Další z řady budovatelských strategií?

Ano, řekněme si to na rovinu, Cultures II je pouze další z řady budovatelských strategii. Ne snad, že by to byla špatná hra, to vůbec ne, ale pravda je taková, že asi nikoho nezujme do té míry, jako umí zaujmout hry jako WarCraft III, nebo Heroes of Might and Magic. Odvážím si tvrdit, že nevzniknou kulty s názvem CULTures II.

Grafika

Grafika se nejvíce podobá asi čtvrtým Settlerům, je to takové příjemné, dětské, baculaté... Jednoduše řečeno ... vašim dětem se to bude líbit, vaší ženě/přítelkyni se to bude líbit, vaší mladší sestře/bratrovi se to bude líbit, ale Vám? Vám, pokud jste zvyklí na grafiku Generalsů se to bude zdát poněkud... úchylné. Druhá věc, která s grafikou souvisí jsou HW nároky a ty se mi zdají v poměru ke docela prosté grafické stránce hry docela veliké. Ne, že by se mi to nějak výrazně sekalo, ale při přesouvání obrazovky to šlo trochu dýchavičně. Na druhou stranu zde můžete relativně plynule zoomovat a to až do nechutné velikosti.    

Jinak je vše tak jak má, vše se hýbe, každý vesničan má svojí animaci (nevím čím to je, ale ve VŠECH budovatelských strategiích má nejlepší animačku dřevorubec), zvěř se prohání po lesích, než je lovec střelí mezi lopatky - klasika.

Story   

Už zase někdo chce příběh u strategie ... ach jo. S příběhy u strategií je vždycky kříž, zvláště u těch budovatelských. Příběh této hry začíná na dalekém severu, kde se jednoho krásného dne zdá jednomu krásnému mladíkovi (Vám) zdá podivný sen, ve kterém bojujete ve společnosti dalších herojů proti hroznému drakovi, nejste žádný fantasy magor, proto se Vám tento sen zdá zvláštní. Vydáte se za místním knězem, či druidem, či co to je a zeptáte se ho na to. On Vám sdělí, že to, co se Vám zdálo, je velice zajímavé (čekám na hru, kde budou události, které se stanou, nezajímavé, nedůležité ...). A tak se vydáte do neznáma, budete objevovat a osidlovat nové světy, stavět budovy, sdírat své poddané ... Prostě budete dělat vše, co byste v budovatelské strategii dělat mělo.

Hratelnost 

Nejásejte, nejásejte. Pokud jsem zařadil grafiku a příběh někam do mírného nadprůměru, musím hratelnost degradovat ještě o několik pater níže. Není nějak otřesná a je dost možné, že někoho zaujme, ale pro mne, hráče kovaného ve starých R.P.G. a strategiích, bylo hraní této hry ztráta času, ani po patnácti hodinách hry jsem se do ní nedostal, jednoduše mne nezaujala do té míry, abych jí dohrál, a to přesto, že jsem za ní utratil půl druhého tisíce a že jsem se na ní chystal psát recenzi, takž bych jí mněl podle pionýrských pravidel a přísah dohrát. Přiznávám se, nedohrál a pravděpodobně ani nikdy nedohraji. Možná za to může docela pokažené ovládání. Jak jsem již řekl, haraju hry nějaký ten pátek, ale do všech tajů ovládání této hry jsem ani za zmíněných 15 hodin neproniknul. 2 hodiny (!!!) mi trvalo pouze zjištění, jak se staví domy...(pokud tuto hru budete hrát, tak domy se staví kliknutím pravým tlačítkem).

(-Tato hra by se dala považovat za truhlici atributů jako nudnost, stereotypnost a naprostá neoriginalita-)

Dalo by se říct, že Cultures II sice v ničem nijak výrazně nezaostává, ale na druhou stranu také její kvality nevyčuhují. To znamená, že kdybych znovu dostal možnost rozhodnout se, zda si Cultures II koupit, tak bych se rozhodl jinak než před měsícem. Chcete vědět, jak dopadl nepřímý souboj mezi Settlers IV a Cultures II? Tento souboj vyhrál .... Settlers II, dosud nepřekonaný skvost na poli budovatelských strategií, více o tom nebudu psát, jdu si ho zahrát, potřebuji si totiž zpravit chuť po dost nepodařené pařbě.  

Hodnocení:AAAAAAAA

 

Mat