GamesView No. 22

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21

Těšíme se: Spellforce 2

Autor: Mat

Je docela smutné otevírat 22. GamesView, které bude naším posledním. V okamžiku, kdy tyto řádky čtete, já už budu hustě za vodou polehávat a nebudu mít co na práci, teď mne ještě čekají asi nejnacpanější tři týdny mého života, takže nebudu mít čas ani jíst. Když jsem se rozhodoval, co do poslední herní kompilace zařadit, ihned mne napadalo, že by to mělo být něco, co alespoň trošku odčiní naše trestuhodné opomíjení některých her či dokonce sérií. Nemám tím na mysli, že jsme nenapsali jediný článek o Fifě, přestože u ročníku 98 jsme strávili pěkných pár hodin, ale spíše hry blízké našemu srdci, o kterých na našich stránkách padlo tuze málo zmínek. Asi vůbec nejmarkantněji to jde vidět na na hře Spellforce, na kterou od nás nikdo recenzi nenapsal, protože žádná z kompetentních osob ji nehrála. Přesto jsme začali spolupracovat na překladu celé hry, který však skončil krachem, protože všichni překladatelé byli tak spolehliví jako my:-). Všechny tyto resty se budu snažit odčinit tímto preview na druhý díl, na který už recenzi u nás nehledejte.

Jednička byla hra nádherná, velice inovativní a občas i skvěle hratelná. A proč že se nestala nesmrtelnou legendou? Protože byla nádherná (na svojí dobu velice HW náročná), velice inovativní (člověk se u ní mohl cítit zprvu trochu zmaten) a jen občas skvěle hratelná (s několika hluchými místy). Řekl bych však, že typická německá preciznost tyto drobné  nepříjemnosti napraví a u dvojky se už budeme jen královsky bavit.

O ději autoři mlčí, ale vsadil bych na to budoucnost našeho časopisu, že budeme znovu zachraňovat svět před hrozící zkázou. Jediné, co víme najisto, je doba - dvojka se bude odehrávat pět let po konci jedničky, což mne mnoho neříká, poněvadž jsem první díl nedohrál (jinak bych na to recenzi napsal, to mi věřte). Avšak moc dovře si pamatuji, že příběh sloužil spíše pro nenásilné určení směru kročejů vašeho hrdiny a jeho kumpánů. Naopak stejně jako kdysi bychom se měly dočkat vagónu vedlejších qestů, které bývaly zábavné i dobře honorované, takže patřili k mým oblíbeným kratochvílím.

Kombinace R.P.G. a RTS je velice lákavá a nabízí to lepší z obou žánrů, autoři se však nechali slyšet, že pro tentokrát se více zaměří na R.P.G. složku, takže se můžeme těšit na komplexnější a košatější vývoj vašich herojů, kteří budou získávat zkušenosti vybíjením (povětšinou) starých známých. Naopak "stavěcí" mise budou k vidění řidčeji a nepotrvají tak dlouho.

»Jednička byla hra nádherná, velice inovativní a občas i skvěle hratelná. A proč že se nestala nesmrtelnou legendou? Protože byla nádherná (na svojí dobu velice HW náročná), velice inovativní (člověk se u ní mohl cítit zprvu trochu zmaten) a jen občas skvěle hratelná (s několika hluchými místy) «

Grafika vypadá stejně skvěle, detaily jsou překrásné a pohyby postav ladné. Vynásobme to kvocientem 1,5 za spektakulární prostředí kýčovitě přeplněné těmi nejzelenějšími vršky a zurčivými potůčky a spočtěme velice nadějný výsledek. Bohužel jak pro koho, pro majitele GeForce MX 440 asi ne, ale i tak máme slíbeno, že hra bude velice dobře odladěná, konečně. Datum vydání bylo už jednou přesunuto z předvánočního chaosu na první kvartál 2006, takže bych to odhadoval na duben tohoto roku.

Přestože bych tuze rád vykřikl "srdce mi bije pro pokračování Spellforce", nemohu to udělat už kvůli redaktorské zodpovědnosti a žurnalistické morálce. Je sice pravda, že Spellforce 2 nedostává v našich médiích tolik prostoru, kolik by si zasloužila, ale i na tom málu mohli vývojáři vzkázat svým fanouškům (či lépe řečeno hráčům jejich hry) něco opravdu zajímavého a inovativního. Takhle to skoro vypadá na další "více, rychleji, hezčeji" druhý díl, ke kterému snad nedojde. Na oficiálních stránkách hry totiž mohli několik měsíců sami hráči navrhovat vylepšení herního systému, což (doufejme) nebylo jen prázdné gesto.

Index očekávanosti: 5/8

Těšíme se: The Godfather

Autor: Mat

Rovněž Kmotra jsme se ni prstíkem nedotkli. Ani herního, ani knižního, ani filmového. A to i přestože dvě z těchto tří zpracování jsou legendy a ta třetí je v mnohém výjimečná a zajímavá. Důvod našeho opomenutí? Nedostatek kompetentních lidí a když už se někdo pohyboval na poli těchto fenomenálně dobrých gangsterek alespoň trochu sebevědomě, nenašel si k sepsání článku o něm čas. Právě levou rukou vyťukávám tyto slova a v pravé držím knižního Kmotra, kterého jsem si zakoupil a ihned po tomto nešťastném projektu jej začnu číst. A protože mám dnes mentorskou náladu, tak vám dám radu do života - dvěma rukama se píše lépe než jednou. Ale teď už konečně ke hře.

Děj by neměl bohapustě kopírovat ten knižní, respektive filmový, což dokazuje už fakt, že hrajete za postavu, která se v ani jedné verzi nevyskytla. Budete začínat pěně od montérek a k vázance se budete muset propracovat i skrze události obeznámeným povědomé. Kromě značné inspirace v zajisté hodně drahé licenci (o jejíž prodeji se Coppola vyjádřil VELICE nelichotivě, čímž se chtěl pravděpodobně zbavit jakéhokoliv spojování jeho osoby s hrou) se o ději neví téměř nic - teda tolik, že bude popisovat váš život po dobu deseti let. Vzestup? Vzestup a pád? Vzestup a smrt? Uvidíme.

Herní systém je vcelku prostý - pomocí svých bouchaček, auta a hlavy se budete snažit vyřešit zadané úkoly, které snad pomohou vaší familii k získání moci nad městem. Život mafiána však není hlavně o střílení a jezdění autem, ale o korupci a chlastu. Vy byste si měli užít všeho vrchovatou měrou - tedy pokud si k hraní otevřete lahvinku whisky. Herní svět bude dosti zajímavý. V první řadě se hoši z EA chlubí vlastním systémem umělé inteligence, která bude asi jen stěží revoluční, ale implantování paměti každé postavě (týpci z ulice si moc dobře pamatují jména a tváře těch, kteří je zmlátili) naznačuje značnou volnost typickou pro městské akce. Ano, srovnání s Mafií se asi nevyhneme, ale pokud po mne chcete, abych herního Kmotra házel do stejného pytle s GTA, tak budete zklamáni. Byť je Grand Thief Auto skvěle hratelné a plné nevídaných možností, stále se jedná o komerci nejhrubšího zrna a my tady mluvíme o zpracování umělecké díla a to ne tak ledajakého! Mafii by se měl Kmotr dosti podobat, snad by jen měl nabídnout trošku volnější ruku (možnost taktizovat) a jezdit autem nebudete tak často - přeci jen se pohybujeme krátce po druhé světové válce, kdy není nazbyt ani Fordů ani šťávy, které byste do nich mohli pumpovat.

»Týpci z ulice si moc dobře pamatují jména a tváře těch, kteří je zmlátili...«

Prostředí poválečného New Yorku by se mělo vyznačovat spíše precizním zpracováním než rozlohou. Znamená to tedy, že asi nemá cenu se těšit na dlouhé vyjížďky, ale naopak se připravme na důsledné prozkoumávání každého zákoutí, které budou mnohdy skrývat překvapení. Pokud si však myslíte, že po dohrání hry budete moci vyrazit rovnou na letadlo a hurá poslepu k soše svobody, tak vás asi zklamu. Ulice budou z naprosté většiny případů dílem herních designéru a nikoliv architektů.

Hodně nejasné jsou tři aspekty hry. Prvním je zařazení "morálnosti" do scénáře a herního konceptu. Už víme, že nesmyslné ustřelování hlav na potkání bude trestané nejen před zákonem, ale z povyku nebude nadšená ani rodina. Kéž bychom na tom byli podobně "čistě" až se vydáme prozkoumávat taje herního designu této hry. Druhou velice pochybnou záležitostí je grafika. Artworky sice vypadají nádherně, ale videa z hry uvolněné při příležitosti E3 vůbec nepřesvědčily a znamenaly spíše vystřízlivění po úvodní euforii. Vypadá to totiž příliš obyčejně a tak nějak rozmazaně, ale finální verdikt nechám raději až na recenzentech.

A nakonec by se dalo polemizovat i o datu vydání. Přesun ze závěru roku 2005 na toto jaro byl pravděpodobně spíše nutností než komerčním tahem jak se vyhnout tentokrát obzvláště přecpanému Santa Clausovskému trhu. To může předznamenávat problémy i spíše pozitivní dolaďování hratelnosti. Ačkoliv EA dělají poprvé hru určenou výhradně pro dospěláky, nemusí to bezpodmínečně znamenat, že jsou si tolik jistí v kramflecích. Zvláště u nás v české kotlině totiž Kmotr vzbudil reakce typu: "Na Mafii to stejně mít nebude." Přestože jsem se snažil oprostit od nacionalismu a pečlivě si mazat na chléb med z úst od produkce EA, musím se přiznat, že se pod tento výrok také podepisuji.

Index očekávanosti: 5/8

 

Těšíme se: Star Wars: Empire at War

Autor: Mat

Star Wars si na nezájem našeho časopisu stěžovat nemůže. Někteří (v první řadě já:-) by si dokonce neodpustili poznámku, že ještě o krapet více, než si fakticky zaslouží. Nicméně hry inspirované tímto fenoménem (zvláště pak ty nenovější) mají něco do sebe, což nám dává novou naději, že Impérium vrátí (nikoliv úder) strategie v reálném čase do fáze rozvoje, kde se nacházely před dobrými deseti lety, kdy ještě byly příslibem do budoucna, teď už mnozí začínají tušit, že herní principy tak skvěle fungující na 486-kách už dnes tolik nepůsobí na zkušenějšího gamera, který tvoří hlavního ekonomického hybatele trhu s PC hrami.

Děj tohoto očekávaného monitorhitu nás zavede mezi třetí (poslední) a čtvrtou (první) epizodu (tohle hraní z čísly mne ještě neomrzelo), zkrátka do času mezi dvě trilogie (mimochodem, všech šest dílů si hoví na top 50 komerčně nejúspěšnějších filmů všech dob). To s sebou přináší výhody i nevýhody. Sice mají scénáristé volnou ruku, ale nemohou se spoléhat na atmosférickou výpomoc ukázek z filmů. Máme přeci ještě v živé paměti co to dokázalo udělat s mlátičkou Návrat krále či strategií Bitva o Středozem. Nevím jak vy, ale já bych si tuze rád zahrál pár bitev známých z plátna, ale této možnosti se asi nedočkáme, protože to by jistě vývojáři neopomněli zmínit. Dle předpokladů si budete moci zvolit ze dvou stran konfliktu. Buď si zachováte hrdost a jméno a povedete do boje vojáky Impéria, nebo se neoriginálně přidáte ke slabým rebelům, kteří živoří na okraji Galaxie. Jsem moc zvědav na to, jak se scénáristům podaří vyváznout z filmových pout. Tuším, že epilog typu: "Přestože jsi vítězně vybojoval desítky bitev a vytrhnul spoustu planet ze spárů Impéria, budou tvoji přátelé rebelové za pár let vykašeni ... abychom se dostali do stavu, ve kterém je galaxie na počátku čtvrté epizody." nebude zrovna ideální, ale nic nápaditějšího než vypuštění tohoto faktu ze závěrečného resumé asi nemohu očekávat.

Hra za Impérium vám dává výhodu totálního přečíslení vašeho nepřítele, rebelové se zase specializují na špionáž a rychlé partyzánské výboje. Bude zajímavé sledovat, jak se podaří vývojářům vypořádat s takto odlišnými taktikami boje, ale obávám se, že bude velice těžké nezpronevěřit se filmovému ději, protože převaha Impéria je skutečně děsivá a v přímém střetu nemají odpadlíci mnoho šancí. Ovšem zajímavých designérských křižovatek tu bude více. Slibované paralelně probíhající bitvy na povrchu planety i ve vesmíru sice znějí lákavě ... než se nad tím zamyslíte. Bude to mít nějaký fakticky dopad na průběh bitky? Půjde to hrát? Nebude to zmatený mišmaš? Není to spíše efekt vhodný do filmu? Odpovědi existují, ale my se je dozvíme až s příchodem plné veze za pár měsíců.

»Máte oči?? Total Annihilation před osmi lety vypadal podobně! V některých scénách i lépe.. «

V Petroglyphu, který pod dohledem LucasArts hru vyvíjí, pracují i mnozí veteráni z Westwoodu. Tihle chlápci se podíleli už na Duně 2 ... a na grafice očekávané hry to jde docela vidět. Mlátím hlavou do zdi pokaždé, když někdo o Empire at War napíše, jak nádherně vypadá (a věřte mi, že mám palici celou omlácenou). Máte oči?? Total Annihilation před osmi lety vypadal podobně! V některých scénách i lépe. Zvláště dvojrozměrný vesmír s "famózními" 3D modely vypadá jako špatně strávený oběd. A když už se vám povede bojovat na pevnině, vypadá vše strašně sterilně - to jsou dojmy z videjí a screenů. Alespoň hudba bude snad skvělá - bude totiž vytunelovaná!

Result? Moc bych si přál, aby mne tato hra překvapila. Ale to nanejvýš nepravděpodobné. Neočekávejte nic víc než lepší průměr. Mohlo by to však skončit ještě hůř, nebudu ale malovat Dartha Vadera na zeď.

Index očekávanosti: 5/8

 

Kompilace: Patův informační mix

Autor: Pat

Poslední informace…

Když jsem si v jednom nejmenovaném Internetovém periodiku přečetl článek o STALKERovi, který měl být již ve stádiu betaverze, učené k posouzení vydavatelem, který do hry přidá pouze smluvené věci, mezi nimi nechybí i potřebné reklamy, aby každý věděl, kdo převážně vývoj této hry financoval, zaradoval jsem se jako malý kluk, neboť jsem se už viděl jak s pistolí v ruce pobíhám v tajemném Černobylu a okrádám jiné Stalkery.

Jenže jak další zprávy ukazují, vše není takové, růžové. Vydavatelská společnost THQ pod jejímiž křídli má být STALKER vydán jednoznačně odmítla, že by kdy již zmíněnou betu někdy dostala. STALKER je již dlouho vyvíjenou hrou, poslední termín vydání je podzim tohoto roku, kdy hra musí vyjít v jakékoliv podobě, měl údajně říci šéf SGC novinářům, ovšem jak to nakonec dopadne je ve hvězdách a zda to bude takový hit se můžeme jen dohadovat.

Dále se proslýchá, že se již delší dobu pracuje na novém enginu, neboť ten starý XRay již není schopen posledních grafický fines, které nám předvedlo Valve ve vypuštěné episodce Lost Coast. Nějací členové týmu, kteří donedávna pracovali na STALKERovi byli převedeni na jinou hru, což nás poctivé hráče přivádí k myšlence, vyjde vůbec někdy?

Nástupce Visty

Ačkoliv Windows Vista po několika odkladech má vyjít teprve letos na podzim, již nyní je známo kódové označení jeho nástupce, které se po předchozím označením Blackcomb změnilo na Vienna.

Podle neoficiálních informací měla být Vienna přímým následovníkem po XPečkách, kde nám měli být představeny všechny hypermoderní funkce včetně následovníka NTFS rozhraní, které dnes využívá většina HDD. Jenže vše by Microsoft nestihl a tak mezi tyto operační systémy vložil Vistu, která již nějaké provozu schopné funkce bude obsahovat, včetně grafického rozhraní Aero, které podle oficiální zprávy, která byla zaslána IT partnerům Microsoftu bude pro optimální chod ze všemi detaily vyžadovat CPU Pentium 3GHz či ekvivalent od AMD, RAM 1 GHz a grafickou kartu od ATi, s minimálními detaily si vystačíte i s 512 MB RAM.

Zuma

Jistě každý z vás někdy použil či lépe používá nějaký komunikační prográmek k pokecání s přáteli. Kromě pokecu nějaké prográmky mají i přídavné aplikace jako např. hry, přenos hlasu atd. Jednou z těchto zakomponovaných her je Zuma. Na první pohled nezajímavá, tuctová feewarová hra na kterou narazíte na každém rohu. Kdo si však zahraje level, dva zjistí že to zase až taková pravda nebude. V základní verzi na ICQ má pouhé tuším tři nebo čtyři levely, kdy po jejich dohrání vás program slušně požádá o stažení plné sharewarové verze, kde můžete hrát zdarma plnou hodinu, potom si hru musíte koupit, nebo jí vypnout a začít znovu od začátku.
Ale o verzi z ICQ se nyní bavit nebudeme, pojďme si říci něco o plné verzi.

První co vás zde udiví je menu, které je stylově Aztécké, v rohu je menu, kde místo tlačítek zatlačujete kvádry. Hra začíná stejně jako tomu je v chatovacím prográmků, nejdříve jedna díra do které se kuličky pomalu sunou potom přijdou dvě, tempo se zrychluje atd. Vtip je v tom, že pokud máte minimálně tři kuličky stejné barvy, tak explodují a celá fronta se posune zpět o tři pozice a vám přibudou body, samozřejmě čím větší řada tím lépe.

Kromě toho na vás čekají různé bonusy, jako laserové zaměřování žabáka či benefity v podobě bonusových bodů.  Vizuálně hra vypadá velice slušně, grafickými efekty zde rozhodně šetřeno nebylo. Zvuk ničem nezaostává, hudba zde hraje melodická, stylová, velice těžko se odposlouchává. Celkově je Zuma velice dobrá hra, která je schopná vás plně zabavit na několik večerů.

Hodnocení: 6/8

Těšíme se: Caesar IV

Autor: Mat

Je tomu právě třináct let, co vyšla hra Caesar, která zaujala desetitisíce hračičků po celém světě. Nabízela velice pěknou grafiku, ale hlavně skvělé virtuální pískoviště, na kterém jste si mohli místo báboviček stavět Koloseum a sídlo senátu. Inovace herního systému oproti jiným hrám byla hlavně v důrazu na budování města. Vy jste si se stavěním budov museli hrát a čím více jste si dávali na svém centru záležet, tím více se vám líbilo. A čím více se vám líbilo, tím víc jste se s ním piplali. Na podobném (to je hodně velká lichotka, řekněme to popravdě, že na STEJNÉM) principu byly založeny další dva díly a nemálo jejich klonů, z nichž nejznámější a pravděpodobně také nelepší je Pharaoh. Impression Games, tvůrce těchto jednovaječných ale skvěle hratelných titulů, bylo rozpuštěno, ale nikoliv vypuštěno (promiňte mi moje obraty, právě jsem dopsal téma o Divadle Járy Cimrmana:-). Tvrdé jádro (a valná část toho měkkého) se zformovalo pod hlavičkou Tiltedy Mill, kterému v době nepříliš dávné vyšel první titul - Immortal Cities: Childern of the Nile. Tušíte správně ... byla to budovatelská strategie z prostředí starověkého Egypta. Nebyl to pokus nezdařilý, ale pokud bych měl doporučit nějakou hru s pyramidami, bylo by to mírně obstarožní ale skvěle hratelné Pharaoh. A na loňském E3 tito chlápci oznámili vývoj čtvrtého Caesara ... a málokterý pamětník zůstal suchý (myslím jako, že uronili slzu nostalgie, na co vy hned nemyslíte, zase takovej vodvaz abychom si z toho ucvrnkli do trenek a burani do slipů ten Caesar III zase nebyl).

Herní náplň zůstává beze změny. V kampani se postupně budete chápat vlády v různých provinciích římské říše, k mání bude třeba Španělsko, Germánie či Británie. Vašimi úkoly bude samozřejmě zvelebovat svěřenou část říše, zvláště pak hlavní město. Důraz budete muset klást na různé potřeby vašich svěřenců, které se velice pěkně zrcadlí v typech poskytovaných služeb: bezpečnost, náboženství, hygiena, zábava, vzdělání a okrasa. To jsou ale pouze obory více měně nadstavbové (ačkoliv bez nich se nikam nedostanete), nejdůležitější z všeho je dát plebejům nažrat a patricijům napapat. Vedle budování města budete muset plnit speciální úkoly a pokud si povedete dostatečně dobře, budete povyšováni, povyšováni a povyšováni, až se jednonoho dne probudíte a budete prohlášen císařem a bohem. Cest k této metě vám ale bude trvat pěkných pár desítek hodin (podle slov autorů), takže jestli se vám nechce tak dlouho čekat na svoje božství, raději si skočte pro Black and White 2.

Tradičně vás při představování nového dílu seznamuji s novinkami oproti jeho starším sourozencům. Caesar IV tedy nabídne ... no, ehm ... novou grafiku ... novou hudbu (teda možná) ... nové mise ... pár nových budov a surovin ... jo a je tady i jedna skutečná novota - můžete stavět diagonální cesty! A to jsou zhruba všechny inovace, které se mi podařilo vyčíst z toho štosu preview, které jsem nastudoval kvůli tomuto příspěvku. Jenomže já nejsem placenej od slova, takže si můžu dovolit pomlčet, když nemám co říci... tím se nám toto preview výrazně zkracuje.

»Tradičně vás při představování nového dílu seznamuji s novinkami oproti jeho starším sourozencům. Caesar IV tedy nabídne ... no, ehm ... novou grafiku ... novou hudbu (teda možná) ... nové mise ... pár nových budov a surovin ... jo a je tady i jedna skutečná novota - můžete stavět diagonální cesty!. «

Ještě tedy hupsneme na grafiku, která sice nevypadá otřesně, ale na dnešní standarty je trochu příliš sterilní a hranatá. Možná to je i tím, že na prvních screenshotech jsme měli možnost shlédnout pracovní verzi, ve kterých ještě nepobíhal po ulicích dobytek, ptáčci nepřelétávali před vaším okem a roztomilé plamínky na střechách, které by udělali radost nejednomu pyromanovi, nejsou rozfoukávány pravidelnou středozemní brízou.

Result je tedy více než zřejmý. Caesat IV dost možná nabídne starou dobrou hratelnost v nové avšak na dnešní dobu průměrné grafice. Ale co ještě? Ach ano, jsou tady ty diagonální cesty ... které však stejně nikdo nebude používat, protože by mu to narušilo jeho čtverečkovou stavbu centra. Kdybych se něco podobného dočetl v preview na hru bla bla bla od tvůrců ble ble ble, dostala by ode mne index očekávanosti 3/8 a to jen kdybych byl zrovna po dobrém obědě. Kdepak, přátelé, jméno je jméno a vzhledem k tomu, že žádný Caesar doposud nebyl fušeřina, nemohu jinak než spolehnout se na zkušené vývojáře a zavřít obě oči (a na to kuří si dát náplast).

Index očekávanosti: 5/8

Telegraficky

Autor: Mat

 

Rád bych udělal poslední telegraficky zvláště vypečené, tak mi držte palce, ať se mi to povede. -STOP- UT 2007 nás trochu vyděsilo, když se roznesla zpráva, že půjde o startovní hru PS3, a tudíž na PC vyjde jako taková polokonverze. Naštěstí je to blud, Epic to popřel. -STOP- Pánové a dámy, minulý rok nebyl zrovna nejbohatší na herní pecky, ale přesto je překvapivé, že předvánoční King Kong natrhnul v prodejnosti zadek nejednomu velkému jménu (Call of Duty 2, Prince of Persia: Two Thornes) alespoň v Anglii a České republice. Přesto je Ubisoft prodejem zklamán, za dva měsíce se jej prodalo jen nějakých 2,5 miliónu. Pakatel! -STOP- John Carmack uvedl, že příští hra id Softu vyjde současně pro PC, PS3 a X-Box 360. Nezní to moc lákavě, jelikož programování pro PS3 je dosti odlišné, takže si na tuhle očekávanou "pecku" asi počkáme pořádně dlouho, pokud legenda herního průmyslu dodrží slovo. -STOP- UFO: Aftershock, jedna z nejkvalitnějších českých her roku 2005, dostala na GameSpotu 40%! Tahle hra má svoje chyby, ale tohle hodnocení si nezaslouží. -STOP- GSC údajně dokončili Stalkera po herní stránce a odevzdali jej vydavateli ... takže se snad termín vydání už vyhoupl nad obzor. Chlapci z Ukrajiny kromě famózní grafiky a živoucího světa slibují i osm konců, což nám zvěstuje značný důraz na příběh. -STOP- EA Games si nechali patentovat název hry System Shock 3. Legendy ožívají! Je to dobře? -STOP-  Total War - Medieval 2, to je pravděpodobný název nového strategického hitu od Creative Asembly. Ať se vede! -STOP- Abych odbyt King Konga s něčím srovnal, tak v médiích obdobně vysoko hodnocená hra GUN zatím potěšila pouhých 240 tisíc šťastlivců. Ona filmová licence (na nikterak zvlášť vyvedený snímek) tedy dělá rozdíl 1000%.-STOP- Pouhých 38 miliónů PC her se prodalo minulý rok, což oproti předloňsku pokles o skoro deset miliónů. Herní trh se přesouvá na konzole čím dál tím rychleji. Máme žehrat? Já budu, protože se začíná vytrácet rozmanitost.-STOP- Pamatujete Psychonauts? Nenápadná hříčka se geniální atmosférou a hratelností, která sbírala v herních časopisech jednu devadesátku za druhou. Tak tahle hra nezaznamenala komerční úspěch a jejich tvůrci z Majesca se kvůli tomu hodlají přeorientovat na handheldy či budgetovky. Kam ten svět spěje? Buďte originální a skvělí a svět se vám odvděčí ignorací! -STOP- Stargate SG-1:The Alliance skončila svojí smutnou pouť plnou zvratů. Téhle hry už se údajně nedočkáme. -STOP- Veřejný betatest Heroes of Might and Magic V přesvědčil tvůrce, že mají ještě co dopilovávat, takže je hra odložena. -STOP- Chtěl jsem být optimistický, ale zprávy minulého měsíce mi to moc neumožnili, ale co, bude líp a taky ... hry nejsou všechno, není-liž pravda? -STOP-