Chcete lineární hru? Máte ji mít.

Sedím tak u stolu a přemýšlím co napsat do úvodu k této hře. Normálně bych pár slovy shrnul předcházející díly, ale co psát o hře o které víte akorát, že je to dost …..no, hmm viz zbytek recenze a opisovat něco z profesionálních webů není zrovna můj styl. Sega je již známá těmito automatovými hříčkami, které se zrovna na PC moc nehodí. Žánrově podobná hra, která se naopak zase moc nehodí pro změnu na automaty, se jmenuje Typing Of The Death.

Každá osoba má v TotD na sobě napsané nějaké jméno a vy pokud tohoto jedince chcete zabít, musíte jeho jméno vyťukat do klávesnice dříve, než se k vám doplazí a zabije vás. Ze začátku je to docela pohoda, hořet vám začne koudel za pr*elí v okamžiku, kdy se ve jménech začnou objevovat tyto anglické paznaky jako "@ $~". To je potom závod z časem. Lahůdka pro vaše bránice je, když vám nějaká in-game animace ukáže hlavního hrdinu (vás), který místo proklatě nízko pověšené bouchačky má na krku přivázanou klávesnici. Řeknu vám, když jsem to viděl poprvé, měl jsem vážně dost. To se nedá popsat, to se musí vidět. Stojí to zato. Ale pojďme zpátky k  The House Of  The Dead 3.

Příběh, který zde je, popravdě jsem velice překvapený, že zde vůbec nějaký je, protože bych ho tady nikdy nečekal, ale když byl i v Serious Samovi proč ho nedat i sem. Líza a G (to není vtip, opravdu se tak jmenuje) přijíždějí terénním autem k neznámému komplexu, zachránit Lízina otce před jistou smrtí. Vystupují z auta a přicházejí k zamčené bráně. Rozstřelují zámek brokovnicí (mimochodem, je to jediná zbraň ve hře) a vstupují do komplexu.  Jakmile tak učiní, vybíhají jim naproti první obyvatelé v úmyslu je zabít. Teď začíná opravdové peklo, které jak skončí, záleží jenom na vás.

No, ono zase až tak na vás nezáleží, pravda je, že jediným vaším úkolem je zde rychle mačkat tlačítko myší, abyste včas poslaly zombáky  na onen svět o vše ostatní se stará samotná hra.

Vše se zvrhává v frenetické klikání myší, ze kterého vás občas vymaní mezihra v podání vašeho kolegy, který se opět ve špatný čas dostal na špatné místo a vy ho musíte zachránit ze spáru smrti. Vše probíhá tak, že hra vám označí nejnebezpečnější jedince, které musíte bezprostředně zabít. Pokud tak včas učiníte hra vám přidá pár životu navíc. (odměna záleží na rychlosti záchrany)

Vybrat si zde můžete mezi dvěma herními módy a to Survival a Time Atack. V druhém jmenovaném módu začínáte ze 45 sekundami čistého času, abyste pokořili celou hru. Asi každému bude jasné, že to co tady píšu je holý nesmysl, za čtyřicet pět sekund se nedá dohrát ani tato hra. Vtip je v tom, že další sekundy dostáváte za zabité zombíky. Hlavně záleží kam a za jak dlouho ho trefíte. Jinak hodnoceni budete, když ho strefíte do hlavy nebo do nohy. Druhý jmenovaný mód je Survival. Z části je podobný jako Time Atack, také zde zabíjíte zombíky, ale netíží vás zde čas, nýbrž životy. V Options si můžete zvolit, na kolik životů se cítíte a vyrazit do boje. Vybírat můžete mezi tří až pěti životů.   

I zde jako v každé poctivé střílečce podobného ražení narazíte na nějakého ohromného bose. Nyní to máte však velice ulehčeno v tom, že hra vám sama ukáže achylovu patu jedince a na vás je jenom, abyste do ní co nejvíce nastřílely kulek. Smutné však je, že je zde všechno nalinkováno, jednou se mi podařilo dostat ukazatel života u prvního bose na nulu ještě před tím než mu G z Lízou stačili utéct pod sklápějícími vraty a bos stejně neumřel a vykonal vše jak mu hra nakázala.

Ať jsem se díval z jakéhokoliv úhlu, nikdy mi nepřišlo, že by hra graficky zaostávala. Pravda, žádné dynamické stínování nebo jim podobný graficky líbivý prvek zde nečekejte, ale i tak vizuální stránka má co nabídnout. Textury nevypadají vůbec špatně, zato by neškodilo u některých zombíků vylepšit animaci pohybu, neboť občas vypadají docela trapně. Tedy ještě trapněji než průměrní nemrtví. Na co si zde nemůžeme stěžovat je pestrost nepřátel. Narazíte zde jak na klasické zombíky tak i na vojáky, vrhače nožů a spousty dalších neidentifikovatelných druhů.

S ozvučením je to zde špatné, kromě dialogů v in-game animacích zde toho moc neuslyšíte. Párkrát zaúpí nějaký zombajz s cílem vás vystrašit a to je tak vše. Hudba je také dosti podprůměrná. I v tomto směru se autoři moc nevytáhli.

Přiznám se, i když jsem nikdy, žádnou hru tohoto typu ať už na automatech nebo kobzolích, nehrál, The House Of  The Dead 3 nemá na PC žádnou budoucnost, neboť kdo si jí bude chtít pořádně užít zahraje si ji raději na nějakém již zmíněném automatu nebo konzoli s potřebnou výbavou, kde z ní bude mít zcela jiný zážitek.

Pokud ji mám hodnotit, jako PC hru nezbude mi nic jiného než napsat, že jedná velice lineární hru, která vás stále vede za ručičku. Interaktivita prostředí je zde naprosto nulová, kýčovitý příběh, který jsme již viděli u tuctu jiných her a že je to ještě kratší než Terorist Takedown ani nemluvě, ale abych pořád jen nekritizoval i přes tyto nedostatky vás na nějakou tu půlhodinku určitě dokáže zabavit. Kdo vyžaduje od her linearitu, bude zde jako doma, neboť kromě střílení mu hra nic jiného nedovolí dělat, ale myslím si, že takový člověk asi neexistuje. Hrací doba vás asi také nějak nepotěší (někoho možná jo) během necelých dvou hodin (záleží samozřejmě na obtížnosti) ji máte dohranou. Pokud si chcete procvičit reflexy a baví vás tento subžánr akčních her, budete zde jako doma, ostatním by tuto hru moc nedoporučoval.

 

« Autor článku »

Pat


Tématické články:

Zombíky si užijete hlavně v filmech jako Úsvit mrtvých, 28 dní poté, první a druhý Resident Evil, ale mihnou se i například v Half-Life 2.

« QuickBoX »


Vývojářské studio:

Sega

Jednak podobné staromilecké kousky a pak hlavně sportovní simulace. Až na velice řídké výjimky se jedná o samé béčka.

Pohled do budoucna ...

Snad ne, příští díl bychom už nemuseli tolerovat.

Hru doporučujeme těm, kteří ...

chtějí dohrát hru jedním prstem. I když ti by se nejdřív měli vrhnout na Miny.

Modifikovatelnost:

Žádná

Multiplayer:

Ne
 
Hrací doba:

cca 2 hodiny

RUB/LÍC

Grafika: 6/8
Zvuky: 2/8
Hratelnost: 5/8
Příběh: 2/8
Invence: 2/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

 

Nikde nezabloudíte, hodně druhů zombíků, i ta grafika
 

-

Absolutně se nehodí na tuto, platformu, zvuky, "příběh" ...
 

To znamená, že:

Když už nic, tak originalitu musím tvůrcům uznat, stejně jako pořádnou drzost:-).

Lokalizace:

Ne