GamesView No. 15

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14

Těšíme se: Heroes of Might and Magic V

Autor: Mat

Jen málo strategických sérií má v herním světě takový zvuk jako Heroes of Might and Magic. První díl tohoto fenoménu vyšel právě před deseti lety a spolu se svými pokračováními si získal srdce mnoha hráčů, pařanů i skutečných fajnšmekrů. Zvláště třetí díl je modlou dosud nepokořenou. Čtyřka se dočkala rozporuplných reakcí, ale úplný propadák to rozhodně nebyl. Jak jsme vás informovali, 3DO je minulostí, kdo se tedy stal vlastníkem práv? Ubisoft! A kdo bude vyvíjet pátý díl Nival Interacive.

Tento ruský tým si za svojí nedlouhou existenci získal mnoho fanoušků, mezi které se já hrdě řadím, jejich Silent Storm u nás získal sedm Áček a Etherlordi II stejně tak, což je výkon více než obdivuhodný. Vzhledem k žánrově podobně zaměřeným hrám, které Nival produkuje, jsem přesvědčen, že na světě neexistuje pro tento úkol lepší tým. Oživit legendu totiž není žádná sranda, o tom by Id Soft a Valve mohli vyprávět.

A co nový díl přinese? Návrat k zaběhnutým postupům. Po kamenování se podobajícím poznámkám adresovaným tvůrcům čtvrtého dílu se Nivalové rozhodli, že začnou stavět na dílu třetím. To se například projeví v tom, že hrdina znovu vyleze na koně a zmizí z horizontu událostí do ústraní, kde bude v klídku sesílat kouzla a podporovat svojí armádu schopnostmi. Přesto by měl hrdina hrát v soubojích velikou (ne-li klíčovou) roli. Asi stejně jako v prvních dílech.

»Jsem přesvědčen, že na světě neexistuje pro tento úkol lepší vývojářský tým než Nival Interacitve«

Nemnoho je toho známo o budování měst a užitých jednotkách, předpokládám tedy, že i v tomto ohledu se autoři přidrží klasiky. Ovšem s jistotou mohu prozradit, že v pětce si budeme moci vybrat ze šesti ras a tudíž i ze šesti hradů, které by se od sebe měli lišit více než kdy předtím a dávat tak prostor různým bitevním a strategickým taktikám.

A teď ke snahám méně chvályhodným. V první řadě je to zjednodušení konceptu hry, což se pravděpodobně projeví na ekonomické, nikoliv strategické a bitevní části. Dobyté hrady a doly již nebudou hrát takovou roli, autoři omezí počet vyskakováních hlášek a vůbec spíše hráče povedou k rozvoji hrdiny a armád. Jednou z hlavních deviz celé série byla vyváženost prvku strategicko ekonomického a takticko bitevního, neradil bych autorům, aby tuto pečlivě vybudovanou rovnováho porušili. Bojíme se taktéž, že scénárista nevyplodí nic lepšího než záchranu světa před démony, jak zní prvotní verze příběhu hry. Ovšem i takové téma se dá s trochu umu zpracovat poutavě.

Velice líbezně působí grafika, která dostala do vínku o jeden rozměr navíc a mnohem více než Heroesům se podobá právě Etherlordům, což dle mého skromného názoru není krok zpět zvláště díky naprosto fenomenálnímu smyslu pro detail ruských vývojářů. Hodně se však bojím, že kvůli kráse dostane na frak spád bitev a vůbec celé hry. Ne snad, že by grafika tolik zatížila naše počítače, ale předpokládám, že při vstupu do města a začátku bitvy se vám přehraje výborná animačka, která bude pokaždé jiná, ale přesto brzy omrzí a bude zdržovat. Tuto část hry však pravděpodobně budeme moci stiskem té správné klávesy utnout, ale bojím se, že šermíř atakující ďáblíka k němu přes celou obrazovku "přitančí", což zabere dost času.

A něco závěrem? Něco povzbudivého a optimistického? Něco v tom smyslu, že Nivalům se dílo určitě vydaří? Snad, věřím tomu, dozajista to nebude propadák. Víc ode mne nechtějte, je pátek podvečer, a teď jsem se tak pěkně naladil, že nemohu spustit THE SETTLERS - Heritage of Kings, Warhammer 40k, či Children of the Nile, ale naše drahé Heroes of Might and Magic III. A vám to doporučuji též.

Index očekávanosti: 7/8

Těšíme se: Gothic III

Autor: Mat

Zatímco jiné weby a diskmagy chrlí nové informace o připravovaném Oblivionu, my jsme se pro tentokrát rozhodli zaměřit na našeho redakčního miláčka. No dobře, tak ho mám rád jenom já, ale i to je dost! Gothic je pojem, který získává na zvuku i ceně. Jak šel čas, získávala série Gothic více uznání i fanoušků a to i přestože vždy měla své mouchy. Dle mého názoru je právě cesta Gothicu směrem, jakým se bude vyvíjet hlavní proud R.P.G. trhu v budoucnosti.

A teď jsem úplně nametenej, chci říci nahranej, poněvadž na místě, kde bych měl zmínit základní osu příběhu oficiální zdroje mlčí a na dohady nejsem dostatečně připraven, protože kvůli vydavatelským tahanicím se k nám ještě nedostal datadisk druhého dílu, takže nejenže nevím, jakým směrem se příběhu bude vyvíjet, ale ani netuším, kde vlastně začne. Jedno je však jisté. Přicházejí orkové!

Ano, orkové patří k největším inovacím nového dílu. Hyperpařany ťukající si vidouce na čelo s konstatováním: "Ale ti tam přece byly už v jedničce a ve dvojce!" musím upozornit, že se nejedná objev rasy jako takový, ale o jeho zpracování. Datováno od třetího dílu (nevěříte snad, že je poslední) se z orků stává plnohodnotná rasa se vším všudy, společenskou hierarchií, mravními zákony, obchodem, tradicí, kulturou, zájmy ... Člověka až zaráží, když si uvědomí, že v tak pestrém a krásném fantasy světě jsme doposud potkaly pouze dvě rasy, z nichž jedna měla za úkol pouze nabíhat vám na meč. Takže se dozajista jedná o veliké novum. A když si představím, jak věrně se autorům podařilo zpracovat svět lidí, tak mne až zamrazí v zádech při pocitu, že se procházím orčí vesnicí a přerostlí skřeti se chovají zcela nenuceně. Ovšem přeběh bude dozajista ukázkou vrcholu spojení literatury a her, jak jsme zvyklí z předchozích dílů.

»Více než kdy jindy bude platit, že na jedny otevřené dveře připadají dvě nenávratně zabouchnuté!«

Tím však výčet novot nekončí. Extrémně rozsáhlý herní svět (ne zas tolik, jak jsme zvyklí z TES) s odlišnými klimatickými zónami. Propracovanou umělou "inteligenci" zvířat, která se bude odvíjet od zvířecích pudů (touha po žrádle, spánku a kdo ví, možná i rozmnožování...), takže nebude výjimkou, když při svém putování krajinou narazíte na vlka pojídajícího mrchožrouta, dobytek terorizovaný přerostlým hmyzem a podobně. O vývoji postavy autoři hry tajemně mlčí, ale neočekávám nikterak radikální změny. Proč měnit to, co funguje?

Zaujmout by měla i značná nelinearita hlavních a vedlejších questů. Více než kdy jindy bude platit, že na jedny otevřené dveře připadají dvě nenávratně zabouchnuté, což jsme poznali již v minulých dílech, ale ve trojce to i díky novému systému cechů (kterých bude šest) bude platit 2,78 násob. Zaujme i přepracovaný systém magie, bude se moci kouzlit pouze u zdrojů magické síly, což učiní cestu zaklínadel ještě těžší než je obvyklé.

Grafické zpracování bude jako vždy dostačující a plné skvělých efektů kouzel (které si ale mnoho hráčů z výše uvedeného důvodu nevychutná) a poběží i na průměrných konfiguracích. Konečně. První Gothic byl ve své době dost HW náročný. O hudbu se postaral symfonický orchestr a In Extremo, což může být zajímavé spojení, uvidíme.

Byť doby mého euforického pařanského mládí jsou již dávno pryč, vždy bych dokázal vyjmenovat tři hry, na které se nezřízeně těším. Třetí Gothic k nim patří, bude to určitě skvělá hra a já se v těchto věcech málokdy mýlím.    

Index očekávanosti: 8/8

Hodnotíme: Game ON

Autor: Mat

Trojlístek kvalitních PC herních časopisů na českém trhu (Score, Level a GameStar) nedávno doplnilo Doupě, které nabídlo kvalitní čtení za naprosto bezkonkurenční cenu. Člověk by řekl, že na nový herní časopis není na našem trhu dostatek místa, ale věřte mi, Game ON je velice dobře promyšlená záležitost, pro kterou je kupní síla vždy!

Již na první pohled zaujme obálka, která neodpovídá dnešním standardům ani po stránce estetické, ani co se kvality a formy podávaných informací týká. Úvodník nás informuje o asi nejpodstatnějším atributu tohoto plátku, kterým je cena. Za 144 Kč nekoupíte na stánku téměř žádný herní časopis (kromě levného Doupěte a malého MiniLevelu), ale pořídíte za tento obnos roční předplatné Game ON. Jedno číslo za 12 Kč! Tak tohle tu vážně ještě nebylo.

Celkový vzhled časopisu ani nelahodí oku čtenáře, ani nepřispívá přehlednosti stránek, ale je to stále lepší, než kdyby se nováček snažil kopírovat nějaké své starší vzory. I když určité vlivy by se vypozorovat daly, hlavně GameStar by si mohl trošku stěžovat na plagiátorství ...

Kvalita textů není valná. Řekněme si to rovnou, tihle chlapci začínají a i když možný literární talent jim nikdo neupírá, jede vidět, že zkušenosti chybí. Podobné články naleznete ve slibně vypadajícím prvním čísle nějakého magu: klišé na klišé, jazyková neobratnost, neoriginální humor, faktická nepřesnost v důsledku špatného formulování faktu ... to jsou nejčastější chyby, které můžete vidět takřka na každé stránce. I když abych nebyl nespravedlivý, našel jsem v časopisu i dva články, které mne zaujaly, což ovšem není žádná výhra, když si přečtu nové číslo zajetých magů, zaujme mne minimálně dvakrát tolik textu.

»Klišé na klišé, jazyková neobratnost, neoriginální humor, faktická nepřesnost v důsledku špatného formulování faktu ... to jsou nejčastější chyby, které můžete vidět takřka na každé stránce«

Game ON je časopis, který je odhodlán přežít na  reklamě, která by se vzhledem k případnému vysokému nákladu periodika, mohla dostat k mnoha lidem. Tristní bilanci 12 stránek reklamy na 54 stránek (včetně desek) vyvažuje fakt, že nabídka Game ON shopu, na kterém by tvůrci dozajista rádi přežili není zrovna nezajímavá.

A celkové hodnocení. Game ON nemůžeme strhat za začátečnické chyby ty dělalo i Score a dělal je i Level (GameStar ne v takové míře, tam pracovali od začátku zkušení lidé), může se nám však nelíbit naprostý nedostatek ambicí. Možná, že se pletu, ale Game ON nebude nikdy ničím jiným, než placená reklama se zálivkou textu. I když obsah i forma se dozajista časem vytříbí. Nehodlám se přetvařovat, věřím, že na našich stránkách najdete kvalitnější články a úplně zdarma, ale nevím proč, nějak ve skrytu duše tomuto projektu fandím. Vždyť za dvanáct korun vám ani pivo nenalejou.

Hodnocení: 3/8

 

 

Těšíme se: Star Wars: Battlefront 2

Autor: Pat

První díl nebyl u nás moc hipovanou záležitostí, což je docela škoda neboť přenést bojový systém ze světově známého Battlefieldu byl zajímavý nápad, který se nejen mezi fanoušky této hexalogie velice slušně ujal. Pár mezer tu samozřejmě bylo, kompletně chyběla singleplayerová část, která i přes stále prosazující se online hry má stále něco do sebe. Umělá inteligence také nebyla zrovna oslňující, v bitevní vřavě jste si toho samozřejmě nějak nevšimli, ale jakmile došlo na krájení chleba, vše krásně vyplulo napovrch.Autoři nám v druhém díle slibují kompletní vychytání mušek z předchozího dílu plus, jak jinak, samozřejmě i něco navíc.

Singleplayerová část zde nebude pouhým doplňkem, který by stejně kvůli naprosto upadající hratelnosti nikdo nehrál, ale plnohodnotným přídavkem, který bude kopírovat všechny známé bitvy ze všech šesti dílů. Vývojáři slibují, že se hlavně zaměří na velice očekávanou třetí epizodu, v které nám Jíra Lucas ukázal neskonale pěknou podívanou. Stejně jako v prvním díle si budeme moci zahrát za všechny zúčastněné strany. Bitvy zde mají být monumentálnější a více adealinovější než tomu bylo v předcházejícím díle, nejvíce si autoři slibují od mezihvězdných bitev, kde budeme v klasických jednomístných stíhačkách, který známe z filmů, zatápět mateřským lodím protivníků.

Opět zde má být na co koukat, neboť Battlefront 2 bude podporovat všechny dostupné moderní technologie (co naplat áčkové hry si to žádají) včetně radgoll efektu. Po hudební stránce, zde také nebude nic zanedbáno, neboť klasické 5.1 bude ještě samozřejmě doplněno Lucasovým THX.

Vylepšeno má být i ovládání spolubojovníků příkazy, které bylo moc složitě uděláno a při probíhající bitvě, kdy je důležitá každá sekunda zbytečně moc zdržovalo. Jak to tak vypadá, můžeme se začít těšit na velice slibně vypadající akci ze světa Hvězdných válek. Datum vydání je stanoven na konec tohoto roku.

Index očekávanosti: 6/8

 

Telegraficky

Autor: Mat

Právě začíná finále mistrovství světa v ledním hokeji 2005. Česká republika versus Kanada. -STOP-Před letošními Vánocemi vyjde nový Prince of Persia s podtitulem Kindred Blades, temná atmosféra zůstane a přibude nové princovo alter-ego -STOP- Flagship studios s návrháři Diabla v čele připravují hru Hellgate: London, což bude akční R.P.G. z FPS pohledu. Vypadá to na geniální počin, nebo úplnou blbost. Uvidíme za rok.-STOP- V páté minutě nastřelil Ruičinský po Jágrově přihrávce tyč a Prospal šoupnůl puk do prázdné brány. 1:0 -STOP- Vietcong 2 oficiálně oznámen. Můžeme se těšit na sklonek tohoto roku. Nečekejme však revoluci v žánru. -STOP- Ve druhé třetině se vůbec nic zajímavého nedělo. -STOP- GTA: San Andreas nakonec v češtině nevyjde, alespoň si ho budeme moci zapařit hned po celosvětovém vydání. Cenega však nevyloučila lokalizační patch, čímž vyloučila amatérské překlady. -STOP- Datadisk k Half-Life 2 nese označení Aftermath a k dostání bude na podzim, snad se Valve konečně dostane do plusu. -STOP- Konečně vyšel Dungeon Lords a za pár týdnů bude i v lokalizované verzi!-STOP-Konečně začíná hype chorvatského projektu Serious Sam 2, přiřítí se na podzim.-STOP- Illusion Softworks zavírají svá dvě slovenská studia, takže jim zbyly čtyři v České republice.-STOP- 43:12 Ručinský dává gól od modré! 2:0 -STOP- Restriction of Evil mnozí herní redaktoři po celém světě označují za nejlepší datadisk všech dob. Nepodléhejte však iluzím, nejlepší datadisk na světě jedné z nejočekávanějších her 21. století ještě neznamená, že vás to bude bavit:-) -STOP- Jedna paní v Americe ... sušila svého psa v mikrovlnce a pak zažalovala firmu, který mikrovlnky prodává, poněvadž v manuálu nebylo upozornění:"V mikrovlnné troubě nesušte psy, určitě to nepřežijí" a světe div se, vyhrála. Po tomto už se nedivím, proč na Rockstaru visí tolik žalob.-STOP- 59:07 Vašíček dává přes celé kluziště gól do prázdné brány. Jsme mistři světa!!! Zase. Až za 53 sekund.  -STOP-