GamesView No. 8

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7

Těšíme se: Bard´s Tale

Autor: Mat

 

O Bard´s Tale se mluví jako o jednom z největších remakeů dnešní doby, hned vedle Dooma III a Pirates! Popravdě řečeno, jsou to kecy. Nikdy (!!!) před tím, jsem o Bard´s Tale neslyšel a to je co říci. Byla to hra na C64, tedy nejprodávanější osmibitový počítač v historii. Já jsem byl (a ještě stále jsem) vlastníkem tohoto již téměř historického kusu a strávil u něj stovky hodin, bez toho, abych jedinkrát zaslechl jméno zmiňované hry. Vývojáři totiž spoléhají na jeden z nejcharakterističtějších znaků pařanské scény - ješitnost. Když jsem někde slyšel, že to byla slavná hra, tak jsem ji přeci hrál! No samozřejmě Bard´s Tale - to je klasika! Ty jsi o tom neslyšel? Ty jsi ale lama! Ovšem netvrdím, že tato hra neexistovala, to by byla trochu silná káva.

Nicméně i přes tuto drobnou chybičku vypadá tato hra, která by měl vyjít na jaře příštího roku, velice lákavě. Hra může v preview oslovit jen mála svými přednostmi, protože všechny (většinou liché) kecy vývojářů a zcela nekritických redaktorů  se hodnotí hlavně podle úrovně grafiky z přiložených obrázků. Upřímně řečeno, Bard´s Tale nevypadá vůbec špatně, tedy nic moc oproti akcím nové generace, ale rozhodně lépe než trojice námi velice očekávaných R.P.G. (The Witchier, Dungeon Lords a Dungeon Siege II). Veliký důraz je kladen hlavně na detaily.

Svým zařazením by měl Bard´s Tale spadat někam mezi Diablo a Gothic, čímž vůbec nechci říci, že by výše zmíněné hry nějak kopíroval, byť způsob boje a rozvoje postavy se zdá býti klasický a charakteristický pro akční R.P.G. Naopak, tato hra se v mnoha ohledech chce vydat svojí cestou. Tak zaprvé, máme tu pouze jeden playlibilní charakter - barda, který má svůj typický způsob boje. Není kovaným válečníkem a proto si pomocí své loutny bude přivolávat pomocníky z vyšších sfér. Základním bijcem bude přerostlá krysa, ale autoři slibují dostatek příšer jak z oblasti živočišné, tak i nemrtvácké (už se těším! ne nadarmo mi říkají NecroMat).

Další devizou této hry by měl být příběh a způsob jeho podávání, z toho co jsem doposud slyšel a viděl by se dalo usuzovat, že autoři pojali celé story jako grandiózní parodii na klišé ve fantasy, takže se nemusíme vůbec bát, že by nebylo co parodovat. Dále desingeři slibují opravdu slušnou hrací dobu a nehorázné množství zajímavých vedlejších questů.

Takže verdikt je jasný. Bard´s Tale by měla být netradiční hra, stejně jako její hrdina brad, chamtivec a děvkař (to není tolik originální, ale mluvíme tady o hře a ne o skutečném životě!). Určitě se máme na co těšit. Snad ty Vánoce přežijeme jen o Dungeon Lords a datadisku ke Gothicu.

 

Index očekávanosti: 7/8

Těšíme se: Men of Valor: Vietnam

Autor: Pat

 

Vietnam, nejčastější téma akčních počítačových her poslední doby.  Nejinak tomu bude i zde. Hru vytváří námi velice z minulosti známé vývojářské studio 2015.

Ačkoliv se o této hře moc nemluvilo, všechen zájem byl upírán spíše novému, velice slibně vypadajícímu Medal of Honor: Pacific Assault, začíná se i okolo této hry roztáčet značný mediální hype, což znamená jediné, brzký datum vydání.

Ani naše periodikum nemůže být pozadu, rozhodli jsme se v redakci, že vám také přineseme menší prewiew, aby si i naši věrní čtenáři udělali slušný obrázek o tomto  titulu.

Vtělíte se zde do zelenáče Deana Shepharda, který právě opustil brány Westpointu. Je vyslán do Vietnamu, aby zde posbíral nějaké zkušenosti v jeho slibně začínající kariéře. Během hry budeme svědky přeměny zelenáče, který se bojí jít sám v noci na záchod v ostříleného Johna Ramba, který má pro strach už naděláno, pardon uděláno. Pro umocnění této velkolepé přeměny si Dean, stejně jako Waren Douglas ve Vietcongu, povede svůj osobní deník ve kterém zachytí všechny důležité okamžiky při boji proti zákeřnému Vietcongu. Podle zveřejněných obrázků má být zde Vietnam zveřejněn velice sirově. Džungle bude velice tmavá, hrůzu nahánějící oblast, díky ní zjistíme, že to vojáci tady neměli vůbec jednoduché.

O vizuální ztvárnění se tu bude starat Unreal Engine druhé generace, který zaručuje slušnou grafickou podívanou.  Dočkáme se zde prý i radgoll efektu, který se poslední dobou stal již tak trochu standartem u těch nejlepších her. Jak se v dnešní době stává pomalu pravidlem, do boje se nevydáte sám, ale s partou zkušených vojáků. Bohužel je prý nepůjde ovládat, což je docela škoda, ale dle autorů to prý nebude ani potřeba, jelikož budou oplývat velice nadstandardní umělou inteligencí.

Nemusíte se bát, že by NPC udělali všechnu práci za vás, jak tomu bylo v nějakých misích Call of  Dutty: United Offensive. Zde bude mít hlavní slovo hráč a podle něho se bude celá hra odvíjet a to i v případě, že nebudete velitelem jednotky. Žádných splašených přesunů se zde nedočkáme, právě naopak, pokuď budeme chtít projít hrou se zdravou kůží budeme zde muset našlapovat velice obezřetně, neboť právě za tým velkým chomáčem trávy vlevo od toho širokého stromu se může nacházet schovaná past, na které je radno dát si velký pozor.

Boje se kromě všude přítomné džungle přesunou i na vodu, ano zajezdíme si také v loďce, nebo do podzemních tunelů,  tak i do měst, kde budeme čelit přesile nabíhajících Vietnamců. Jen aby se to nezvrhlo v bezhlavou řežbu ala Painkiller. Zbraňový arzenál zde má čítat dvacet rozdílných dobových zbraní což je velice úctyhodné číslo. Nést budeme moct až čtyři zbraně, což je velice hodně, zvláště  když si autoři zde tak zakládají na realitě. Ale asi moc dobře vědí proč, tak se zde zdržím jakéhokoliv komentáře a raději počkám na plnou verzi, která jistě přinese logické vysvětlení věci.

Na závěr se ještě zmíním o multiplaeru, který přinese mnoho herních módů včetně věčně opomíjeného cooperativního, který ještě nebyl oficiálně potvrzen, ale prý se sním počítá již od začátků i design misí je tomu údajně přizpůsobený, tak to berte jako takovou oficiálně neoficiální informaci.

Zahrát si budeme moci jak za strýčka Sama, tak i za udatné Větnamce, velice se tak zvýší trvanlivost titulu. Škoda jen, že zde nebudeme moci ovládat nějaká vozidla, ale vše se ještě může změnit, třeba se nakonec dočkáme druhého Battlefildu – no to asi ne.

 

Index očekávanosti: 6/8

Rychlovka: Feeding Frenzy

 

Autor: Mat

Po delší době se opět v GamesView objevuje krátká recenze, tentokrát se jedná o ... řekněmě spíše hříčku, než hru, ale to ji nic neubírá na zajímavosti. Ovšem aby to pro vás nebyl takový šok, nejprve se přeorientujte na gamesy typu Mohrun a podobné a to i přestože tento titul je v podstatě komerční záležitostí.

Úkol hry je zcela jednoduchý a prostý - pochopí ho i opravdu malé dítě - jste malá rybka v oceánu a vaším úkolem je sníst co nejvíc ještě menších rybek, aby jste povyrostli, načež můžete pojídat rybky větší než malé, ale zase menší než vy. Jednoduché, že? Jenže nic není tak lehké, jak se zdá, pokud se pokusíte sežrat větší rybu, než jste vy, skončíte v jejím žaludku a vše začíná na novo.

V každém levelu (kromě bonusových) začínáte jako malá čudla a vaším úkolem je naplnit žrádlometr. Přičemž až ho naplníte do třetiny, či do dvou třetin, tak řádně vyrostete a pěkně to necháte sežrat všem (respektive je sežerete), kteří vám až doposud zatápěli. Největší idyla je samozřejmě v závěrečné části levelu, kdy jste jasný king celého okolí a jediným nebezpečím jsou pro vás bomby (asi ze druhé světové války), kterých je plný celý oceán a proplouvající žraloci (a to jen v prvních částech hry).

Samozřejmě, že vše je zpestřeno několika zajímavými turby* jako je například Dostaň2xTolikBodů, či můj oblíbený SežerVšechnoNaObrazovce, a schopnostmi - "nasaj malé rybky" a "mrskni ploutví". Přestože standardní hry upadnou vcelku brzy do stereotypu, bonusová kola, na kterých si autoři zřejmě velice vyhráli, opravdu stojí za to a nechybí jim nápad ani rozmanitost.

Jediným problémem této hry je, že je komerční, takže by jse si ji teoreticky měli koupit, ale demo této hry je v podstatě plná hra omezená jednou hodinou hraní, což je čas, za který tuto hru ti šikovnější z vás jistě zdolají (i když to možná bude na sekundu přesně). Od tohoto se odvíjí také moje hodnocení - tuto hru totiž hodnotím jako hodně krátký freeware a ne jako plnohodnotnou hru za 20 Euro.

http://arcade.reflexive.com

*Turbo (z ang. turbo, neboli turbo) je věc, které se v různých hrách říká různě, mohou to být shieldy, double damagy, akcelérátory, zkrátky aktefakty a bonusy typické pro arkádové (akční, či závodní) hry.

Index očekávanosti: 6/8

Informace o vydání: Half  - Life 2

Autor: Pat

 

V době, kdy čtete tyto řádky, někteří šťastlivci již pilně stahují plnou verzi jedné z nejočekávanějších her tohoto roku Half  - Life 2.  Děje se tak přes nechvalně slavný portál STEAM, který padá při větší zátěži jako legendární Windows 95.

Možná vám již svítá, ano, je to ten samý server, přes který se hraje Counter Strike. Tudíž to samo sebou bude mít pár větších zádrhelů.

Hra je kompletně zakódovaná, takže po jejím stažení si ji stejně do oficiálního vydání nezahrajete. Druhý a to největší háček(přesněji řečeno hák) je stále kolabující STEAM

Pokud vás ani toto neodradí, vytáhněte si láhev slivovice a pokaždé kdy, budete onen slavný downloadový  systém proklínat, dejte si panáka, za chvíli vám to bude už jedno.

 

Pakliže se ptáte jaký má tento zakódovaný download smysl, vězte že budete mít po zaplacení hry, možnost si zahrát nového HL2 dříve než ostatní lidé. Dále povinně zaregistrujete svůj s/n, na autorizačním serveru, takže se tak velice sníží počet neregistrovaných jedinců, v praxi to znamená to, že s nelegálním serialem si nikdo „zatím“ nezahraje.

Valve tím také ušetří spoustu peněz, neboť nebude muset utratit tolik peněz za vylisování CD, potisky obalů a dělit se nakonec ještě o zisk s regionálními prodejci PC her.

 

Jaký to má smysl pro nás, hráče?  Skoro žádný. Je sice pravda, že si hru zahrajete mezi prvními na světě, ale  přijdete o krabici, manuál, originální CD/DVD.

Já osobně dám přednost lokálnímu prodejci, neboť se uvažuje o plně lokalizované verzi HL2, což rozhodně stojí za uváženou.

 

Smysl to bude mít až ve chvíli, kdy to někdo crackne a Valve zjistí, že se stalo nedobrovolnou P2P sítí.

 

Ale hlavně to znamená, Half – Life 2 je tím pádem oficiálně GOLD!!!!

Index očekávanosti: 7/8

 

 

 

 

Informace: WCG 2004

Autor: Pat

Další ročník Word Cyber Games, pomalinku klepe na dveře a my vám již nyní přinášíme malý přehled toho co nám nový ročník,  WCG 2004 nabídne. Pokud pravidelně čtete naše periodikum, neunikla vám jistě zpráva v GamesView, že další ročník se bude konat v San Francisku, přesněji řečeno 6 - 10 října 2004 v  Venue Bill Graham Civic Auditorium v San Francisku (pro ty štastlivce, kteří hodlají tento festival navštívit, nebo se budou v tuto dobu potloukat někde blízko SF). Pokud máte super rychlé připojení k internetu, můžete zápasy sledovat online skrz home page Word Cyber Games (http://www.worldcybergames.com). Tuto možnost ovšem využije jen malé procento hráčů z České republiky, neboť příznivá situace ohledně ADSL se opět ještě nekoná, poněvadž jedna nejmenovaná telekomunikační firma vše neustále brzdí a ještě z toho rejžuje nehorázné peníze jak se dá, nemůžeme se tedy divit, že je situace ohledně ADSL tak špatná.

 

K závěru článku si neodpustím ještě malé ohlédnutí k předcházejícím ročníkům, neboť i zde se událi nevídané věci.

 

Oficiálně ohlášené hry v WCG 2004:

 

StarCraft ® : Brood War™

WarCraft® III : The Frozen Throne™

Counter-Strike™ : Condition-Zero

Need for Speed™: Underground

FIFA Soccer 2004™

Unreal® Tournament 2004

 

Konzolové hry:

 

Halo™ (Xbox)

Project Gotham Racing 2® (Xbox)

 

Profil festivalu:

Zábava & zábavně-vzdělávací software

Online hry / PC hry / Hry na konzole / Hry na mobily

Hry a počítačové doplňky

Internetové produkty, služby, obsah

Multimédia a periférie

 

Pro tento rok byla oznámena odměna ve výši 400,000 $, která se rozdělí mezi sportovce, což oproti minulému roku je o  50 000 $ více. Na tento ročník se podle oficiálních informací přihlásilo úctyhodných 700 sportovců ze 63 zemí světa. Zde je jejich oficiální výčet.

 

Asie a Oceánie

(15 zemí)

Austrálie, Čína, Číňan Tai pei, Hong Kong, Indie, Indonézie,

Japonsko, Korea, Malajsie, Mongolsko, Nový Zéland, Philippines,

Singapur, Thajsko, Vietnam

 

 

Západní Evropa

(15 zemí)

 

Rakousko, Belgie, Dánsko, Francie, Finsko, Německo, Itálie,

Lucembursko, Nizozemsko, Norsko, Portugalsko, Španělsko, Švédsko,

Švýcarsko, Spojené Království

 

 

Východní Evropa

(15 zemí)

Bulharsko, Česká Republika, Estonsko, Gruzie, Maďarsko,

Kazachstán, Lotyšsko, Litva, Poland, Rumunsko, Rusko,

Srbsko & Černá Hora, Slovensko, Ukrajina, Uzbekistán

 

 

Severní Amerika

(3 země)

Kanada, Mexiko, USA

 

 

Centrální & Jižní Amerika

(9 zemí)

Argentina, Brazílie, Chile, Colombia, Ecuador, Guatemala,

Panama, Peru, Venezuela,

 

 

Střední Východ & Afrika

(7 zemí)

Írán, Izrael, Kuvajt, Jižní Afrika, Turecko, UAE,

 

* Země tučně označeny jsou nováčci v této soutěži.

 

Výsledky finálových zápasů minulého ročníků:

 

::: Age of Mythology:::

Zlato: Německo - Andrew James Regendantz

Stříbro: Tchajwan - Jr. Cheng Chen

Bronz: Tchajwan - Yu Jen Wu

 

 

::: FIFA Fotbal 2003 :::

 Zlato: Německo - Dennis Schellhase

Stříbro: Německo - Daniel Schellhase

Bronz: Korea - Daehan Choiho

 

::: Half-Life ™: Counter-Strike :::

 Zlato: Švédsko - SK

Stříbro: USA - 3D

Bronz: Dánsko - Tým 9

 

::: Unreal Tournament :::

Zlato: Itálie - Nicola Geretti

Stříbro: Nizozemí - Laurens Pluymaekers

Bronz: Austrálie - Dominic Lewandowski

 

::: StarCraft : Brood War ™ :::

Zlato: Korea - Yongbum Lee

Stříbro: Německo - Fredrik Keitel

Bronz: Kanada - Guillaume Patry

 

::: WarCraft III: Regin of Chaos :::

Zlato: Bulharsko - Zdravko Georgiev

Stříbro: Čína - Vyhodit Gua

Bronz: Rumunsko - Sorin Popescu

 

::: Halo ™ :::

 Zlato: Německo - Matt Leto

Stříbro: Francie - Mathieu Hebbada

Bronz: Nizozemí - Johnathan Dempsey

 

:::Survival Projekt:::

Zlato: Korea - Kiyoung Kim

Stříbro: Korea - Sunmoon Hyun

Bronz: Čína - Ming Xu

 

 

>>>   Národ  VS  Národ

 

::: Věk od Mythology™ :::

Zlato: Tchajwan

Stříbro: Španělsko

Bronzo: Francie

 

::: FIFA Fotbal 2003 :::

Zlato: Německo

Stříbro: Nizozemí

Bronz: Itálie

 

::: StarCraft : Brood War ™ :::

Zlato: Korea

Stříbro: Kazachstán

Bronz: Rusko

 

 

::: WarCraft III: Reign Of Chaos :::

Zlato: Tchajwan

Stříbro: UK

Bronz: Nizozemí

 

::: Unreal ® Tournament :::

Zlato: Nizozemí

Stříbro: USA

Bronz: Švédsko

 

::: Survival Project :::

Zlata: Korea

Stříbra: Čína

Bronz: ---

 

Žádné národ-vs-národ turnaje nebyli odehrány v hrách Half-Life™: Counter-Strike a Halo ™

 

>>> Tabulka úspěšnosti z minulých ročníků:

 

Legenda:   Název země – zlato – stříbro – bronz – celková  pozice v  žebříčku

 

WCG 2001

Korea –   2 – 1 – 2 –  1

Německo – 1 – 1 – 1 – 2

USA – 1 – 1 – 0 –  3

Kanada – 1 – 0 – 0 – 4

Tchajwan  –  1 – 0 – 0 –   4

 

 

WCG 2002

Korea – 3 – 2 – 0 – 1

Rusko – 3 – 0 – 0 – 2

Německo – 2 – 0 – 3 – 3

Taiwan – 1 – 1 – 0 – 4

 

 

WCG 2003

Germany – 3 – 2 – 0 – 1

Taiwan – 2 – 1 – 1 – 2

Korea – 2 – 0 – 1 – 3

Netherlands – 1 – 2 – 2 – 4

 

Telegraficky

Autor: Mat

Vyšla nová česká akční adventura Shade: Hněv andělů a jako každou českou hrou se jí budeme věnovat v některém z příštích vydání AAA Games -STOP- GTA: San Andreas bylo konečně oficiálně oznámeno i na PC, očekávejme ji na jeře!  -STOP- Zatím nikdo přesně neví, kdy vyjde další z velice očekávaných akčních hitů a to Quake IV, ale už je známo několik fragmentů z vcelku nezajímavého příběhu a odklon od posledního dílu - čtyřka totiž bude hlavně singleplayer! -STOP-  Oficiálně ohlášen byl též Stronghold 2! Milovníci obléhání hradů těšte se na začátek příštího roku!  -STOP- Konečně vyšla jedna z nejočekávanějších RTS - Rome Total War. Ave Augustus! -STOP- Vedle nového NHL (recenze v tomto čísle) vyšla i čerstvá FIFA, nic nového pod sluncem - ovšem jako mistr slov bych to mohl zabalit do recenze o třech stánkách, ale zrovna teď nemám nějak náladu.-STOP-

Magová scéna: Z dostatečně pestré (jak kvalitativně, tak i barevně) v nedávné době vypadlo hned několik nepříliš vlivných hráčů. Konec bezmála legendárního Raketometu nás v redakci příliš nezarmoutil, poslední (10) číslo dle mého názoru velice přeceňovaného Temného Pútníka také magovou scénou příliš neotřáslo, ale svého konce se dočkal i Fragger Mag, který se dožil pouze osmého čísla, přesto mne jeho zkáza mrzí nejvíce.