GamesView No. 5

 

Těšíme se: Battlefield 2

Autor: Pat

 

Po hrách Battlefield 1942 a Battlefield Vietnam oznamují Digital Illusions další pokračování s označením Battlefield 2. Hra by se po druhé světové válce, Vietnamu měla zaměřit na součastné vojenské konflikty.

 

Stejně jako předchozí verze bude i tato primárně zaměřena na multiplayer. Autoři slibují, že na jednu mapu se bude moct součastně připojit až 100 hráču, kteří mohou využít některý z více než třiceti ovladatelných dopravních prostředků.

 

Budete zde moci bojovat za američany (jak jinak že), nějakou fiktivní koalicí středního východu a čínskou armádu. Jak jsem již v úvodu mírně naznačil, hra bude zaměřena na součastné vojenské konflikty, od toho se  budou odvozovat i prostředí na kterých se budou svádět ty největší bitvy. Podíváte se zde jak na hornatou krajinu, tak do písečných dun či vyhřátých pláží nebo hustých lesů.

Zbraňový arzenál nabídne fanouškům jen ty nejmodernější kousky poslední doby, vozidla v tomto směru nebudou také nějak pozadu.

Hra bude běhat na zcela novém grafickém, fyzikální a zvukovém enginu. Z tohoto důvodu se také stanou nějaké věci průstřelné, takže ne všechno vás ochrání před kulkami, jako v předchozích dílech. Engine bude dále podporovat větší dohled, nový systém terénu, dynamické světelné efekty, rag-doll fyziku, multi-texturing s vysokými detaily a normal mapping charakterů nebo dopravních prostředků.

Pokud se vám povede, budete v průběhu hry sbírat různé medaile, či jiná ocenění, čímž budete získávat také body do tzv. bodujícího systému, který vám při dosažení určitého počtu bodů  zpřístupní nové, lepší zbraně. 

Nově přibude také možnost nechat si přizpůsobit velikost každé mapy aktuálnímu počtu hrajících, takže odpadne dlouhé bloudění, na které jsme si zvykli v minulých dílech. Doufám jen, že si autoři tentokrát dají větší práci z optimalizací enginu, protože kdyby to šlo dál jako doposud, nový Battlefield by skoro nikomu z nás nešel zpustit na slušné úrovni. 

Teď to nejdůležitější, termín vydání nového Battlefildu byl předběžně stanoven na jaro roku 2005.

Index očekávanosti: 7/8

Těšíme se: You are Empty

Autor: Pat

 

 

Pokud vás zajímá, jak by svět vypadal, kdyby se světovou velmocí stalo USSR, máte zde jedinečnou možnost zavítat do komunismem ovládaného světa (příznivci dnešních červených třešniček budou jistě velice rádi). Po výborné akci Freedom Fighters od IO Interactive (série Hitman) pracují vývojáři z Digital Sprey Studios na dobře vypadající akci You Are Empty, která se má odehrávat již zmíněném komunistickém rusku. Celá hra poběží na DS2 Engine, který byl vyvinut speciálně pro tuto hru.

Děj nás zavede do 50 - 60 let minulého století, kdy se v USSR zrodí myšlenka vytvořit novou rasu, která bude mít za úkol vybudovat komunismus na celém světě. Ovšem vše se zvrhne a z nové rasy se stanou zabijáci toužící po lidské krvi.

Vy jako hlavní hrdina navštívíte všechna velká města ve hře, v niž se podíváte např. do radnice, opery, požární stanice, kina, botanické zahrady, metra, autoři slibují dosti velkou volnost pohybu, což nezní nějak špatně.  Podle slov tvůrců se nebude jednat o čistokrevnou akci, ale budou zde i zakomponovány prvky adventury , či steahl akce. Takže vyznavači rambo stylů zde nejspíše budou mít smůlu.

V tuto chvíli podle posledních zpráv je hra z třiceti procent hotova, vydání je naplánováno na příští rok, což se dá říci je za chvíli. Nějaký měsíc po vydání hry by se měli údajně i objevit editační nástroje. Pokud dopadne vše jak slibují autoři máme se na co těšit.

 

Index očekávanosti: 5/8

Těšíme se: Cold War

Autor: Mat

 

Jak to vypadá, tak to jsou právě čeští vývojáři, kteří jako první vstupují do dosud neprobádaných témat zpracovávaných v PC hrách. Nejdříve to byl Vietcog, který rozvedl dosud téměř tabuizované téma války ve Vietnamu a nyní přichází Cold War od Mindware Studios, který (překvapivě) popisuje dlouhý neviditelný konflikt historiky nazvaný Studená válka.

 

Bude se jednat o další z řady dnes oblíbených stealth akcí (též označovaných jako špionážní akce). Vtělíte se do role novináře Razora Kanea, který má rád informace z první ruky a proto neváhá vydat se do menšího, či většího nebezpečí. Jenže jednou to tak trochu přepískne a začne se šťourat ve věcech, do kterých mu (alespoň dle názoru příslušníků KGB) vůbec nic není. A jak to tak chodí. Ty ses de toho v intru dostal a já tě z toho budu celou hru tahat.

 

Jak si můžete prohlédnout z okolních obrázků, hra vypadá opravdu pěkně (až na podivné obličeje), až podezřele pěkně, poněvadž je zároveň vyvíjena pro konzole (X-Box a PlayStation 2), což má nesporně pozitivní dopad v autory prezentovaných HW nárocích, které se pohybují okolo dnešního průměrného herního počítače. Také hudba, kterou jsme si zatím měli příležitost poslechnout nás velice příjemně překvapila svým originálním přístupem k věci (žádná nic neříkající epická melodie, na kterou jsme již zvyklí).

 

Co se herního systému týče, tak Cold War by měl být tím, čím se nestal druhý díl Splinter cella, tedy sérií zajímavých voleb. Kdežto v roli Sama Fishera jste hráli takovou obyčejnou lineární akci s možností schovat se ve stínech ... a požívat technické vymoženosti ... ve skvělé grafice ... s clancyovskou atmosférou atd., tak Razor Kane by měl mít vždy více možností postupovat a při tom se dostat ke kýženému výsledku.

 

Nicméně ani Razor očividně nepohrdne nějakým tím výkřikem moderní techniky, aby si usnadnil cestu za svobodou a vypátráním všech faktů týkajících se složitého případu, kvůli kterému se dostal do potíží. Co dodat? Vypadá to, že česká vývojářská studia AAA kvality mají nového bratříčka. Jestli tomu tak skutečně je se dozvíme dle tvůrců již před Vánocemi.

   

Index očekávanosti: 6/8

Informace: Postal 2 Apocalypse Weekend

Autor: Pat

 

Možná se vám to bude zdát divné, ale kontroverzní akce Postal 2 se dočkala dalšího přídavku.

Podle vyjádření autorů, si ho přímo vydupali sami fanoušci, kteří se dožadovali přidání dalších dvou dnů do jejich oblíbení hry.

Přídavek začíná tam, kde skončil předcházející díl. Jak jste jistě z názvu poznali, bude se jednat o víkend.

Apocalypse Weekend vás zavede do nových dosud neznámých míst Paradise city. Kromě nových míst se dočkáte i nových zbraní jako např. klasická kosa či bumerangová mačeta.

Velkou novinkou má být i zakompovaný příběh, no jsem zvědav jak se s tím autoři vypořádali.

Na závěr jen dodám, že titul je již hotov a během pár dnů by měl být dostání u vašich oblíbených prodejců PC her.

   

Index očekávanosti: 4/8

 

 

Obrázky? Nemáme!!!

Informace: World Cyber Games 2005

Autor: Pat

 

Přestože se ještě tento rok WCG nekonalo, je nyní už jasné, kde se bude konat další ročník.
V roce 2005 zavítají olympionici do prosluněného Singapuru. Je vidět, že se toto sportovní odvětví postupně dostává i do podvědomí nehrající veřejnosti, neboť kromě Singapuru se ozvali i další potencionální pořadatelé, italský Milan a německý Hannover.
Doufám, že jednou zde bude také figurovat Česká republika.

 

Informace: Unreal Engine 3.0

Autor: Pat

 

Pokrok nezastavíš, říká se v jedné  nejmenované reklamě. Ve výpočetní technice platí toto pořekadlo dvojnásob. Co bylo před půl rokem nedostupný high-end je dnes běžně dostupné širokým masám hráčů. Vývojářská studia předhánějíce se o stále dokonalejší vizuální ztvárnění vymýšlí nové technologie, kterými by konkurenci jasně ukázali, kdo je zde nejlepší.

Po Johnu Carmackovi, odhaluje svůj nový engine i Epic  s označením Unreal Engine 3.0 s jehož uvedením se plánuje na rok 2006. První scany, které si můžete prohlédnout vpravo od článku jasně ukazují, že se bude jednat o velikánský skok kupředu.

Pyšnit se bude zcela novým, předělaným animačním systémem. Radgol efekt, který bude nyní přítomný již během hry, nikoliv až po smrti postavy, jak jsme si již z předcházejících dílů UT zvykli, což bude mimo jiné umožňovat reálné ustřelování končetin aniž by takto postižený jedinec ihned zemřel. Bump-mapované textury budou nyní působit skutečným trojrozměrným dojmem, ačkoliv ve skutečnosti jsou samozřejmě jen ploché. Tato technologie se prý zvláště dobře vyjímá na kamených zdech, které budí dojem poskládaných kamených trojrozměrných kvádrů. Modely postav tvoří 5000 – 6000 polygonů, což naznačuje, že se konečně dočkáme detailních modelů postav.

Podle neoficiálních zdrojů, by jedna z prvních her využívající tuto technologii měl být Unreal III, který je v součastné době prý již v raném stádiu vývoje. Následně se jistě také dočkáme nového UT 20..., takže se máme na co těšit.

     

Jediná věc, která mě posadila na zadek jsou hardwarové nároky. Pro plné vychutnání hry budete prý potřebovat grafickou kartu osazenou 1GB paměti RAM. Podle oficiálních prohlášení se prý nemáme čeho bát neboť až se objeví první hry s touto technologií budou takovéto karty běžně k dostání (nevím, nevím), dále bude muset vaše karta podporovat minimálně DirectX 9.0, aby jste si mohli vychutnat všechny ty parádičky, který bude nový, 64-bitový, Unreal engine umět.

 

Toto jsou jen strohé informace, pokud se chcete dozvědět  více, koukněte na tento anglický link, který vám nastíní všechny vychytávky nového enginu. Jen tak mimochodem víte, že licence na součastný Unreal 2.0 engine stojí 200-700 000 USD (podle typu hry)?

 

Telegraficky

Autor: Mat

Doom III je Gold a v těchto dnech se již dostává na pulty obchodů. První ohlasy jsou velice kladné. To snad není možné, my se dočkali! -STOP- Další hrou, která vyšla (i když očekávaná byla o krapet méně) jsou Berušky II a na první pohled vypadají velice slibně -STOP- Terminal Reality na E3 poodhalili svůj projekt Bloodrayne 2, mezi řádky jsem vyčetl, že kromě vylepšeného soubojového systému a grafiky (znáte to - více polygonů na správná místa a šetřit na látce na šaty), se nic podstatného nezmění (u nás dostala jednička 3 Áčka) -STOP-  Ilusion Softworks připravují datadisk k Hidden and Dangerous 2 s podtitulem Sabre Squadron. Změny? Bez komentáře. -STOP- Vyšly Berušky 2!! A je to tři déééé! Nažhavte své mozkovny, brzy se dočkáte recenze na našich stránkách. -STOP- Na trh se konečně dostaly dvojvrstvé DVD vypalovačky a ani nejsou tak drahé, bohužel se ještě do obchodů nedostaly dvojvrstvá DVD media, takže si ještě okamžik počkejme -STOP- Poslední dobou je pěkné herní sucho, vyražte ven.