Náckové opět útočí

Medal of Honor se stala velice úspěšnou hrou nejen pro její námět (koho by nebavilo kosit nácky),ale také pro její dobrou hratelnost.Celá hra vychází z, poslední dobou stále více žádaného námětu, druhé světové války, společně s RtCW se stali nejhranějšími hrami poslední doby s tímto námětem. Pojďte se tedy podívat blíže k jejím kladům a záporům. Každá kampaň je rozdělena do několika misí. Mise, které jsou z hlediska hratelnosti dobře  rozvrženy a jsou zasazeny do všech možných koutů země a stylově oblečený vojáci k daným zeměpisným podmínkám nejsou výjimkou.

Zastřílíte si na jeepu, proletíte se se helikoptérou, zažijete (pokud si  sami zavoláte) letecké bombardování …….prostě klasa.

Velkým kladem je vyvážené rozmístnění protivníků, kteří na vás střílejí zpoza každého možného místa, nelezou do střel (a pokud se tak náhodou stane při nějaké velké přestřelce,umřou) navzájem se doplňujou, prostě inteligentní protivníci. Pěkně jsou udělány interiéry i exteriéry, je vidět, že si s tým autoři opravdu vyhráli. Ostnaté dráty vypadají velice realisticky, slunce z kterého vás bolí oči, realistické modely zbraní, prostě dokonalost sama. Taková pěkná vychytávka je stříkající nafta z děr v sudu, které uděláte buď náhodou, když kosíte bandu nácků, a nebo úmyslně aby jste se pokochali dokonalostí engine. Ve hře je zakompováno více zásahových míst možného zraněni, při střelbě do hlavy odletí helma (v lepším případě), do nohy postižený kulhá, poranění nepřátelé se po chvíli vzpamatují a znovu po vás střílí.

V této hře na vás nečeká žádný finální bos, jako tomu bylo u RtCW, mise volně končí a většinou v tom místě začíná i další.

Zvuková složka je udělána opravdu precizně. Hudba hraje v pozadí a zesílí se v těch okamžicích, které jsou nejvíce dramatické, aby ještě více umocnila atmosféru a napětí, které v dané chvíli prožíváte.

Výborně je udělaná mise, ve které používáte plynovou masku. Zamlžené skla, omezený výhled, typické zvuky, které vydáváte při dýchání, prostě špica. Za zmínku stojí i vylodění na O.Beatch, jedná se. podle mě. o nejlepší misi celé hry. I němčina, kterou slyšíte na každém rohu se mi zdá realistická (dokonce jsem něčemu i rozuměl,což mě velice udivilo. Slečna učitelka (které je asi 100 let) by měla určitě radost. Je dobré, že vám skoro v každé misi někdo kryje záda. I když je to otázka názoru zda je to dobré, nebo ne, ale každopádně jsou to velice bystří a přesní spolubojovníci, kteří vám v průběhu mise říkají doplňující informace a přes absolutní nemožnost komunikace jsou velice inteligentní.Využívají terénu, kryjí se za keře, nepletou se vám pod nohy, nikdy si nenabíhají do střel a kradou vám lékárničky, zloději jedni!!!!! Jediné co mě mrzelo je, že je dopředu dán jejich osud (hlavně v prvních misích). První misi jsem zkoušel vícekrát a snažil se alespoň jednoho zachránit, ale neúspěšně.Velice se mi líbili vedlejší efekty které doprovázely právě prováděnou akci, při zásahu kulky to s váma pořádně zatřásá, pohupující se zbraň při střelbě atd. Ze zbraní ve hře máte k dispozici typický arzenál z druhé světové války.A jak samotný název napovídá, za úspěšně provedenou akci získáváte medaile. Spočítat si je můžete v hlavním menu ve stejné položce jako je Load a Save game. Reakce nepřátel se mi zdáli trochu rozpolcené, někdy reagovali okamžitě a někdy zas trochu zaspali.U boje zblízka si všimněte pomalého tasení zbraně, skoro pokaždé se mi stalo, že než jí stačil nácek vytáhnout, byl už mrtvej. Zajímavost, na kterou stojí upozornit je mlácení pažbou zbraně, pokud se k němu dostanete už moc blízko. Zato snajpeři jsou až nechutně přesní. Sotva vytáhnete nos už jednu koupíte. Ale to bych vůbec neviděl jako zápor hry, spíše naopak, nutí vás to využívat k úkrytu každičký keř, díru prostě vše co se naskytne. Škoda, že si autoři více nevyhráli s modely obličejů, když v jedné misi vstoupíte do místnosti, kde 3 náckové hrajou karty, čtvrtý na ně kouká a všichni vypadají jako jednovaječný dvojčata,tak to trochu kazí image hry.

 

Závěrem bych řekl, že je to povedená a realistická simulace druhé světové války ve které opět hrajete za spojence, jako u RtCW. Vyvážená obtížnost, výborná hratelnost jí pasují mezi nejlepší hry daného žánru. V prodeji je již datadisk s výrobním označením Sperhand, ale o něm až někdy příště.


 

 

 

« Autor článku »

Mat


Tématické články:

 Recenze na první a druhý datadisk této série.


 


« QuickBoX »


Vývojářské studio:


EA Games je továrna (v pravém slova smyslu) na hry. Většinou se jí daří vydávat dobré tituly, z čehož máme především radost mi hráči.

 
Pohled do budoucna ...

 Již se pracuje na dalším plnohodnotném pokračováním.


Hru doporučujeme těm, kteří ...
 

Mají rádi válečné akce.

Modifikovatelnost:

NE

Multiplayer:

ANO


Hrací doba:

cca 14 hodin


RUB/LÍC

Grafika: 6/8
Zvuky: 6/8
Hratelnost: 7/8
Příběh: 4/8
Invence: 3/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+


grafika, hratelnost, zvuky

-


Pokulhávající AI,

To znamená, že:

Výborná hra, která se jistě v budoucnu dočká nějaké odezvy v podobě datadisku.

 
Lokalizace:

Amatérská www.cestiny.cz