Chcete být milionářem?

Pokud si tuto hru zahrajete, tak jím určitě budete. Nebudeme chodit kolem horké kaše, IG II je skvělá hra a to ve všech ohledech, má skvělou hratelnost, dobře udělané mise, je velmi různorodá a grafika je velice líbivá. Pojďme se tedy podívat na kobylku nejlepší industry hře od dob Transport Tycona.

Grafika a zvuky a pozlátko vůbec

Grafika této hry je velice líbivá. Vše se hýbe, auta jezdí, krávy na farmě leží a přežvykují, ropné věže opravdu těží ropu... Toto je jedna strana mince, ale pokud šáhnete na kolečko myši a pořádně si zazoomujete (jako, že to udělá asi většina z Vás), tak uvidíte něco, co bych jako výbornou grafiku nepopsal, na druhou stranu jsem neviděl ŽÁDNOU hru s velkou mužností zoomu, která by vypadala na největší přiblížení nějak nádherně (pokud nepočítám B&W, ale to je z jiného soudku a s úplně jinými nároky na grafiku) a opravdu bych rád viděl na tolikanásobné přiblížení WarCraft III.

Zvuky jsou udělány velmi vkusně (neviděl rsp. neslyšel jsem žádnou hru, u které by se mi vysloveně nelíbili zvuky). Ale úplně jinou věcí je soundtrack, který považuji za nejlepší co kdy bylo vytvořeno na poli strategií (některá R.P.G. mají jako například Icewind  Dale nebo Morrowind, ale u strategie jsem ještě nic tak dobrého neslyšel). Tím také děkuji vývojářům, že soundtrack lze bez problémů přehrávat i mimo hru.

Další věcí je intro, které ze opravdu povedlo. Je složeno z mnoha krátkých videí, které zhlédnete v průběhu hry při významných událostech (např. první lokomotiva v provozu). Správně naladí ho hry a má správnou průmyslovou atmosféru.

Hratelnost

V hratelnosti spočívá pravá síla IG II, tím, že každá mise po Vás chce, abyste dosáhli určité finanční částky za určitou dobu určitým způsobem, si zajišťuje IG II velikou, ale opravdu velikou hratelnost. Možná jsem Vás předchozí větou uvedl v omyl a Vy si teď myslíte, že IG II je hra velmi stereotypní, tak to Vás musím upozornit, že tomu tak zdaleka není. Je to způsobeno hlavně velikánskou škálou výrobků, které můžete vyrábět a následně prodávat. Obory ve kterých podnikáte jsou rozděleny do několika odvětví (průmysl stavební, hutní, potravinářský, dřevařský...) a v každém z těchto oborů můžete vyrábět kolem pěti výrobků, které buď dále zpracováváte, nebo je rovnou prodáváte. Moje herní taktika byla následující, na začátku mise jsem si vždy zastavil čas, vybudoval své obrovské průmyslové impérium (což mi trvalo cca 20 minut) a následně pustil čas na nejvyšší obrátky a sledoval jak moje impérium šlape. Pokud šlapalo (pravděpodobnost 10%), pak jsem jednoduše vyhrál misi a pokud ne... tak jsem misi restartoval a začal stavět své obrovské průmyslové impérium znovu.

Výrobní stromy jsou poměrně složité, ale orientovat se v nich budete snadno, protože striktně vycházejí ze skutečných předloh. Dáme si příklad z nějaké mise: Na Floridě je teploučko, a proto jsem se tak rozhodl prodávat opalovací krémy a nafukovací čluny, postavil jsem tedy ropné věže (ve kterých se překvapivě těžila ropa), chemičky (kde jsem z ropy mohl dělat gumu, nebo opalovací krémy) a nakonec gumárenské závody (kde se dělali z gumy nafukovací čluny) už zbývalo postavit pouze pár skladů, vlakových nádraží, kilometry kolejí, zase pár skladů a obchody se sportovními (čluny) a domácími (opalovací krém) potřebami. S pocitem dobře vykonané práce jsem pustil čas a čekal, až se výroba rozběhne, čekal jsem, čekal, a ještě chvíli jsem čekal až do okamžiku, kdy jsem zjistil, že přestože výroba jede na plné obrátky, obchody neprodávají, protože nemají co prodávat a nemají co prodávat, protože váznou dodávky z továren a dodávky z továren váznou, protože nemám žádné vlaky, na které jsem v té době už neměl peníze a tak jsem to mohl zabalit a začít znovu. Tak toto byla opravdu školácká chyba, kterou jsem udělal už ve druhé misi, ale postupem času jsem udělal mnoho chyb, které nebyli patrné hned na první pohled jako tato. Garantuji Vám, že se u IG II hodně nazlobíte, protože jeho obtížnost je opravdu pekelná, ale to já v důsledku nepovažuji za chybu.

Splašky

Co však považuji za chybu a to dost velkou je jeden velký bug, který Vám k enormní obtížnosti přidá jednu perfektní věc. Představte si to půl hodiny stavíte svoje impérium, pipláte se s tím, aby netrpělo nadvýrobou čí naopak, potom pustíte čas a co nevidíte. Vaše podniky za 3  milióny € nám udělali za dva měsíce dluh přes 25  miliónů € (normálně by měl jejich provoz stát kolem 200 000 €) a to mě opravdu naštvalo.

Suma sumárum

Industry Giant II je Age of Mythology budovatelských strategií. S pekelnou obtížností a hratelností. A nebýt menší chybičky, která má však katastrofální dopad na hratelnost a být lepší grafiky, tak bych s vůbec nerozmýšlel a dal bych mu osm Áček, ale takto musím konstatovat, že je to pouze (podle mého názoru) NEJLEPŠÍ PRŮMYSLOVÁ STRATEGIE VŠECH DOB!!!

 

Hodnocení:AAAAAAAA

Mat