GamesView No. 12

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11

Těšíme se: Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Autor: Pat

 

Sprinter Cell je dost možná nejoblíbenější steah akce, která kdy spatřila světlo světa. Prvních dvou dílů se prodalo bezmála osm miliónů kusů a to dokáže málokterá hra, zvláště, když vezmeme v potaz velkou konkurenci v podobě nesmrtelného Thiefa. Po půl roční pauze vystrkuje růžky další a dle autorů závěrečný díl této úspěšné trilogie s podtitulem Chaos Theory. Ubisoft už není pouze distributorem, ale čím dál více se i zapojuje do vývoje her a jde mu to znamenitě. Nikdo jiný ještě nedokázal v půlročních pauzách vydávat nové pokračování úspěšných her jako Ubisoft, Prince of Persia nebo právě Splinter Cell, které byli stejně kvalitní jako jejich předchůdci. Není žádným tajemstvím, že tyto hry byli paralelně vyvíjeny v jiných vývojářských studiích. Zatímco druhý díl SC se právě dostával na nabitý herní trh, práce na třetím díle už byli v pokročilém stádiu. Ptáte-li se, v čem bude tento závěrečný díl (nějakého datadisku se jistě ještě dočkáme) výjimečný, vězte že o novinky zde nebude nouze. Jen si dovoluji upozornit, že druhý díl Tom Clancy's Splinter Cell se v naší anketě o největší zklamání roku umístil na třetím místě.

Jednou z největších devíz hry je kompletně předělaný multiplayer, který nabídne hodiny a hodiny neutuchající zábavy. Opět se zde setkáme se známým špionážním módem, který známe již z předcházejícího dílu, kde jedna skupina jsou vojáci, kteří hledají neslyšně pohybující se Fišery ehm. špiony. Novinkou zde bude kooperativní multiplayer, kde si s kamarády projdete předem přichystané mise, které mají být od těch v singlplayeru několikanásobně těžší, největší důraz je zde kladen právě na vzájemnou spolupráci, bez které toho moc neuděláte.

Vizuální stránka má zde být stejně přelomová jako kdysi u prvního dílu. Skvělé dynamické stínování, notně vylepšený fyzikální model a další důležité grafické serepetičky díky nímž se ve výsledku budeme cítit jako praví agenti.Rukou ruce zde s vizuálním zpracováním jde i akustická stránka. Nově se tu dočkáme měřiče hluku. Nyní si již musíte dávat větší pozor a pokud to bude možné vybrat si vždy tiší terén, protože plížit se po štěrku vedle hlídkujícího nepřítele není zrovna to pravé ořechové.

Jako zpětná vazba zde působí umělá inteligence, která od minulých dílů byla kompletně předělána. Její ostražitost závisí na dané situaci. Pokud nevyvoláte poplach, menší šelesty s klidným svědomým přehlédnou, horší situace nastane, když vás uvidí, neváhají ihned přivolat posily, které vám teprve pořádně zatopí, zvláště když má být jejich inteligence velice vylepšena. Zde platí jediné, vždy si vybírejte pokud možno tmavá místa s dostatečně nehlučným povrchem. Jistě jste také slyšeli o nekalých praktikách, které hra uplatňovala při závěrečné kontrole, kde překontrolovala, zda jsou všechny mrtvoly dostatečně ukryty. Nyní vše bude záviset na ostražitých hlídačích, které i přes notně vylepšenou umělou inteligenci nějakou tu čouhající ruku jistě přehlédnou.

U palebného arzenálu se také nějaká ta novinka najde. V první řadě půjde o nůž s kterým nejenže budete nepřátelům podřezávat krky, ale velice často ho použijete i jako šperhák či při rozřezávání různých látkových povrchů. Kromě toho se nějakého vylepšení dočkáme i u starých notoricky známých Samových věcí jako je např. Sticky kamera, kterou při troše štěstí můžete připíchnout i na protivníka. Sam se opět pilně připravoval v posilovně a opět si rozšířil své obzory pár novými akrobatickými triky. Jaké to jsou nám bohužel autoři tají takže si budeme muset počkat do vyjití plné verze.

Pokud si po shlédnutých obrázcích pokládáte otázku zda vaše již trochu out (ale podle vás nadupaná) mašina toto rozchodí, pak vězte, že i o tento problém bude postaráno. Hra prý bude dokonale optimalizována, takže ji prý dobře rozchodí i majitelé průměrných mašin, což je velice dobrá zpráva. O příběhové linii sobecky pomlčím, protože zde kromě skvělého příběhu pocházejícího z pera Toma Clanciho se konečně dozvíme i něco z minulosti našeho tajného agenta. A to jistě potěší nejednoho z nás.
 

Index očekávanosti: 6/8

Těšíme se: Pariah

Autor: Pat


Po velkém úspěchu série her ze světa Unrealu, vytváří Digital Extremes další potencionální hit, Pariah. Dle autorů se bude jednat o hru s dokonale propracovaným příběhem, který nás zavede o desítky let vpřed do budoucnosti do postapokaliptického prostředí. Vy jako vojenský lékař Jack Mason se musíte postarat o hladký přesun jedné velice brutální vězenkyně, někam na rodnou planetu Zemi. Jenže během cesty ztroskotáte na planetě, která slouží jako vězeňská kolonie. Váš úkol je tedy jednoduchý, přežít v této nehostinné krajině a zároveň se postarat o pasažéra, který je pro vás velice důležitý. Příběh má být plný nečekaných zvratů, v němž se dočkáme také nějakých emotivních věcí jako je láska, přátelství či zrada.

Ve hře si stejně jako v Unrealu si zajezdíme na velikém množství rozmanitých futuristických vozítek, mezi nimiž nebude chybět, bugina nebo vznášedlo. Celou hru bude popohánět Unreal II engine, který byl použit v konzolovém bratříčku Unreal Championship neboť má o něco lépe oproti PC verzi zpracovanou umělou inteligenci. Postavy stejně jako v Doomovi III mají obsahovat několik tisíc polygonů, dočkáme se zde i velice realistické mimiky. Vypadá to že Pariah to má namířeno po vizuální stránce pěkně vysoko. O fyziku se zde postará Havok engine druhé generace, který již několikrát ukázal, že je špička ve své branži.

Zbraní je zde připraveno deset kousků, oficiálně se ví o brokovnici, raketometu, klasickém kulometu, granátech, plasmové pušce a jedné sci-fi zbrani Titans Fist, která dovede s nepřáteli pořádně zatočit. Velkou novinkou jsou zde možné upgrady u každé zbraně. Každý si může svůj arzenál vytunit dle své chuti. Upgrady např. umožní ládovat do pistole jinou munici či přidají ke zbrani potřebný zoom. Multiplayer má kromě klasických módů nabídnout dva zbrusu nové Frontline Assault a Skete. O co se však bude jednat není stále jasno, ale podle mě to bude určitě nějaká variace na již zažité módy z Unreal Tournamentu.

Pokud jste však zhlédli již nějaké prezentační video, jistě vám neunikl fakt, že je to zatím totální klon starého dobrého Unrealu Tournamentu. Pohyby vozítek, umístnění kamery, vizuální zpracování…no prostě vše. Ono se není ani čemu divit, když v Digital Extremes téměř 10 let pracovali na sérii pokračování jednoho, ale zato velice slavného titulu. Pariah je i přes své slabiny velice lákavý titul, který dokáže jistě zaujmout každého akčně laděného hráče. Uvidíme, co se z toho nakonec vyklube.

Index očekávanosti: 6/8

Recenze: Amiga ClassiX 4

Autor: Pat


Také se vám občas stává, že dostanete chuť zahrát si nějakou opravdu starou hru, ale nechce se vám kvůli tomu chodit na Internet zdlouhavě prohledávat webové stránky zaměřené na tyto staré vyko…ehm kousky a následně i různé mutátory, které umožní spustit hru na dnešních hypermoderních mašinách osazených součástkami o kterých se v době vzniku těchto her nikomu ani nesnilo?

Pokud ano, je pro vás kolekce Amiga ClassiX s pořadovým číslem 4 ti pravé! Jak jste se již ze samotného názvu mohli dovtípit, obsahuje tento soubor starých her to nejlepší z dob, kdy naše pokojíky obývali staré dobré Amigy.Kolekce obsahuje šedesát sedm pečlivě vybraných her, mezi nimi nechybí takové klasiky jako Turrican II a III, Dragons Lair, Gods, The First Samurai, Ishar 2, Kings Quest 6, Alien Breed 2, Simon The Sorcerer, či Worms. Hry jsou z vizuálního hlediska naprosto nemodifikované, autoři si dali velice záležet, aby k nám i po těch dlouhých letech opět proniklo to kouzlo, kterému jsme před tolika lety tak lehce podlehly. Jsou pouze upravené, aby šly bez problému spustit na dnešních strojích bez použití jakéhokoliv mutátoru. Každý zavilý nostalgik si zcela jistě rád nainstaluje svoji oblíbenou hru, o které si donedávna myslel, že čas, který u nich strávil je nenávratně pryč.

Osobně si myslím, že této kolekce starých her na herním trhu velice chyběla a zcela jistě se najde hráč, který si rád zapomíná na zlaté dobré časy a kolekci si zakoupí. Můj redakční kolega Mat si však bude muset počkat na Commodore ClassiX. Pak možná konečně uloží svůj osmibitový "počítač" na půdu.

Celkový výčet her:
Addams Family – Alfred Chicken – Alien Breed 2 – All Terrain Racing – Apidya - Benefactor – Bigrun – Blood Money – Brian The Lion – Bubba N Stix – Bubble And Squeak Cadaver – Darkseed – Dragons Breath – Dragons Lair – Elfmania – Exile –Fiendish Freddys Big Top O Fun – Fifa International Soccer – Flashback – Flight Of The Amazon Queen – Football Glory - Frontier – Full Contact – Gem X – GLOBDULE – Gobliiins – Gods – Chase HQ2 – Chudl Rock 2 – Ishar 2 – Jaguar XJ 220 - K240 – Kings Quest 6 – Lamborghini American Challenge – Leader – Legacy Of Sorasil – Lemmings 2 – Mega Lo Mania – New Zealand Story – Pang – Parasol Stars – Premiér Manager 3 – Project X – Pro Tenis Tour 2 –Rick Dangerous 2 – Sensible World Of Soccer – Simon The Sorcerer – Soccer Kid - Superfrog – Super Stardust – The First Samurai – The Lion King – The Lost Vikings –Titus The Fox – Tornado – Turrican 2 – Turrican 3 – Wonderdog – Worms 1 – Worms 2 – Xenon 2 – X-Out – Yo Joe – Zeewolf – Zool – Z-Out

Hodnocení: 6/8

 

 

 

Kompilace: Patův informační mix

 

Autor: Hádejte!

Nové Windows bez Media Playeru
Jistě si všichni vzpomínáte na kauzu, kde EU žalovala Microsoft, že ve svých operačních systémech je již implantovaný plnohodnotný hudební přehrávač, čímž velice poškozuje konkurenci. Po dlouhých bojích a odvoláních Microsoft definitivně prohrál tento spor.
Ke konci března se u nás mají objevit nové verze OS Windows eXPerience bez již předinstalovaného Media Playeru. Nikdo však zatím nedokáže s jistotou říci jak budou tyto verze fungovat, neboť MP je v Oknech dosti silně provázán s ostatními programy, které bez něj nemusí správně pracovat, takže pouhé smazání kódu nepřipadá v úvahu.
Navíc Microsoft musí ještě jako odškodné zaplatit 613 miliónů dolarů a uveřejnit nějaké části zdrojového kódu pro ostatní potencionální autory přehrávačů.

Oznámeny hry pro World Cyber Games 2005
O tom, že se součastný ročník WCG uskuteční v Singapuru, jsme již psali již dříve. Donedávna však nebylo jasné, které hry se zde oficiálně představí.
Tento rok změří 800 hráčů ze 70 zemí světa své síly v následujících hrách: StarCraft: Brood War, Warcraft III: Frozen Throne, Warhammer 40,000: Dawn of War (nahradí námi velice oblíbeného UT 2004), Counter Strike: Source (jaké překvapení že, položme si otázku, proč tady už nefiguruje stejně jako minulý rok CS: Condition Zero?), FIFA 2005, Need for Speed : Underground 2, Halo 2 (Xbox) a Dead or Alive Ultimate (Xbox).
Více informací najdete na oficiální homepage WCG.

SUSE-Linux-9.2
Před necelým měsícem vyšla nová verze stále populárnějšího Linuxu, který se již nachází ve své deváté verzi. Linux už není podřadným operačním systémem, jak byl v hluboké minulosti často nazýván. Jeho předposlední verze jasně ukázala, že tento systém ještě neřekl poslední slovo. I Microsoft pocítil, že na tomto poli již není úplně sám a pokud nezapočne nějakou propagační akci, uteče mu spousta zákazníku ke konkurenci.
I stalo se tak, po pár dnech se na domovské stránce Microsoftu objevila zpráva, která ukazovala výhody svého operačního systému.

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=cs-cz&qu=Linux 
A vy nedočkavý Linuxáci a skalní odpůrci Microsoftu, novou verzi SUSE-Linux-9.2 si můžete stáhnout odtud, ale pouze v anglické verzi.
ftp://gd.tuwien.ac.at/linux/suse/suse.com/i386/9.2/iso/SUSE-Linux-9.2-FTP-DVD.iso

Pokud raději dáte přednost lokalizované verzi, která pravděpodobně již nebude zadarmo, mrkněte na tuto stránku. http://www.novell.cz

Far Cry Coop mod-av8.2
Far Cry patří do skupiny nejlépe modifikovaných her. Pokud jste si zamilovali tento prosluněný ráj a chtěli byste si trochu prodloužit pobyt stačí zalogovat na www.farcry-thegame.com, kde najdete všechny dostupné modifikace této skvělé hry. Výběr je zde opravdu velmi pestrý.
Našemu pozornému redakčnímu oku mezi desítkami různých úprav neunikla modifikace s názvem Far Cry Coop mod-av8.2, která přidává do hry kooperativní multiplayer až pro tři hráče. Konečně po dlouhé době můžeme otestovat AI krvelačních teroristů společně z kolegy z redakce. Soubor není moc velký, má pouze 4MB, takže si ho může stáhnout i majitel modemu.
Stahovat můžete z této adresy.
ftp://download.gamestar.cz/farcry/coop-mod-av8.2.exe

Half-Life 2 pokořen za 2 hodiny 14 minut a  56 sekund

Ač se to zdá neuvěřitelné, nejočekávanější akce minulého roku Half-Life 2 byl pokořen za neuvěřitelné 2 hodiny 15 minut a 56 sekund. Podle oficiálních informací z Valve je hrací doba normálních hráčů mezi 14 – 21 hodinami, což jsou velice reálné časy. Borec, který dokázal pokořit tuto očekávanou akci, za tak krátký čas, se jmenuje David Gibbons. Záznam si můžete stáhnout zde.

Kooperace k Half–Life 2

Herní pamětníci si jistě ještě pamatují, jaký rozruch vzbudila v době vydání, neznámá akce Half – Life. Na žádnou jinou hru nikdy nevzniklo tolik modifikací, některé byli velice kvalitní, některé méně, ale jen jedna umožňovala zahrát si znova singl v kooperaci s kamarády. Na vydání druhého dílu se čekalo, ještě s větší netrpělivostí než na konkurenčního Dooma 3, který mnohých z nás (včetně naší redakce a mě) nesplnil vše, co jsme od něj očekávali.

I přes menší říjnové fiasko, s odcizením zdrojového kódu jsme se konečně dočkali. Rok poté Half-Life 2 konečně vyšel a nyní již leží u každého poctivého pařana na HDD.

Kromě toho se na Internetu vyrojilo spoustu modifikací, které různě upravují či úplně od základu mění tuto výbornou hru.

V skoro každé áčkové hře zapomínají autoři na kooperativní mód, což je velká škoda. Tuto chybu se snaží eliminovat pár nadšenců, kteří stáli i u zrodu kooperace z prvního dílu.

Netrvalo dlouho a oznámili, že nezklamou fanoušky a pustili se do práce i u aktuálního druhého dílu.

Pokud máte zájem podílet se na jedné z nejočekávanějších modifikací, mrkněte na tuto saitu, kde se dozvíte vše potřebné.

Nám ostatním nezbývá než čekat a doufat, že se vše vydaří stejně dobře jako v předešlém díle.  

 

http://www.halflife.pexgames.com/games/halflife2/mods/index.html.en

 

 

Telegraficky

Autor: Pat a Mat

Hlášená zpoždění: Cold Fear na červen, Vision na příští rok, Starship Troopers na září, Battlefield 2 na 24. června a samozřejmě STALKER na druhou polovinu tohoto roku. -STOP- 3D Realms oznámilo novou službu - Game xStream, což je variace Steamu. Vzhledem k tomu, že tímto způsobem stejně nebude co prodávat (Duke Nukem Forever asi nikdy nevyjde, i když poslední dobou to vypadá slušně), není proč se vzrušovat. -STOP- V českých obchodech byla onlinovka World of Warcraft během několika dní vyprodána! Kdo si hru předobjednal, měl štěstí. -STOP- Vietcong 2 by měl vyjít ještě tento rok ... uvidíme.-STOP- Dle nejnovějších zpráv by v předvánočním termínu tohoto roku měly vyjít nové Carmagedony. Popravdě řečeno, nevkládáme do nich veliké náděje. -STOP- Máme tu první hry, které si licencovali skvělý Unreal 3.0 engine. Zatím nebyly zveřejněny jejich jména, ale vytváří je zkušený firma Midway -STOP- Hra Chronicles of Riddick u nás vyjde až v březnu. Vzhledem k tomu, že byla v několika českých periodicích recenzována již před Vánoci, jedná se o slušné zpoždění, skoro jako před revolucí:-)-STOP-Duke Nukem Forever má být letos předváděn na E3. -STOP- Střílečka Pariah už zná svůj den D - 3. května 2005. -STOP- PC verze GTA: San Andreas bude na DVD a podle homepage dorazí 10.6.