GamesView No. 19

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18

Těšíme se: Unreal Tournament 2007

Autor: Pat

Jak tomu zkráceně říká většina hráčů, nové UTéčko, s pořadovým číslem 2007 je dalším pokračováním stařičkého Unrealu Tournamentu, který kdysi vznikl jako přímá konkurence velice očekávané Quake 3 Areny u které po jednom datadisku vývoj ustrnul na bodě mrazu.

První jmenovaný měl však v sobě více potenciálu a tak se již všichni těšíme na (pokud dobře počítám)čtvrté pokračování, které se má stát takovým mezníkem v herním světě, neboť zde bude poprvé světu představen nový Unreal engine ve svém třetím pokračování. Všichni svorně v redakci doufáme, že kvůli exklusivitě nekrachne další vývojářské studio J.  

O finesách nového enginu se zde rozepisovat nebudu, protože bych jenom opakoval již známé informace, místo toho vás odkážu na stránku autorů,  kde, pokud máte zájem, můžete se zde prokousávat stránkami specifikací, nebo si nalistovat naše skromné již starší prewiew, kde se něco málo také dozvíte. Místo toho se podíváme rovnou na hru samotnou.

Spoustě lidem vadilo odklonění posledních dílů od původního Unrealu, autoři chtějí udělat radost úplně každému a slibují maximální návrat ke kořenům, vrátí se takové libůstky, jako bylo např. předstírání smrti. Celkově se mimo jiné bude jednat o výcuc toho nejlepšího co se v minulých ročnících ve světě Unrealu urodilo.

Co se týče herních módů, opět se setkáme s téměř dokonalou čtveřicí, které se zde daří více, než je zdrávo. Jsou to DM, TDM, CTF, ONS. Společně s nimi se setkáme i s Assaultem, který zažil v UT2004 velké znovu vzkříšení, tak by bylo hloupé ho znovu poslat k ledu. Dále se dočkáme i módu Instagib a Vehikle CTF, které nám v Epicu předhodily v posledním patchi 3355, již nezůstanou jenom u CTF, ale zmutují i jiné módy, na výsledek jsme hodně zvědavý, takový Instagib DM nebo Vehikle DM, zní hodně ujetě. Kromě toho se prý i na oficiální listinu dostanou i některé módy vytvořené komunitou. Něco svého chystá i Epic, bude se jednat o variaci na známý mód Conquest z Battlefieldu. Mapy zde budou velice rozsáhlé, bitvy několikahodinové, bude zde velice záležet na týmové spolupráci s přerozdělováním vámi vytěžených zdrojů, který vám velice usnadní další postup při dobývání mapy. Co však zabolí je vypuštění námi v redakci velice oblíbeného módu Double Domination, který se bohužel kvůli vychytralosti samotných hráčů již nikde nehraje. Tomu bohužel napovídá i celkový počet serverů, který není nějak závratně velký. Jestli se také dočkáme (jak Mat ve své recenzi na UT 2004 uvedl) „vycpávkových módů“ ukáže až čas, ale bohužel jsou hranější než zmíněný DOM, tak pro zvýšení počtu módů nejspíše ano.

Vozový park se zde také zvětší, k vozům předcházejícího dílu přibudou prý i vozidla z ECE balíčku, který obsahuje takové klenoty jako obrněné vozidlo s energetickým štítem, vylepšeného Raptora či pojízdný odstřelovací kanón, který je vesměs absolutně nepoužitelný, ale pěkně chrčí, když sním, jedete.J    

Zbraně, s kterými se zde setkáte, jsou tyto: Rocket Launcher,  Flak Cannon, Redeemer, Link Gun, Shock Rifle, Target Painter, Sniper Rifle

AVRiL -  která se již nyní objeví ve více módech,

Dual Enforcers – návrat z původního UT

Impact Hamer – opět slavný návrat

Stinger – nejdříve se objevil v prvním UT, poté přesedlal na konzolový Unreal Championship      2 a nyní se vrací opět na monitory našich oblíbených počítačů.

Canister Gun – vypálí směs projektilů v závislosti na munici dostupné hráči

Boti se také dočkají nemalého vylepšení, největší novinkou má být možnost hlasového ovládání i v multiplayeru s živými hráči, který je samozřejmě pro každého hráče více atraktivní záležitost než pobíhání z boty. Kromě toho budou s vámi i více komunikovat a podávat informace o tom co se právě děje na mapě. Budou reagovat i na specifické rozkazy jako např. sniper na věži, či vás na to jak jsem již napsal výše, předtím než umřou upozorní. Co je však obdivuhodné budete se jich moci i ptát na jednoduché otázky typu: kdo hlídá vlajku, kde je vlajka, je někdo v bázi, kdo hlídá bázi atd. Každý bot má mít i svoji vlastní osobnost, což značí jediné, ne každý bude stejně rychle vykonávat tu samou specifickou práci. Nevím jestli si vývojáři na sebe toho nenaložili, přiliž moc a dokáží vše, i přes své viditelné kvality, splnit. Pokud by se jím to povedlo, jednalo by se o nevídanou revoluci v oblasti AI. Tak jim držte palce.

Stejně jako v předchozím díle si budete moci vybrat některý znak z těchto týmů:

Nakhti, Necris, Juggernauts, The Corrupt, Iron Guard, Krall, Jacob's Team (Mariňáci)

A nakonec si budete moci vytvořit i svůj vlastní znak.

Větší podpory se má dočkat i komunita, která je i zde velice důležitá. Stejně jako v novém Battlefildu si budete moci vybrat stejně zdatné soupeře, čímž se minimalizuje situace, že k méně zdatným hráčům se připojí nějaký profi player a nikdo si tak nezahraje, protože bude každého fragovat a oni se do něj ani jednou nestrefí. Kromě samotné hry bude vypuštěn i nový UnrealEd, který bude obsahovat i doplňující moduly UnrealKismet a UnrealCascade.

Více informací si o něm můžete dočíst zde:

A máme už i první neoficiální zprávy o předpokládaných hardwarových nárocích a tady jsou: minimum: 2.8GHz, 512mb Ram,Geforce6, a slušné detaily 3-4GHz, 1Gb Ram, Nvidia 6800GT/ultra or 7800GT/GTX SLI. Dále už víme i o podporovaných fyzikálním enginu nové generace physics: Novodex-Physik-Engine, ke kterému samozřejmě budete potřebovat kartu Ageias PhysX.

Oficiální uvedení je plánováno na duben až červen (II kvartál) příštího roku, na PC a Playstation 3. Zda bude také uveden na Xbox 360 není ještě jasné, ale jestliže vezmeme-li v potaz Microsoftem plánovanou komptabilitu s PC je vydání i zde více než jasné. (a Playstationu by to přece nemohli udělat)

A nakonec menší chuťovku na závěr, víte, že pracovní označení připravovaného dílu bylo „Envy“.

Oficiální stránka UT 2007

Index očekávanosti: 7/8

Těšíme se: Peter Jackson's King Kong

Autor: Mat

O kvalitách filmového remaku King Konga z produkce nedávno vzniklé režisérské hvězdy nejvyššího kalibru toho zatím moc nevíme, ale dozajista je zanedlouho rozebereme v sekci Kultura, ale název této kompilace článků nás nemilosrdně posílá do světa polygonů a shaderů, podívejme se tedy, jak je na tom hra vyvíjená s nesmazatelným stigmatem licence tohoto očekávaného kinohitu. Ještě než začneme, je nutné se zastavit u samotného vývojářského týmu. Peter Jackson totiž nebyl nikterak spokojen s digitální podobou jeho prstenové trilogie, kterou má na svědomí EA (což je z pohledu umělce více než pochopitelné, ale hráči byli až na výjimky spokojeni), a tak se obrátil k druhému největšímu koncernu v oboru - Ubisoftu. Jedno je jisté, tým pod vedením Michela Ancel vtiskne hře mnohem umělečtější podobu, než kdokoliv jiný. Hned poslední hra tohoto týmu Beyond Good & Evil nám svojí kvalitou prozradí, že by hra vzniklá na motivy nového King Konga neměla mít (jako mnohé hry tohoto typu) pouze zvučné jméno.

V první řadě bude hra plnohodnotným partnerem filmu po stránce příběhové. Zavede nás na nová místa, poodhalí nové souvislosti a rozvine charakter postav tak, jak by to sebezručnější filmař v děsivě krátké stopáži akčního snímku nedokázal. To je alespoň oficiální verze. Pravda je taková, že něco podobného se podařilo zatím pouze hře Enter the Matrix, jehož příběhová část patřila k největším z jeho deviz. A možná mne budete považovat za důvěřivce a naivního hlupáčka, ale já skutečně věřím tomu, že něco podobného se povede i tentokrát.

Asi nejpropíranějším herním prvkem je variabilita způsobená dvěma zcela odlišnými přístupy a herními postavami. Většinu hry budete prožívat v kůži mladého urostlého svalovce, ale zajímavější jistě bude pořádně si zařádit jako obrovská chlupatá potvora nazvaná Kong. V obou částech bychom se měli dočkat neotřelého herního designu, který zaujme nejen hráče akčních her, ale téměř každého. Svým zařazením totiž hra spadá do žánru akčních adventur, i když ukázky spíše naznačují, že akčního ražení. V žádném případě se však nedočkáme nějaké "obyčejné" doomovky, což dokazují rovněž trailery.

Grafika hry vypadá překvapivě dobře. Proč překvapivě? Engine hry je totiž ten samý akorát vylepšený z Beyond Good & Evil. Ne že by tato skvělá hra vypadala špatně, ale díky jejímu zvláštnímu grafickému stylu na první okouknutí působila tak trochu ... nenáročně na HW:-). Ani King Kong pravděpodobně nebude hrou, kvůli které byste museli obměňovat železo, ale přesto hlavně díky temné atmosféře vypadá opravdu zajímavě a pěkně.

»Zhluboka se nadechněte a vydechněte nosem. Hoďte se do klidu, protože jestli nemáte rádi veliké chlupaté opice, budou pro vás letošní Vánoce peklem. Srstnatý ksicht na vás bude civět odevšad, i z počítače.«

Hra nám nabídne velkou interaktivitu prostředí, kterou si užijeme v obou herních částech. U King Konga by mělo být samozřejmostí, že občas popadne nějaký ten nemalý předmět (auto a podobně) a použije jej jako zbraň, ale překvapuje příklad interaktivity v lidském podání. Zapalování trávy i lesa působí na poslech velice libě, takže se můžeme těšit, jak se tento prvek podaří autorům zakomponovat do herního konceptu. Zda se můžeme těšit přímo na části hraného filmu a na bonusy s ním spojené nám vývojáři zatím neprozradili, ale s největší pravděpodobností se do hry nějaké to filmové Extras probojuje.

A pokud chcete ode mne radu, zda King Konga koupit pod vánoční stromeček, tak vás musím zklamat. To vám sdělím až v recenzi. Už teď ale tuším, co bude hlavním záporem hry, pravděpodobně zíráním do monitoru nestrávíme déle než deset hodin, což je daň za bezproblémovou hratelnost a neokoukaný design. Ale i tak si myslím, že hra v několika aspektech předstihne svojí předlohu, o filmu si totiž tolik ideálů nemaluji.

Index očekávanosti: 6/8

Těšíme se: Call od Duty 2

Autor: Pat

Není žádná novina, když zmíním fakt, že dobré hry si zaslouží další pokračování. Jiné to není ani u této adrenalinové akce, která nejednoho z nás naprosto uzemnila a nedovolila nám vydechnout dříve, než jsme slavnostně mávali americkou vlajkou u berlínského sněmu.

Všichni prvnímu dílu, ale i datadisku vyčítali přespříliš velkou linearitu, která byla mimo jiné hlavním strůjcem toho, že se nám podařilo němce vyhladit během pár hodin. Naopak velice opěvovaný byl a stále je multiplayer, který je naprosto dokonale zpracovaný. Zdrojovému kódu také není skoro, co vytknout, při pingu lehce přes 100 si ještě dobře zahrajete, prostě bomba.

Při ohlášení druhého dílu autoři jasně avizovali, že se již poučili z předešlých chyb a druhý díl chtějí co nejvíce přiblížit realitě, zároveň se budou snažit, aby měl i minimálně stejně strhující atmosféru jako díl předcházející. Nečekejte další vylepšenou mutaci zastaralého, dnes snad již volně přístupného Q3A enginu.

Vývojáři nás hodlají překvapit zbrusu novým enginem, který bude zvládat všechny efekty obsažené v nejnovější verzi Direct X 9.0c a jelikož už světlo světa spatřilo i velice očekávané demo, bylo by hloupé nevyužít této situace a trochu nezhodnotit známé informace s tím co nám předvedli autoři v připravené krátké ukázce. Jak jsme již očekávali, vizuální stránka dopadla podle očekávání nadmíru dobře, zamrzí trošičku malinko rozmázlejší textura, ale je i zde vidět, že s vizuálními efekty se opět nešetřilo. Vše bouchá, spolubojovníci řvou, kulky létají ostošest a atmosféra nabírá na obrátkách. Nikdo, zde asi ani nic jiného neočekával, přiznám se, ze začátku jsem byl trochu skeptický, protože omývat něco co už tu dvakrát bylo, bude trochu trapný, ale šíleně sem se spletl, to je to na čem tato hra staví, na brutální atmosféře a naskryptovaných situacích, kterých si i zde užijeme stejně hodně jako v předešlých dílech a i zde se bude na co dívat. Trochu mi tu unikla ohlašovaná umělá inteligence, kterou měla hra obsahovat, možná jsem si toho ani nevšiml, nebo jsem jí považoval za skript a nebo tam prostě vůbec není(vycházím z dema), raději nám ihned autoři zacpali ústa umělou inteligencí, než aby opět poslouchali to remcání v každém prewiew, že je to zase jenom o skriptech, i když o nich tato hra především je, ale nikdo si to z recenzentů nejspíše nechce přiznat.

Opět budeme členem nějakého týmu, ovšem spolubojovníci se chovají o něco chytřeji než minule(že by zde přece jen byla?), otevřou dveře a do domu nevstoupí dříve než vy, čímž vám nechají vyžrat všechny granáty, který na vás nácci naházejí. Škoda, že to není jako minule, kdy pokaždé tak pěkně vyčistili prostor. Možná to jsou zase jenom předem připravený situace, kdy to nechají spolubojovníci na vás. Přestaneme raději spekulovat a počkáme si na plnou verzi, která nám zcela jistě přinese nějaké to vysvětlení.

 

»Očekávání budou naplněna - tahle hra není pro vaše fusakle, to je válka.«

Také se nehrnou sami od sebe k dalšímu místu, kde vykopnou dveře a vše vystřílí, než se tam dokopete vy, je po bitvě a vdáli slyšíte další bitvu. Je to trochu přehnané pravda, ale tak nějak mě připadali předchozí díly. Zde je vidět, že většinu hlavních rozhodnutí nechávají na vás, ale neradujte se, že si trošičku prozkoušíte jejich reakce, pokud půjdete jinam, než je požadováno, oni se na vás budou jenom zmateně dívat a nehnou se ani o krok. Pokud však budete stát blízko požadovanému místu, přiběhne voják, rozkopne dveře… a dál už to všichni dobře znáte. Tímto si chytře autoři zajistili, že vždy budete v centru dění a nikdy tak nezmeškáte připravený skript.
Hudební doprovod zde jako obvykle doprovází vážná hudba, která se k tomuto žánru hodí nejlépe, protože žádná jiná neumí tak dobře zabrnkat na naše nervy a vyvolat tak dokonalý pocit napětí.

Demo předvedlo, že se k nám po delší pauze opět vrací stará dobrá Call of Duty, po které určitě bude následovat nějaký ten datadisk, nedivil bych se, kdyby na něm autoři již delší dobu pracovali. Žádné vyprávění pocitů, jako v Brother in Arms, zde nás čeká jenom tvrdá akce opepřená spoustou dobrých skriptů. Čekali jste snad něco jiného?

Index očekávanosti: 7/8

Telegraficky

Autor: Mat

Spellforce 2 se dočkáme až příští rok. Jsou hry,n a které se vyplatí čekat.-STOP- Sam a Max žije. O obnovu této značky se postará Steve Purcell, autor obou postav. Adventuristi a pamětníci, třeste se nedočkavostí! -STOP- Windows Vista si budete moci nainstalovat i na váš X-Box 360! Uvidíme, jestli tato frajeřina bude mít nějaký ohlas. -STOP- A když už jsme u toho nového Boxu, tak ten by se měl prodávat ve dvou verzích za 299,99 Eur a za 399,99 Eur. Uvedení na trh by mělo proběhnout někdy během příštího měsíce. -STOP- Na Star Trek on-line pracuje i Michael Okuda, jedna z nejvýznamnějších postav seriálové verze.-STOP- Carmagedon 2006 pozastaven! A pokud budeme mít štěstí, tak už se ho ani nedočkáme. -STOP- Serious Sam 2 je na světě a my se těšíme, až se dostane na pulty. Ale demo nás nijak nezaujalo, snad bude plná hra lepší. -STOP- Age of Empires III už je rovněž gold. Sběratelská edice bude obsahovat kromě jiného soundtrack, DVD Making of ... a bichlu Art of Emires, tenhle špás stojí 70 dolarů. -STOP- Diablo II se dočkalo patche 1.11b, který znovu upravuje hratelnost. Fakt, že Blizzardi vydávají záplatu pět let staré hry o něčem svědčí. -STOP- Driver IV vyjde už v březnu 2006, což znamená jediné - definitivní pohřeb série, která kdysi začala tak nadějně...  -STOP-