GamesView No. 6

Těšíme se: GTA: San Andreas

Autor: Pat

 

GTA: San Andreas se odehrává na začátku devadesátých let minulého století ve fiktivním městě Los Santos státu San Andreas. Vy jako černoch jménem Carl Johnson, který před pěti lety opustil toto město z neznámých důvodů, se nyní vrací domů, neboť se dozvěděl, že zde zemřela jeho milovaná matka. Carl se navrací, aby našel zbylou rodinu, jenže po návratu je falešně obviněn z vraždy policisty. A nebylo by to GTAčko, kdyby jediný způsob jak se toho všeho dostat, nebylo ovládnutí celého města.

Kromě samotného příběhu zde budete moci ovládat nějaké městské části či bojovat s dalšími gangy o další části města. Kromě tří velkých měst (Los Santos, San Fierro a Las Venturas), by se na mapě mělo vyskytovat i 12 menších vesniček, které se budou skládat většinou jen z několika málo budov kolem silnice.

Ke GTAčku neodmyslitelně patří radiové stanice. Repertoár každé znich se bude odvíjet podle toho v jakém jste zrovna městě. Zde je menší výčet toho co v novém GTAčku uslyšíte:

 

POP:

Hip-Hop/RAP:

Salt'n'Pepa - Push it

NWA - F*ck Tha Police / 100 Miles And Runnnin'

Vanilla Ice - Ice Ice Baby

Snoop Doggy Dogg - Gin N'Juice / Ain't no Fun

Inner Circle - Bad Boys

Warren G - Regulate

KLF - 3am Eternal

Fugees - Killing me Softly

Massive Attack - Unfinished Sympathy

Coolio - Gangsta's Paradise

 

Public Enemy - Rebel without a Pause

ROCK:

 

Nirvana - Smells Like Teen Spirit

INDIE:

Jane's Addiction - Been Caught Stealing

The Stone Roses - Fools Gold

Poison - Every rose has it's Thorn

The Verve - Bitter Sweet Symphony

Guns'n'Roses - Sweet Child o' Mine

Happy Mondays - Step On

Smashing Pumpkins - Today

Radiohead - Creep

 

Velice se prý také změní inteligence NPC postav jinak se prý bude chovat sedlák z vesnice, městský gangster či nějaká lehká děva. Každý se bude chovat podle jiného schématu. Přibude více animací u chodců a i jejich celkový počet se o poznání zvětší.

Co se týče grafické stránky, stínování nebude již jen pro okrasu, ale Carl se v nouzi do nich může na chvíli klidně i skrýt aniž by byl někým spatřen. Je zde vidět velká inspirace stealth akcemi. Jinak neočekávejte žádné přílišné změny, neboť je i tato hra primárně vyvíjena pro konzole, grafika se kromě már maličkostí skoro vůbec nezmění, což je velká škoda. Hra by měla být hotova letos v říjnu (verze pro konzole) a bude pravděpodobně distribuována na dvou vrstvém DVDčku. Již teď údajně z přehledem zaplní klasické 4,7 GB DVD.

Celé povídání zakončím jednou pozitivní zprávou, Carl se konečně po těch všech letech naučí plavat.

Index očekávanosti: 8/8

Těšíme se: Counter - Strike: Source

 

Autor: Pat

Je už to spousta let, kdy se poprvé objevila na internetu fanouškovská modifikace do Half-Life s podtitulem Counter Strike. Ze začátku moc ovací nevzbudila, ale jak ji převálcoval mediální hype a dostala se do podvědomí a na harddisky milionů fanoušků, bylo rozhodnuto, na svět se dostala nová legenda, kterou během dalších let nikdo s trůnu nesesadí. Postupem času se díky své velice chytlavé hratelnosti a veliké oblibě dostala i mezi hrstku her, na kterých se při konání World Cyber Games odehrávají ty největší klání.  Což je ta největší pocta, kterou autor volně šiřitelé modifikace může kdy mít. Není tajemstvím, že právě tito autoři se ihned stali právoplatnými zaměstnanci kolosu jménem Valve. Všichni si také jistě můžeme domyslit, proč se tomu tak stalo.

A jak plynul čas, začal se i zde objevovat zub času, který dnes dosáhl mamutích rozměrů. Záhy se i z komunity začali objevovat hlasy,  který žádali o zmladění tohoto fenoménu poslední doby. A tak se po dlouhé době objevily první zprávy o novém Counter Striku, který poběží na zbrusu novém Source enginu. Pokud zde čekáte pokračování, jako např. Counter Strike 2, musím vás hned ze začátku zklamat, ve finále se bude jednat opět o starý známý Counter Strike (nejnovější verze 1.6) převedený do nového enginu. S novým enginem přicházejí i větší možnosti, co nového nám vývojáři z Valve předloží se pokusím zde shrnout v pár větách.

První věc, která vás zde kromě grafické stránky (která je mimochodem velice pěkná, už se nemůžu dočkat nově ztvárněné mapy Dust, Aztec či Prodigy) překvapí je přítomnost fyzikálních zákonů. Pokud střelíte do sudu, rozletí se na všechny světové strany (ještě není jasné, zda ho půjde i roztřelit), pokud by se tak stalo, velice by mě zajímalo jak vážně to po „stránce hratelnosti“ ovlivní celou hru.

Dále se můžeme těšit na nové modely zbraní, které budou od těch předcházejících velkým skokem kupředu. Zlepší se i zvuková stránka, hlavně zvuky zbraní by měli být o mnoho kvalitnější než nyní. Pamatujete si na policejní štít, který byl (píši schválně) pro nejednoho z nás  noční můrou ? V novém CS již nebude, což je jedině dobře. Autoři prý koketují i s myšlenkou importovat přímo do hry nějaký ten hlasový program, nyní se velice často používají: Team Steak www.teamspeak.org  Ventrilo www.ventrilo.com Roger Wilco http://rogerwilco.gamespy.com Battle Com (homepage bohužel v době psaní článků nebyla k dispozici), Game Voice www.gamevoice.com

Další zajímavým zpestřením bude možné z dálky na modelu postavy vidět jak moc je vám nebezpečná, neboť prý snadno poznáte jakou zrovna nese zbraň. Další a velmi závažnou věci bude fakt, jak to vše příjme herní komunita, neboť velikou oblibu si CS vydobyl právě kvůli malé hardwarové náročnosti, díky Half-life (Quake 2) enginu ho spustíte i na dnes podprůměrných herních strojích, který vlastní kde kdo.

Pokud by jste pro nový díl museli mít našláplou herní mašinku s komponentami poslední generace (i když po Doomu III to u většiny z nás nebude až tak fatální problém, že?) razantně by se snížila jeho obliba u většiny hráčů. Nemusím ani nějak zdůrazňovat, že největší odliv hráčů by zažil při uvedení na programingovou scénu (ve Valve o tom zcela jistě uvažují), kde by zájem o CS ligu jistě velice strmě klesal.

Jak známe chamtivé Valve, dozajista nedovolí aby se nadále hrála stávající verze, ale bude novou prosazovat, kde to jen půjde a donutí postupně všechny hráče, aby přešli na novou verzi, čímž se jim mimo jiné velice zvednou i zisky. Jistě všichni známe pořekadlo: O peníze jde vždy až na prvním místě.

Ale stejně si myslím, že mimo té nové zůstane plno serverů, kde bude možné hrát 1.5 (bez otravného Steamu) původní CS. Škoda jen, že se opět nebude jednat o volně dostupnou verzi, jakož tomu bylo u prvního Counter Striku.

Poslední  tři odstavce jsou jen čistě hypotetického rázu a vychází ze situace, kdy by měl nový Counter Strike Source stejné požadavky jako má např. nový Doom 3 či Far Cry. To se jistě nestane, neboť by si tak sami autoři pod sebou podřezávali větev.

Index očekávanosti: 6/8

Těšíme se: Zaklínač

Autor: Mat

 

O tom, že CD Projekt je suverénně nejférovějším distributorem na našem trhu asi nemá cenu diskutovat, to je holý fakt. Málokdo ovšem ví něco bližšího o jeho vývojářském studiu. Důvod je jednoduchý, ještě nic nevydali, ale vše nasvědčuje tomu, že už první hrou by měli všem těm chlápkům ze západu ukázat, že nejen v Americe, Anglii a Německu se dělají dobré hry. Do hry se totiž dostává v poslední době také hlavně ČR, Slovensko, Polsko, Rusko a dokonce i Ukrajina.

 

A co je typičtější pro tento východní region, čím se proslavil více v moderní literatuře, než Zaklínačem A. Sapkowského. Kluci z CD Projektu do toho tedy praštili, koupili práva na Sapkovského svět a začali dělat na R.P.G., které nese prostý název, Zaklínač.

 

Bude se jednat o akční R.P.G. viděné z volně otočného pohledu na způsob Neverwinter Nights. O grafice se toho říci moc nedá, řekl bych že splňuje požadavky autorů a koneckonců i hráčů, poněvadž správný RPG-amer na počet pixelů nehledí. Pravda je, že to nevypadá špatně, ale vše je tak strohé, tmavé a obyčejné ... což byl dost možná záměr autorů a způsob, jak navodit atmosféru světa.

 

O scénáři se mnoho neví, dokonce ani to, kdo ho dostal na starosti, avšak naděje, že se na něm podílej sám mistr Sapkowski je optimisticky řečeno, mizivá. Ví se pouze to, že hlavní hrdina bude zaklínač (vaůůů), avšak nebude to Geralt, přesto byste měli navštívit mnoho známých míst a potkávat staré dobré přátele i nepřátele. Těžko říci, jak si autoři poradí s nemožností výběru a generování postavy, na které jsou RPG-ameři již zvyklí, nicméně již chlapci z Piranha Bytes se svým Gothicem dokázali, že to jde a že se to dá zabalit i tak, aby to nepůsobilo svazujícím dojmem.

 

Pokud bych měl věštit, tak bych tipoval výslednou hru za mix různých nápadů z jiných her, poněvadž z prvních in-game ukázek jde vidět, že autoři se s originalitou nikterak nepárali, přesto jim věřím a doufám, že hra Zaklínač bude důstojným zpracováním tématu, i to by fanouškům stačilo.  

   

Index očekávanosti: 6/8

Telegraficky

Autor: Mat

Již se velice netrpělivě očekává ohlášení hry na motivy fenomenálního příběhu Starship Troopers (Hvězdná pěchota), zatím hra vypadá velice lákavě, přestože "oficiálně" se o ni nic neví -STOP- Dungeon Siege II bylo přeloženo z atraktivního předvánočního termínu tohoto roku na jaro roku příštího. Důvod? Vybalancování nového herního systému, údajně.-STOP- Další česká hra je na pultech obchodů. Minule jsme oznámili Berušky II a tentokrát se jedná o adventuru Gooka 2: Záhada janatrisu. Jak tato hra dopadla se jistě dozvíte na našich stránkách -STOP-  Heroes of Might and Magic III je opět v prodeji s oběma datadisky, jeho cena je 299 Kč, což není špatné, ale již před více než třemi roky se prodával v edici Game4U o stovku levněji! -STOP- Snad konečně se blíží vydání anglické verze datadisku ke skvělému R.P.G. Gothic II. Je až k neuvěření, jaké problémy s vydavatelem mohou mít i AAA hry. -STOP- Altar Interactive poměrně překvapivě ohlásili vývoj nové hry ze série UFO s podtitulem Aftershock, údajně by se nemělo jednat o pokračování Aftermthu, ale spíše o jeho alternativu. Altar Interactive tak momentálně vyvíjí dva velice ambiciózní projekty (tím prvním je pravověrné R.P.G. Vision) -STOP- Doom III již vyšel a vzbudil značný poprask, teď jen čekáme, jestli vyjde i Half-Life 2, a nebo ... ne.