GamesView No. 7

Těšíme se: Duke Nukem Forever

Autor: Pat

 

Co si budeme povídat, Duke Nukem 3D, ve své době sklidil velikánský úspěch jak u hráčů, tak i u herních novinářů, který mu s klidným svědomým dávali velmi vysoká hodnocení jako 10/10 či 100. Není proto velké překvapení, že  pár měsíců od uvedení 3Déčka, vypluli napovrch první neoficiální informace o dalším pokračování blonďatého svalovce Duke Nukema. Poprvé se se Duke měl objevit na pultech herních obchodů už v roce 1998, kdy kolem něj vyvolávali média stejný hype jako dnes (možná i zaslouženě) kolem Dooma 3 (nebudeme přeci chválit něco, co jsme ještě neviděli), ale jak všichni dobře víme, vydání hry se rok od roku s neznámých důvodů stále oddalovalo a oddalovalo. Podle posledních informací by měl u nás vyjít tento rok v prosinci, ale nic není jisté a u této hry to platí zvláště. Duka 3D poháněl pokročilý BUILD engine, který ve své době znamenal něco jako Q3A engine dnes. I pár let po Dukovi na něm vycházeli úspěšné hry, můžeme jmenovat např. Redneck Rampage či Outlaws. V 3D Realms bylo všem jasné, že další pokračování musí být stejná „bomba“ jako předcházející díl, proto se ihned rozhodli pro vyspělejší grafický engine.

Celou hru měl zezačátku pohánět Quake 2 engine, jenže po pár měsících práce přešli vývojáři  na konkurenční Unreal engine z odůvodněním, že práce v něm není tak složitá a je i uživatelsky přítulnější než Q2. Jenže zub času dělal své a hra se opět přestěhovala na novější engine z Unreal Tournamentu. Ovšem přes stálé technické potíže, které neznamenali nic jiného než stálé odsouvání datumu vydání, opět přesedlali na novější Unreal 2 engine. Jestli to takhle půjde dále a dočkáme se nového Duka na novém Doom 3 enginu, nebo nyní ranně vyvíjeném Unreal 3 enginu ukáže až čas. Neméně problému bylo i s jeho pojmenováním. Hra se měla ze začátku jmenovat Duke4 potom  Duke Nukem 4ever, DNF, Duke4Ever, nakonec zakotvili u nejméně bizardního názvu Duke Nukem Forever, který se zdá být i finálním názvem. U fanoušků si stálým odkládáním vysloužil jméno Duke Nukem Whenever.

Příběh je stejně jednoduchý jako tomu bylo u legendárního Duke Nukema 3D. Proto během hraní bude asi stejně důležitý jako u Serious Sama. Ale o čem je. Hlavní záporňák doktor Proton, svolává všechny mimozemské civilizace do své armády, neboť chce ovládnout celou planetu. Jediný kdo mu stojí v cestě je udatný Duke, který mu v tom musí zabránit. Jak jsem říkal, žádný složitý a postupem času rozvíjející příběh, zde nečekejte. Velkým lákadlem má být velká interaktivita prostředí. Autoři slibují, že kromě strkání peněz striptérkám do punčoch si s nimi třeba i poklábosíme. Dále budete moci ovládat různé jeřáby, auta, motorky atd. Velkou změnou má být Bombshell, je to atraktivní mladá slečna, která Dukovi pomáhá při různých zapeklitých situacích. Další NPC postavou má být Gus – horník.

Tyto dvě postavy budou hlavnímu hrdinovy při opětné záchraně světa velkou oporou. Navštívíte zde spoustu exotických míst jako je například Las Vegas, Grand Canon či Hooverskou přehradu. Budete zde moci navštívit i spousty budov, kde na nás autoři vymýšlí nejedno překvapení. Ohledně co se palebné síly týče, můžete očekávat běžnou klasiku, ale i takové šílenosti, které jste si mohli prohlédnout v minulých dílech. Moc informacích nám autoři neposkytli, je jasné že chystají něco dosti bláznivýho. Multyplayer nemá být nic jiného než stará dobrá klasika: DM, TDM, CTF. Doufám, že autoři přidají i Coop, nebo pár svých nových módů, protože takhle to přece už trochu zavání stereotypem.

Dovolím si ještě pár slov ohledně vydání. Celou hru podle neoficiálních informací z vlastní kapsy financuje Take 2, takže je jasné, že dříve či později hra musí vyjít, protože Duke Nukem je stále v herním světě pojem a těch miliónu co investovala do vývoje si jistě nenechá protéct mezi prsty.

Nakonec se musíme smířit s tvrzením 3D Realms: „Duke Nukem Forever vyjde, až si budeme stoprocentně jisti, že to bude ta největší pecka na trhu. Takže já bych to viděl buď na vánoční trhy nebo parné léto, kdy nevychází žádná dobrá hra a šanci prosadit se, zde mají hry, které by jinak ihned po vydání upadli v zapomnění. Nebo to opravdu může být učiněná bomba, ale na to by jsem po těch všech odkladech moc nevsázel.

PS: Nakonec si zde můžete prohlédnout notoricky známé screnshoty, z kterých je nad slunce jasné, že  kdyby hra vyšla v tomto stavu, moc velká „pecka“ by to rozhodně nebyla..Pa

t

Index očekávanosti: 5/8

 

Těšíme se: The Lord of The Ring: The Battle for Middle-Earth

 

Autor: Mat

Tolkieno-páno-prstenová mánie již konečně utichá, avšak značka Pán Prstenů ještě stále táhne, což dokazují i připravované hry na téma Středozemě. Na jednu z nejzajímavějších jsme se rozhodli podívat.

Lotr: BfM-E se svým konceptem bude docela podobat hitovkám od Creative Asembly - Total Warům. Až na to, že namísto atmosféry časů minulých bude navozovat pocity živoucího fantasy světa. Hra bude probíhat ve dvou rozměrech, tady na mapě a v "reálu". Mapa bude sloužit k přesouvání vojsk a vůbec ovlivňování událostí v celé říši. Zatímco v klasickém RTS pohledu budeme vést svá vojska do bitvy. Jsem velice zvědav, jak autoři vyřeší dilema svobodná možnost vs. věrnost tématu. Poněvadž jestli se budeme moci svobodně rozhodnout, tak by se události mohly vyvíjet značně odlišně.

Další naprosto famózní záležitostí je grafika! Něco tak skvěle vypadajícího jsme v rámci žánru ještě neviděli a ještě dlouhou dobu neuvidíme, hra sice poběží na výrazně modifikovaném enginu CaC: Generals, i přesto budou všechny postavičky vymodelované do obrovských detailům, když vezmeme v úvahu kolik jich bude hra zobrazovat. Nedivil bych se, kdyby se vám hra ve větší bitvě sekala více než třeba takový Doom III.

Dalším "trumfem" vývojářů je způsob ovládání. To je totiž řešeno pomocí vyskakovacích menu, takže ve hře by při bitvě neměla být jediná lišta! To by mohlo pocit "filmovosti" ještě umocnit. Nicméně je to i veliký bubák, poněvadž celou hru by mohlo nekomfortní ovládání zbytečně zkazit. Doufejme, že se tomu tak nestane.

Budete si moci vybrat ze čtyř velmocí Středozemě (dva dobro a dva zlo), které mají samozřejmě vlastní jednotky, kouzla a dokonce i hrdiny, jejichž role by neměla být zanedbatelná. To jsem zvědav, jak v oddílu o 200 lučištnících budu hledat Legolase.

Přestože bude BfM-E pravděpodobně komerční brak, těšíme se na něj a to velice. Hype je prostě hype.

Index očekávanosti: 7/8

 

Těšíme se: F.E.A.R 

Autor: Pat

Je nové dítko studia Monolith (série No One Lives Forever, datadisk Contract JACK, TRON 2.0, Shogo,  Aliens vs. Predator 2,  Blood 1, Blood 2: The Chosen   a  The Matrix Online). Výčtem předešlých titulů asi tušíte, že se bude opět jednat o novou first person akci. A je tomu bez výhrad tak.

V nově připravované střílečce F.E.A.R. (First Encounter Assault and Recon.) se vžijete do role člena elitní bojové jednotky a pustíte se plný sil, do řešení podivného případu. Nejmenovaná militaristická sekta obsadila sídlo americké letecké společnosti. Vyslaný tým Delta Force, byl po příjezdu zneškodněn neznámou nadpřirozenou silou, což pobouřilo nejeden vládní orgán. Nyní se vydáváte s druhou skupinou zjistit co se tam stalo…. Více informací bohužel zatím  není známo neboť Mnolighti vše nekompromisně tají, neboť příběh má být plný nenadálých zvratů a celé to bude podle autorů korunovat lehce hororová atmosféra (což nezní vůbec špatně).

Celá hra poběží na zbrusu novém enginu, který je vyvíjen speciálně pro tuto hru. Kromě realistické fyziky bude umožňovat řadu specialitek, který nás dle autorů nenechají ani na chvíli chladnými. Více informací opět není známo neboť hra je v ranném stádiu vývoje a autoři vše neúprosně tají. Ale pokud se podíváte na přiložené screenshoty, zjistíte, že je zaděláno na opravdovou herní bombu. Pokud ještě dodám, že hra bude plně kompatibilní s Direct X 9x, bude opravdu po vizuální stránce na co koukat.  Veliký krok kupředu oproti minulým hrám udělá umělá inteligence protivníku, kteří kromě klasických dveří se budou snažit dostat do místnosti třeba oknem, či jiným dostupným vchodem. Ke krytí budou používat mimo jiné i nábytek, čímž nám velice stíží míření.

Jelikož budou umět i lézt po zdech, stanou se z nich opravdový drsňáci, kteří se ničeho nezaleknou. Dokonce slabší nepřátelé se budou moc schovat za své silnější, kolegy, čímž se hra stane ještě více atmosféričtější. Abych to shrnul, podle dostupných indicií máme se dočkat ještě propracovanější umělé inteligence, než jakou jsme viděli např. ve Far Cry, čemuž se dá jen těžko uvěřit, ale nechme se překvapit, třeba zažijeme něco nevídaného.

Kromě skutečných zbraní zde nalezneme i zcela nereálné kousky. U skutečných se bude jednat o klasiku v podání pistole, samopalu, kterým bude sekundovat nějaký ten těžší kalibr. U těch méně reálných opět autoři více neprozradili, prý nás chtějí překvapit, neboť se prý bude jednat o velice zajímavé zbraně.    

Datum vydání ještě nejí oficiálně znám, ale jelikož se jedná o hru, která je ve velice raném stádiu vývoje, dříve než  v druhém kvartále příštího roku se jí jistě nedočkáme. Pokud se objeví podrobnější informace budeme vás včas informovat.

Index očekávanosti: 5/8

Očekáváme: Longhorn

Autor: Pat

Microsoft se konečně vyjádřil, již dlouhou dobu položené otázce - kdy hodlají  oficiálně vydat nový operační systém Longhorn.

Microsoft  již oficiálně potvrdil, že dalšího v pořadí již 10 (pokud dobře počítám) jubilejního  operačního systému se dočkáme za dva roky, tedy v roce 2006, funkční beta by měla být k dispozici již koncem roku 2005. Operační systémy pro servery a jiné programy vycházející z Loghornu se očekávají rok po uvedení, tedy v roce 2007.

Z toho dále vyplývá, že se v témže roce asi také dočkáme i nového kancelářského balíku Office. Jakpak se bude asi jmenovat?  Uvidíme, jestli Microsoft dodrží tento benevolentní termín a zda bude Longhorn tak nabušený systém, jak se chlubí výrobce . 

 

Telegraficky

Autor: Mat

Betheseda Softworks koupila od Interplay práva na Fallout! Co to znamená pro nás? Bude Fallout 3! A z dílny lidí, kteří již mají něco za sebou, což je u rozjeté série velice důležité. -STOP- Chystá se další datadisk pro skvělé R.P.G/RST Spellforce, který by měl vyjít někdy v zimě  -STOP- Dle slov mistra Carmacka již id software prodal práva na Doom 3 engine pro šest her. Uvidíme, kolik jich nakonec opravdu vyjde.  -STOP-  Byl ohlášen datadisk na pifačku Painkiller s podtitulem Battle out of Hell. Uvidíme, jak daleko z pekla se dostaneme.  -STOP- Wishes Interactive vydal první hratelnou verzi opravdové freewarové bomby Counter-Strike 2D -STOP- Po dlouhém, předlouhém čekání vyšel datadisk k jedné z nejlepších akčních her minulého roku - Call of Duty, vývojářům trval asi rok, takže s máme na co těšit-STOP- Bylo oznámeno, že Splinter Cell 3 je odložen na jaro, zvláštní, že by v Ubi Softu už nestihli vydávat nové díly série co devět měsíců?