Naše otázky tentokrát putovaly do vývojářského studia 3D Games, které na sebe upozornilo skvělou freeware hrou Plane Arcade. Ochotně nám odpovídal Peter Adamcik (programátor) a Martin Hubacek (designér misí a webmater).

  • Tak nejdřív se nám trochu přestavte. Jak dlouho již působíte na poli freewarových her a jak velký je váš realizační tým?

Peto: Na freeware scéně působíme už asi 2 roky, momentálně jsme čtyři ale brzy nás bude více.
HUB: Nezabývám se pouze hrami, ale i aplikacemi, redakčními systémy, či webovým technologiím nebo prezentacím. Také mě baví programování jednočipů či kapesních počítačů Palm.

 

  • Pracujete v součastné době na nějakém projektu? Pokud ano, o co se bude jednat?

Peto: Pracujeme na jednom větším projektu, o kerém zatím pomlčíme :)
HUB: Nikdo z našeho týmu nelenoší (lenošení ve škole se nepočítá!), nechte se překvapit.

 

  • Vytvořili jste zábavnou arkádu, Plane Arcade, na které je vidět, kus dobře odvedené práce, hodláte se někdy také vydat do komerčních vod zábavního průmyslu?

Peto: To by chtěl každý, ale myslím že se nám to nepodaří jen tak lehko jako celku, ale jednotlivci se možno uchytí v nějakých už existujících firmách.

  • Jak vlastní hru hodnotíte. Například velká část naší redakce označuje Plane Arcade za nejlepší českou freewarovku tohoto roku, ne-li vůbec. Co o tom soudíte vy?

HUB: Myslím si že je to hodně kvalitní freewarovka, ale i několik jiných freewarovek z tohoto roku dosahuje nevídaných kvalit. Musíme si zvykat, že doba jde kupředu...

 

  • Slyšel jsem, že v zahraničí se bude Plane Arcade distribuovat jako shareware. Je to pravda? Jestli ano, děkujeme, že hru máme zdarma.

Peto: Je to pravda už se to předává, není zač - rado se stalo ;)

 

  • Existují na hru nějaké cheaty? Ono je to ke konci dost těžké...

HUB: IDDQD, jestli se nepletu.... Aha, pletu se ;)
Peto: Ne cheaty jsme tam nedávali :), nechť se hráči potrápí.

 

>>Kdyby každá freewarovka vypadala takhle, tak by brzy zkrachly všechny profesionální vývojářské týmy.<<

Z recenze na Plane Arcade

 

  • Dostáváte hodně dopisů od fanoušků? Poznávají vás lidé na ulici... aha, to asi ne, když ve hře nemáte fotky.

Peto: Dopisů je poměrně hodně, lidé nás nepoznávají (nejsme rockova kapela) teď nevím, jestli bohužel, nebo naštěstí :o)

HUB: Zase si nemyslete že nám chodí víc děkovných emailů než spamu. Nějaké to poděkování dojde, ale to spíš párkrát za měsíc. V tomto ohledu si myslím, že si hráči moc neváží tvůrců freewarovek vůbec. Právě nadšení programátorů z toho, jak se lidem hra líbí je to jediné co člověk z
toho má, musí být v těsném kontaktu s hráči aby pochopil co se bude líbit a co ne.

  • Neuvažujete udělat ve hře multiplayer(ne splitscreen) třeba u módu bitvy? To by byla teprve ta pravá smažba.

HUB: Ano, uvažovali jsme a uvažujeme. Vytvořit takovou multiplayerovku není problém, ale vytvořit multiplayer pro akční 3D hru není tak jednoduché. Obzvlášť když nemáme v pokoji 3 PC na LANce, kdo neprogramoval multiplayer, nepochopí.

 

  • Dočkáme se také pokračování, této velice chytlavé hry?

HUB: Nevíme, jsme totiž nezávislí :)

 

  • Podařilo se vám do hry zakomponovat všechny nápady?

Peto: Ano, protože plán byl velmi jednoduchý postupně jsme to rozšiřovali, takže se dá říci, že jsme plán splnili na 300% :)
 

Děkujeme za zodpovězené otázky a přejeme mnoho úspěchů do dalších let.

Pat a Mat z AAA Games

« Autor článku »

Pat a Mat

 
Tématické články:

Jednoznačně recenze na Plane Arcade.