GamesView No. 20

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19

Těšíme se: Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth II

Autor: Mat

Opět musím začít tradičně samolibě. Při pročítání preview na tuto hru se snad v každém můžeme dočíst, že první díl této hry měl mnoho dobrých vlastností, ale ve skutečnosti to bylo jen takové komerční cingrlátko pro malé děti bez práva nazývat se opravdovou strategií. Ha. Kupodivu tyto články píší často ti samí lidé, kteří první Bitvě o Středozem dávali hodnocení někdy i dalece přes 90%, které si samozřejmě vůbec nezasloužila. Trendy jdou trendy (abych se nemusel více vyplakávat, umístím sem odkaz na můj starší článek: Je to ostuda, drazí recenzenti)

Není však náhoda, že je preview na pokračování této hry (u nás hodnocené šesti Áčky) se dostalo té výsady být opticky první hrou dvacátého GamesView. Tímto způsobem se i částečně omlouvám za zprávu v předpředminulém Telegraficky: Na jaře příštího roku vyjde Battle for Middle Earth 2. Tato informace mne velice pobavila - očekávané hodnocení je pět Áček. Bylo to unáhlené, ale moc dobře vím, že bych to udělal znovu, poněvadž Battle for Middle Earth byla hra minimálně z poloviny postavená na licenci legendární filmové trilogie a její potenciál téměř beze zbytku vyčerpala a tudíž dle všech logických předpokladů již druhý díl nemohl zaujmout, pokud půjde po stopách svého předchůdce, což bylo více než pravděpodobné. Dle slov autorů jsem si však utvořil obrázek, že dvojka bude z velké části úplně jiná hra. A nový koncept už se mi zamlouvá o poznání lépe.

Začněme u toho nejdůležitějšího: O čem to vlastně bude? Snad nebudeme znovu podnikat to samé tažení a vést ty samé bitvy? Kdepak. EA nelenilo a zakoupilo práva na knižní trilogii, díky čemuž bude prakticky celý děj založen na krátké poznámce v Návratu krále, že vedle útoku na lidská království vedl Sauron i tažení proti elfům a trpaslíkům na severu Středozemě. Tento postup dává scénáristům a designerům do ruky mocnou zbraň - volnost, která se u licencovaných her tak často nevidí, ale je to meč více než dvojsečný. Vedle toho se totiž autoři připravili o provázanost s filmem, která tvořila velkou část atmosféry jedničky, a už nadobro se rozloučili s přízní Tolkienových fandů, kteří jsou pramálo zvědaví na pojetí jejich oblíbeného světa nějakými komerčními rádobyumělci. Toto dilema nerozsekneme ani v recenzi, takže radši pojďme honem dál.

Díky této rošádě jsme získali nové hratelné národy. Trpaslíci jsou muži boje a kamene, takže jejich hradby jen tak někdo nezdolá a jejich palici je také radno se vyhnout, navíc mají schopnost se k nepříteli prokopat spodem (ovšem jejich nevýhodou je nepříliš veliká mobilita). Elfů není nijak moc, ale zato jsou to elitní jednotky, které budou vládnout bojišti ze vzdálenosti tak akorát na dostřel dlouhého luku. Neméně zajímavé je nové pojetí skřetů, kteří na severu vyměnili vrrky za pavouky, se kterými žijí v symbióze, snad i dráčka si tyto nechutná stvoření budou moci vypiplat.

»Konec tohoto příběhu se dozvíme už v únoru příštího roku a já doufám, že to bude happy end, byť jinak šťastně konce nemám v lásce. «

O taktických možnostech autoři zatím mlčí, ale ať to bude jakkoliv, nedopadne to hůře než první díl. O úplně jiné úrovni pojetí strategie svědčí i možnost stavět budovy kde se vám zlíbí (to je ale novinka v žánru RTS!)! V kombinaci se skvělou grafikou a možností stavět opevnění už se jedná o výrazné zlepšení oproti původní hře. Když už nic jiného, tak se na postavenou osadu skvěle dívá.

Fakt, kvůli kterému jsem se hře rozhodl dát index očekávanosti 6 a ne 7, je následující: "Ve hře bude obsaženo celkem 34 hrdinů." Toto na první pohled pozitivní sdělení skrývá hned tři alarmující zprávy, kterých by si měl čtenář povšimnout. Zaprvé autoři i nadále budou zvysoka kašlat na věrnost své předloze (z ničeho nic bude pravděpodobně bojovat Legolas po boku s Frodem proti skřetům kdesi na severu kontinentu, kde by vůbec neměli být). Pak také autoři neporozuměli pořekadlu Všeho moc škodí, které v tomto případě zapříčiní dle mých předpokladů nekomfortní ovládání a minimální sžití s hrdiny. A za třetí je to už samotný "zvyšovací" efekt dalšího pokračování typický pro nepříliš odlišené hry jedné série (více budov, více národů, více misí, více kouzel ...), poněvadž autoři potřebují nějak demonstrovat záplavu novinek.

Nicméně to dle mého názoru neměli autoři zapotřebí, poněvadž novátorských (či lépe odněkud vypůjčených) nápadů není málo. Dva nejvýraznější jsou námořní bitvy a tvorba svého vlastního hrdiny. Ať se na tyto dva "vrcholy invence" dívám sebepřívětivěji, stále nemohu sám sebe přesvědčit, že budou pro hru přínosné. Ať už to dopadne jak chce, dozvíme se konec tohoto příběhu už v únoru příštího roku a já doufám, že to bude happy end, byť jinak šťastně konce nemám v lásce.

Index očekávanosti: 6/8

Reakce: LEVEL soudný i nestoudný

Autor: Mat

Možná to tak trochu vypadá, že se do časopisu Level, nejprodávanějšího periodika o počítačových hrách na českém trhu, trochu moc strefuji. Nedělal bych to, kdyby mi k tomu nedával neustále nové a nové záminky. Ale nejprve bych chtěl toto periodikum také pochválit a to konkrétně za občasnou soudnost. Budu se snažit mluvit co nejvíce o aktuálním vydání (133), které mi právě včera (týden před aktualizací) přistálo v poštovní schránce.

Když už mám chválit, tak nesmím opomenout recenzi na Call of Duty 2 (hodnocení 7/10), která se mi zdá velice objektivní a s názory v ní obsažené se jednoznačně ztotožňuji (alespoň s většinou z nich) i když ukázka vytříbeného žurnalistického stylu to zrovna není. Pavel Prouza doslova píše: "Nadprůměrná válečná střílečka, která přináší několik úspěšných inovací, přičemž zbytek hry je je naprosto standardní a ničím nezajímavý." Tyto slova z verdiktu se mi zdají skoro až příliš ostrá, ale ať. Mám tedy jednu otázku: Proč? Proč napsal Ondřej Drebota (124) dvoustránkové nic neříkající ale euforické preview plné klišé a spekulací, ve kterém vyjádřil největší obavu z přicházející hry: "Aby to nebylo ještě lepší, než si myslíme, protože to bychom zase strávili u počítače strašné kvantum času. Ale co, jen ať je co pařit!"?? Sám si na otázku odpovím: "Aby mohl být na obálce Levelu 124 veliký nápis Exkluzivní odhalení: Call of Duty 2 - pokročování nejúspěšnější 3D akce posledních let!" Ze všech článků (včetně rozhovorů s vývojáři), které jsem před vydáním této válečné akce četl, mi totiž bylo nad slunce jasné, že se na nás řítí typický druhý díl - nic nového, co funguje to necháme a co nefunguje ... ale vždyť vlastně šlape jako hodinky všechno! A nemyslím si, že bych byl jediný člověk s citem pro rozpoznávání klišé namísto opravdových hodnot ve zprávách o nové mega hyper skvělé hře. Zdá se mi to nefér, že nás takhle vodí za nos. Vám ne?

Soudnost prokázal i Václav Rybář v recenzi na Need for Speed: Most Wanted, který této hře nadělil 6/10, ale znovu bych mohl hořekovat nad prakticky identickou situací. Ale i tak musím připsat Levelu plus, poněvadž některé časopisy (třeba kdysi soudný GameStar) hodnotili tento plagiát plagiátu průměrně hratelné hry ve skvělé grafice 90% a výše. Naopak uťal se tentokrát mistr Rybka, který už nám dobrých půl roku degeneruje. Jeho recenze už nejsou co dříve a jeho esejistické články pomalu ztrácejí na nápadu i náboji. Tentokrát doslova daroval čtvrté Civilizaci 9/10. V jeho recenzi jsme se mohli dočíst sžíravou kritiku Sony, poněvadž měl problémy s jejich notebookem, jeho vyhrožování, že začne hrát na konzolích (což je od hráče strategií a leteckých simulátorů naprosto scestné), ale o skutečných důvodech, proč si hru zahrát toho nepověděl mnoho. A jak tedy obhájil toto enormně vysoké hodnocení? Přečtěme si v kladech: "Klasická, návyková hratelnost. Hra vydrží velice, velice dlouho. Kdy NAPOSLEDY jste viděli hru s podobnými rysy?" Klasická hratelnost? To může a nemusí být klad. Návyková hratelnost? Tak to rozhodně je plus. A že vydrží dlouho? To je u tahové strategie PŘEDPOKLAD, pane Rybka, a vy to moc dobře víte. A kdy jsem viděl naposledy hru s podobnými rysy? Před více než rokem, kdy vyšla hra Rome: Total War, kterou jste měl tu čest recenzovat (spolu s Ondřejem Malým, pokud jsem podpisy Lupus Magnus a Andreios Minor vyluštil správně) a dal ji 80/100, pane Michale "i Wolf se může mýlit" Rybko! Mimochodem jednou z hlavních výtek Rome byla grafika, která je asi sedmnáctkrát hezčí a o polovinu méně HW náročná než u nedávno recenzované Civilizace IV. A ve verdiktu píšete, že "hratelnost je spíše klasická." Cože? Že by to byl tentokrát zápor? I když nás vodíte za nos, cítíme, že tu něco smrdí!

Rozhodně pobaví i rubrika Kultura, i když to nemá v úmyslu. Zvláště filmové recenze mistra Lederera rozsahem necelého příspěvku do KulturaView, kvalitou odpovídající průměru diskmagové scény a názory tu podobné prioritám třináctiletého pařana, tu nezávislého filmaře, mne dokáží zvednout sebevědomí. Chlapec Ledererů se podívá na film, zjistí si pár informací a dat, aby mohl zamachrovat a ukázat, jak danému tématu rozumí, a sepíše nepříliš vytříbeným slohem recenzi. Ano, tohle je přístup k práci zodpovědnějšího diskmagera, ne člověka, který vede kulturní rubriku v papírovém časopise.

»"My vás zcela záměrně mystifikujeme a obelháváme, ale vůbec nás to nebaví, litujte nás" - hlavní myšlenka komentáře Dana Vávry v Levelu 133 «

A teď už jsem se konečně dopracoval k článku, kvůli kterému jsem se tuto drobnou reakci rozhodnul napsat. Jedná se o komentář Dana Vávry na samotném konci časopisu, který se vyjadřuje k problémům dnešního herního světa. Musím uznat, že i tentokrát jsem se s mnohými názory identifikoval (příliš malé nároky na některé žánry her), některé pro mne byly nové a objevné a jiné se mi zdály šokující. Musel jsem si inkriminovanou pasáž přečíst několikrát a srovnat v hlavě. Nejenže zde mistr myslitel uznává enormně velikou ovlivnitelnost herní publicistiky jak ze strany hráčů, tak ze směru od vývojářských studií, ale on ji i obhajuje, což dokazuje hned první věta: "Počítačové časopisy a jejich redakce to nemají lehké.", která se k tomuto tématu vtahuje. Tenhle chlápek říká: "My vás zcela záměrně mystifikujeme a obelháváme, ale vůbec nás to nebaví, litujte nás".

Všechny tyto aférky mne utvrzují v mém názoru, že soudný a zodpovědný diskmager je mnohem větší poklad než geniální pisálek papírového časopisu, jehož články pobaví, ale upřímností se jen s těží mohou rovnat amatérské scéně. Proto budujme svůj svět amatérské žurnalistiky. Opravdu to má smysl, i když jej v tom vidíme jen my.

 

Těšíme se: Žhavé léto 3 1/2

Autor: Major Aldous Thorndike

O tradici české humorné adventury se asi nemusím příliš rozepisovat. Skoro každý měl někdy v ruce některý z dílů Poldy či Horkého léta. Horké léto bylo vždy to vtipnější a nízkorozpočtovější. Pokud se vám zdá analogie mezi těmito dvěma dílky neadekvátní, pak vám musím udělit menší pařanskou lekci. Obě dvě řady se totiž do konce roku dočkají nového přírůstku a tudíž je vzhledem k žánrové podobnosti mohu srovnávat dle libosti. Vývoj pátého Poldy není žádným tajemstvím, i když zrovna ostře sledovaný projekt to není a česká média si jej spíše nevšímají, zato finišující tvorba nejnovějšího Horkého léta pro mne byla dost nečekaným překvapením. A i když předchozí díly byly úrovně nevalné a slávy spíše provinční, vypadá to, že Žhavé léto 3 1/2 bude mít co nabídnout...

... i když intelektuálský příběh to rozhodně nebude. Honza Majer (vnuk našeho starého známého) je takové nanicdílo, flákač a navíc má obě ruce levý. O jeho inteligenci raději pomlčíme, zkrátka hlavní charakter se nám změny nedočkal. Zatímco jak v jedničce tak ve dvojce mladého Majera čekala hned v intru pohroma, tentokrát je to přesně opačně, protože náš mladý hrdina zdědí kasino ve Snake City, které se nachází na blíže neurčeném místě na jihu USA. Problémy začnou až v okamžiku, kdy se boss městského hazardu rozhodne získat i to poslední kasino, které mu ještě schází. A už tu máme zápletku, která nám pro humornou adventuru bohatě stačí.

Leccos o hře se můžeme dočíst již z názvu. Jednak nám prozrazuje to, že se k odkazu svých dvou předků hlásí, ale ne zase moc, a pak nám sdělí i informaci o posunu humoru do parodické roviny. No uvidíme ... vtípky budeme hodnotit až v recenzi. V každém případě humor autorům nechybí, což dokazuje i rozhovor zveřejněný v časopise CD Action:

Proč jste se rozhodli přenést hru do vyprahlých amerických pouští?
Nestačili jsme včas dokončit systém na renderování trávy.
Bude mít hra něco unikátního?
Unikát jistě získá díky největší hromadě kravinismů v jedné hře naráz.

»...původně jsme měli v plánu sehnat pro namluvení postav Zdeňka Izera, ale začínáme být slušně ve skluzu a pomalu docházejí peníze, takže uvažujeme celý dabing efektivně vyřešit pomocí komparsistů z hlavního nádraží ...«

Předchozí řádky jasně dokazují, že chlapci z Centauri Production nepodlehli propagaci své práce natolik, že by si z ní nemohli dělat srandu, což je moc dobře. Humor bude tedy očividně dosti neotesaný a nikterak intelektuální.

Z technického hlediska bude hra odvedená velice dobře, na budgetovku. Grafika má komiksový nádech a vypadá pěkně, narozdíl od bratrance Poldy 5, kde se Zimáci snažili taktéž o změnu stylu, což zapříčinilo ty odporně vypadající obrázky z prefinal verze. Srdcem hry je CPAL 3D engine, který byl použit už pro výtečnou hru Gooka 2, ale tentokrát vypadá ještě o třídu lépe.

Kdybych měl ambice Žhavého léta shrnout do jedné věty, byla by to asi ta následující. U této předvánoční hry se budete pravděpodobně výborně bavit, ale to je tak vše, co vám hra nabídne, každopádně ani to není za budgetovou cenu k zahození.

Index očekávanosti: 5/8

Telegraficky - Co jsme vám už sdělili

Autor: Mat

 

Jsem línej a nechce si mi dělat nové Telegraficky. Ještě že máme to výroční dvacáté GamesView a tudíž můžu pod záminkou rekapitulace na toto místo hodit předchozí kusy s radou: "Přečtěte si, co se dělo od dob, kdy byl dokončen Doom III" -STOP- Ale stejně si neodpustím alespoň malou zprávičku - Diablo II je s datadiskem prodáváno řetězcem Bontonland za 899 Kč, například Call of Duty 2 se je zde ke koupi za 1199 Kč. Nesvědčí to o kvalitě/popularitě této hry. -STOP- Když už jsem u té plamenné kritiky Levleu, tak si neodpustím poznamenat, že v dobové recenzi dostalo Diablo II 86/100. Třeba takový Knightshift dostal 90/100 a stejně tak Blade & Sword. Obojí jsou to hry stejného žánru, mnohem novější a lépe hodnocené a obě dvě zapadli v zapomnění. Blade & Sword dostal například ve Score zasloužených 65% a Knifhtshiftu se dostalo "pocty" být na příštím cover DVD Levleu. -STOP- A ještě dáme pár informací ze světa her - The Elder Scrools: Oblivion byl odložen na příští jaro. Teď bych měl skákat radostí a křičet: "Já to říkal v sedmnáctém GamesView!". Ale ani nevíte, jak rád bych se mýlil. -STOP- Vánoční smršť nových her nám přichystala příjemný překvapení i nepříjemná nepřekvapení. Do první skupiny patří například zajímavá střílečka GUN, do druhé naopak očekávaný propadák Polda 5. -STOP- Nezahálejí ani česká studia, která nám rovněž nachystala několik dárečků. Vietcong 2 je velice jemně řečeno zklamání, zato UFO Aftershock a Cold War přeskočili vysoko nastavenou laťku. Velice dobře vás však pobaví i příjemné budgetovky Cirkus Grande a Chameleon -STOP- A když už jsme u toho Vietcongu 2 a neférovosti herní publicistiky. Nová "pecka" od Pterodonu dostává v českých papírácích hodnocení od 70% do 80% (v Game Onu dostal 60%, ale tam zase vybojoval Polda 5 v asi třísetslovné recenzi 70%). Ve skutečnosti si zaslouží (jak se lze ujistit na zahraničních serevech) tak o patnáct, dvacet procent méně. Čím to je? -STOP-  Ou, to jsem se ale rozjel, tak změna plánu, Telegraficky v GamesView 20 bude! -STOP-

GamesView No. 19

Spellforce 2 se dočkáme až příští rok. Jsou hry,n a které se vyplatí čekat.-STOP- Sam a Max žije. O obnovu této značky se postará Steve Purcell, autor obou postav. Adventuristi a pamětníci, třeste se nedočkavostí! -STOP- Windows Vista si budete moci nainstalovat i na váš X-Box 360! Uvidíme, jestli tato frajeřina bude mít nějaký ohlas. -STOP- A když už jsme u toho nového Boxu, tak ten by se měl prodávat ve dvou verzích za 299,99 Eur a za 399,99 Eur. Uvedení na trh by mělo proběhnout někdy během příštího měsíce. -STOP- Na Star Trek on-line pracuje i Michael Okuda, jedna z nejvýznamnějších postav seriálové verze.-STOP- Carmagedon 2006 pozastaven! A pokud budeme mít štěstí, tak už se ho ani nedočkáme. -STOP- Serious Sam 2 je na světě a my se těšíme, až se dostane na pulty. Ale demo nás nijak nezaujalo, snad bude plná hra lepší. -STOP- Age of Empires III už je rovněž gold. Sběratelská edice bude obsahovat kromě jiného soundtrack, DVD Making of ... a bichlu Art of Emires, tenhle špás stojí 70 dolarů. -STOP- Diablo II se dočkalo patche 1.11b, který znovu upravuje hratelnost. Fakt, že Blizzardi vydávají záplatu pět let staré hry o něčem svědčí. -STOP- Driver IV vyjde už v březnu 2006, což znamená jediné - definitivní pohřeb série, která kdysi začala tak nadějně...  -STOP-

GamesView No. 18

Vyšel neoficiální patch 1.7 pro skvělou hru Vampire Masquerade Bloodlines. Rozhodně stojí za instalaci, protože s jeho pomocí vám hra bude valit téměř bezproblémově. -STOP- Score 140 vyšlo s dvěma plnými hrami - Chicago 1930 a Dracula: Poslední útočiště. Za koupi stojí už jen kvůli těm plným hrám. Příště bude Silent Sotrm! Tak to je opravdu hukot.  -STOP- Do obchodů se dostává Nová eXtra klasika os CD Projektu za necelé dva stováky pořídíte skvělé Etherlords II, No one Lives Forever 2 a Ground Control 2. Jak kdysi zněla reklama jiného distributora - Ty pirátské hry se už fakt nevplatí! -STOP- Na Poldovi 5 pracovalo jen osm vývojářů a na první pohled vypadá dost hnusně. Měl by být k dostání na Invexu. Uvidíme ...-STOP- Další uniklá beta, tentokrát hry Heroes Of Might and Magic V, ale vzhledem k tom, že v ní nemůžete téměř nic dělat a je už rok stará, tak stejně není o co stát.  -STOP- Far Cry Cz zlevněn na 299 Kč. No nekupte to! Tedy naopak, kupujte! -STOP- České NIBIRU se setkalo s docela vlažným přijetím, ale na celosvětovém serveru Gamespot získalo hodnocení 75%, což není vůbec špatné. -STOP- Call of Duty 2, Quake 4 a Battlefront 2, tak tyto hry se budou v zahraničí prodávat za cenu blížící se 2000 Kč, což je na dnešní dobu opravdu hodně a vyhodit dva litry za deset hodin zábavy u nového Call of Duty se nebude každému chtít. -STOP- Chris Taylor vidí nástupce Dungeon Siege v podobě onlinovky. -STOP- Třetí Prince of Perisia se nebude jemnovat Kindred Blades, ale  The Two Thrones.  -STOP-

GamesView No. 17

Jedna z legend herního vývojářství - Tom Hall odchází z id softu a zakládá vlastní firmu Kingsisle, jeho nové projekty jsou onlinovky. -STOP- Blizzard North se stěhoval do nových kanceláří, takže to zdrželo vývoj Diabla III alespoň o čtrnáct dní  -STOP- Brothers in Arms: Earned in Blood vyjdou už v září za 40 euro! Přestáváme mít rádi Ubisoft! -STOP- Vietcong 2 vyjde 7.10. a  Serious Sam 2 14.10.! Konečně pevné datum! Starship Troopers vyjde na konci října, demo však bude už první školní den. -STOP- Bet on Solider by měla být snad první hra, kde využijete přídavnou kartu pro fyziku! Už spěchejte do obchodů! -STOP- Ještě nevyšel ani třetí (novodobý), respektive šestý Perský princ a Ubisoft už pracuje na dalším, takže kecy o trilogii byly jen plané reklamní žvásty. -STOP- UFO: Aftershock vyjde i pro X-Box. Ti Altaři se ale vybarvují! -STOP- TES:Oblivion si už můžete předobjednat i na českém internetu. -STOP- BloodRayne 2 už vyšla a dle prvních názoru odborníků je to stejná blbost, jako jednička! -STOP- Na jaře příštího roku vyjde Battle for Middle Earth 2. Tato informace mne velice pobavila - očekávané hodnocení je pět Áček. -STOP-

GamesView No. 16

Už nějaký ten pátek máme za sebou E3, největší pecky této výstavy byly: Age of Empires III, Hellgate: London, Spore a F.E.A.R., ale k vidění bylo i mnoho dalších titulů. -STOP- Vyšlo nové GTA: San Andreas, ale to asi všichni víte. Hned pár dní na to byl uveřejněn obrázek ze čtvrtého dílu pro konzole nové generace a následně byla jeho pravost popřena. Už se dělá na desítkách modifikací, minimálně dvě z nich budou přidávat do této pařby multiplayer. My vám přineseme obsáhlou recenzi příští měsíc, až projedeme každý kousek San Andreas   -STOP- Vyjede nové SimCity, koncept série bude zjednodušen, více novináři z Willa nedostali -STOP- Joowood se kas, že Gothic 3 vyjde ve světě už měsíc po německé verzi, uvidíme ... -STOP- World of Warcraft už hrají přes dva milióny lidí. A to jsou jen oficiální zdroje, pirátů bude alespoň stejně tolik. -STOP- Nová eXtra klasika na trhu, hlavně se jedná o HoMaM 4 s dvěma datadisky a Baldur's Gate 2 s nadstavbou za 199 Kč -STOP- Vin Diesel bude hrát hlavní roli ve filmu podle hry Htiman, plešatej je na to dost. -STOP- Chystá se překlad Vampire Teh Masquerade: Bloodlines. Že bychom si hru zahráli ještě po osmé? -STOP- "Čtyřměsíční korejská dívka zemřela udušením, když ji oba rodiče nechali dlouho samotnou kvůli hraní World of Warcraftu v nedaleké internetové kavárně." - Tiscali Games -STOP- "Ruský školák zemřel po epileptickém záchvatu způsobeném 12-hodinovým maratónem na LAN party." -Tiscali Games -STOP- "Nehrajte hry, umřete!" - Mat -STOP- MTV zakládá herní divizi! -STOP-

GamesView No. 15

Právě začíná finále mistrovství světa v ledním hokeji 2005. Česká republika versus Kanada. -STOP-Před letošními Vánocemi vyjde nový Prince of Persia s podtitulem Kindred Blades, temná atmosféra zůstane a přibude nové princovo alter-ego -STOP- Flagship studios s návrháři Diabla v čele připravují hru Hellgate: London, což bude akční R.P.G. z FPS pohledu. Vypadá to na geniální počin, nebo úplnou blbost. Uvidíme za rok.-STOP- V páté minutě nastřelil Ruičinský po Jágrově přihrávce tyč a Prospal šoupnůl puk do prázdné brány. 1:0 -STOP- Vietcong 2 oficiálně oznámen. Můžeme se těšit na sklonek tohoto roku. Nečekejme však revoluci v žánru. -STOP- Ve druhé třetině se vůbec nic zajímavého nedělo. -STOP- GTA: San Andreas nakonec v češtině nevyjde, alespoň si ho budeme moci zapařit hned po celosvětovém vydání. Cenega však nevyloučila lokalizační patch, čímž vyloučila amatérské překlady. -STOP- Datadisk k Half-Life 2 nese označení Aftermath a k dostání bude na podzim, snad se Valve konečně dostane do plusu. -STOP- Konečně vyšel Dungeon Lords a za pár týdnů bude i v lokalizované verzi!-STOP-Konečně začíná hype chorvatského projektu Serious Sam 2, přiřítí se na podzim.-STOP- Illusion Softworks zavírají svá dvě slovenská studia, takže jim zbyly čtyři v České republice.-STOP- 43:12 Ručinský dává gól od modré! 2:0 -STOP- Restriction of Evil mnozí herní redaktoři po celém světě označují za nejlepší datadisk všech dob. Nepodléhejte však iluzím, nejlepší datadisk na světě jedné z nejočekávanějších her 21. století ještě neznamená, že vás to bude bavit:-) -STOP- Jedna paní v Americe ... sušila svého psa v mikrovlnce a pak zažalovala firmu, který mikrovlnky prodává, poněvadž v manuálu nebylo upozornění:"V mikrovlnné troubě nesušte psy, určitě to nepřežijí" a světe div se, vyhrála. Po tomto už se nedivím, proč na Rockstaru visí tolik žalob.-STOP- 59:07 Vašíček dává přes celé kluziště gól do prázdné brány. Jsme mistři světa!!! Zase. Až za 53 sekund.  -STOP-

GamesView No. 14

Z X-Boxu by se k nám, na PC mělo dostat akční R.P.G. Fable od legendárního Petra Molyneuxe. Tato hra přinesla hned několik zajímavých prvků, jako třeba opravdu dynamické prostředí a tvorba postavy. Konverze by měla vyjít letos v listopadu, už se těšíme.  -STOP- Singles se po datadisku dočká i pokračování. Největší změnou bude asi navýšení počtu polygonů, takže bude šmírování pro počítačové úchyláky zase o něco zajímavější. -STOP- O tom, že žádné téma v PC hrách není tabu nás možná přesvědčí strategie Snow od tvůrců Tropica 2. Bude se jednat o hru, ve které se budete starat o distribuci drog. Uvidíme. -STOP- Namísto Enter the Matrix 2 byla oznámena hra The Matrix: Path of Neo, ve kterém si projdeme cestu vyvoleného celou filmovou trilogií.-STOP-Oznámen byl The Suffering: Ties That Bind, tedy pokračování úspěšné konzolovky a konverze na PC. Takže se v listopadu dočkáme dalšího tuctového druhého dílu. -STOP- Další tuctové akční R.P.G. na obzoru, nechtěl bych slovenské vývojáře DarkArts podceňovat, ale Durandall asi nebude hrou snů.-STOP-Po Univerzitě se Sims 2 dočkají i nového přídavku Nightlife, doufáme, že se v nočních klubech nebude po záchodcích prodávat koks.-STOP- Junctin Point Studios se nazývá nové studio pod taktovkou Warrena Spectora, snad tento chlapík ještě výrazně promluví do herní historie.-STOP-   Ubisoft se stane distributorem Microdis (mimo jiné Still life o kousek výše), čímž se snaží si upevnit roli předního distributora áčkových her.  -STOP-   Devin Thompson vzal pistoli a zastřelil tři policisty. Proč vám to říkám? Tento osmnáctiletý mladík byl totiž vášnivý hráč GTA a jeho rodina chce od několika firem (předně samozřejmě Take 2 - distributor GTA III a Vice City) odškodnění 600 miliónů dolarů! Co říct? Amerika.-STOP-  

GamesView No. 13

Magová scéna:

Total Game ohlásil, že na čas přerušil činnost. Kvůli maturitám a podobným vylomeninám vyjde další číslo někdy v létě. Určitě bude stát za to čekání. -STOP- GameBurger skončil. Před měsícem vyšlo jeho poslední 11. číslo. Velká část redakce s šéfredaktorem v čele se přesunula do Czechgamer.com. Želíme této ztráty. -STOP- Velká část redakce Galaxie je v defektu (pardon, v Defektu). Více o něm a delších nadějných mazích si můžete přečíst v Nicčině článku Nejen hrobečky ...

Herní scéna:

Byly odhaleny nové skutečnosti o Fallout 3. Oproti nadějím mnohých fanoušků se provalilo, že nový Fallout je prakticky na počátku své cesty do našich DVD-ROM mechanik. -STOP- Plačme všichni, neb zahynulo další vývojářské studio tvořící Áčková R.P.G. - Troika Games. Kdyby alespoň byla jejich poslední hra (Vampire the Masquerade Bloodlines) zpackaná, snad by nás ta ztráta tolik nemrzela, ale když se jednalo a takřka geniální dílo ...  -STOP- CD Projekt navezl do obchodů novou vlnu extra klasiky. Za 199 Kč si můžete pořídit takové hra jako Fallout Tactics, IGI 2, či skvělé Icewind Dale complete a Icewind Dale II -STOP- Další česká hra je na světě, jedná se o adventuru NI.BU.RU od Future Games, této hře se ještě budeme věnovat.-STOP- Future Games však nelení a oznámili adventuru z pracovním názvem 9 tiil Death, která by měla mít nelineární příběh.-STOP- Vyjde datadisk k Rome: Total War, sice ještě nebyl oficiálně oznámen, ale GameShop už ho má na ceníku, měl by se začít prodávat 17. října 2005, což znamená, že jeho vývoj potrvá celý rok. Máme se na co těšit.-STOP- Half-Life 2 boduje, titul nejlepší hra roku získala snad na všech známějších zahraničních serverech. Paradoxem je, že vývojáři ještě nevědí, jestli se jim náklady na vývoj této hry vrátí.-STOP-  

GamesView No. 12

Hlášená zpoždění: Cold Fear na červen, Vision na příští rok, Starship Troopers na září, Battlefield 2 na 24. června a samozřejmě STALKER na druhou polovinu tohoto roku. -STOP- 3D Realms oznámilo novou službu - Game xStream, což je variace Steamu. Vzhledem k tomu, že tímto způsobem stejně nebude co prodávat (Duke Nukem Forever asi nikdy nevyjde, i když poslední dobou to vypadá slušně), není proč se vzrušovat. -STOP- V českých obchodech byla onlinovka World of Warcraft během několika dní vyprodána! Kdo si hru předobjednal, měl štěstí. -STOP- Vietcong 2 by měl vyjít ještě tento rok ... uvidíme.-STOP- Dle nejnovějších zpráv by v předvánočním termínu tohoto roku měly vyjít nové Carmagedony. Popravdě řečeno, nevkládáme do nich veliké náděje. -STOP- Máme tu první hry, které si licencovali skvělý Unreal 3.0 engine. Zatím nebyly zveřejněny jejich jména, ale vytváří je zkušený firma Midway -STOP- Hra Chronicles of Riddick u nás vyjde až v březnu. Vzhledem k tomu, že byla v několika českých periodicích recenzována již před Vánoci, jedná se o slušné zpoždění, skoro jako před revolucí:-)-STOP-Duke Nukem Forever má být letos předváděn na E3. -STOP- Střílečka Pariah už zná svůj den D - 3. května 2005. -STOP- PC verze GTA: San Andreas bude na DVD a podle homepage dorazí 10.6.

GamesView No. 11

Magová scéna

Fregger mag končí! Ne není to upoutávka na Augustův článek geneze diskmagů, je to skutečnost. Petarda to zabalil. Nicméně náš názor je takový, že je to syn magové scény a jen tak ji neopustí. -STOP- Smash nekončí! Vyšlo 12. číslo Samshe, které bylo sice obsahově vcelku bohaté, ale jeho největším pozitivem bylo, že vyšlo. Přejeme Honzaqovi hodně štěstí a elánu do dalších čísel.

Herní scéna

Údajně ve fázi dokončování je česká hra Inquisitor. Jedná se o akční R.P.G., které si za vzor bere legendární Diablo. Pracuje na něm vcelku neznámé vývojářské studio Wooden Dragon. O tomto projektu se budeme snažit dozvědět více a podat vám podrobné informace.-STOP- Vydání Strongholdu 2 je na spadnutí. Dokazuje to i uveřejněná velice zábavná freewarová hříčka Castle Attack 2.-STOP- Vyjde další díl akční střílečky ShellShock Nam'67, která nás v redakci příliš neokouzlila a jak historie ukazuje, druhý díl nebude o mnoho lepší. -STOP- Piranha Bytes konečně oficiálně oznámili Gothic III. Zveřejnili k této příležitosti několik informací, ale dali si záležet, aby neprozradili nic zajímavého včetně data předpokládaného vydání.-STOP- Oznámena byla také akce ze světa Star Gate s názvem Stargate SG-1: The Alliance. Uvidíme, zda se bude jednat o další komerční brak, nebo plnohodnotnou hru, vydávat ji bude JoWooD, takže bychom sázeli na druhou možnost-STOP- Víte, co má společného akce STALKER s adventurou Hotel at a lost Climber: Inspector Glebsky's Puzzle? Obě dvě hry pochází z bývalého Sovětského svazu a obě vycházejí z námětu knih bratří Strugačtích, jeden z nich (Boris) se dokonce na vývoji této nadějně vypadající adventury sám podílí.-STOP- Práva na Civilizaci prodána! Společnost Infogrames prodala za 22,3 miliónů dolarů práva na jednu z nejúspěšnějších sérií všech dob. Nám zbývá jen otázka: Komu? To nikdo neví.-STOP-

GamesView No. 10

Na scéně českých papírových časopisů se dějí veliké věci. Jednak internetový zpravodajský server Doupe.cz začalo vydávat svůj vlastní papírový časopis, který se však zatím nesetkal s velikým ohlasem, ale hlavně prosákly na veřejnost problémy redakce Score, která byla celá rozpuštěna, ale následně zase ... spuštěna, až na výjimky. Celá situace je však dost zmatená, poslední informace hovoří o tom, že velká část redakce Score začne pracovat pro server Gaamecenter.cz. A navíc se všechno chystá na oslavu 10 let časopisu LEVEL.-STOP- Chlapci z 3D Realms oznámili, že kromě DN:Forever pracují i na úplně jiném projektu. Ovšem neradi bychom, aby její vývoj trval stejně dlouho jako u zmiňované hry (opravdu se na ni těšíme, ne ani tak jako hráči, jako spíše z pohledu recenzenta. to bude nářez)-STOP- STALKER je znovu opožděn, tentokrát zní datum vydání květen 2005. Alespoň je to v tomhle roce.-STOP-  Byla ohlášena akce Broters in Arms 2. Zdá se vám to podezřelé? Vždyť ještě ani nevyšel první díl! Ale snad je to dobré znamení, autoři jsou si očividně jisti úspěchem hry.-STOP- Techland oznámil pokračování Chrome s podtitulem SpecForce, znezbývá nám než zvolat nahlas: "Bravo" kéž by byl druhý díl tak dobrý jako první. Nám nezbývá než se pochlubit: "My to říkali."-STOP- Warren Spector odešel z Editosu. I nadále se však bude podílet jako konzultant na některých projektech. Na jeho posledních dílech (Deus Ex 2 a Thief 3) bylo vidět, že už nemá volnou ruku, jako kdysi.-STOP- Dle posledních odhadů vynesli letošní Vánoce světovému hernímu průmyslu o 40% více peněz než loni, což je podle nás slušný nárůst, nemyslíte?-STOP-

GamesView No. 9

BloodRayne 2 opožděna, vyjde až na jaře! Plačme, že si sličnou hrudní kapacitu neužijeme již před Vánoci! Vývojáři nám nadělili předvánoční demo, ale to nás o kvalitách hry příliš nepřesvědčilo-STOP- Bylo ohlášeno nové R.P.G. Stranger od Fireglow Games (Sudent Strike) a na první omrknutí vypadá slibně, snad to s tím zánikem R.P.G. není tak jisté.  -STOP- Konečně vyšel další díl milovaných červů - Worms V obležení, nám se do ruky zatím nedostala, nicméně první recenze nejsou zrovna lichotivé, snad autoři užili až příliš revoluční koncept -STOP-  XIII - hra minulého čísla se prodává za budgetovou cenu 299 Kč, vivat Playman. To si nesmíte nechat ujít! -STOP- Konečně bylo oficiálně ohlášen nový Unreal Tournament. Údajně by to měl být UT 2006 a to na nové verzi Unreal Enginu 3.0 (informace)-STOP- Duke Nukem Forever bude používat stejný fyzikální engine jako český Shade. Dle firmy Megon, která ho má na svědomí mu Havok nesahá ani po paty. Důležité na této zprávě je hlavně to, že DNF je skutečně stále ještě ve vývoji.-STOP- Firma Microdis (série Syberia) ohlásila vývoj adventury Still Life, které nebude chybět pořádně temný příběh a skvělá grafika. A navíc se bude odehrávat z části v Praze! -STOP- Vyšlo demo Prince of Persia 2 a pro nás, redaktory AAA Games bylo velikým zklamáním, poněvadž bylo herně, řekněme velice chudé. Uvidíme, jak dopadne plná verze, která je již hotová. U nás vyjde s českým manuálem-STOP- Další česká hra je na světě! Jedná se o arkádovou střílečku Jet'n'Guns a první ohlasy na ni jsou dosti kladné -STOP-

Magová scéna: Fragger mag nezemřel! Tedy alespoň to tak zatím vypadá, po nezdařeném projektu nazvaném Selector bylo vydáno desáté číslo, které je zatím obsahově nejbohatší. -STOP- Mnohem smutnější zpráva přišla z jiných končin Honzaq, šéfredaktor Smashe, údajně přestoupí k Bazooce. Další osudy Smashe nejsou známy, ale dovoluji si tvrdit, že bez Honzaqa to pravděpodobně nepůjde a jestli ano, tak jeho odchodem velice utrpí kvalita časopisu.

GamesView No. 8

Vyšla nová česká akční adventura Shade: Hněv andělů a jako každou českou hrou se jí budeme věnovat v některém z příštích vydání AAA Games -STOP- GTA: San Andreas bylo konečně oficiálně oznámeno i na PC, očekávejme ji na jeře!  -STOP- Zatím nikdo přesně neví, kdy vyjde další z velice očekávaných akčních hitů a to Quake IV, ale už je známo několik fragmentů z vcelku nezajímavého příběhu a odklon od posledního dílu - čtyřka totiž bude hlavně singleplayer! -STOP-  Oficiálně ohlášen byl též Stronghold 2! Milovníci obléhání hradů těšte se na začátek příštího roku!  -STOP- Konečně vyšla jedna z nejočekávanějších RTS - Rome Total War. Ave Augustus! -STOP- Vedle nového NHL (recenze v tomto čísle) vyšla i čerstvá FIFA, nic nového pod sluncem - ovšem jako mistr slov bych to mohl zabalit do recenze o třech stánkách, ale zrovna teď nemám nějak náladu.-STOP-

Magová scéna: Z dostatečně pestré (jak kvalitativně, tak i barevně) v nedávné době vypadlo hned několik nepříliš vlivných hráčů. Konec bezmála legendárního Raketometu nás v redakci příliš nezarmoutil, poslední (10) číslo dle mého názoru velice přeceňovaného Temného Pútníka také magovou scénou příliš neotřáslo, ale svého konce se dočkal i Fragger Mag, který se dožil pouze osmého čísla, přesto mne jeho zkáza mrzí nejvíce.

GamesView No. 7

Betheseda Softworks koupila od Interplay práva na Fallout! Co to znamená pro nás? Bude Fallout 3! A z dílny lidí, kteří již mají něco za sebou, což je u rozjeté série velice důležité. -STOP- Chystá se další datadisk pro skvělé R.P.G/RST Spellforce, který by měl vyjít někdy v zimě  -STOP- Dle slov mistra Carmacka již id software prodal práva na Doom 3 engine pro šest her. Uvidíme, kolik jich nakonec opravdu vyjde.  -STOP-  Byl ohlášen datadisk na pifačku Painkiller s podtitulem Battle out of Hell. Uvidíme, jak daleko z pekla se dostaneme.  -STOP- Wishes Interactive vydal první hratelnou verzi opravdové freewarové bomby Counter-Strike 2D -STOP- Po dlouhém, předlouhém čekání vyšel datadisk k jedné z nejlepších akčních her minulého roku - Call of Duty, vývojářům trval asi rok, takže s máme na co těšit-STOP- Bylo oznámeno, že Splinter Cell 3 je odložen na jaro, zvláštní, že by v Ubi Softu už nestihli vydávat nové díly série co devět měsíců?

GamesView No. 6

Již se velice netrpělivě očekává ohlášení hry na motivy fenomenálního příběhu Starship Troopers (Hvězdná pěchota), zatím hra vypadá velice lákavě, přestože "oficiálně" se o ni nic neví -STOP- Dungeon Siege II bylo přeloženo z atraktivního předvánočního termínu tohoto roku na jaro roku příštího. Důvod? Vybalancování nového herního systému, údajně.-STOP- Další česká hra je na pultech obchodů. Minule jsme oznámili Berušky II a tentokrát se jedná o adventuru Gooka 2: Záhada janatrisu. Jak tato hra dopadla se jistě dozvíte na našich stránkách -STOP-  Heroes of Might and Magic III je opět v prodeji s oběma datadisky, jeho cena je 299 Kč, což není špatné, ale již před více než třemi roky se prodával v edici Game4U o stovku levněji! -STOP- Snad konečně se blíží vydání anglické verze datadisku ke skvělému R.P.G. Gothic II. Je až k neuvěření, jaké problémy s vydavatelem mohou mít i AAA hry. -STOP- Altar Interactive poměrně překvapivě ohlásili vývoj nové hry ze série UFO s podtitulem Aftershock, údajně by se nemělo jednat o pokračování Aftermthu, ale spíše o jeho alternativu. Altar Interactive tak momentálně vyvíjí dva velice ambiciózní projekty (tím prvním je pravověrné R.P.G. Vision) -STOP- Doom III již vyšel a vzbudil značný poprask, teď jen čekáme, jestli vyjde i Half-Life 2, a nebo ... ne.

GamesView No. 5

Doom III je Gold a v těchto dnech se již dostává na pulty obchodů. První ohlasy jsou velice kladné. To snad není možné, my se dočkali! -STOP- Další hrou, která vyšla (i když očekávaná byla o krapet méně) jsou Berušky II a na první pohled vypadají velice slibně -STOP- Terminal Reality na E3 poodhalili svůj projekt Bloodrayne 2, mezi řádky jsem vyčetl, že kromě vylepšeného soubojového systému a grafiky (znáte to - více polygonů na správná místa a šetřit na látce na šaty), se nic podstatného nezmění (u nás dostala jednička 3 Áčka) -STOP-  Ilusion Softworks připravují datadisk k Hidden and Dangerous 2 s podtitulem Sabre Squadron. Změny? Bez komentáře. -STOP- Vyšly Berušky 2!! A je to tři déééé! Nažhavte své mozkovny, brzy se dočkáte recenze na našich stránkách. -STOP- Na trh se konečně dostaly dvojvrstvé DVD vypalovačky a ani nejsou tak drahé, bohužel se ještě do obchodů nedostaly dvojvrstvá DVD media, takže si ještě okamžik počkejme -STOP- Poslední dobou je pěkné herní sucho, vyražte ven.  

GamesView No. 4

Doom III již je téměř hotov, to říká John Carmack, vyjít v ČR by měl někdy v průběhu srpna, na E3 už vývojáři předvedli téměř finální verzi, ale pouze pro konzole -STOP- Vyšla nová Fifa, tentokrát ve speciální edici UEFA EURO 2004, hrál jsem demo a došel jsem k závěru, že od dob Fify 98 se nic zas tak podstatného nezměnilo, je to pouze rýžování peněz -STOP- Chlapci z Editosu potvrdily, že již teď pilně pracují na bonuspacku k multiplayerové řežbě UT 2004 (k předchozímu dílu vyšly dva BP a tisíce amatérských map) -STOP- Hoši z Altar Interactive (Original War a Ufo Aftermath) oznámili, že pracují na novém R.P.G. Vision, máme se na co těšit -STOP- Vývojáři z Vavle se nechali slyšet, že Half-Life 2 vyjde, až budou mít jistotu, že bude nejlepší akcí na trhu. Co dodat? Druhý Duke Nukem Forever? -STOP- Thief III již je Gold, z prvních záběru však usuzujeme, že půjde ve stopách Deus ex 2 - jen ať to hraje co nejvíc lidí, nevadí, že staří harcovníci budou zklamáni -STOP- E3 začala, proběhla a skončila bez sebemenšího překvapení, škoda -STOP- Atari zavedlo nový způsob distribuce her na adrese www.atariondemand.com si můžete za 15 dolarů "pronajmout" hru na jeden měsíc, musíte si jí však sami stáhnout ... (v nabídce je např. The Temple of Elemental Evil, či Unreal Tournament) -STOP- Microsoft uvolnil na neplacený betatest 64-bitový Windows XP s podporou nových procesorů od AMD. -STOP-