Překonám tě, Serious Same!!!

Také jste si mysleli, že akce, kde kosíte hordy tupých nepřátel nemají v dnešní době šanci?
Přiznám se, já ano. Nikdy jsem netušil jak to může být zábavné a nakažlivé dokud jsem nehrál Serious Sama. Už nikdy nezapomenu na okamžik, kdy se na mě žene rozzuřený býk a těsně před mýma nohama odejde do věčných lovišť. Pokud jste hráli, víte co myslím. A jak to tak bývá, objeví se na trhu hry, které nejen že převážně čerpají ze svého slavného předchůdce, ale chtějí ho i v různých směrech překonat. Takovým příkladem je i Will Rock. Jestli toužíte vědět jestli se mu to podaří a nebo úplně propadne do studnice zapomnění, čtěte dále…
Možná se vám bude zdát hloupé, zmiňovat u akčních her příběh. Mnozí z vás si určitě říkají, jaký to má smysl, když po celou dobu hraní kosíte jen desítky tupých nepřátel, který vám bezmyšlenkovitě nabíhají pod brokovnici. Je ale dobré vědět, kdo jste a za jakých okolností jste se do této šlamastiky dostal. I Serious Sam měl příběh a museli jste dosáhnout nějakého cíle. I když pro hraní to nemělo většího významu. U Will Rocka je příběh podán formou statických obrázků, pod nimiž běží titulky. Klobouk dolů nad tím kdo ho vymýšlel, protože je propracovaný, zajímavý a je to dobrá průprava do začátku hry. Ale už dost okecávání, pohodlně se usaďte, právě začínáme…
 

 

Jak pak to vše začalo


Příběh začíná za dob, kdy civilizace starých Řeků byla nejmocnější na celém širém světě. Po velikých bitvách mezi Řeckem a Římem, kde Řekové nakonec podlehli, byli bohové uzamknuti do neznámého města na Olympu a nemohli nadále hrát kuželky s lidskými hlavami. Nedobrovolným hlídačem se stal Prométheus, Diův syn.
Po tisíce let zapomenuté město se nyní stává terčem skupině archeologů, kteří si ho vybrali jako cíl své výpravy. Po příjezdu na místo zjistí, že nejsou jediní, koho toto město zajímá a utáboří se vedle jiné výpravy. Po prozkoumání terénu zjistí, že k otevření vstupní brány je potřeba znát tajné heslo. Po dlouhé době zkoumání a dohadování na heslo nakonec přijdou, netuší však, že ti zmiňovaní archeologové nejsou archeologové, ale neznámá sekta, která jen celou dobu čekala na heslo. Poté co zjistili, že heslo je na světě zajmuli dceru Dr. Richarda Headstronga hlavního archeologa a hodlají ji obětovat Diovi. Tomu však Will chce zabránit a vydává se za nimi do neznámého města, aby Emmu zachránil. Jestli se mu to podaří záleží už jenom na vás. Nesmím opomenout, že po celou dobu hraní vám pomáhá duch Prométhea, který při otevření brány do vás vstoupil, aby vás ochraňoval před nástrahami, které toto město skrývá.
 

Vizuální stránka


Po grafické stránce není hra špatně zpracována. Modely postav jsou dobré, ale zamrzí že se postavy občas zasekávají za předměty. Ale co se mi zdá přímo odporné a do samotného engine hry zapadá jako pěst na oko je uměle dokreslené pozadí. Je pěkné, že jsou vidět díry po kulkách, vynořující se nepřátelé za sebou zanechají kráter, či jinak poškozenou zeď nebo podlahu, někdy se vám povede ustřelit i kus sloupu, ale co naplat, když to všechno po pár sekundách zmizí a vše vypadá jako nové.
Zvláště zabolí, že se to děje i s nepřáteli, hra vás občas nepřímo zavede na místa, která jste už jednou prošli, pokud se tak stalo, uvidíte před sebou již zmiňované nové stěny, čistou podlahu, která byla dříve plná padlých nepřátel a vás napadne otázka, byl jsem tu, zdá se mi to nějak povědomé. Dále jsou tu k vidění již mnohokrát zmiňované odlesky od slunce, které tu jsou spíše na obtíž, protože přes ně kolikrát nevidíte zaměřovač pistole. Na druhou stranu je zase vidět, že si vývojáři se Saber Interactive dali velkou práci s dizajnem jednotlivých levelů, protože si opravdu připadáte jako by jste doopravdy byli v starověkém Řecku.
 

Ponořme se do plného 5.1 ozvučení


Celá hra podporuje 5.1, na rozdíl od Serious Sama, který využíval pouze EAX efektů. Za což autorům paří velký dík, hra se tak stává po audio vizuální stránce více zajímavou. Hudba zde stejně jako v Serious Samovi reaguje na situaci, při bitkách zrychluje a naopak. Trochu mě mrzí, že některé zvuky jsou stejné. Např. u čertů kteří po vás střílí šípy. Ať střelí do dřeva, kamenu, či kovu pořád se ozývá ten samý zvuk, dřeva. Je to detail, ale zamrzí.
 

Protivníci


Protivníků je stejně jako v Serious Samovi, habaděj. Opět byla kvalita nahrazena kvantitou.
Někdy se mi zdálo, že té inteligence trochu pobrali, ale jak jsem později zjistil, byl to asi jenom výstřel hry, protože jsou tupí, až hrůza. Na rozdíl od svého vzoru zde nehledejte
haldu nepřátel hned od začátku, zde se nepřátelé generují postupně. Mohl by jsem uvést příklad na Minotaurech, kteří po vás jednom kuse metají ohnivé sekery. Pokud jednoho sejmete v zápětí se z něho vyskytnou další dva, což nikoho z vás určitě nepotěší. Setkáte se zde mimo jiné i s létajícíma kondorama, kteří po vás metají ohnivé koule, s kostěnými pretoriány, kteří nejenže občas po vás střílí i ohnivé šípy ale neskutečně dobře se pohybují, tygry, krysy kamidkaze… Dále se zde můžete setkat s oživlými sochami a na konec pak s nějakým tím obrovským bosem.
 

Úkoly & puzzly


S logickými úkoly se zde také občas také setkáte. Jsou však omezeny na hledání páček, kterými otevřete vždy nějakou bránu či dveře. Aby jste onu bránu nemuseli dlouho hledat, vždy se vám po aktivaci objeví krátká animačka, která ukazuje, kudy by jste se měli dále ubírat a občas také hledání klíčů, které jsou většinou ukryté v některé okolní okrasné váze. Setkáte se zde i toliko známými puzzly se Serious Sama jako např. pohybující se plošinky, děravé podlahy, bodáky vystřelující ze zdí…
 

Speciální schopnosti titánů


Drobným zpestřením zde je přítomnost třech speciálních schopností titánů: nesmrtelnost, titánské poškození, titánský pohyb, které lze pořídit u speciálních oltářů za určitý obnos zlata, které je roztroušeno po mapě. Použitelnost je však velmi omezená, u nesmrtelnosti a zpomalení času na pouhých třicet sekund.
 

Arzenál

Zbraňový arzenál by se zde dal rozdělit do dvou skupin. První skupinu by tvořily zbraně běžné jako: revolver, který má mimochodem nekonečně nábojů, jednohlavňová brokovnice, samopal, rotačňák, granáty. A druhou exotické, jako lopata, sniperka, která zde byla nahrazena kuší a je velice přesná. Další kterou by jsem zmínil je zbraň po které se nepřátele tak děsivě nafouknou až prasknou a uzavírá to zbraň kterou určitě znáte z Duke Nukem 3D pod názvem Freezer, ta dokáže nepřítele zmrazit na kost. Ovšem po použití těhle věciček musíte chvíli počkat na výsledný efekt. Takže když na vás útočí horda nepřátel je lepší vždy roztočit starý dobrý rotačňák a s pořekadlem s chutí do toho a půl je hotovo, vyrazit do boje.
 

Závěr

Co říci závěrem, Will Rock je okatá kopie Serious Sama, která se snažila těžit z toho samého tj. velkého počtu útočících nepřátel. Bohužel mu chybí nějaká ingredience, která ze Serious Sama dělala tak zábavnou a návykovou hru. Na druhou stranu nesmíme opomenout sníženou cenu, o proti AAA hrám, protože se opět jedná o budgetový titul. Doporučil bych ho těm, komu nevadí stále dokola kosit tucty nepřátel a nebo těm co znají Serious Sama nazpaměť a hledají podobnou hru na který by ukojili své zabijácké choutky.

 

PS: Pokud jste si oblíbili Serious Sama stejně jako mi v redakci a uvítali by jste nějaké to pokračování, mohu mám s potěšením sdělit, že autoři počítají s uvedením dalšího dílu na příští vánoce.

 

Hodnocení:AAAAAAAA

Pat