Medal of Honor: Allied Assault Spearhead

 

Neuběhl ani rok a už je na pultech obchodů první datadisk s podtitulem Breakthrough, jedné z nejoblíbenějších first person akcí poslední doby - Medal of Honor: Alied Assault. Co nám autoři přinesli v tomto nášupu nového a co naopak nedopadlo nějak slavně, se dozvíte právě zde. Pro jistotu raději ještě připomenu, že se jedná o projekt, dnes již neexistujícího, vývojářského studia 2015 stojícího již za výše zmíněnou věhlasnou akci Medal Of Honor: Allied Assault. 

Spearhead vás zavede do posledních měsíců druhé světové války. Jeho bitvy jsou rozděleny do tří kampaní, které mají celkem devět misí. Před každou kampaní shlédnete dobové video, ukazujíc nejdůležitější okamžiky dané lokace.

Začínáte jako obyčejný parašutista kdesi nad územím Normandie. Po dosti bolestivém přistání v kůlně, musíte okamžitě obhajovat svůj holý život. Po pár minutách zjišťujete, že se okolí jen hemží nacistickými vojáky, kteří velice touží po vašem skalpu. Ten jim ale přece zadarmo nedáte...

Grafické ztvárnění se oproti původnímu Medalu moc nezměnilo, teda kromě různých výbuchů a detonací, které jsou udělány opravdu precizně. Stejně jako v původním Medalu i zde hra běží na upraveným Quake III Arena enginu, který moc grafických vychytávej zrovna nenabízí.

Po celou dobu hry procházíte zašedlé ruiny polorozbořených měst. Je mi jasné, že se jedná o druhou světovou válku a tudíž depresivně vyhlížející prostředí je zde nutností, ale asi nikdo by se určitě nezlobil, kdyby autoři alespoň trochu nějaké pasáže vyzdobili oku lahodícími prvky. Stačily by trochu pestřejší barvy a hned by se hrálo lépe.

Kde se ale autoři vytáhli jsou střelné zbraně, je jich zde o poznání více než tomu bylou v původnímu Medalu. I tzv. statických zbraní (různá protitanková děla, kulomety, protiletadlová děla atd.) si více užijete, neboť je autoři umisťovali všude kde to šlo. Na své si přijdou i snipeři neboť poslední lokace Berlín je pro ně přímo ušitá.

Většinou jste součástí nějaké větší či menší bojové skupinky. Na rozdíl od původního Medalu, zde životy vašich společníků nejsou skoro nikdy pevně stanoveny, takže záleží jen na vás (a jejich umělé inteligenci) kolik jich přežije. Pokud by se stalo, že by jich zemřelo velké množství, hra by se automaticky ukončila a vás by na tento problém ihned upozornila. Novinkou je zde také, že musíte udržet při životě např. velitele neboť jeho smrt by měla na průběh mise  stejný vliv jako ta vaše. 

Škoda je že spoluhráče nemůžete nějak ovládat. Na druhou stranu je až neuvěřitelné jak opravdově se chovají. Co se mi na nich také líbilo, byly jejich reakce na zranění, o kulhající či jinak poraněné vojáky zde není přílišná nouze. Což je dobře, tím nechci říct, že jsem nějakej úchylák, ale navozuje to věrohodnou atmosféru. Velkým překvapením byla i posádka tanku, která po jeho zničení vylézala z trosek ven, aby si zachránila holý život.

Umělá inteligence se od původní hry nijak zvlášť nezměnila. Protivníci se kryjí za překážky, hází po vás granáty, pokud přehlídnete kulometné hnízdo jste na devadesát procent mrtví. Ale přetrvávají zde také neduhy z původní hry. Pokud se potkáte tváří v tvář, zjistíte že je až neuvěřitelné jaké mají pomalé reflexy. Jednou se mi podařilo mezi nimi proběhnout aniž by na mě jedinkrát vystřelili. Kolikrát se také stalo, že jsem vystřílel půlku skupiny a teprve na mě někdo z nich vypálil. Což zvláště dobrým dojmem zrovna nepůsobí a na hru jako takovou to vrhá špatný stín .

Nepřátelé jsou po mapě poskládáni tak aby byli co nejméně vidět, takže oči na šťopkách se vám zde budou určitě hodit (což platí hlavně v poslední lokaci - Berlíně).

Jediná věc která vůbec nezklamala, je zvuková stránka. Orchestrální hudba, která je zde slyšet perfektně podbarvuje situaci a určitých napínavých momentech, kdy adrenalin pulzuje, nikdy nezůstane pozadu. A je  příjemná na poslech.

Závěrem by jsem snad jen dodal, že Spearhead není špatnou hrou, ovšem pro jeho délku by měl být přístupný zdarma na internetu, neboť je to jen tahání peněz z nás, ubohých pařanů. Komu se líbila původní hra, tak i zde si určitě přijde na své. Ovšem díky jeho rychlému spádu po pár hodinách zjistíte, že jste už na konci, což není nijak zvlášť příjemné.

 

 

« Autor článku »

Mat


Tématické články:

 EA Games je továrna (v pravém slova smyslu) na hry. Většinou se jí daří vydávat dobré tituly, z čehož máme především radost mi hráči.
 


« QuickBoX »


Vývojářské studio:


 EA Games je továrna (v pravém slova smyslu) na hry. Většinou se jí daří vydávat dobré tituly, z čehož máme především radost mi hráči.


 
 
Pohled do budoucna ...

 Již se pracuje na dalším plnohodnotném pokračováním.


Hru doporučujeme těm, kteří ...

mají rádi válečné akce typu Medal of Honnor


Modifikovatelnost:

NE

Multiplayer:

ANO


Hrací doba:

cca 9 hodin


RUB/LÍC

Grafika: 5/8
Zvuky: 5/8
Hratelnost: 7/8
Příběh: 4/8
Invence: 3/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

Zvuk, náplň misí, je to další MoH (ne, že by nám to nějak vadilo)

-


Pokulhávající AI, délka hry, tohle už tu jednou (minimálně) bylo!!!

To znamená, že:

je to další Medal of Honnor: AA se vším všudy.
  

 
Lokalizace:

Amatérská www.cestiny.cz