Jako první a jediný mag vám přinášíme informace o vznikajícím módu, který otřese magovou scénou.

Protížení zvláště některých redaktorů AAA Games v posledním roce bylo opravdu pozoruhodné, což byla překážka realizace mého skvělého nápadu, ale dnes, kdy Mat, hlavní technická síla této operace, získal nějaké tři hodiny volna za den, je ta vhodná chvíle poodhalit roušku a seznámit vás s největším projektem, který kdy AAA organizovalo. Nebuďme zbytečně skromní, on je to největší projekt, který kdy byl na magové scéně uskutečněn. Chcete vědět víc?

O historii celé akce se rozepíši někdy později, až se nám mód podaří vydat, zatím stačí konstatování, že hlavní roli v ní hraji já, můj přesvědčovací talent, můj tvůrčí talent a moje přirozená genialita. Na redakční schůzi jsem se totiž usnesli, že magová scéna je úžasné místo, kterému stojí za to věnovat pozornost, což činili někteří mí kolegové ve svých takřka odborných statích a já ve humoristických textech. Avšak to se nám zdálo stále ještě málo, rozhodli jsme se tedy spojit naši invenci, znalosti a technické dovednosti a začali vytvářet mód do hry Morrowind inspirovaný magovou scénou s názvem War of Mags. Všechno se teprve rozjíždí a nic není ještě pevně stanoveno, poněvadž je zatím dotažený leda tak scénář a čas na provedení mých idejí bude až po zveřejnění 33. aktualizace, takže ještě není zcela jisté, pro kterou hru bude náš mód určen. Je dost dobře možné, že se nakonec rozhodneme vytvořit náš příběh v Oblivionu, který by měl vyjít každou chvíli a mohl by nabízet nové možnosti, zvláště pak na poli umělé inteligence. Obrázky pocházejí z prvních skic, ve kterých jsem testoval možnosti editoru, abych jim přizpůsobil nábrh příběhu a dialogy. Ale zanechme spekulací a soustřeďme se na to, co je již hotové a pevně stanovené a tím je moje část - scénář.

Tady jsme v redakci Clicku. Před námi stojí samotný Speedy, v pozadí vidíme MCZa, který bude brzy ostudně vyhozen poté, co jej usvědčíte z nedostatečné loajality k šéfredaktorovi (tento úkol můžete dostat jak u Speedyho, tak u AAA Games, zvláštní ironie, že).

Plug-in přidá do hry ostrov, který nebude příliš velký. Na něm se bude rozkládat největší osada (jakési hlavní město) Magerinburg a dvě menší vesničky. Mód bude určen pro vcelku nezkušené postavy a projít půjde už s borcem kolem dvacátého levelu. Příběh začíná malým nedorozuměním s piráty, kteří vás nechají přejít po prkně se zavázanýma očima a následně odrazí od břehu. Vy se tedy ocitáte na kamenité pláži neznámo kde a v kapsách svých podvlíkaček nenacházíte vůbec nic. Začnete se tedy rozhlížet po nějaké práci nebo nekalosti, která by vám dopomohla k živobytí. Naštěstí se nacházíte velice blízko Magerinburgu, kde se to příležitostmi jen hemží.

Až dorazíte do města, bude na vás však čekat překvapení. Žádná gilda mágů, zlodějů či bojovníků, žádní obchodníci se zbraněmi či s kouzli. Stejně nemáte peníze, ale jejich nepřítomnost bude přeci jen možná trochu zneklidňující. Jediné frakce, které naleznete budou právě magy, které se ucházejí o vaši přízeň a zajímají o vaše služby. Máte všeho všudy dvě možnosti, buď se připojíte k některému magu, nebo si vytvoříte svůj vlastní. Obě cesty jsou schůdné, ale druhá jmenovaná je doporučena spíše pro hodně nebušené postavy, které si věří, poněvadž postavit se sám bez peněz a vybavení secvičené hordě redaktorů z jiného magu, který vám dost možná vyhlásí válku, aby se zbavil vznikající konkurence, chce odvahu a pevné nervy. Zato pokud se připojíte k nějaké partě a budete splňovat její požadavky (které jsou mag od magu jiné), bude si za vámi stát, ochraňovat vás a zásobovat vás vybavením, které nemáte prakticky žádnou šanci získat jiným způsobem.

Zatím je takřka kompletní scénář hotov pro připojení k AAA Games, Smashi, Bazooce, Escapu a Clicku. Každý mag vám nabídne jiné výhody a je v lecčems specifický. Tak třeba AAA Games je mag, který má v Magerinburgu slušný vliv a respekt, který vychází částečně z jeho práce a částečně z diplomatické činnosti. Dle toho budou rozděleny i vaše úkoly. Jednou vás Augusus vypraví na pomoc Spiderovi proti nemrtvým útočícím na jeho sídlo na pokrají města, aby upevnil přátelské vztahy mezi AAA a Escapem, jindy budete pověřeni Matem k odhalení zloděje, který našemu magu krade recenze. Jiné magy se však na diplomacii nesoustřeďují a raději se zabývají jen sami sebou. Typickým příklad takového časopisu je Click, kampaň za Clickaře je pravděpodobně ta nejpovedenější, jaká v celém módu bude k nalezení.

Takhle vypadá pokoj Lorda Abaka v editoru. Právě ten je jeden z důvodů, proč doufáme v nové možnosti tvorby v Oblivionu. V Morrowindu mu totiž nelze strčit do postele nějakou pěknou polonahou elfku.

Click nesílí v Magerinburgu, nýbrž v Clickově. Jako začátečník s ním budete moci přijít do kontaktu především díky Janu Krumphanzlovi, kterého najdete v městské taverně. Ten vám řekne, kudy se do redakce dostanete a dá vám na památku obrázek (hodnota tohoto darovaného uměleckého díla se liší podle toho, jestli jste ženského či mužského pohlaví), který se však velice těžko prodává, ale je to žádaná komodita v AAA Games, kde vám za to dá Augustus pěkných pár šupů, aby si jej mohl vyvěsit na zeď jako trofej. Click je také jediné místo, kde se můžete stát vampírem, kterého z vás v pozdější fázi hry může udělat na přání J.A.Frost. Ale jinak budete plnit questy hlavně pro Speedyho Daniela, který vás třeba požádá o spáchání atentátu na Šotka či o nalezení svého zástupce. Mimochodem Cyberf@ce pase ovce, což je jediná zřetelná spojitost mezi šotkovinami a tímto módem, kterou mi v redakci povolili. Kdybych třeba nazval Speedyho Slowlym, ostatní by se od módu distancovali a odmítli by na něm spolupracovat, což by znamenalo jeho zánik ... ale nebojte, já tam ještě něco propašuju.

Ovšem plnění zadaných úkolů pro magy nebude jedinou vaší činností. Vedle toho musíte přeci psát články! To byl ovšem obrovský problém. Jak to zakomponovat do klaustrofobicky uzavřeného systému hry? Věřte mi nebo ne, ale v Morrowindu nelze předělat statistiky postavy, takže skill pro psaní recenzí či autorskou plodnost v módu nenaleznete. Museli jsem na to tedy oklikou. Recenze (i jiné články) vytváříte pomocí speciálního kouzla, které vás každý mag naučí v okamžiku, kdy se k němu připojíte. Ale není to tak jednoduché, protože na každou stať (až na výjimky) potřebujete určité množství suroviny, kterou jsme sice nepříliš přesně, ale zato stylově nazvali inspirace. Je to obyčejná ruda, která se těží a dováží na ostrov a je myslím jasné, že čím více bude mít mag členů a inspirace a tím pádem i článků, tím bude mít větší vliv a příjmy, což se pozitivně projeví i na vybavení jednotlivých redaktorů. Kvalita každého článku bude záviset na třech atributech: zkušenosti (počtu vytvořených příspěvků), moudrosti a kvantity vyložené inspirace. Přítomnost moudrosti zvýhodňuje kouzlící postavy, ale zlodějíčci zase mohou úspěšně krást inspiraci či dokonce hotové články od ostatních a válečníci zase mají nejlepší dispozice pro boj o ložiska inspirace.

Tohle je Věž. Sídlo redakcí, které nemají vlastní budovu. Stojíme přede dveřmi Smashe. Na konci chodby najdeme Defekt a za rohem dokonce Marmeládu v mozku.

Že je to sice moc pěkné, ale že se v tom nějak moc neorientujete? Nebojte, ve hře to bude vše jasnější. A jak že bude Válka magů končit? Jsou celkem tři možnosti. Jednak můžete všechny ostatní magy vybít. Jenomže každý člen se po pěti minutách znovu oživen v redakci a časopis končí, až pokud nemá jediného žijícího redaktora. Pak můžete ostatní převálcovat kvalitou a kvantitou článků (oboje musíte mít alespoň dvakrát vyšší než kterýkoliv ze soupeřů), což rovněž není žádná hračka, nebo můžete uzavřít se všemi magy spojenectví. To je cesta nejtěžší, poněvadž dostat Click a AAA Games do jedné aliance znamená splnit řadu hodně těžkých úkolů a ještě k tomu mít štěstí.

Myslím si, že jsem toho prozradil až dost, musím si taky nechat nějaké nápady na "ostrou verzi", která by podle všech předpokladů měla vyjít někdy na začátku letošního podzimu. Pokud ovšem máte vy nějaké nápady, co do hry ještě zakomponovat, můžete mi je posílat na moji mailovou adresu a já je zvážím.

« Autor článku »

Šotek


Tématické články:

Recenze na Blade: The Cole.


« QuickBoX »


Vývojářské studio:

AAA Games Team

Tihle lidi ještě nikdy žádný mód nedodělali, přestože na jednom už pracovali. Ale je to parta mladých krásných a nadaných lidí ... nebo přinejmenším parta mladých lidí vedená krásným a nadaným člověkem.

Pohled do budoucna ...

S druhým dílem nepočítejte, už teď se těším do důchodu.

Hru doporučujeme těm, kteří ...

znají magovou scénu, ti se budou skvěle bavit.

Datum vydání:

Q3 2006