GamesView No. 3

 

 

Neighbours from hell

 

TĚŠÍME SE

Trochu netradičně vám přinášíme recenzi na hru, které již vyšel druhý díl, ale nenechte se mýlit, tato hra není starší než rok. Hlavní úkolem hry je co nejvíce rozčílit souseda. Proč? Protože jste pěknej hajzlík a dělá vám to dobře, ale hlavně kvůli tomu, že vše přenáší televize a diváci rádi vidí, když je někdo opravdu rozčílenej.

A jak to budete dělat? Hra přináší úplně nový koncept, který se vzdáleně podobá advenrurám: chodíte po sousedově domě, sbíráte užitečné věci a využíváte je co nejvíc zákeřně. Mezi nejoblíbenější triky patří vejce v mikrovlnce (BUM!!!), záchod ucpaný toaleťákem, či vousy přikreslené sousedově matce na fotografii.

Na každý level máte určený časový limit a procento sledovanosti, kterého musíte dosáhnout. Což v podstatě znamená, že procházíte level za levelem, děláte několik triků a jediný vtip je v tom, že pokud naštvete souseda opravdu hodně (dva, tři troky rychle za sebou), přibude vám několik procent navíc.

Grafika hry není nijak převratná, ale je na koukání velice příjemná, animace a vůbec vzhled postav je docela roztomilý (dvou). Zvuky se však řadí spíše k podprůměru.

Paleta triků je docela široká, ale ... když dáte sousedovi vajíčko do mikrovlnky jednou je to sranda (pro někoho), podruhé je to už hustý stereotyp a počtvrté? Darmo mluvit. Abychom se neutrikovali k smrti, autoři udělali hru velice krátkou, takže průměrný hráč ji sfoukne za jedno odpoledne, poté se můžete honit za vyšším a vyšším procentem sledovanosti, ale je to pěkná nuda, to si radši zahrajete windowsácké miny, ty mají stokrát lepší replaytabilitu.

Celkově vzato musíme kvitovat, že autoři vymysleli něco alespoň trochu originálního, bohužel vám to nevydrží na moc dlouho. A nakonec si ještě neodpustím jeden rozpor. Velice mi vadí, že hra líčí vagabunda, který se rozhodl udělat sousedovi ze života peklo (vás), jako kladnou postavu, zato v poklidu žijící usedlík, kterého neustále dráždíte je dle autorů ten největší hnusák, co existuje. 

 

 

Hitman: Contracts

TĚŠÍME SE

 

Po dvou velice úspěšných předešlých dílech, nás nenechali autoři dlouho čekat a již pilně pracují v pořadí třetím díle této výborné hry. Oproti minulým, akčněji laděným dílům se má tento nést spíše v steaht atmosféře. Nikým neviděn přijít, splnit úkol (všichni tušíme o jaké úkoly se zde jedná) a odejít. K tomuto stylu tíhnou i zbraně, které zde budou k dispozici. Máte  zde např. hák na maso, je velice tichý, zato účinný, všichni si dokážeme  představit jakou sra*ku (Pate, dostáváte pokutu deset kreditů za veřejné vulgarismy) dokáže udělat z lidského těla. Další účinnou zbraní je sruna, dva pohyby a už stačí jen mrtvolu odklidit někam do ústraní dále zde bude k mání polštář, kulečníkové tágo, igelitový pytlík  atd. Kromě těchto tichých  zbraní se zde najdou i tzv. hlučné tj. střelné zbraně jako je AK 74. I když není zrovna nejtišší, má velice velký zásobník a také je dosti silná. Nově zde půjde rozložit sniperku, uložit jí do krásného koženého či stříbrného kufříku a bez jakéhokoliv  podezření jí přenést na požadované místo. V čem bude nový Hitman nejvíce vynikat je prostředí. Na rozdíl od minulých dílů velice ztmavne, neboť které prostředí se více hodí k steaht akci, nežli tmavé. Bude i velice interaktivní, neboť mnoho okrasných volně ležících  předmětů bude možno použít i jako zbraně.

Nezbývá než dodat, že nový Hitman vypadá velice dobře, pokud autoři splní všechny sliby máme se na co těšit.

 

 

Settlers V

TĚŠÍME SE

Pokud jste si jí tolik oblíbili, jako mi v redakci, tak vězte že koncem roku vydá Ubisoft pátý díl této legendární budovatelské strategie. Mnoho informací zatím není známo, ale konečně se zde prý dočkáme velice očekávaného 3D pohledu, který v minulém díle tolik chyběl. Vývojem se ve spolupráci Sidem Meierem (Alpha Centauri) a Brianem Reynoldsem (Rise of Nations) opět zabývá staré známé Blue Byte.

Herní koncept by měl doznat minimálních změn a grafika (jak si můžete prohlednout na shotech) vypadá naprosto skvěle a je stále stejně roztomilá (a navíc naprosto skvělá, ze všeho nejvíce připomíná hitovku Spellforce). Obáváme se však, jak si vývojáři poradí z převodem do plně hýbatelného a zoomovatelného 3D prostředí.  

Autoři také slibují, že zde bude zachováno vše co tuto strategii tak proslavilo po celém světě (5 000 000 prodaných kopií). Mě nezbývá než dodat: Dočkáme se nyní konečně nástupce Settlera II ?     

  Kvalifikace na WCG
TĚŠÍME SE

Přátelé je to tady. Na e-sports.cz se rozjeli registrace o postup do WCG, které se z kolébky elektronických sportů přenese do San Franciska.

České finále se podle všeho bude konat 25 – 27 června v Praze na blíže nespecifikovaném místě. Takže vy profesionální hráči, na nic nečekejte, přihlaste se, třeba postup čeká právě na vás.

 

Game Over

TĚŠÍME SE

Úspěch hry = lavina klonů. Tato rovnice platí téměř bezchybně a nejinak tomu je i komerčně velice úspěšné hry The Sims, která se stále velice dobře prosazuje v žebříčcích prodejnosti (hlavně v Americe). Vedle asi nejhypovanějšího klonu Singles vznikají i freewarové projekty, jeden z nich vám chci dnes představit.

Game Over není klasický klon The Sims, má mnohem omezenější možnosti a soustředí se hlavně na aspekt soužití dvou lidí (hra vznikala jako projekt hnutí Domácí násilí). Sama sebe označuje jako simulátor soužití, ale realismu tato hra mnoho nepobrala.

Koncept je jednoduchý, koupili jste si byt, sedíte na pohovce v prázdném obýváku a chcete žít, musíte si koupit vybavení (postel, umyvadlo, televizi, notebook a desítky dalších věcí), které vám bude sloužit ke spokojenosti, či ke vzdělávání. Podle toho jak rozvíjíte své schopnosti (inteligence, kreativita ...), dostáváte zaměstnání, které je také náležitě ohodnoceno.

Celkově vzato je Game Over velice chytlavou hrou, která je však určena hlavně pro hračičky, kteří si rádi piplají své simáky (nebo třeba křečky), ostatní to přestane bavit hned poté, co zjistí, že manželka vám nedá pusu ani za živé tele (ne že by ve hře nějaké bylo)

 

 

Autoři článku: