Fotbalový manažér od Pavla Šindelky

 

Tak se ke mně dostala další geniální freeware hra z manažerského prostředí. Jak už všichni víme toto slovo a posléze i hra se bude zabývat manažerskou strategií vašeho týmu. Na výběr máte hned dvě fotbalové ligy, ale to vše až po klasické registraci do hry : název hry a pak jméno.

Obdoba CSM 2002 se zde neprojevila v plné kráse a hned na začátku jsem si povšiml několika změn. První a to docela špatnou změnou je, že nemůžete vlastnit ani trénovat cizí klub. Bohužel si neužijete atmosféru anglické, italské ani španělské ligy a jste nuceni navždy setrvat v českých podmínkách (kromě poháru UEFA či Ligy mistrů). Druhou závažnou věcí (tentokrát kladnou) je, že nejste omezení ve fyzičce ani technice a můžete šplhat i přes 50,100,150 až do nezmapovaných výšin. To by nebylo až tak špatné, ale vy tyhle identifikační čísla neuvidíte a jsou skryté do té doby, než si hráče koupíte. Při těchto pokusech jsem dokonce narazil na to, že kupovaným hráčům je jedno kam putují a klidně jsem si do českého druholigového týmu koupil Davida Backhama (sice jsem měl minusový stav financí a každý kolo se dluh zvyšoval, ale já měl svého Backhama!). Tohle vše by nebylo v CSM 2002 možné, jelikož by Bachham nepřestoupil a navíc by byla transakce zrušena z důvodu malého kapitálu.

Dalším problémem byl stále stejný estetický vzhled a malá informovanost o různých soutěží. Ale abych jenom nekritizoval narazil jsem taky na hodně dobrých věcí. Například skaut. Je to takové zpestření hry a vy si můžete zjistit informace o kupujícím hráči nebo jen tak si hráče prozkoumat blíže. Například: Martin Horváth (23) hraje v základní sestavě klubu FC Marila Příbram. Je to defenzivní záložník prvoligové úrovně. Další nejbáječnější věcí je před zápasová strategie – tímto myslím určit sestavu před zápasem a určit rozestavení v jakém chcete hrát (3-5-2, 4-4-2, 5-4-1, atd.). Ale další pokračování se mi nelíbilo, protože po odkliknutí OK a poté HRÁT, jste se dozvěděli rovnou výsledek a už jste nemohli do hry nikdy více zasáhnout, popřípadě změnit strategii nebo vystřídat hráče.

Dalším plusem hry je opravdová reálie. Jak všichni víme, české kluby se nikdy nevyrovnají špičkovým klubům a v této hře se tento fakt potvrzuje. Koupit si takového Zinedin Zidana za 12,5 mld. si nemůže koupit ani Slávie, se kterou jsem vyhrál pětkrát Ligu mistrů. Ano, takový je fakt a než bych „načitoval“ těch několik miliard, přestalo by mě to bavit (nepoužíval jsem tvorbu hráče, kde si můžete vytvořit opravdového bouchače!)

Když to tak shrnu, tak je tento manažer na dobré úrovni s několika nezáživními pasážemi. Ale mám pro Vás vynikající zprávu, dočetl jsem se, že Pavel Šindelka připravuje další inovace se kterými by se mohl dostat přes kvalitní CSM 2002. Doufám, že to již bude brzo a já budu moc vyzkoušet novou a lepší verzi.

        

Hodnocení:AAAAAAAA

Lord Abak