Jo, kéž by každá reklama vypadala takhle

Mnozí z vás se jistě touto dobou již nemohou dočkat jedné z nejnadějnějších strategických her tohoto roku - Strongholdu 2, který konečně ukáže těm nemastným neslaným pokračováním typy Settlers V, či Heroes of Might and Magic IV, jak se má dělat pořádné pokračování. Někteří z vás dost možná postřehli, že ke Strongholdu vyšla malá propagační hříčka Castle Attack, která možná této nadmíru kvalitní hře nepomohla k vyšším ziskům, ale dozajista k větší oblibě a úctě k jejím tvůrcům. Stejnou strategii autoři zvolili i při vytváření druhého dílu a, řekněme si upřímně, my hráči jim za to musíme být vděční.

Popravdě řečeno, tuto recenzi píši, abych se ujistil, kde leží hranice mých recenzentských schopností, poněvadž napsat plnohodnotnou recenzi na hříčku jen o málo složitější než tetris tak, aby byla alespoň trošku zábavná a nebyla plná vaty a zbytečných klišé, my mělo dostatečně otestovat mé dosavadní zkušenosti a nápaditost.

Panečku, zápalná kláda udělá svoje.

Obránce: Jo, jo. Žít na hradě není žádná zábava. Neřeknu, když už jste nějakej ouřada a jen počítáte pytle daní, ale když žijete na hradě a nemáte hrad! To je teprve nářez. Nevím, koho napadlo postavit hrad přímo na hranicích zrovna když se na nás ženou nepřátelské hordy. A když vás pošlou do takovýto zapadákova, kde ani ženský nejsou a krčma není a sklípek není a korbel není a všechno co vidíte je bič, kterej vás pohání, abyste makali víc, že jinak to nestihnem a ty zpropadený sasové nás přistihnou v nedbalkách. Nevím co to je v nedbalkách, ale nerad bych, aby mne nějakej prašivej sasík přistihl při čemkoliv.

Furt lítáme od dolu ke hradu a snažíme se, aby už to bylo hotový. Ty vejtahové lučištníci co jsou na hradbách se nám z vrchu chechtaj, teda jen když mají chvilku volna, jinak střílí po nepříteli. A to zase jo, mušku mají oni dobrou, ale stejně takovej rytíř s brněním ... tomu jeden šíp do hrudi nestačí, ten jich potřebuje aspoň tři. Když se na ně nepřátelé valej, tak si hledí svýho a dávaj pozor, aby je nezasáhla nějaká šipka od nepřátelskýho kušovníka. Ale ještě hůř na tom jsou, když je nikdo nevalí, to je pak pán svolá z hrade a oni musí makat s náma a to my se zase smějeme jim, dokud zase nezazní útočná trouba a oni se nevrátí hájit náš budoucí domov.

Útočník: Dokážete si představit, jaká je to zpropadená dálka? Bába mi povídala ..."za sedmero horami, za sedmero řekami...", řeknu vám, ušli jsme už mnohem víc, ale žádnou krásnou princeznu jsme napotkali, ani zakletou. Jestli to ovšem nebyla ta baba, co nám chtěla prodat holubí trus na potenci. I kdyby jo, pusu bych ji stejně nedal. No ale k útoku, je to pěkná dřina dvacet dní na cestách, pořádně se nevyspíte a na konci vás čeká hradba, kterou musíte překonat, abyste mohli pokosit ty zpropadený welšany a ukázat jim, jak se mají správně znásilňovat jejich ženy. 

A zrovna si ten hrad staví na takový planině, takže jen co vykoukneme z lesa, musíme běžet alespoň sto metrů, což není žádná sranda - ve zbroji a zvlášť když musíte kličkovat mezi šípama, co po vás střílí lučištníci na hradbách. Ale když se dostanete až k nim ... začnete bušit do kamene a brzy opevnění zbouráte ocelí. Dneska nás tu není mnoho a vypadá to, že neuspějeme, ale brzy, snad už zítra by měli dorazit rytíři, pak barbaři a kušovníci a nakonec snad i katapulty a beranidla a to by v tom vyl čert, abychom je s takovým arzenálem nedobyli.

Generál sice říká, že nemají šanci, ale ty trumfy, co mají schovaný za hradbama mi vůbec nepřipadají jako pomůcky pro laškování. Řeknu vám, že zemřít pod kameny z katapultů je ještě krásná smrt, rozhodně lepší, než být polit vroucí smolou ... a ze všeho nejhorší je zápalná kláda, kterou pustí z hradeb a to vám povím, takovouhle srandu nikdo nepřežije. Na hořící kamarády je škaredý pohled, horší je snad jen když vám kumpáni hoří a vy jste v plamenech taky.

Recenzent: Hrajete samozřejmě za obránce. Hra má deset levelů, přičemž ten nejjednodušší zvládnete bez jediného výstřelu a desátý dokáží dohrát jen opravdoví vytvrdlíci (ke kterým jsem se zatím nezařadil), což je v kombinaci s faktem, že pokaždé, když vám dobijí hrad, musíte hrát odznova naprosto smrtící. Ještě drsnější je však hratelnost tohoto titulu, která vás dokáže připoutat k monitoru, stejně dobře (ne-li lépe) jako svého času třeba miny:-). Nehledě na internetovou databázi nejlepších výkonů (ten můj je zatím 22 450 - docela suché, že?). 

Celkově vzato je tato hra unikátní kousek spojení hratelnosti a zábavnosti v kombinaci s naprostou (ale příjemnou) návykovostí. Přičemž není co vytknout. Co se dá zazlívat Tetrisu, přesto taková hříčka nemůže pomýšlet na stupně nejvyšší. 

« Autor článku »

Mat



« QuickBoX »


Vývojářské studio:
 
FireFly Studios

Web:
 
Velikost hry:
 
22,5 MB

Multiplayer:

Ne
 

RUB/LÍC

Grafika: 6/8
Zvuky: 5/8
Hratelnost: 8/8
Příběh: 0/8
Invence: 6/8

(ne každá stránka hry má na výsledné hodnocení stejný vliv - záleží hlavně na žánru)

« Hodnocení »

+

 

 Skvělá grafika, výborná hratelnost

 

-
 
Nevím, nevím ...

To znamená, že:

CA 2 je dost možná nejlepší reklama, jakou jsme kdy hráli!

Lokalizace:

Ne