GamesvieW No. 1

 

 

Unreal Tournament 2004

 

TĚŠÍME SE

 

Po tak trochu rozporuplném dílku chlapců od Epic - UT 2003, přichází nový projekt UT 2004 (rozporuplné říkám, protože většina naší redakce oslovil, či dokonce nadchnul, ale na programingové scéně se příliš neprosadil a na turnajích se pomalu, ale jistě přestává hrát). UT 2004 by však měl oslovit i přívržence původního UT, protože návrat prožije mód Asault, který v poslední hře chyběl.

To samozřejmě nebude jediná změna. Grafika se opět o něco vylepší, přibude pěkná hromada nových map, ale hlavně si budeme moci vychutnat jízdu ve některých vozítkách, například v tanku, vznášedle, či džípu vybaveném těžkým kulometem. Tento prvek by mohl konečně oživit stagnující oblast mutliplayeru ve hrách, kterému čím dál tím více chybí nové a originální nápady.

Na tuto adrenalinovou akci, která by už měla být na trhu vám jistě v některém z příštích čísel přineseme recenzi.

 

 

S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost

TĚŠÍME SE

 

S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost je dítko ukrajinského studia GSC Game World. Poslední dobou se o něm moc nemluvilo, ale poté co se nechtěně dostala alfa verze na světlo boží, provířila vodu a opět se diskuse zaplavili všemožnými údaji o této hře.

Krom výborného enginu, který jak vývojáři uvádějí, rozchodí bez problému dnešní průměrné mašiny (ha, ha, ha), nebude zde chybět ani podpora všech nejmodernějších technologií, což je obdivuhodné. Podíváme se zde do zamořeného postapokaliptického prostředí již neexistující jaderné elektrárny Černobyl, kde dobrodruzi- stalkeři hledají ukryté poklady (kde by se na Ukrajině vzaly - pozn. redakce). Tato dozajista výborná akce bude podle vývojářů okořeněna i o prvky RPG. Jestli se bude jednat o vývoj postavy už neuvádějí, takže se necháme překvapit.

Velkým lákadlem má být i nadprůměrná umělá inteligence. Postavy se prý budou chovat a jednat jako inteligentní lidé. Pokud během cesty potkáte nějakého kolegu stalkera, který má jiné zájmy než vy, bude se podle toho chovat a dá vám tím jasně najevo o co mu jde.

Datum vydání je stanoven na 28. května. Nezbývá tedy než doufat, že autoři datum dodrží a nám se konečně po věčných problémech s HALF-LIFE 2 a DOOM 3 dostane do rukou pořádná 3D akce.

 

  Rome: Total War
TĚŠÍME SE

Real timové strategie jsou právě na vrcholu svých sil. Těší se všeobecnému zájmu hráčů a tudíž nemohou být opomíjeni ani vývojáři. Jednou vývojářskou firmou, která se zabývá vytvářením real timových strategií je i Esemble studios, jehož vlajkovou lodí je série Total War, jejíž třetím přírůstkem je právě hra Rome: Total War.

Hra by měla nabízet (a vzhledem ke kreditu vývojářů můžeme říct téměř s jistotou, že nabízet bude) plnohodnotný strategicko taktický zážitek. Svoje taktické myšlení využijete hlavně v megalomanských bitvách, při kterých budete ovládat tisíce vojáků. Skeptici podotknou, že to znamená buď špatnou grafiku, nebo obrovské HW nároky. Ani jedno ani druhé, vzhled hry je naprosto famózní a údajně by měla běžet již na grafické kartě s 8 MB.

Vývojáři slibují hrací dobu okolo padesáti hodin, což je na dnešní poměry docela dost, rozmanitost misí a velice dobrou umělou inteligenci.

I kdyby se stalo, že to Rome: Total War bude pouze Medieval: Total war s předělanými jednotkami, novými misemi a prezentovanou grafikou, máme se stále na co těšit. Doufejme jenom, že to nebude trvat dlouho.        

 

 

Need For Speed: Underground

TĚŠÍME SE

Na našich monitorech se opět objevil další díl ze série šílených arkádovitých závodů Need For Speed. Minulý díl Hot Prusuit 2 v našem časopise získal pouhá čtyři Áčka, takže jeho následovník má co napravovat.

Tentokrát se jedná o nelegální závody ve městě. Měřit síly s počítačem, nebo živými protivníky v několika typech závodů. Nový je pouze driftovací okruh (neustále smykujete) a závody s ruční převodovkou, které se jezdí na rovině (záleží hlavně na tom, jak dobře přeřadíte). Největším lákadlem této hry je bezesporu tuning vašeho miláčka, který je proveden opravdu precizně, takže si můžete upravit vše od světel až k speciálnímu dusíkovému pohonu.

Hra nevypadá špatně, ale její grafika se nebude jistě líbit každému (třeba mě). Oproti předchozímu dílu vypadají textury tak nějak rozostřeně a příliš blyštivě. Celkově bych grafiku hodnotil (snad i kvůli monotoniímu prostředí - jezdí se pouze v noci, nic pro toho, kdo má rád zelenou trávu) jako krok zpět, narozdíl od HW požadavků, které opět protáhnou pérka vašeho počítače.

Hratelnost je slušná, vcelku ale zamrzí nepřítomnost policie (ta se asi nezajímá o týpky, co jezdí 250 km za hodinu v centru města). Suma sumárum to znamená, že pokud opět sednu někdy k nějakému NFS, bude to spíše HP2, než Underground.

 

 

 

Pády, krachy, pohřby ...

TĚŠÍME SE

V rámci našich zcela neaktuálních aktualit vám přinášíme informaci o zavření dalšího vývojářského studia.

Již na konci minulého roku padli naši milí Black Istle (recenzi na jejich poslední - nepříliš povedené - dílko Lionheart vám přineseme v příštím čísle, mimo toho stáli tito polobozi za hrami jako Fallout, či Planescape Tornament), který dost možná končí celou jednu epochu počítačových her.

Dnes se k nám dostala další tragická zpráva. Zemřelo naše drahé studio Legend Entertainment, které stálo za nepříliš starým a nepříliš kvalitním titulem Unreal II. Na triku však toho měli tihle týpci daleko víc. Za všechny stačí jmenovat fenomenální Wheel of Time, který se stal snad vůbec nejlepším převedením knižní předlohy na monitory počítačů. Nabízel skvělý příběh ze světa Jordanova Kola času (starší kousky této série opravdu stojí za přečtení), pěknou grafiku, zcela nový přístup k akčním hrám (který se však bohužel neujal) a báječný multiplayer.

Co říci více? Neplačme, dobří programátoři a desingeři se vždycky uchytí, doufejme jenom, že to bude v branži PC her.  

 

Na tomto místě by měly být obrázky, ale nejsou. Proč? Protože jsme je nesehnali. Sorry.