kdy, budete onen slavný downloadový  systém proklínat, dejte si panáka, za chvíli vám to bude už jedno.

 

Pakliže se ptáte jaký má tento zakódovaný download smysl, vězte že budete mít po zaplacení hry, možnost si zahrát nového HL2 dříve než ostatní lidé. Dále povinně zaregistrujete svůj s/n, na autorizačním serveru, takže se tak velice sníží počet neregistrovaných jedinců, v praxi to znamená to, že s nelegálním serialem si nikdo „zatím“ nezahraje.

Valve tím také ušetří spoustu peněz, neboť nebude muset utratit tolik peněz za vylisování CD, potisky obalů a dělit se nakonec ještě o zisk s regionálními prodejci PC her.

 

Jaký to má smysl pro nás, hráče?  Skoro žádný. Je sice pravda, že si hru zahrajete mezi prvními na světě, ale  přijdete o krabici, manuál, originální CD/DVD.

Já osobně dám přednost lokálnímu prodejci, neboť se uvažuje o plně lokalizované verzi HL2, což rozhodně stojí za uváženou.

 

Smysl to bude mít až ve chvíli, kdy to někdo crackne a Valve zjistí, že se stalo nedobrovolnou P2P sítí.

 

Ale hlavně to znamená, Half – Life 2 je tím pádem oficiálně GOLD!!!!

Index očekávanosti: 7/8

 

 

 

 

Těšíme se: Counter - Strike: Source

 

Autor: Pat

Je už to spousta let, kdy se poprvé objevila na internetu fanouškovská modifikace do Half-Life s podtitulem Counter Strike. Ze začátku moc ovací nevzbudila, ale jak ji převálcoval mediální hype a dostala se do podvědomí a na harddisky milionů fanoušků, bylo rozhodnuto, na svět se dostala nová legenda, kterou během dalších let nikdo s trůnu nesesadí. Postupem času se díky své velice chytlavé hratelnosti a veliké oblibě dostala i mezi hrstku her, na kterých se při konání World Cyber Games odehrávají ty největší klání.  Což je ta největší pocta, kterou autor volně šiřitelé modifikace může kdy mít. Není tajemstvím, že právě tito autoři se ihned stali právoplatnými zaměstnanci kolosu jménem Valve. Všichni si také jistě můžeme domyslit, proč se tomu tak stalo.

A jak plynul čas, začal se i zde objevovat zub času, který dnes dosáhl mamutích rozměrů. Záhy se i z komunity začali objevovat hlasy,  který žádali o zmladění tohoto fenoménu poslední doby. A tak se po dlouhé době objevily první zprávy o novém Counter Striku, který poběží na zbrusu novém Source enginu. Pokud zde čekáte pokračování, jako např. Counter Strike 2, musím vás hned ze začátku zklamat, ve finále se bude jednat opět o starý známý Counter Strike (nejnovější verze 1.6) převedený do nového enginu. S novým enginem přicházejí i větší možnosti, co nového nám vývojáři z Valve předloží se pokusím zde shrnout v pár větách.

První věc, která vás zde kromě grafické stránky (která je mimochodem velice pěkná, už se nemůžu dočkat nově ztvárněné mapy Dust, Aztec či Prodigy) překvapí je přítomnost fyzikálních zákonů. Pokud střelíte do sudu, rozletí se na všechny světové strany (ještě není jasné, zda ho půjde i roztřelit), pokud by se tak stalo, velice by mě zajímalo jak vážně to po „stránce hratelnosti“ ovlivní celou hru.

Dále se můžeme těšit na nové modely zbraní, které budou od těch předcházejících velkým skokem kupředu. Zlepší se i zvuková stránka, hlavně zvuky zbraní by měli být o mnoho kvalitnější než nyní. Pamatujete si na policejní štít, který byl (píši schválně) pro nejednoho z nás  noční můrou ? V novém CS již nebude, což je jedině dobře. Autoři prý koketují i s myšlenkou importovat přímo do hry nějaký ten hlasový program, nyní se velice často používají: Team Steak www.teamspeak.org  Ventrilo www.ventrilo.com Roger Wilco http://rogerwilco.gamespy.com Battle Com (homepage bohužel v době psaní článků nebyla k dispozici), Game Voice www.gamevoice.com

Další zajímavým zpestřením bude možné z dálky na modelu postavy vidět jak moc je vám nebezpečná, neboť prý snadno poznáte jakou zrovna nese zbraň. Další a velmi závažnou věci bude fakt, jak to vše příjme herní komunita, neboť velikou oblibu si CS vydobyl právě kvůli malé hardwarové náročnosti, díky Half-life (Quake 2) enginu ho spustíte i na dnes podprůměrných herních strojích, který vlastní kde kdo.

Pokud by jste pro nový díl museli mít našláplou herní mašinku s komponentami poslední generace (i když po Doomu III to u většiny z nás nebude až tak fatální problém, že?) razantně by se snížila jeho obliba u většiny hráčů. Nemusím ani nějak zdůrazňovat, že největší odliv hráčů by zažil při uvedení na programingovou scénu (ve Valve o tom zcela jistě uvažují), kde by zájem o CS ligu jistě velice strmě klesal.

Jak známe chamtivé Valve, dozajista nedovolí aby se nadále hrála stávající verze, ale bude novou prosazovat, kde to jen půjde a donutí postupně všechny hráče, aby přešli na novou verzi, čímž se jim mimo jiné velice zvednou i zisky. Jistě všichni známe pořekadlo: O peníze jde vždy až na prvním místě.

Ale stejně si myslím, že mimo té nové zůstane plno serverů, kde bude možné hrát 1.5 (bez otravného Steamu) původní CS. Škoda jen, že se opět nebude jednat o volně dostupnou verzi, jakož tomu bylo u prvního Counter Striku.

Poslední  tři odstavce jsou jen čistě hypotetického rázu a vychází ze situace, kdy by měl nový Counter Strike Source stejné požadavky jako má např. nový Doom 3 či Far Cry. To se jistě nestane, neboť by si tak sami autoři pod sebou podřezávali větev.

Index očekávanosti: 6/8