Return to Castle Wolfenstein

 Pokračování neméně slavné hry


Už je to dávno co na svět přišla první opravdová 3D akce Wolfenstein 3D, která si dobyla srdce všech hráčů a jasně ukázala směr, kterým by se 3D akce měly ubírat. Téhož roku vydala firma ID Software její další pokračování Spear of Destiny. I když se jednalo pouze o nové mise, (byl to v podstatě datadisk) zasloužila si velké pozornosti z řad hráčů. Jestli si dobře pamatuji, tak tyto hry vyšli v roce 1992 a velkou zásluhu na nich měli dnes již slavní vývojáři John Carmack a John Romero (série Doom). Uplynulo pár let, než se v ID Software rozhoupali udělat pokračování této legendární střílečky. Mimo ID Softu se na hře podíleli tyto další společnosti: Activision, Gray Matter Interactive a Nerve Software. Na konci roku 2001 vyšlo pokračování s názvem Return to Castle Wolfenstein.Autoři se snažili zachovat co nejvíce věcí z původního Wolfa a povedlo se jím to dokonale. Např.energie se dala doplňovat kromě lékárniček také jídlem, které zajisté vonělo na stole, sbírání starých předmětů, likvidace bosů…
Příběh celé hry se odehrává za Druhé světové války, kdy se agent Blazkowitz s jeho kolegou vydávají na hrad Wolfenstein, aby zjistily tajné informace o projektu, kterým by měli nacisti porazit spojence. Bohužel byli zajati a utéct se podařilo pouze agentu Blazkowitzovi. Jeho kolega jak hnedka na začátku hry uvidíme, zemřel pod rukou šíleného vědce (čest jeho památce (Památce koho? Spolubojovníka, nebo vědce. Mat)).Naštěstí se agentu Blazkowitzovi podařilo sebou vzít tajné informace, ze kterých jeho nadřízení nebyli moc nadšeni a tak se znovu vrací na hrad Wolfenstein, aby celé dílo překazil.Lokace ve hře jsou rozmanité interiéry střídají exteriéry,podíváte na zasněžený sever,do vojenských základen, tajných laboratoří….. a na konec na známý hrad Wolfenstein, kde hra končí.

Hratelnost a zábavnost celé hry je vynikající a nejvíce se o to zasloužilo plnění různých úkolů, kdy se musíte proplížit na dané místo nehlučně, aby o vás nikdo nevěděl (sniperek a dalekohledů si užijete do sytosti), prostřílet se do (někdy i ven) velkého komplexu, získání určitého předmětu, bavit se budete a za to vám ručím, až do konce.Samotná AI nepřátel je na solidní úrovni.Tupou řežbu proto u RtCW neočekávejte.Nacisti jsou tak chytří, že pokud na ně hodíte granát tak ne, že jen utečou,ale ti zmetci vám ho hodí nazpátek a pokud si toho včas nevšimnete a stojíte v blízkosti detonace nezbývá, než celou hru loadnout (F9). Občas se zaseknou o roh či dveře, ale to se stává jen ojediněle. Málem bych zapomněl na možnost posouvat předměty, hodí se to zvlášť pokud si chcete zabarikádovat vchod a nepřátelé postřílet pěkně z bezpečného místa.Hardwarově hra není náročná, šlapat by měla na každém průměrném kompu.

 


Multiplayer, který jsem také s chutí zkusil  je udělán dokonale. Mimochodem ho dělaly jiné společnosti než single player. Jmenovitě Gray Matter Interactive a Nerve Software.Celá hra běží na kvalitním Quake enginu.
Závěrem bych dodal, že se jedná o důstojného nástupce Wolfensteina 3D, který si zachoval jeho atmosféru a věci na které jsme byli zvyklí, ale na druhou stranu nepřináší nic nového a oslňujícího. Bavit se budete od začátku až dokonce a abych nezapomněl v půlce tohoto roku se chystá datadisk Enemy Territory!!!!.

 

Hodnocení:AAAAAAAA

 Pat