GamesView No. 11

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Těšíme se: Quake 4

Autor: Pat

Quake je v herním světě pořád ještě pojem, i když poslední roky o něm není skoro vůbec slyšet. Naposledy jsme se mohli do tohoto tajemného světa podívat v roce 1998, kdy vyšel Quake 2. Byl velice dobře hratelný jak v singleplayeru tak i v jeho multiplayerové odnoži. O pár let později jsme se dočkali Quake III Areny, která se společně s novým enginem, na našich obrazovkách objevila na konci roku 1999, byla na svoji dobu velice hardwarově náročná, což jí mnoho lidí vyčítalo, ale mnohý hráč nepřenesl přes srdce, že neobsahovala hru pro jednoho hráče. Quake III, byl novou generací her, která preferovala především boje po WAN sítích.

Mnoho lidí se ptalo: Dočkáme se někdy plnohodnotného pokračování starého dobrého Quake II? Odpovědi jsme se dočkali v roce 2001 na QuakeConu, kdy bylo oficiálně ohlášeno pokračování, této nesmrtelné legendy. Jenže toto prohlášení bylo na dlouhou dobu vše, co jsme mohli do samotných vývojářů slyšet. Až nyní se dostávají nějaké informace na povrch a my vám přinášíme malý obrázek toho, co bude v tomto novém pokračování k vidění.

Q4 přímo navazuje na Q2, což není nějakým velkým překvapením, když Q3 neměl žádný příběh. Znovu se podíváme na planetu Stroggos, kde po svržení hlavního vládce Makrona se její odvážní obyvatelé pomalu spamatovávají a připravují se opět na zničení naší modré planety. Aby k tomu nedošlo, je na planetu Stroggos vyslán početný tým speciálně vycvičených profesionálů, který se mají postarat o její úplné zničení. Podíváme se zde i do dosud nikdy neviděných útrob základny Stroggů, kde budeme i chvíli bojovat v zájmu bezpečnosti i po jejich boku.

Q4 stejně jako nový Doom 3 poběží na novém enginu od ID Software. Jelikož je po technické stránce velmi vyspělý, dočkáme se i zde velice propracovaných a na poligony bohatých objektů. Ačkoliv opět John Carmak předběhl součastný vývoj o nějaký ten rok, vyplouvá na povrch jedna nepříjemná vada, která velice trápila i Dooma III a to hardwarová náročnost. Na součastném HI-TECH vybavení je schopen engine zobrazit maximálně 5 detailních vojáků na obrazovce což na to, že Quake má být dle autorů válečná akce jako řemen, je velice málo. Uvidíme jak tento zádrhel vývojáři šalamounsky obejdou, dle mého názoru použijí opět stejný trik jako při tvorbě nového DOOMa.

Zbraňový arzenál se dočká veliké obměny, kromě brokovnice, machine gunu a nailgunu se dočkáme velkého množství dalších zbrusu nových zbraní. O tom jaké to budou autoři zarytě mlčí, jediné co víme, že se mezi nimi objeví i nějaká ta sci-fi zbraň. O tom jaká to bude, můžeme jen spekulovat.

Výraznou změnou oproti druhému dílu má být velice rozlehlá mapa s možností použití motorových vozítek všeho druhu. Oficiální seznam bohužel stále není k dispozici, ale dle neoficiálních informací se můžeme těšit na různé typy bugin, motorek a tanků. Nemáme však očekávat nic tak obrovského jako jsme měli možnost vidět ve Far Cry, což zase až tak nevadí, neboť to bude alespoň rychlejší akce ve stylu Call of Duty.Multiplayer zde pro změnu bude vycházet z již pár let zavedené Quake 3 Areny. Veliké změny se v hratelnosti bohužel konat nebudou, malým zpestřením zde bude vylepšení vizuálního ztvárnění, což jistě každý obdivovatel předchozího dílu ocení. Jestli se dočkáme nějakých nových módů zatím není známo, vše je prozatím přísně tajné.

O datu vydání se dá také pouze spekulovat. Jelikož je hra ve vývoji minimálně od roku 2001 odhadoval by jsem datum vydání na konec tohoto nebo začátek následujícího roku. Jediné co s jistotou již nyní víme, že toto datum nikomu z nás jistě neunikne, od čeho by jinak byly reklamní kampaně, které se snaží vtlouct každému do hlavy, že lepší hra než tato v součastné době není. Jenom doufám, že nyní budou mít pravdu.

Index očekávanosti: 6/8

Těšíme se: Dungeon Lords

Autor: Mat

D.W.Bredley se proslavil především jako hlavní designér série Wizzardy, která oslovila celou pařanskou generaci, nicméně slovy klasika: "Je něco ztuchlého v tom oboru dungeonů." A neomlouvejte to tím, že v kobkách má být zatuchlý vzduch! Komerce totiž plesniváky nebere a dnešní hry, to jsou z 80% komerce a z 20% umění. A právě mistr Bredley si vzal na starost převést stařičký žánr dungeonů na dnešní devatenáctipalcové LCD displeje a vzhledem k tomu, že řemeslně dobře odvedená reinkarnace tohoto žánru Arx Fatalis se nedočkala většího úspěchu, rozhodl se tento klasik na poli herního vývojářství pro několik novinek.

O příběhu tohoto odvážného počinu není prozatím mnoho známo a já o něm nevím vůbec nic. Kdo by taky vyžadoval spletitý příběh po dungeonu? Bohatě se spokojíme se záchranou světa. To je alespoň téma léty prověřené, takže na něm není co zkazit.

Za to grafika ba měla překonat vše, co jsme doposud v tomto žánru viděli. Kverulanti by mohli tvrdit, že to není zas takový výkon, poněvadž naprostá většina dungeonů vyšla před více než deseti lety, ale konstatování - hra na první pohled vypadá lépe než Albion, Stíny nad Rivou a Might and Magic VI - by mnoho pařanů neoslovilo. Hra vypadá neoddiskutovatelně skvěle, mezi její největší pozitiva patří dozajista krásné a velice kýčovité efekty kouzel. Nicméně i přesto byl kladen hlavní důraz na funkci, takže povrch světa vypadá fantasticky optimisticky a kobky se naopak vyznačují opravdu mizerným osvětlením, takže se při jejích průchodu dá atmosféra úplně krájet, čemuž má napomáhat i hudba klasických vzorů, na které se ještě pracuje.

Herní koncept bude (jednoduše řečeno) kombinací klasických dungeonů a akčních R.P.G. Zní to strašně? Ale nebojte se, z rukou tak zkušených vývojářů přeci nevyjde nějaký namixovaný šmejd. Princip soubojů bude spíše akční, takže je pravdou, že se dost naklikáme, ale my v redakci soudíme, že šarvátky budou mít v sobě neodbouratelný prvek taktiky a strategie a ve své podstatě se budou podobat spíše Gothicu, než Diablu, byť počet nepřátel by mohl mluvit ve prospěch opačné alternativy. Právě v počtu nepřátel a unikátních předmětů hra znovu sklouzává do oboru akčních R.P.G. Mimochodem, bestiář bude velice pestrý a bojovat budeme i s opravdu velikými nepřáteli, což bude při pohledu třetí osoby vypadat fantasticky. Vzpomínáte na draky ze Sacred? To byli mackové! A co teprve až je uvidíte zpoza svého hrdiny.

Pokud se hře podaří nabídnout rozmanitou hratelnost za různé hrdiny, jako tomu bylo například u Diabla II, či v této aktualizaci recenzovaných Vampire: The Marqerade: Bloodlines, myslím si, že bude velice silně klepat na bránu s nápisem Nejlepší R.P.G. roku - Vstupovat pouze v případě ohromného úspěchu. Máme se na co těšit.  

Index očekávanosti: 7/8

 

Těšíme se: Settlers: Heritage of Kings

Autor: Pat

Ať se nám to líbí nebo ne, úspěšné hry mají svá pokračování, která ve většině případů nedosahují takových herních kvalit jako původní díl. Ovšem najdou se mezi nimi i hry, které svou kvalitou a oblíbeností mají zaděláno na několik pokračování. Mezi tyto hry patří i budovatelská strategie Settlers, která se do srdce mnoha hráčů zapsala svojí velmi chytlavou hratelností, velice propracovaným výrobním řetězcem a opravdu detailní grafickou stránkou, nad kterou zaplesalo každé hráčovo srdce. I když to byla hra velice oblíbená, pro svoji obtížnost byla předurčená jen omezené skupince lidí a to se autorům nelíbilo a různým způsobem ji zjednodušovali, což mělo za následek pomalý, zato velmi bolestný úpadek této zpočátku velmi ambiciózní série.

Pátý díl měl vše změnit a vrátit se ke kořenům, které tuto hru dostaly do podvědomí každého hráče. Hra se bohužel neodpoutala od zničujícího se zjednodušování a stále více se přizpůsobuje širokým masám, jak jsme mohli vidět již v mírně neaktuálním demu. Autoři opustili vše, na čemž si zakládali předchozí díly a přeměnily budovatelskou strategii na prachsprostou RTS. Výčet jednotlivých zdrojů se zde ztenčil na pouhých pět - dřevo, železo, kamení, stříbro a síra.

Důležitým platidlem tu budou tolary, které stejně jako v předchozích dílech použijete převážně k verbování vojáků. Oblíbené flákající se nosiče zde nahradí vesničan, který zvládne vše co budete potřebovat. Za svou práci od vás také bude něco požadovat, ve většině případů se bude jednat o dostatečný přísun potravin a o dobrou postel, aby se vždy probudil plný sil do každodenní roboty. Pokud však nesplníte, co žádá, projeví se vše na velmi malé efektivitě práce, což jistě nikoho z nás nepotěší. Dalším nepěkným zjištěním je dosti oseklý seznam budov. I když se nejedná o žádnou velkou katastrofu, každý fanda jistě pozná co mu zde bude chybět. Kromě základních budov zde narazíte na alchymistickou laboratoř, kasárnu, hrad či univerzitu, která svému jménu nedělá žádnou ostudu. Velké změny se dočkal i systém bojů. I nyní se vojáci stále verbují z kasáren a to vždy po pěti lidech, kteří tvoří skupinu. Novinkou je zde hrdina, který může ovládat až 12 těchto jednotek, které budou bránit vlastním tělem, takže dokud nebudou rozprášeny, je náš miláček nesmrtelný. Každému takovému hrdinovy musíte za své služby řádně platit, což velice zatíží již tak nabitý rozpočet.

Velké změny se dočkalo i vizuální zpracování, které se z klasického 2D předsunulo do plnohodnotného tři dé. Novinkou zde má být změna ročního období, která se ať už pozitivně či negativně promítne i do celkové hratelnosti. V zimě zamrznou řeky, čímž se nám dosti ulehčí tažení na nepřítele, v létě se vám zpřístupní nějaké specifické věci atd. Opět se zde dočkáme velice detailního grafického hávu, který při použití nových technologií bude ještě přitažlivější než kdy před tím. Těšit se můžeme na toto páté pokračování počátkem února, kdy oficiálně vyjde ve zbytku světa. U nás se opět dočká plné české lokalizace formou titulků od společnosti Playman. A ke konci března se dočkáme prvního datadisku (samozřejmě jen pro německy mluvící země), který opět o něco obohatí tuto sérii.

Index očekávanosti: 6/8

Těšíme se: The Roots

 

Autor: Mat

 

Drazí přátelé R.P.G., nechybí vám v poslední době na trhu PC her na hrdiny cosi originálního, nového a neokoukaného. Samé Diablo, či IceWind Dale a jejich variace! Letošní rok neslibuje mnoho klasických hitů, ale hned několik novinek, které by mohly vnést do tohoto prastarého žánru cosi nového. Z těchto nadějí bych mohl jmenovat Bard´s Tale, Zaklínače a právě The Roots. Co přinese nového?

 

Z okolních obrázků dost možná vidíte značnou změnu oproti jiným klasickým R.P.G. Ono to vypadá nějak jinak, kde já jsem to ... no jistě Final Fantasy! Nenechte se zmýlit, tahle hra nepochází z Japonska, byť je grafikou orientálních gamesek docela jistě inspirována. Ještě jsem neměl tu čest vidět hru v pohybu, ale i na statických obrázcích vypadá naprosto famózně! Efekty kouzel jednak vypadají výborně, ale také dosti originálně. Ale hodnotit nehodlám, pokud všechno neuvidím na vlastní oči.

 

Mrkněme se nyní na okamžik do říše Lorath. Hned zpočátku vás mírně zarazí, že se nedostáváte mezi mlýnské kameny dvou znesvářených stran, které proti sobě bojují již celé generace a právě vy můžete rozhodnout válku ve prospěch Dobra, popřípadě Zla. Nic takového. V zemi Lorath již dávno vyhrálo Dobro, jehož klid střeží Stromy života, jejichž klid střeží Srtážcové, které neuvěřitelně deptají jejich děti. A vy jste jedním z nich. Ne Strom života, dokonce ani strážce ne, ale takový uhrovatý výrostek jménem Yan, který se vydává vypátrat, proč jeden ze stromů života začíná chřadnout. A jak to tak chodí, na své cestě potká přátele i nepřátele. Děj by měl být dle vývojářů jednou z nemála deviz hry a neměly by v něm chybět řádně vypečené zvraty. Už to vidím před sebou, není těžké odhadnout, čeho se tyto dějové perličky budou týkat, poněvadž náš hrdina je tajemného původu. Kupodivu.

 

Hra je rozsekaná do asi tří desítek lokací, z čehož vyplívá, že globální svět ala Gothic, či Morrowind se konat nebude, nicméně hra nabízí několik zajímavůstek z úplně jiného soudku. Předně je to emocionální simulace, aneb The Sims mezi vlky a gnoly. Ale ne, to samozřejmě bagatelizuji, například v Bauldur's Gate 2 to působilo velice efektně. Z toho vyplývá, že si budete moci do party přibrat hned tři pomocníky. A řekněte, kdo by pohrdl sličnou kouzelnicí?

 

Ale snad největší důraz bude kladen na souboje, které jsou v japonských konzolových hrách řešeny mnohem jednodušeji než v klasických PC gamesách, přesto autoři slibují, že se vyřádí  i stratégové. No to jsme zvědavi. Neméně nás zajímá implenace další novinky, kterou jsou mezihry, snad to nebude působit neuměle a snad se vývojáři nebudou snažit být originální za každou cenu.

 

Upřímně řečeno, jsem zvědav. The Roots nepatří mezi moje největší favority pro tento rok, ale velice VELICE rád se nechám překvapit.

Index očekávanosti: 6/8

Telegraficky

Autor: Mat

Magová scéna

Fregger mag končí! Ne není to upoutávka na Augustův článek geneze diskmagů, je to skutečnost. Petarda to zabalil. Nicméně náš názor je takový, že je to syn magové scény a jen tak ji neopustí. -STOP- Smash nekončí! Vyšlo 12. číslo Samshe, které bylo sice obsahově vcelku bohaté, ale jeho největším pozitivem bylo, že vyšlo. Přejeme Honzaqovi hodně štěstí a elánu do dalších čísel.

Herní scéna

Údajně ve fázi dokončování je česká hra Inquisitor. Jedná se o akční R.P.G., které si za vzor bere legendární Diablo. Pracuje na něm vcelku neznámé vývojářské studio Wooden Dragon. O tomto projektu se budeme snažit dozvědět více a podat vám podrobné informace.-STOP- Vydání Strongholdu 2 je na spadnutí. Dokazuje to i uveřejněná velice zábavná freewarová hříčka Castle Attack 2.-STOP- Vyjde další díl akční střílečky ShellShock Nam'67, která nás v redakci příliš neokouzlila a jak historie ukazuje, druhý díl nebude o mnoho lepší. -STOP- Piranha Bytes konečně oficiálně oznámili Gothic III. Zveřejnili k této příležitosti několik informací, ale dali si záležet, aby neprozradili nic zajímavého včetně data předpokládaného vydání.-STOP- Oznámena byla také akce ze světa Star Gate s názvem Stargate SG-1: The Alliance. Uvidíme, zda se bude jednat o další komerční brak, nebo plnohodnotnou hru, vydávat ji bude JoWooD, takže bychom sázeli na druhou možnost-STOP- Víte, co má společného akce STALKER s adventurou Hotel at a lost Climber: Inspector Glebsky's Puzzle? Obě dvě hry pochází z bývalého Sovětského svazu a obě vycházejí z námětu knih bratří Strugačtích, jeden z nich (Boris) se dokonce na vývoji této nadějně vypadající adventury sám podílí.-STOP- Práva na Civilizaci prodána! Společnost Infogrames prodala za 22,3 miliónů dolarů práva na jednu z nejúspěšnějších sérií všech dob. Nám zbývá jen otázka: Komu? To nikdo neví.-STOP-