O prvním dílu jsem slyšel, že je na výborné technologické úrovni, že je lepší než Quake III Arena, že má více herních módů než Quake III Arena, že je větší variabilita prostředí než ve Quake III Areně, že…. Ale dost! To už stačí! Tohle jsem měl vědět dřív,než jsem si koupil za velký peníz Quake III Arenu. Přivalil jsem jí nadšeně domů nainstaloval a zkusil Single Player a po pár hodinách pařby mě přestala bavit. Grafika byla dobrá,efekty ještě lepší, ale co naplat když jsem se u ní vůbec nebavil. Multiplayer,který jsem také hrál, dopadl úplně stejně.

Tahle hra u mě úplně propadla a už jsem neměl sílu (a hlavně peníze,protože jsem za Quaka vysolil nějakých 1500 Kč a to jsou pro nevýdělečně činného pařana docela velké peníze) zkusit jejího velkýho konkurenta, jak jsem záhy zjistil, byl prý lepší.

A jak čas plynul, vyšly napovrch první screenshoty z připravovaného 2 dílu Unrealu Tournamentu s názvem Unreal Tournament 2003. Screenshoty byly úžasné a reakce v herních magazínech byli víc než kladné, tak jsem se rozhodl a zainventoval.

Po instalaci, první co mě překvapilo bylo velikánské logo jedné nejmenované firmy, která asi chtěla naznačit pro jaké grafické karty byla hra vytvářena.

Po shlédnutí intra,které bylo mimochodem skvěle uděláno, jsem se vrhl na nastavení a vše jsem nastavil na max. Spustil jsem trénink a s potěšením jsem zjistil,že hra běží krásně plynule a ani při rychlých sekvencích hry se ani jednou nesekla.(Moje konfigurace je Athlon 2000XP, GeForce 3 Ti 200 128 MB DDR,512 MB DDR) a Windows Me na kterým jsem to hrál. Na XP po zkušeností z předešlých her si myslím,že bych tohoto nikdy nedosáhl.

Ale pojďme se věnovat samotné hře.

Technologicky je hra na velmi vysoké úrovni.Je zde jasně vidět, co nový engine dokáže.Textury jsou krásně barevné a velmi detailně zpracovány. Světelné efekty jsou jedním slovem úžasné, škoda že přes to všechno občas není vidět protivníka. Modely botů jsou kvalitně vytvořeny a samotné hře nedělají žádnou ostudu. Mapy jsou také dobře zpracovány. Exteriéry hýří všemi možnými barvami. Najdete zde vodní jezírka,les, krásně zelenou trávu…

Ale interiéry se také nemusí za nic stydět, sice nehýří tolika barvami jako exteriéry,ale to se o nich ani neočekává,že jo? Mapy jsou dobře rozvržené a nenašel jsem jedinou,která by mě vyloženě nebavila a nebo mi byla jinak odporná, a všechny jsou velmi dobře hratelné. Samotnou zábavnost a hratelnost vylepšují mutátory, ve kterých si můžete upravit některé funkce.

Jak jsem již zmínil, hned na začátku prodejte tréninkem, který má za úkol osahat si ovládání a provést vás všemi módy, která hra obsahuje. Jsou to klasický DeatMatch, Team DeatMatch, Double Domination (na mapě jsou vyznačeny dvě místa, které musí tým získat a udržet je po dobu 10 sekund. Věřte mi, že delších 10 sekund jste životě nikdy nezažili.) Capture Flag (zde máte za úkol odcizit soupeři vlajku a dopravit jí na svou základnu. Mod je to velice zábavný a užil jsem si s ním mnoho legrace), Bomging Run (zde se všechno točí kolem toho kulatého nesmyslu, který máte za úkol dopravit k bráně protivníka, která se většinou nachází uprostřed arény. Zde je aktivně zapojen celý tým a velice záleží na zvolené taktice.

Map je zde 37, toho 15 pro DeatMatch nebo Team DeatMatch, 7 pro Bombin Run, 6 pro Double Domination a 9 pro Capture Flak. Na netu se již nacházejí další mapy ke stažení, takže se dá říct že jejich počet je neomezen.(obrazně řečeno). Můžete navštívit Home page www.unrealtournament2003.com , kde se dá stáhnout velké množství doplňku a výše zmíněných map k samotné hře.

Zbraní máte také velké množství,jako např.raketomet, Minigun (klasický rotačňák), Flak Canon, Link Gun (střílí plasmatický paprsek), Lightning Gun(energetická sniperka) atd.

Celkem jich je 11.

Inteligence botů je na dobré úrovni. Nejenže se vám umí přizpůsobit,ale někdy se mi zdálo,že jsou i vychytralý.

Samotná hra oplývá větším počtem nastavení. Dá se zde nastavit skoro všechno. Koho již nebaví hrát mapy pořád dokola ve stejném pořadí, potom není nic snazšího než v hlavním menu kliknout na tlačítko RYCHLÁ AKCE, vybrat kýženou mapu, nastavit počet botů,typ hry a obtížnost botů a pustit se do tvrdé adrenalinové akce.

Závěrem musím konstatovat, že hra je na velmi dobré technologické úrovni, je až nakažlivě zábavná, kde mnohdy rozhodují zlomky vteřiny,

AŤ ŽIJE NOVÝ KRÁL!!!!!

 

 

« Autor článku »

Pat


Tématické články:

Máte rádi Unreal ? Pokud ano, nesmí vám uniknout recenze na Unreal 2


 


« QuickBoX »


Vývojářské studio:


 
 
Pohled do budoucna ...

 Na dalším pokračováním se již pilně pracuje.

Hru doporučujeme těm, kteří ...

mají rychlé reflexy a přesnou mušku


Modifikovatelnost:

ANO

Multiplayer:

ANO


Hrací doba:

prakticky neomezena, záleží jenom na vás


RUB/LÍC

Grafika: 7/8
Zvuky: 6/8
Hratelnost: 8/8
Příběh: 1/8
Invence: 4/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

Pěkné grafické zpracování,

zvuky, AI

 

-


Málo módů


To znamená, že:

pokud jste náruživý akční hráč, nemáte o čem přemýšlet.

 
Lokalizace:

Amatérská www.cestiny.cz