Druhá světová válka je již dosti okoukané téma. Nějaká začínající studia se ho stále drží, snad pro velikou inspiraci či velký potenciál, který může tato válka stále ještě nabídnout. Ačkových stříleček jsme tu na toto téma měli hodně, jistě nikdo z vás nezapomene na takové nesmrtelné legendy jako je Medal of Honor:Allied Assault, který toto válečné šílenství odstartoval, Return to Castle Wolfenstein, Call of Duty, Battlefield 1942, který akční hráč by na ně zapomněl?Trochu jsme přes tuto záplavu výborných her opomenuli budgetovou scénu, která má občas také co nabídnout.Jednou takovou válečnou hrou je i World War 2 Sniper.

Grafická stránka hry je na budget docela slušná. Podle stylu by jsem si troufl říci, že byl použit Q3A engine, totálně nemodifikovaný. Obstojné modely statických předmětů, slušné modely postav vojáků, dávají tušit, že tuto hru nedělali nějací zelenáči. Ovšem v průběhu první mise zjistíte že není všechno zlato, co se třpytí.

Autoři zde nejspíše neprováděli žádný betatesting, nebo ho dosti odflákli. Že zde můžete projít přes takové předměty jako je strom (který mimochodem vůbec nevypadá jako strom, ale jako rozpláclá placka), padák jsem ještě překousl, ale že se před nácky skováte do auta, tanku, který je zde prezentován pouze jako kulisa, je už trochu silný kafe. Jsou tu vidět školácké chyby, mnohým z nich by se autoři jistě vyvarovali, kdyby před vypuštěným hry, provedli již zmíněný betatesting.

Abych jenom nehanil, najdou se zde ve většině případů také kladné věci, můžete zde vystřelit sklo z okna, projít statickým předmětem, zaskákat si po střechách okolních budov jako Spiderman, dojít někde až na konec (a to myslím opravdu nakonec) mapy, výčet možností je velký, jenom na ně musíte přijít. Dizajn interiéru také není nějak zvlášť extra dobrý. Ve většině případů zde najdete lampu, postel, kterým zdatně sekunduje květináč či krb. Někdy také narazíte i na zcela holé pokoje, ale to jen v výjimečných situacích, kdy disajnérům asi došli jakékoliv nápady.

Hra je velice lineární a naskryptovaná, kolikrát se zaseknete jenom proto, že neaktivujete příslušný skript. Pokud projdete nějakým územím objeví se na vám v rohu na monitoru hláška „Objectives Updated“, která značí, že se nyní stane něco neočekávaného. Ale nic světoborného nečekejte, většinou se jedná o zneškodnění tanku či nepřítele.

Lékárniček či jiných pomocných berliček zde moc nenajdete. Autoři jistí si našimi herními zkušenostmi, jich zde nechali pramálo. Za zmínku stojí fakt, že vaše postava má na sobě několik zásahových zón. I když záleží jak vás nepřítel trefí, skoro vždy vám stejně odebere tolik procent života, 1 – 2 někdy v výjimečných případech i 3 rány od skrytého snipera a můžete se jít klouzat (neberte to doslovně). Nefunkčnost kláves quick save a quick load rovněž také nějak zvlášť nepotěší.

Nepřátelé mají na větší vzdálenosti neskutečně přesnou mušku, která mnohdy s jejich ne moc dobrým rozmístněným znamená jasnou smrt. Naopak nablízko už tak dobří nejsou. Jejich největší slabinou jsou velice pomalé reakce, pokud je překvapíte tváří tvář v nějakém domě, málokdy si alespoň jednou vystřelí. Výjimkou ani není fakt, že se na poprvé kolikrát ani nestrefí. Někdy ani nereagují na vaše výstřely. Zvláště mě pobavily takové kousky jako pokud voják klečí a vy ho zasáhnete, ale neusmrtíte stoupne si a nehybně stojí, dokud ho druhou ránou nesundáte a nebo když se snaží před vámi krýt, z ničeho nic se postaví, natvrdo se zastaví a stojí, někdy mě to připadalo jako by byli zhypnotizováni a někdo „vyšší“ jim zrovna aktualizoval seznam nechtěných osob.

Velkým mínusem jsou zde skripty, díky nímž se chovají jako naprostí trubci- -tupci (Tak tupci, nebo trubci? On je mezi tím totiž obrovský rozdíl, zatímco tupec je hanlivé označení nepříliš inteligentního člověka, trubec je živočich, který si užije se včelí královnou a zemře a to přeci není špatný život, ne? – pozn. šotek). Největším příkladem toho může být druhá mise na mostě, kde mají určený výchozí bod, ke kterému po respawnu musí dojít. Pokud jste dobří, vystřílíte je a dostanete se nebezpečně blízko, (pozor, pokud se přiblížíte až moc blízko umřete) k jejich bodu obnovení, zjistíte, že po respawnu nejprve běží (během toho na vás dvakrát vystřelí, ale nikdy se nestrefí) na určený bod, kde se otočí, chvíli stojí a teprve potom na vás střílí. Autoři se to snažili zamaskovat tím, že na most umístily dvě hlídky, které se měli průběžně doplňovat. Ale i přes velkou snahu se jím to nepovedlo příliš skrýt  Ve finále to vypadá strašně amatérsky, ale neskutečně dobře se tím pobavíte.

Někdy vám mají při vaší spanilé jízdě pomáhat i spoluhráči, ale moc se jim to nedaří. Ve většině případů to jsou postávající figuríny bez jakéhokoliv zájmu o okolní dění. S takovou by se u nás asi mluvilo německy a ne česky. Za zmínku stojí i již zmíněné rozmístnění nepřátel. Překvapilo mě, že ve velkých domech, kde by každý očekával „tunu“ nepřátel, zde najdete pouze pár vojáků. Pokud k nim přičtete jejich velice pomalé reflexy a někdy extrémně špatnou mušku, stanou se z nich neškodně postávající loutky, čekající na svou smrt.

Pokud jste si z Call of Duty zvykly v exteriérech na kupu vybíhajících nebo pobíhajících nepřátel, zde budete patrně opět zklamáni, protože  co jsem již zmínil o interiérech, platí i zde. Ozvučení se zde dá označit jako slabší průměr. Zvuky zbraní nezní nějak dobře, kulisu zde skoro po celou hru obstarává v dáli probíhající střelba. Jako hudební vložku, zvolili autoři klasickou hudbu a udělali velice dobře. Hudba je jedna z mála věcí, která je zde na VELICE dobré úrovni.

World War 2 Sniper: Call to Victory je také kombinací chabé akční hry a adventury s nelogickým řešením problému. Máte např. za úkol zničit tank, hledáte automaticky někde poblíž pohozenou bazuku (čím jiným by asi šel tank zničit, že), po dlouhém bezvýsledném hledání se rozhodnete zkusit použít ruční granát. A vida, tank je zničen. Jelikož zde stále něco hledáte, vytrácí se z této akční hry všechny prvky na kterých si zakládají jiné akčně laděné hry, akce, napětí, podpora kolegů ve zbrani atd. a to je velká škoda, protože by jsme se u ní mohli občas také bavit.

Konec světa

Arzenál nějak nevybočuje z již časem zaběhlého standartu. Postupně si zastřílíte z Thomsona, sniperky, bazooky, MG 42, Springfield atd. Ovšem zde zvolili autoři netradiční přístup. Každou misi začínáte vybaveni již zmíněným Thomsonem, sniperkou a v kapsách máte pár granátů, co kdyby. Takhle vybaven jsem v žádné jiné hře nezačínal. Je to klad, který potěší. Nesmím zapomenout zmínit nedostatačující účinek některých zbraní. Např. s  Thomsonem nasypete do nácka skoro celý zásobník než zemře. Nejlepší a nejsilnější zbraň ve hře je sniperka.Doporučuji ji co nejvíce používat, minimalizujete tak nečekaná překvapení na minimum. Pokud marně přemýšlíte proč jsem zde vynechal příběhovou linii, není tu o co stát. Příběh je velice jednoduchý, jako paragán přistanete někde na neznámém místě uvnitř Německa a plníte tu dané úkoly. Nic víc nic, míň, finíto.

A je tu závěr, co dodat? Opět jsem narazil na hru, která mě postupem času čím dál míň a míň bavila, věřte mi, nic horšího u her není. Školácké chyby, nekvalitní betatesting a spousta jiných nedodělků a chyb sráží tuto slibně vypadající hru na kolena. Kdyby si s ní jen dali autoři více práce, mohl to být dobrý titul, takhle nestojí za nic.

Budgetová scéna mě poslední dobou stále více přesvědčuje, že stojí za starou bačkoru, dobrých budgetů je ukrutně málo a já po těch, které se na čas ohřály na mém počítači. asi změním svůj žebříček hodnot a začnu se více zajímat o free tituly, které jsou mnohdy kvalitnější a budgetům dám na čas vale.


« Autor článku »

Pat


Tématické články:

Ostatní budgetové hry: Serious Sam: The Second Encouter, Gore, Operation Blockade, Will Rock, March! a další


« QuickBoX »


Pohled do budoucna ...

Kdepak. Co by jste chtěli. WW III sniper?


Hru doporučujeme těm, kteří ...

Umírají touhou po sniperování a někdo je zavře na měsíc do pokoje s PC a touto hrou.

Modifikovatelnost:

Kdo o to stojí?

Multiplayer:

Ne
 
Hrací doba:

kolem 20 hodin

RUB/LÍC

Grafika: 2/8
Zvuky: 2/8
Hratelnost: 3/8
Příběh: 2/8
Invence: 1/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

 

 Na začátku mise dostanete sniperku.

 

-
 
Vše ostatní ...

To znamená, že:

Nic, zas. (nejkratší verdikt v historii AAA Games)

Lokalizace:

Ne, není proč.