GamesView No. 10

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9

Freeware: Řež

Autor: Mat

Jedna taková obyčejná řež...

Akční hra Řež byl jednou z nejočekávanějších freewareovek tohoto roku. Slibovala slušnou grafiku, variabilitu nepřátel, zajímavá prostředí a další a další věci. To všechno mělo být vystavěno na vlastním enginu, což je na poměry české free scény opravdu terno. Přiznám se, že i já jsem tuhle hru docela očekával, neboť 3D akcí zadarmo není mnoho a snad ... bych v tomto žánru uzřel nějakou tu invenci. Jenže všechno je tak trochu jinak ...

První co vás při pročítání read me (je slušnost si u každého free projektu čti_mě přečíst, neboť se často nejedná o suché licenční podmínky a autoři měli něco na srdci, něco, co by vám chtěli sdělit) zaujme je fakt, že hra nemá žádný příběh! To by byl u placeného projektu veliký nedostatek, ale u freewarovky se mi to zdá jako hloupost. Jistě, jistě jako bych slyšel autory: "Než splácat nějaký suchý příběh, který stejně nikoho nezajímá, to radši uděláme sled nesouvisejících levelů." Je pravda, že u spousty podobně zaměřených komerčních projektů je příběh jen co by nutná omáčka. Ale je nutná! Bez příběhu hra nepůsobí stejným dojmem, jako hra s mizerným dějem.

O to více si autoři dali práci s technickým zpracováním, které je na možnosti amatérských programátorů a grafiků opravdu zdařilé. Nezaujme sice polygonožrouty a na pohled také nevypadá nic moc (pařil jsem to hned po Plane Arcade, takže sorry), ale z technického hlediska momentálně asi nemá konkurenci.

Ve hře si projdete sedm levelů, které se liší zasazením do různých prostředí. V čem je však hra zajímavá je systém bodování a nakupování. Za každého zabitého nepřítele dostanete určitý počet bodů (plus různé bonusy za comba, headshoty ...), za které si před každým novým levelem můžete nakoupit větší zdraví, brnění, ale i zbraně (plamenomet, samopal, brokovnice a bazooka), jež vám usnadní prolézání úrovní plných nepřátel. Těch je tu vcelku veliký počet a někteří nepostrádají kapku originality. Zabíjet budete přerostlé škorpióny, obyčejné potížisty s pistolkou, roboty, zombáky ale třeba i invalidy (!!!). A hned tu máme další důvod, proč hra neobsahuje ani řádku příběhu ... tyhle kreatury by dohromady nepojil ani ten největší spisovatelský šílenec.

Nemohu si odpustit zmínku o hudbě, která je opravdu skvělá. Ne každému se bude líbit, ale uvést jako soundtrack hry písničky vcelku neznámých kapel se mi zdá jako skvělý nápad. Největší počet hudebních skladeb dodaly skupiny Volant a Totální nasazení. Pěkně se to poslouchá a občas najdete i nějakou tu myšlenku. Bravo! 

A máme tu závěrečný balanc. Autoři Řeže udělali jednu velikou chybu, snažili se v některých ohledech zmenšit manko freewarovek na profesionální projekty a naopak pohrdli tím, co z freewarovek dělá freewarovky ... příběhem a zábavností (a možná nějakým tím vtipem). Ve finále vznikla hra, která vás příliš nepobaví a když ano, tak en na dlouho, poněvadž její dohrání trvá okolo hodinky. Nezbývá my než vzlyknout: "O co lepší by to mohlo být, kdyby v Albisoftu sehnali nějakého kreativního člověka, který by udělal příběh a princip rozvoje postavy a mohlo by vzniknout skvělé R.P.G. a zadarmo."  

Hodnocení: 3/8

link:http://albisoft.bonusweb.cz

Dojmy z dema: BloodRayne 2

Autor: Mat

Na hru BloodRayne 2 jsem se nebývale těšil a tudíž mne velice zarmoutilo, že její vydání bylo odloženo až na jaro. Nejsem fanoušek akčních her, ale první díl této upírské akce mne velice ... zaujal. Popravdě řečeno to byl brak oblečený do módního kabátku s hlavní hrdinkou z velké části neoblečenou (první herní postava, která pózovala pro Playboye). Od druhého dílu jsem si nesliboval o nic víc, pouze to, že se při jeho hraní velice nasměji "genialitě a originalitě" vývojářů z Terminal Reality.

Již předvánoční demo mne více než zaujalo, a proto jsem se vám o tom rozhodl napsat report. Rayne nezklamala ani tentokrát, již v první in-game animaci poznáte, na co kladli autoři důraz. Několik drsňáských keců za černým sklem limuzíny, ve které panuje stylová tma. Světla se rozsvěcují a hráčovo oko spočine na Rayne doslova rozvalené na zadním sedadle. Na svém vzhledu od prvního dílu (který se odehrával asi před šedesáti lety) příliš nezapracovala, stejně rezavo červené vlasy, které se nerozcuchají ani při divokém víru bitky, rozparek šatů stoupající až k pasu a široký výstřih končící přibližně ve stejných místech. Tak toto je postava, která hře zajistí přibližně polovinu z celkového prodeje hry.

Na samotném herním systému se nezměnilo takřka vůbec nic! Vaším jediným cílem je jít a zabíjet vše co uvidíte. Bitky jsou řešeny tak, že když zneškodníte jednoho nepřítele, odkudsi vyběhne další a znovu a znovu. Paradoxně nejjednodušším způsobem zabíjení je začít oběť vysávat a následně ji propíchnout čepelí. Tento postup vám zabere asi dvě sekundy na nepřítele, což je asi pětkrát méně, než jak dlouho byste ho šmudlali čepelemi a kopy. Souboje v demu jsou pro středně zkušeného hráče až dětsky lehké.

A co jiného kromě hlavní postavy a soubojů nabízí tato hra? Grafiku, která v době Far Cry, Dooma 3 a Half-Life 2 osloví sotva koho, fyzikální model, který je sice velice vidět (hned na začátku jste doslova přinuceni skočit na piáno, které se rozpadne na stovky malých kousků), ale svou kvalitou se sotva vyrovná třeba dědovi Deus Ex, natožpak dnešním hrám. Je však vidět, že vývojáři si nijak nelámali hlavu s detaily, například nevím proč má někdo dva naprosto totožné glóby v jedné chodbě, nebo jek přišel černý hráč v šachách ke dvěma střelcům na bílých polích. Detaily, které pobaví.

Celkově vzato mne demo BloodRayne 2 vůbec nezklamalo, poněvadž splnilo vše, co jsem očekával (a nebyla to žádná kladná očekávání:-)). Koupi plné hry však budu ještě dost zvažovat.        

Dojmy: 2/8

 

 

Kompilace: Patův informační mix

 

Autor: Hádejte!

Datadisk k Sims 2
Je to teprve jen pár týdnů co vyšla celosvětově očekávaná simulace rodinného života Sims 2 a už bul k ní ohlášen první datadisk s názvem The Sims 2: University.
Podle názvu nás datadisk zavede do vysokoškolského prostředí. Hra má vyjít v květnu příštího roku. Jestli tento druhý díl překoná dlouhatánskou šňůru datadisků předchozího dílu ukáže až čas a zájem fanoušků.

Full Spectrum Warrior CZ
Nereálné se stalo skutečností, taktický simulátor pěchoty, který byl primárně navržen pro americkou armádu se dočká i plné české lokalizace formou titulků, díky níž se stane přístupným i hráčům, kteří moc neovládají anglický jazyk.
O lokalizaci se postará polská firma CD Projekt, která si díky velice nízkým cenám nových titulů a jejich následné lokalizace vydobyla v srdcích nás hráčů velice slušné renomé.
Nesmím opomenout kooperativní multiplayer, který se díky češtině stane také o něco zábavnějším.
Full Spectrum Warrior CZ vyšel u nás na vánoční trhy za příjemnou cenu 999 Kč. Více informací můžete načerpat na následující adrese CD Projektu.

Mafia 2
Ač se to po těch dlouhých rocích ticha zdá neuvěřitelné, Illusion Softworks už delší dobu pracují na námi velmi očekávaném projektu Mafia 2. Moc informací zde není známo, protože hry které vyjdou pod molochem Take Two, podléhají informačnímu enbargu do šesti měsíců od data vydání.
Něco málo přeci jen uteklo, opět se podíváme do třicátých let minulého století, kdy nejsilnější osobou v USA byl šéf mafiánského rodu. Jestli se opět hlavní postavou stane nějaký taxikář, je již bohužel ve hvězdách.
Datum vydání bohužel není známo, ale jelikož vývoj probíhá již delší dobu, odhaduji datum vydání nejdříve na podzim příštího roku. Doufám, že se opět dočkáme precizní lokalizace, která se u této společnosti stala nepostradatelnou součástí.

Chronos
Řekne vám něco název Saber Interactive? Mnoho lidem tato málo známá firma asi nic neřekne, ale když dodám Will Rock, rozsvítí se určitě každému z vás. Po tak trochu nevydařené premiéře tohoto (podle mě docela zábavného dílka, recenze zde) kutí chlapíci ze Saber Interactive další akční hru stejného ražení.
Jmenuje se, jak již název článku napovídá, Chronos. Moc podrobných informací není zatím známo, autoři jsou velice skoupí na slovo. Z jejich firemní homepage se toho také moc nedozvíte. Ale i z toho mála se dá udělat malý obrázek, jak pak bude asi hra vypadat.
Chronos poběží na druhé generaci, již dosti vylepšeného Saber3d enginu. Autoři se chlubí velice detailní (přímo filmovou) grafikou, chytlavým příběhem a velice rychlou akcí. Zda překonají nekorunovaného krále žánru se bohužel dozvíme až po vyjití dema či plné verze hry. Doufáme jenom, že tvůrci nezapomenou přibalit ke hře také kooperativní multiplayer, byla by to velká škoda, kdyby se u tohoto typu stříleček nenacházel.

Half-Life 2 pokořen za 2 hodiny 57 minut a 35 sekund

Ač se to zdá neuvěřitelné, nejočekávanější akce tohoto roku Half-Life 2 byl pokořen za neuvěřitelné 2 hodiny 57 minut a 35 sekund. Podle oficiálních informací z Valve je hrací doba normálních hráčů mezi 14 – 21 hodinami, což jsou velice reálné časy. Borec, který dokázal pokořit tuto očekávanou akci, za tak krátký čas, se jmenuje David Gibbons. Záznam si můžete stáhnout zde.

Kooperace k Half–Life 2

Herní pamětníci si jistě ještě pamatují, jaký rozruch vzbudila v době vydání, neznámá akce Half – Life. Na žádnou jinou hru nikdy nevzniklo tolik modifikací, některé byli velice kvalitní, některé méně, ale jen jedna umožňovala zahrát si znova singl v kooperaci s kamarády. Na vydání druhého dílu se čekalo, ještě s větší netrpělivostí než na konkurenčního Dooma 3, který mnohých z nás (včetně naší redakce a mě) nesplnil vše, co jsme od něj očekávali.

I přes menší říjnové fiasko, s odcizením zdrojového kódu jsme se konečně dočkali. Rok poté Half-Life 2 konečně vyšel a nyní již leží u každého poctivého pařana na HDD.

Kromě toho se na Internetu vyrojilo spoustu modifikací, které různě upravují či úplně od základu mění tuto výbornou hru.

V skoro každé áčkové hře zapomínají autoři na kooperativní mód, což je velká škoda. Tuto chybu se snaží eliminovat pár nadšenců, kteří stáli i u zrodu kooperace z prvního dílu.

Netrvalo dlouho a oznámili, že nezklamou fanoušky a pustili se do práce i u aktuálního druhého dílu.

Pokud máte zájem podílet se na jedné z nejočekávanějších modifikací, mrkněte na tuto saitu, kde se dozvíte vše potřebné.

Nám ostatním nezbývá než čekat a doufat, že se vše vydaří stejně dobře jako v předešlém díle.  

 

http://www.halflife.pexgames.com/games/halflife2/mods/index.html.en
 

Chronos

"Těšíme se": Pekelný datadisk k Doom 3

Autor: Pat

 

Velice očekávaný Doom 3 nesplnil u každého z nás všechna očekávání. Slabá umělá inteligence, divná fyzika (i když si to redaktoři světových herních magazínů báli z důvodu velké očekávanosti přiznat) neoslovila skoro žádného z nás. Aby pojem Doom 3 po tom neuvěřitelně brutálním hype, tak brzo nevyšuměl do prázdna, ohlásili ihned autoři jeho pokračování v podobě datadisku.

Vývojem tohoto přídavku se nezabývají samotní Id Software nýbrž partnerské studio Nerve Software, které v tomto odvětví již není žádný nováček.

 

Příběh stejně jako v minulém díle nebude moc komplikovaný. Pár let po první katastrofě, která se naštěstí podařila před veřejností ututlat, se opět na Marsu něco zvrtlo a ze Země je vyslán vycvičený tým, který má zmapovat situaci a podat zprávu. Jak to všechno dopadne, si asi domyslí každý z vás.

 

Ohlášeno je zbrusu nových jedenáct

levelů, které mají být o něco delší než jaké je nabízela původní hra, pár zbraní, i některých nových monster se prý dočkáme. Jestli se bude jednat o předělávky ze starého Dooma se bohužel autoři nezmiňují. Kromě toho všeho si zde odzkoušíme speciální oblek, který každý z vás dobře zná z nového HL, má nám umožnit přežít déle venku na Marsu, či v kontaminovaném prostředí uvnitř na stanici. Velkou (doufáme, že i do hratelnosti) změnou má být matrixovské zpomalení času při soubojích, který se tak mají stát více napínavý.

 

Zbraně se dočkají také nějaké té obměny. Autoři konečně vyslyšeli všechny prosby hráčů a k nějakým zbraním přidali i kýženou baterku. Přibude i gravitační zbraň, kterou jsme si všichni oblíbili opět z nového HL2. Dále se prý můžeme těšit na dvouhlavňovou brokovnici, kterou dobře známe z prvního Dooma. O dalších zbraních se nikdo bohužel nezmiňuje, autoři se nás zřejmě opět snaží držet v napětí, aby se půlka z nás mohla znovu zklamat. Ale to si myslím, po prvním dílu již nestane, protože nyní každý dobře ví, co zde může očekávat. Hra by měla vyjít v prvním kvartále nového roku.

Index očekávanosti: 3/8

Telegraficky

Autor: Mat

Na scéně českých papírových časopisů se dějí veliké věci. Jednak internetový zpravodajský server Doupe.cz začalo vydávat svůj vlastní papírový časopis, který se však zatím nesetkal s velikým ohlasem, ale hlavně prosákly na veřejnost problémy redakce Score, která byla celá rozpuštěna, ale následně zase ... spuštěna, až na výjimky. Celá situace je však dost zmatená, poslední informace hovoří o tom, že velká část redakce Score začne pracovat pro server Gaamecenter.cz. A navíc se všechno chystá na oslavu 10 let časopisu LEVEL.-STOP- Chlapci z 3D Realms oznámili, že kromě DN:Forever pracují i na úplně jiném projektu. Ovšem neradi bychom, aby její vývoj trval stejně dlouho jako u zmiňované hry (opravdu se na ni těšíme, ne ani tak jako hráči, jako spíše z pohledu recenzenta. to bude nářez)-STOP- STALKER je znovu opožděn, tentokrát zní datum vydání květen 2005. Alespoň je to v tomhle roce.-STOP-  Byla ohlášena akce Broters in Arms 2. Zdá se vám to podezřelé? Vždyť ještě ani nevyšel první díl! Ale snad je to dobré znamení, autoři jsou si očividně jisti úspěchem hry.-STOP- Techland oznámil pokračování Chrome s podtitulem SpecForce, znezbývá nám než zvolat nahlas: "Bravo" kéž by byl druhý díl tak dobrý jako první. Nám nezbývá než se pochlubit: "My to říkali."-STOP- Warren Spector odešel z Editosu. I nadále se však bude podílet jako konzultant na některých projektech. Na jeho posledních dílech (Deus Ex 2 a Thief 3) bylo vidět, že už nemá volnou ruku, jako kdysi.-STOP- Dle posledních odhadů vynesli letošní Vánoce světovému hernímu průmyslu o 40% více peněz než loni, což je podle nás slušný nárůst, nemyslíte?-STOP-