GamesView No. 17

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16

Těšíme se: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Autor: Mat

Přeskočíme klasické nej, které by se jako úvod k preview této hry velice hodily a přesuneme se rovnou k nejdůležitější informaci. Vy si opravdu myslíte, že Besheda stihne vydat tuto gamesu před Vánoci? Naivky! V životě nestihli jediný termín, proč by se to tentokrát mělo měnit? I když  koutku duše také tak trošku doufám. Přesto můžete celý tento krátký článek brát jako seznam důvodů, proč by to vývojáři NEMĚLI stihnout.

V první řadě musím zmínit grafiku a technickou stránku věci. Nelze uspěchat betatesting takřka dokonalého fyzikálního modelu, který by měl na lopatky položit i samotný Half-Life 2. Stejně tak stíny v kobce osvětlované plápolajícím plamenem vaší louče dají pořádně zabrat. A to už vůbec nemluvím o tom, že tak skvělá grafika se nerozpohybuje na nějakých ubohých stroječcích, které má většina z nás doma. To chce čas na upgrade. Ale pokud hledíte nevěřícně na obrázky a říkáte si, že tohle přeci musejí být artworky, takhle hra přeci nemůže vypadat, přestaňte pochybovat. Úplně ta samá situace nastala u Morrowindu, který na nejvyšší detaily vypadal snad ještě o něco lépe, než první screeny. A že při pohledu na obrázky z minulého dílu se mi ještě stále aktivují slinné žlázy. Nejinak tomu je i u Oblivionu, který šokuje krásnými krajinkami výbornou architekturou a dokonce skvěle zpracovanými modely nepřátel, pokud bude vypadat každý oponent tak pěkně jako zombík na vrchním obrázku, bude mi líto je kosit.

Což nás přivádí k soubojovému systému, který autoři kompletně překopali. No řekněte mi, jak by to mohli stihnout? Šušká se dokonce, že designéři zpracovali tři možné alternativy a nakonec se vybrala jedna, která vyhovovala nejvíce potřebám hry. Údajně by se měla téměř eliminovat role náhody, naopak byla posílena složka zapojení se hráče do souboje. Navíc údajně budou bitky vypadat výrazně lépe. Pokud si pod tím máme představit šermířské souboje, tak se máme na co těšit. 

»Jestli vývojáři stihnou vše co slibují do konce tohoto roku, tak sním svůj klobouk. Jediné štěstí, že žádný nemám.«

A teď už konečně několik parametrů. Herní svět bude výrazně větší, než tomu bylo u předchozího dílu. A už tehdy bylo nechutně obtížné cokoliv najít. I Tento problém by však měl být vyřešen ke spokojenosti hráče a to díky propojení deníku a mapy. Systém zapisování questů do diáře by se vůbec měl výrazně změnit a ke každému z nich (skoro) bude přiřazeno cílové místo. Vedle "rychlodopravy", o které autoři zatím tajemně mlčí, můžete samozřejmě chodit pěšky, ale hlavně jezdit na koni. Představte si to, projíždíte cvalem pohádkově krásným lesem, do uší vám fouká vítr a hraje vám k tomu zářivě lehká melodie, v tom váš kůň zařičí a znejistí, sesedíte a na rozblácené stezce nalézáte vlčí stopy ... omlouvám se, občas se trošku zasním.

Dalším významným parametrem této hry je kolem 1000 NPC s vlastním osudem, vztahem k vám, potřebami a denním cyklem. Díky revoluční umělé inteligenci (ach ty superlativy) má každá z postav svoje vlastní tužby. Pokud například pomocí svých kouzel zavalíte důl na měď, horníci přijdou o práci. A co udělá takový kopáč, když nemá ani floka a doma ho čeká manželka a tři hladové děti? Půjde krást! A když ho při tom zmerčí stráže? Začne honička! A co uděláte vy? Zapojíte se? Budete stát v povzdálí a pozorovat? Ale pozor, tohle by nebylo nic zas až tak zvláštního, ale v našem příběhu nefiguroval jediný skript! Všechno, co se dělo, vznikalo ze samotného naprogramování inteligence NPC! A v takovém případě by šlo o skutečnou revoluci. A to přeci nemohou vývojáři do konce roku stihnout!

Pokud jste si všimli, bereme toto preview tak trochu od shora dolů, přišla tedy řada na jeden z klíčových prvků ... příběh. Umírající král v žaláři potkává muže (ze) svých snů, který má zavřít brány pekelné (neboli Oblivionu). A to jste samozřejmě vy, král vydechne naposled a vy jste vysláni do nepřátelského svět plného nástrah s minimem vybavení a zkušeností a budete snažit dokázat co, co celá armáda nedokáže. Omlouvám se za hereticizmus, ale pokud bude opravdu takto vypadat příběh ve finále, tak už vím, kdy sebrali autoři všechen ten čas ... Ale ne to přeci není žádná pravda, dle slov scénáristů by měl mít každý ze čtyř klanů (mágové, válečníci, zloději, assasini) svojí vlastní hlavní dějovou linii a dost možná i rozuzlení (ale tomu přeci nebudeme věřit...). V tom případě jsem ochoten skousnout i takto ... schématický děj.

A dalo by se vyprávět dál a dál o novinkách i starinkách, ale to nedůležitější jsme vystihli. Oblivion bude super, nebude pro každého a jestli bude o Vánocích, to se necháme překvapit.

Index očekávanosti: 8/8

Těšíme se: EL Matador

Autor: Pat

Po výborné Mafii a neméně povedenému Vietcongu, přichází na scénu další české studio, které chce svět utvrdit v tom, že i v Čechách jsou schopní vývojáři. Jak to nakonec dopadne vám tady asi neřekneme, ale pokusíme se vám alespoň trochu hru přiblížit.

Příběh nás zavede do Jižní Ameriky, kde jako tajný agent vládní organizace DEA budeme likvidovat všechny narušitele zákona o prodeji omamných látek. Kromě zuřivých přestřelek se zde párkrát vžijeme i do role špiona, který nepozorovaně vniká do objektů, kde sbírá důkazy, pro pozdější použití, proti jejich bývalému majiteli. Autoři nám zde nachystali patnáct rozlehlých misí, které nás postupně provedou celičkou Kolumbií a ukážou nám i pár zajímavě nadesingovaných rodinných domků do kterých by se v celku v pohodě vešla i celá somálská vesnice.

Vybavení hráče bude vždy záviset na druhu mise. Někdy se vydáte do boje se zlotřilými narkomany vyzbrojen až po uši různými bouchačkami, naopak občas vám nejlepším přítelem stane i obyčejný nůž, který jak jsme se ve Splinter Cellu několikrát přesvědčily, není vždy na dvě věci. Údajně bychom se měli také dočkat velice dobré umělé inteligence, která bude schopna adekvátně reagovat na jakoukoliv vzniklou situaci. Autoři zde také zakomponovali jakýsi měřič hluku, který by nám měl být velice dobrou pomůckou při plížení před hlídači, kteří jakmile zjistí jakýkoliv pohyb, spustí poplach, povolají posily k systematickému prohledání oblasti skrývající potencionálního nepřítele. Vše se také bude řídit tzv. mafiánskou hirealchií, kdy nejnebezpečnější úkoly budou vždy vykovávat nejméně postradatelní lidé, naopak pokud se vám povede sejmout nějakého toho důležitého bose, z lidí který má pod sebou se stanou zmatení nýmandi, kteří neví, co mají dělat, protože ztratili svého šéfa. Že se bude jednat o skutečnou umělou inteligenci a ne jen o pár předem daných skriptů, autoři dokládají i faktem, že pokud nějakou lokaci pojedete vícekrát, pokaždé se budou nepřátelé chovat jinak a vždy je najdete na jiných místech v odlišných pozicích, no uvidíme jak to všechno dopadne, protože vzpomeňte sami, kolikrát jsme již slyšeli o dokonalé umělé inteligenci, ve většině případů to byli více či méně dobře zpracované skripty, kteří zde umělou inteligenci pouze suplovali. Přitom dobrá AI je důležitým stavebním prvkem každé akční hry, neboť koho by bavilo stále dokola kosit tupé nepřátelé, kteří místo, aby se snažili alespoň trochu krýt stojí nehybně na jednom místě a čekají, až je sejmete. Jedinou hrou, která měla velice dobrou umělou inteligenci a dlouho ještě bude, než vyjde tolik odkládaný, stejně tak očekávaný S.T.A.L.K.E.R je u mě Far Cry, ta neztrácí své kouzlo ani po několikaterém dohraní. Uvidíme, jak to dopadne zde, nic se nemá předem odsuzovat, zvláště to platí o východních studií, kteří již kolikrát ukázali, že jsou schopni udělat špičkovou hru, která uchvátila každého, kdo k ní přičichnul.

»Redakční kurs je momentálně 3:1 ve prospěch nenaplněných ambicí.«

Dalším dosti hypovaným aspektem je zde grafika, která po shlédnutí vydaných screnshotů vypadá naprosto úchvatně, detailní ztvárnění džungle, automobilů prostě všeho co je zde k vidění. Opačným dojmem zase působí video, kterým se autoři prezentovali na letošní E3. Nízko polygovové postavy z minimem animací působí naprosto béčkově. Pokud by si měl tohoto videa člověk udělat obrázek o této hře, vyšel by mu slušný průměr, který má velké ambice umístnit se na předních místech této kategorie a né áčko které prezentují vydané screeny. Celkové zhodnocení vizuální stránky nechám na vás, my to v redakci celkově vidíme na černého koně, který buď ukáže co v něm je, nebo… vždyť hry nejsou jen o výborné grafice i když realita je mnohdy jiná. EL Matador je souběžně vyvíjen kromě PC i na X-Box a udeřit na naše peněženky by měl tento rok kolem Mikuláše. Tak už pište Ježíškovi.

Index očekávanosti: 4/8

Kompilace: Patův informační mix

Autor: remíza v šachu

Brothers in Arms: Earned In Blood

Ať se to zdá neuvěřitelné, Ubisoft nedávno oznámil další pokračování akce Brothers in Arms s podtitulem Earned In Blood. Velkým lákadlem zde má být kooperativní multiplayer pro dva hráče, kde si bohužel neprojdete singl, ale stejně jako v Spinter Cell: Chaos Theory speciálně připravené mise. Výrazného vylepšení se měla dočkat umělá inteligence, která i přes chválu předních herních webů, nebyla moc dobrá., převážnou část taktických prvků umělé inteligence zde tvořili skripty.

Opět tu zažijeme realistický pocit z válečného konfliktu, který se z luk a polí přesune převážně do obydlených částí měst a vesnic. Multiplayer má být údajně obohacen o několik nových módů, o které se však jedná, není zatím známo. Vylepšen má být i síťový kód. Dočkat bychom se jí měli letos na podzim. Doufám, že v Ubisoftu neplánují z BIA udělat další sérii 10 měsíců = nový díl, protože by to po Splinter Cellovi a Princovi bylo už trochu moc.

Vietcong II

Neoficiální zmínky o druhém pokračování výborné české akce Vietcong, kolovali internetem už delší dobu. Oficiálně byl však ohlášen před pár týdny a hned z první várkou screenshotů. Ocitneme se opět v polovině minulého století, kdy Američané vedli válku s Vietnamem. Kromě známé džungle nás nový Vietcong zavede do různých kanálů, močálů, vesniček či hor a hlavně do města.

Zastřílíme si zde z neuvěřitelných padesáti zbraní, tedy ze všeho co se kdy v této válce objevilo. Velkým plusem má být vylepšený multiplayer, který se v minulém díle stal velice oblíbený a na mnoha českých, ale i světových herních serverech se s ním ještě setkáme. Kromě kampaně za Američany si zde poprvé budeme moci zahrát i za Vietnamce, což je chvályhodné. Kromě notoricky známých multiplayerových módů nás autoři hodlají překvapit pár novými, chybět zde samozřejmě nebude ani kooperace. Abychom nemuseli pořád chodit pěšky, obohatí autoři druhý díl Vietcongu o pojízdná dobová vozítka. Vietcong II vyjde koncem letošního roku, kompletní české lokalizaci včetně dabingu. Už aby to bylo.

Pecky budoucnosti?

Na této stránce   je sepsaná pěkná sbírka her, mezi kterými nechybí i dosud nehlášené pecky jako: Pariah 2, Unreal 3, Max Payne 3, Deus Ex 3, Call Of Duty 3 a pokračování výborného budgetu u kterého jsme se v redakci výborně bavili Terrorist Takedown s podtitulem Playback.
Na oficiálních stránkách sice o nich není ani zmínka, to ale neznamená, že na nich autoři již potají nezačali pracovat. Herní trh stále pokračuje ve vyšlapaných kolejích, známé hry – nová pokračování. A nebo že by to byl jen drsný FAKE ? No, posuďte sami.

Sbohem Longhorne…

Longhorne budeš nám chybět, před pár dny tiskové oddělení Microsoftu prozradili finální označení nového operačního systému, který nám ukáže své kvality někdy v roce 2006. Česká verze bude následovat dva až tři měsíce po anglické. Ovšem kromě nového operačního systému se dočkáme i nového kancelářského balíku Office, který nás překvapí pár měsíců před „Okny“. Co říci na závěr, sbohem Longhorne, vítej Visto. Více informací můžete načerpat na těchto anglických adresách:

http://www.microsoft.com/windowsvista/default.mspx

http://www.microsoft.com/cze/presspass/msg/20050722_news1.mspx

Stargunner zdarma ke stažení

Vývojářské studio 3D Realms, které stojí za velice dobrou akcí Duke Nukem 3D a již několikátý rok pracuje na jeho čtvrtém pokračování s podtitulem Forever, umístnilo před pár dny na své stránky zdarma ke stažení plnou verzi několik let staré hry Stargunner. Děj nás zavede do galaxie Andromeda, kde místní připravují masivní útok proti blízké planetě Ytima. Ytimianové však útok očekávají a pilně cvičí Stargunnery, speciální elitní jednotku, která má za úkol zabránit tomuto barbarskému činu.

Jak to však dopadne se přesvěčtě sami, jenom ještě dodám, že hra prý v době vydání měla osnivou grafiku, vynikající zvukové efekty a měla v úmyslu vytvořit nový standart v oblasti FPS her. Jak se jí to povedlo můžete posoudit sami z těchto linků, http://www.fileshack.com/file.x?fid=7247
http://www.fileshack.com/file.x?fid=7247
http://www.fileplanet.com/154682/150000/fileinfo/Stargunner-[Free-Game]
kde si ji stáhnete do svého PC. Více informací můžete načerpat na této adrese, http://www.3drealms.com/stargunner/index.html, kde si můžete dokonce stáhnout sountrack k této "průlomové" hře.

WCG 2006 bude v Itáli

Nejprestižnější světový herní turnaj World Cyber Games bude v roce 2006 hostit Italská Monza, která leží severovýchodně od Milána. Jak uvádí tisková zpráva WCG  byla Monza vybraná právě proto, že z měst, kteří projevili zájem o hostování (Sydney, Austrálie; Cancun, Mexiko a Shanghai, Čína) má nejlépe provedenou infrastrukturu tj. systém silnic vedoucí do metropole, respektive k okruhu kde se každoročně jezdí velká cena F1 a velkou oporu temnější vlády.
Poprvé WCG zavítalo také na starý kontinent, který nabízí větší dostupnost evropským hráčům. Takže pokud si příští rok plánujete na dovolenou do Itálie, zajeďte si také podívat do Monzi, určitě neprohloupíte.

Zde si můžete stáhnout celkový souhrn WCG 2005 pořádaného v San Francisku

Těšíme se: Stargate SG-1: The Alliance

Autor: Pat


Seriál Hvězdná brána si za po dobu svého vysílání získal velké množství obdivovatelů. Stal se kultem., který tvrdě konkuruje již zaběhlým seriálům jako je Star Trek. Seriál je slavný, co zkusit udělat na jeho motivy hru, řeklo si pár týpků z Austrálie a od roku 2004 se na ni již pilně pracuje. Hra nás příběhově zavede do osmé seriálové řady, někdy před epizodu Threads, kdy se tým SG-1 se právě vrací z jedné důležité mise z cizí planety, kde byl náhodou zraněn jeden člen týmu. V rekonvalescenci u doktorky Freaiserové se seznámíte s hrou – něco na způsob tutoriálu, poté se opět vydáte zpátky objevovat nové planety.

Hra by se měla vyvíjet podle vámi vybraných charakterů, kde každý bude mít své unikátní schopnosti. Pokud si vyberete Daniela Jacksona, můžete se těšit na spoustu různých logických hádanek, naopak pokud si vyberete O’Neilla nebo Teal’ca bude hra akčnějšího ražení. Kromě příběhově velice nabušeného singleplayeru, si budeme moci zkusit projít připravené dobrodružství mimo jiné také v multiplayerovém kooperativním módu, kde se výborně projeví celková sehranost týmu.

Zbraně budou autenticky vycházet z těch seriálových, dočkáme se tedy jak Jaffských tak i zbraní z Taury. Vizuální stránka má nabídnou to „nej“ z dnešních moderních technologiích, hnacím motorem se zde stane Unreal engine ve verzi 2,5. Pokud jste ale již shlédli nějaké to herní video, zjistili jste, že až tak horké to asi zas nebude, ale necháme se velice rádi příjemně překvapit.

»Ať to je jak chce, tvůrci se nikterak netají tím, že chtějí vytěžit maximum z kultu Satr Gate. Otázka je jestli mluví o game designu nebo o chechtácích.«

Kromě velice lákavých bojů na patnácti rozmanitých cizích planetách se také jako zkušení agenti budeme muset infiltrovat do Goa'uldských základen, dočkáme se také obrany či zpětného dobývání své rodné Taury, kterou získali nenasytní mimozemšťané. Tvůrci během vývoje aktivně spolupracují ze štábem Hvězdné brány včetně všech herců, kteří mimo jiné také namluví své seriálové protějšky, aby byli schopni připravit nám co nejautentičtější filmově-herní zážitek. Jak se vše povedlo, budeme moci vyzkoušet již tyto Vánoce.

Aktuálně: Práce na hře byli dočasně pozastaveny, neboť kvalitativně hra neodpovídala představám vydavatele. Jak ředitel JoWooD Productions dodal: do hry jsme investovali mnoho času a prostředků (5 mil.$!) a výsledek žádný, proto jsme hru australskému studiu odebrali. Všechny materiály byly převedeny na vydavatele a současnosti se hledá nové studio, které by hru dokončilo.

Index očekávanosti: 5/8

Telegraficky

Autor: Mat

Jedna z legend herního vývojářství - Tom Hall odchází z id softu a zakládá vlastní firmu Kingsisle, jeho nové projekty jsou onlinovky. -STOP- Blizzard North se stěhoval do nových kanceláří, takže to zdrželo vývoj Diabla III alespoň o čtrnáct dní  -STOP- Brothers in Arms: Earned in Blood vyjdou už v září za 40 euro! Přestáváme mít rádi Ubisoft! -STOP- Vietcong 2 vyjde 7.10. a  Serious Sam 2 14.10.! Konečně pevné datum! Starship Troopers vyjde na konci října, demo však bude už první školní den. -STOP- Bet on Solider by měla být snad první hra, kde využijete přídavnou kartu pro fyziku! Už spěchejte do obchodů! -STOP- Ještě nevyšel ani třetí (novodobý), respektive šestý Perský princ a Ubisoft už pracuje na dalším, takže kecy o trilogii byly jen plané reklamní žvásty. -STOP- UFO: Aftershock vyjde i pro X-Box. Ti Altaři se ale vybarvují! -STOP- TES:Oblivion si už můžete předobjednat i na českém internetu. -STOP- BloodRayne 2 už vyšla a dle prvních názoru odborníků je to stejná blbost, jako jednička! -STOP- Na jaře příštího roku vyjde Battle for Middle Earth 2. Tato informace mne velice pobavila - očekávané hodnocení je pět Áček. -STOP-