Icewind Dale II

Ponořte se s námi do světa dungenonů a draků. Tentokrát ve třetí lodi.

 

Na samotném počátku stál Baldur's Gate, osamělý a přec vítěz, jako první z mnoha RPG dokázal zkombinovat skvělou grafiku, kvalitní příběh, poutavé dialogy, detailně promyšlený herní systém AD&D, super multiplayer, skvělou hudbu a hru více postav do jednoho chutného celku, po Baldur's Gate následoval Planescape Torment, úžasný příběh a hlavně mohutné a poutavé dialogy, to vše zasazeno do neuvěřitelně poutavého a morbidního prostředí světa Planescape dokázalo pohltit hráče do svého nitra. Po Tormentu přišel Icewind Dale, vracíme se opět do Forgotten Realms, tentokrát ale až na samotný sever, opět kvalitní příběh, dost vylepšená grafika a vyšší zkušenostní strop dovedly i Icewind Dale ke kýženému úspěchu. Po Icewind Dale se dočkal svého nástupce Baldur's Gate, vyšel BG II: Shadow of Amn, narozdíl od Icewind Dale se opět vrací k mohutným dialogům a i když příběh není tak kvalitní jak u předchozích dílu, tak je pořád rozhodně skvělý, opět byl posunut zkušenostní strop směrem nahoru, a tak jsem si mohly vychutnat i kouzla a schopnosti postav na vysokých úrovních. Následovalo odbočení, vznikl Neverwinter Nights, který měl být hlavní úderní silou na poli populárních on-line her a i když obsahuje i singleplayerové dobrodružství, je vidět, že se jedná o hlavně multiplayerový počin. A dostáváme se do současnosti, kdy se do našich CD-ROM dostává placka, jež nese hrdý název Icewind Dale II. Nutno dodat, že autoři zůstali věrní tradici a pokračování sněhomilného RPG je opravdu kvalitní a hutné, jak jsem si ostatně zvykli.

Příběh se odehrává nějakou tu desítku let po prvním ID, aby se staré známé lokace stihly trochu zaktualizovat. Děj se točí okolo mimořádně podivného spolku nazvaného poeticky Legion of the Chimera, který se rozhodl změnit klima na čistě válečné a vaším hlavním úkolem je tomu zabránit. Je celkem jasné, že to nebude lehká cesta ale pořádně trnitá, na které potkáte spousty překážek počínaje starými známými nepřáteli (Yuan-Ti, Orkové, Goblini, Mind Flyeři, Golemové atd.) a konče těmi novými (Drideři, Hook Horror, Chiméry, Formosian Giant či Will-O-The-Wisp). Nebyla by to ale klasická RPG, kdyby jste nepotkali i nějaké ty přátelské bytosti, takže si na své přijdou i příznivci ukecanějších RPG. Celkově obtížnost opět stoupla a tak ti, co nehráli předchozí hry se mohou cítit poněkud zaskočeni, rozhodně to ale délce hry perfektně prospělo. Autoři do hry přidaly také podstatně více různých logických problému (tzv. takových, které nemusíte řešit bojem :))) a některé úkoly lze řešit hned několika možnými způsoby. Výrazně ubylo těch dosti silných magických předmětů, které známe z předchozího dílu, takže i v pozdní fázi hry nezahodíte např. dlouhý meč +2. Všem sběračům všemožného harampádí přijde určitě vhod skvělá funkce okoukaná z Diabla a tou je možnost za pomoci klávesy Alt "rozsvítit" všechny předměty a dveře v dosahu, odpadá tak staré známé prohledávání všelijakých koutů kurzorem myši. Naopak nám přibyla nějaká ta nová kouzla navíc a můžete si vychutnat i ty vysokých úrovních lépe než v ID. Dále se můžete setkat s příjemným rozdělením ras na jednotlivé podrasy, tak si můžete zahrát třeba Drowa či Duergara.

Relativně zásadní změna je ovšem v použitém herním systému, pořád se sice jedná o Dungeons&Dragons, ale tentokrát o 3. edici, jestliže vás tedy štvalo v původním ID to, že váš kouzelník se musí spokojit jen s obyčejnou holí či prakem nebo že válečník nemůže využít možnosti schování ve stínu, tak si rozhodně přijdete na své, protože zde toto možné je. Trošku diskutabilní je změna "klasického" systému nahazování postavy, vaše postava dostane do začátku nějaké ty body a další si můžete přidat k jednotlivým vlastnostem dle libosti, počty bodů jsou pro každou kombinaci rasa-povolání konstantní, takže je konec nekonečného rollování za účelem co nejlepších vlastností. Jinak nějaké výraznější změny v pravidlech nepocítíte.

Hry v engine Infinity se již od svého počátku vyznačují především velmi kvalitní ručně malovanou 2D grafikou, ani druhý ID není v tomto ohledu vyjímkou a tak si můžete prohlédnout skvěle animované postavy a perfektně namalované lokace (Kuldahar, Dragon's Eye, z těch nových např. Ice Temple či Jungle of Chult). Menších změn se dočkal herní interface, takže portréty postav jsou na zmenšeny a přemístěny na dolní lištu po vzoru Planescape Torment. Tím se hlavní okno opět trochu zvětšilo a hernímu zážitku to rozhodně prospělo. Pozadí hry skvěle dotváří geniální hudba, a tak nezbývá, než se ponořit do tajů ID 2 a prožít to všechno na vlastní kůži.

Sečteno a podtrženo - Icewind Dale II je důstojným nástupcem svého předchůdce, v mnohém ho překonává a když jsme se zásadních herních změn nedočkali (asi je to dobře), tak ho nelze než doporučit všem fanouškům RPG, kterým již od neustálého bojování v Diablu odumírá ukazováček.

 

 

Hodnocení:AAAAAAAA

Jonik