Bude druhé pokračování taky tak slavné ?

 

Na tuto hru jsem se velice těšil, neboť autoři slibovali,že bude využívat vylepšený engine z Unreal Tournamentu, AI nepřátel bude na slušné úrovni a hlavně bude mít dobrý příběh.

Ale jestli se chcete dozvědět jak to všechno dopadlo, tak čtěte dále…

Příběh celé hry není nějak komplikovaný, je vcelku jednoduchý. Jmenujete se John Dalton. Pracujete pro organizaci TCA, jste bývalý mariňák(protože vás k sobě opět nevzali,somráci jedni,nepomohla ani přímluva vašeho nadřízeného), který dostal za úkol hlídat kolonii, jak sám říká“ v řiti na konci ničeho“. Netuší však, i tam se mohou dít věci, u kterých se člověku tají dech.

Grafické stránce se nedá skoro nic vytknout. Modely postav, in-game animace, vše je krásně propracované, barevné, prostě príma. Autoři také nešetřily světelnými efekty, těch se ve hře užijete dosytnosti.Zvláště si všimněte ohně, který vychází z plamenometu (dejte pozor,pokud střílíte na kratší vzdálenost, ať neuhoříte) a nebo který si  prostě někde v klidu hoří, je udělám neskutečně realisticky. Už to není taková suchá napodobenina, u které si nejste jistí co to je, ale tady věřím, že se určitě pozastavíte a jen tak se budete dívat na tu nádheru. A u Unrealu II: The Awakening je určitě na co. Ale jak to tak bývá, žádná hra není dokonalá, a i tahle má svoje „ale“. Dvakrát se mi stalo, že když jsem nastoupil do výtahu a rozjel se směrem nahoru, výtah se rozjel a já zůstal stát dole. Výtah prostě projel skrz mě. Tohle by se u hry takového jména, určitě stávat nemělo.

Po zvukové stránce je hra také dobře udělána. Depresivní hudba skvěle podbarvuje atmosféru a 100% si také přidá polínko,nebo by se dalo spíš říct poleno napětí které vás bude obklopovat všude kam se hnete, je to něco podobného jako u Aliens vs Predator, kdy ticho prolamují zvuky nepřátel. Hra je dělaná pro Audigii 2, jak sám autor píše s jinou kartou si hru líp nevychutnáte. Ale já bych se s tímto tvrzením docela hádal, ale reklama je reklama a stím nic nenaděláme Je tu ovšem problém s padáním hry, pokud si v nastavení nastavíte EAX. Autoři si dali načas a už vydali path,který by to měl zmíněnou chybu odstranit.

Akce střídá akci.Hra je plná zvratů a překvapení. UT2 je klasickou střílečkou, kde pobijete tuny nepřátel ale najdou se zde mise, kde máte za úkol udržet v časovém limitu plochu pro přistání raketoplánu,který vás odveze na mateřskou loď a nebo hlídat důležitého vědce, či získat data z počítače.

Po úspěšném splnění mise jste eskortován na mateřskou loď kde vám Aida, řekne podrobnosti o další misi a  po dobu mise je s vámi v stálém v radiovém spojení. Dále je tu  Isaak, který je expertem na zbraně a celou loď řídí mimozemšťan jménem Hex-Core.

Obtížnost hry je rozdělena do tří kategorií. A s klidným svědomím vám můžu říct, že si na prostřední obtížnost slušně zahrajete. Hra je dosti lineární, k cíli vede obvykle jedna cesta, což velmi zkracuje dobu hraní,ale odpadají problémy s hledáním a hledáním správného směru. Jak dlouho jsem jí hrál, jsem bohužel neměřil, ale její délku by jsem neměnil,zdála se mi akorát.(to je můj subjektivní názor). Zbraní a nábojů v celé hře je nedostatek, proto by jsem doporučoval šetřit kde to jde. Pokud si během hry vždy oblíbíte nějakou zbraň, kterou potom stále používáte, tak vás musím zklamat protože tady se vám to 100% nestane.

Hra je velice zábavná, plná dobrých nápadů. Zajímavostí také je,že můžete ovládat své spolubojovníky krátkými příkazy typu: stůj, hlídej zde….. A vaši spolubojovníci vám hodně krát zachrání život a ještě je zajímá jestli jste OK.

Za velký klad považuji různorodost prostředí. Podíváme se např. do lesa, na planetu plnou ledu a sněhu, na základny atd.

Hra neobsahuje multiplayer. Je to čistá singl akce. Autoři se tak rozhodli, neboť nechtěli aby si navzájem konkurovali s na podzim vydaným Unreal Tournamentem 2003, který je čistě multiplayerovou hrou.

Za zmínku stojí i umělá inteligence nepřátel. Nepřátelé jsou mršní,nějací dokonce uskakují před střelami což vám značně znepříjemňuje míření, pekelně dobře využívají prostředí a dobře se kryjí za předměty. Zvláště lidští mariňáci jsou tvrdý oříšek, ale stačí vám obyčejná sniperka.

HW nároky se dají porovnávat s multiplayerovým sourozencem Unreal Tournamentem 2003.

 Unreal II: The Awakening je velice dobře graficky zpracován. Je plný akce, překvapení a nápadů. Ozvučení je také výborné. Osobně ji považuji za důstojného zástupce Unrealu.

 

 

« Autor článku »

Mat


Tématické články:

Máte rádi Unreal ? Pokud ano, nesmí vám uniknout recenze na Unreal Ttournament 2003


 


« QuickBoX »


Vývojářské studio:


 
 
Pohled do budoucna ...

 Již se pracuje na dalším pokračování, které bude v novém Unreal Engine 3.0 enginu.

Hru doporučujeme těm, kteří ...

si zamilovali svět Unrealu.


Modifikovatelnost:

NE

Multiplayer:

ANO


Hrací doba:

cca 15 hodin


RUB/LÍC

Grafika: 7/8
Zvuky: 6/8
Hratelnost: 6/8
Příběh: 5/8
Invence: 4/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

Pěkné grafické zpracování,

zvuky, AI

 

-


Časem nuda, stereotyp, klišé, umělá (ne)inteligence


To znamená, že:

pokud se vám líbil původní Unreal, je tato hra pro vás jasnou volbou.

 
Lokalizace:

Amatérská www.cestiny.cz