GamesView No. 13

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12

Těšíme se: Cold Fear

Autor: Mat

Bojíte se rádi? Pokud ano, tak vás vítám u následující upoutávky na jednu z nejočekávanějších akcí současnosti. Cold Fear je dítě studia Darkworks (Alone in the Dark 4) a dle všech předpokladů by se mělo jednat o velice zajímavou akci s prvky adventury. Takže si přibalte prášky proti mořské nemoci a vyrážíme.

Ten deštivý pochmurný den, kdy Tom Hansen poprvé vkročil na ruskou velrybářskou loď, se do jeho osobní historie nezapíše tou nejjásavější brvou písma. Průzkum paluby a kajut vede k závěru, že loď je opuštěná. Kéž by. Neodpustím si teatrální: "A pak se na poničené bárce plující temným oceánem a houpající se do rytmu vln narážejících do zkorodované přídě probudilo ZLO." No jasně, zombáci! Nebo něco, co se nejmenuje zombie, ale je to zombie. To znamená, že si dozajista užijete hodně krve, překvapivě vstávajících a řvoucích mrtvolek a mozků rozplácnutých v temných koutech a bělostných dlaždičkách.

Autorům jde tedy hlavně o navození atmosféry strachu a myslím si, že se o tento aspekt hry nemusíme vůbec bát, neboť jejich poslední dílo toho dle mého názoru postrádalo docela dost, ne však mrazení v zádech. Kromě všudypřítomné temnoty a překvapivých momentů se autoři do hry rozhodli zaimplantovat zcela nové prvky. Jedním z hlavních je samotné prostředí. Celá hra se bude odehrávat na lodi, což na jednu stranu budí dojem stereotypu (i když při krátkosti dnešních her...), ale na stranu druhou se jedná o tak zajímavý a neotřelý nápad, že si to dost možná zaslouží. Už se těšíme na pohupování a nárazy do ledovce.

Krev v žilách a možná i tepnách vám pozastaví i hudba, kterou má na starosti zkušený herní hudební skladatel Atlas Plug (and Play). A jak to tak bývá, když se máte bát, nesmí designéři nic ponechat náhodě, či ještě hůř umělé inteligenci, kdepak, tady to pojede jako po ledě jeden skript za druhým. Nebál bych se takových šíleností jako u posledního Doomu (Slyšíš příšeru? To znamená, že je za tebou!), spíše tipuji dobře odvedenou řemeslnou práci, která sice člověka svazuje, ale jen do nezbytně nutné míry a přínos hratelnosti a atmosféře je tak veliký, že jsme ochotni svojí svobodu obětovat (jak jsme to viděli třeba v Call of Duty).

Svou grafikou, zaměřením, herním konceptem, příběhem a dokonce vizáží hlavního hrdiny se hra tak trochu podobá The Thing, kterou jsem recenzoval asi před rokem a udělil jsem ji sedm Áček, což je hodnocení více než slušné. Cold Faer se však rozjel tak, jako by chtěl Věc nadobro převálcovat.

Přestože o mnohých složkách hry toho není ještě mnoho známo (délka hry, multiplayer, arzenál zbraní) už teď se odvážím tvrdit, že tato gamesa se bude hrát naprosto skvěle a lehce. Ať to dopadne jak chce, jedno je jisté už teď ... Ubisoft si zase nahrabe.

Index očekávanosti: 6/8

Těšíme se: Empire Earth 2

Autor: Mat

Empire Earth II patří k nejlépe marketingově odvedeným kouskům na herním světě. Když opomeneme zdařilého předchůdce, který by sám o osobě měl hře zajistit slušnou popularitu, musíme se pozastavit nad skvěle naplánovanou reklamní kampaní. Je to vcelku logický tah - nechávat si co nejvíce informací pro sebe a pak, v povánočním období sucha vyrukovat s haldou nových informací (stejně jako např. Call of Duty 2), či dokonce novinářskou betou (Dungeon Lords). Když si k tomu přičtete diskmagové zpoždění, shledáte, že právě dubnová aktualizace je ta pravá pro výcuc těch nejzajímavějších informací z různých preview, rozhovorů a samozřejmě ... prvních dojmů z hratelného dema.

Vývojáři hned po oznámení práce na pokračování úspěšné strategie hlasitě halasili, že jejich hra nebude jen další RTS v řadě, což dokazovali stohy screenshotů :-). Pravda je však taková, že kdokoli čeká nějakou menší revoluci uvnitř žánru, bude zklamán, byť profesionální média ve své propagandě mluví o počátku nové éry. Kecy. EE II se v obsahu svých inovací pravděpodobně ani nepřiblíží WarCraftu III, což není zrovna nejrevolučnější hra. I přesto se několik zajímavých novinek najde. Pravděpodobně nejzajímavější z nich je Plánovač vesničanů, který vám umožní během několika sekund a kliků na speciální mapě zcela změnit své priority v těžbě a stavbě převelením ubohých dělníků k jiné fušce. A když vás někdo hodně naštve, pošlete ho makat do uranových dolů. Podobnou vychytávkou, již ne tak praktickou je Plánovač bitev, kde můžete označit svým jednotkám i spojencům, kudy by bylo nejrozumnější vést útok.

Kromě těchto dvou (či spíše jedné zdvojené) inovací se jedná o RTS toho nejklasičtějšího ražení. Řetězec technologií a koncept hry je nadobro stejný jako u klasických Age of Cosi, což potěší víkendové hráče, ale otrlé pařany odradí, poněvadž hra (upozorňuji, že se jedná o první dojem!) vlastníky Rise of Nations nemotivuje ke koupi téměř žádným způsobem. Je sice pěkné mít kontrolu nad vesničany, ale poloautomatický systém samostatného přidělování dělníků tam, kde jich je nejvíce potřeba z poslední microsoftí strategie vcelku postačoval.

A grafika? Viděli jsme lepší, viděli jsme horší. Hra potěší možností opravdu velikého zazoomování, ale pouze za cenu kostrbatosti postaviček. Takový keřík s ovocem nevypadá o mnoho lépe, než v prvním Age of Empires, ale dívat se, jak vojáci ládují své muškety, není špatné. Z dema jsme mohli vyčíst, že hra je klasickým příkladem zjednodušování - téměř všechny doly jsou nevyčerpatelné, výzkumy jednotlivých vylepšení se dostali na takovou úroveň, že se jimi v podstatě vůbec nemusíte zabývat. Otázka je: "Co vás potom na té hře bude bavit?"

Napravit dojem ve finální verzi může singleplayerové kampaň, která by měla být docela netradičně příběhová. Zahrajete si za Korejce, Němce a Amerikány a jednotlivé mise by vám údajně měly nabídnout zajímavé úkoly k řešení. Inu, uvidíme, žádné podobné masové epické RTS se to zatím nepovedlo. Multiplayer je samozřejmostí, ale žádné novinky s největší pravděpodobností nepřinese.

Kdybych měl odpovědět na otázku, zda se na tuto hru těšit, nebo netěšit, odpověděl bych upřímně, že nevím, ale zatím to vypadá jako přehypovaná bublina - pamatujte si to, tímto názorem se budeme v budoucnu dozajista ohánět a nabubřele pronášet: "My to říkali." 

Index očekávanosti: 5/8

Těšíme se: Anno 3

Autor: Pat

Již jednou jsme vás informovali o vývoji budovatelské strategie Anno 3. Bylo to pár dní po oficiálním ohlášení a nebylo známo mnoho informací o tomto skutku dobře vypadajícím titulu. Nyní je situace úplně jiná, vývojářské studio Sunflowers se nějak netají s plány a novinkami, které zde hodlají použít.

První velká změna, které nové Anno nabídne je převedení do plnohodnotného trojrozměrného pohledu, bez kterého si dnes už žádnou hru nedovedeme představit. S tím souvisí i zbrusu nový engine, který zde bude použit. Vše zde bude ještě detailnější, než jme mohli vidět v minulých dílech. Pokud jste někdy okusili roztomilé Settlery, tak vězte, že autoři prý hodlají pokořit i poslední díl této bohužel stále horšící se pentalogie. Budete zde moci obdivovat jakoukoliv věc v její plné kráse, zoomovat zde půjde až tak extrémě, že si budete moci prohlédnout kováře při práci v dílně, nebo dřevorubce zápasícího v lese se stromem. Použity by zde měli být všechny dostupné moderní technologie, které zaručí že po vizuální stránce bude nové Anno hotová pastva pro oči. Od toho se zde také odvíjí systémové požadavky. Dle autorů si jí slušně zahrajete na 3,5 Hz mazlíčku. Dnes by to málokdo spustil, ale v roce 2006, kdy má hra vyjít to bude prý průměr, což je asi pravda, neboť jsem byl docela skeptický, když jsem četl o novém Unreal III enginu, kde výrobci ke slušnému chodu doporučovali grafické karty osazené 512 MB DDR3 (nebo už 4?). Světe div se, tyto karty byli již ohlášeny a půjdou co nejdříve na trh.

V novém Annu 3 by mělo být vyextrahováno to nejlepší z minulých dílů, protože Anno 1503 nedopadlo v hodnoceních zrovna nejlépe, hodlají autoři alespoň tímto vstřícným krokem získat zpět zašlou pověst kdysi výborné strategie a velikého konkurenta stále jednodušších Settlerů. Příběhově velice kvalitně zpracovaná kampaň zde měla jít dohrát jak útrpným válčením tak i mírumilovně diplomatickou cestou, která se bude hodit zvláště, když vám počítač naznačí: Odpor je marný budete asimilováni, okamžitě se vzdejte a nebude-li žádná možnost jak tuto zkázu odvrátit. Nejvíce nadějí se však vkládá do tzv. volné hry, kde nebudete ničím vázáni a můžete se zde dělat co chcete a jak chcete. Na multiplayer se také kladou velice velké nároky, neboť bez něj by bylo nové Anno jenom poloviční hrou.

Příjemné je, že se zde autoři nesnaží odvracet od léty prověřených kolejí a hodlají nám opět nabídnout slušnou porci zábavy, která jak jsme si již z minulosti zvykli, stojí rozhodně za to.

Hodnocení: 6/8

 

((Sehnali jsme jen jeden obrázek, ale zato pěkný, nemyslíte? Zaslouží si být double)

 

Telegraficky

Autor: Mat

Magová scéna:

Total Game ohlásil, že na čas přerušil činnost. Kvůli maturitám a podobným vylomeninám vyjde další číslo někdy v létě. Určitě bude stát za to čekání. -STOP- GameBurger skončil. Před měsícem vyšlo jeho poslední 11. číslo. Velká část redakce s šéfredaktorem v čele se přesunula do Czechgamer.com. Želíme této ztráty. -STOP- Velká část redakce Galaxie je v defektu (pardon, v Defektu). Více o něm a delších nadějných mazích si můžete přečíst v Nicčině článku Nejen hrobečky ...

Herní scéna:

Byly odhaleny nové skutečnosti o Fallout 3. Oproti nadějím mnohých fanoušků se provalilo, že nový Fallout je prakticky na počátku své cesty do našich DVD-ROM mechanik. -STOP- Plačme všichni, neb zahynulo další vývojářské studio tvořící Áčková R.P.G. - Troika Games. Kdyby alespoň byla jejich poslední hra (Vampire the Masquerade Bloodlines) zpackaná, snad by nás ta ztráta tolik nemrzela, ale když se jednalo a takřka geniální dílo ...  -STOP- CD Projekt navezl do obchodů novou vlnu extra klasiky. Za 199 Kč si můžete pořídit takové hra jako Fallout Tactics, IGI 2, či skvělé Icewind Dale complete a Icewind Dale II -STOP- Další česká hra je na světě, jedná se o adventuru NI.BU.RU od Future Games, této hře se ještě budeme věnovat.-STOP- Future Games však nelení a oznámili adventuru z pracovním názvem 9 tiil Death, která by měla mít nelineární příběh.-STOP- Vyjde datadisk k Rome: Total War, sice ještě nebyl oficiálně oznámen, ale GameShop už ho má na ceníku, měl by se začít prodávat 17. října 2005, což znamená, že jeho vývoj potrvá celý rok. Máme se na co těšit.-STOP- Half-Life 2 boduje, titul nejlepší hra roku získala snad na všech známějších zahraničních serverech. Paradoxem je, že vývojáři ještě nevědí, jestli se jim náklady na vývoj této hry vrátí.-STOP-