GamesView No. 9

Předešlé GamesView 1-2-3-4-5-6-7-8

Těšíme se: Brothers in Arms

Autor: Pat

Druhá světová válka se stále zuby nehty drží na vrcholu žebříčku oblíbenosti, což jasně dokazují hity poslední doby Medal of Honor: Pacific Asault či Call of Duty: United Offenzive. Nyní se do dychtivého hráčského podvědomí dostává nevšední akce Brothers in Arms. Proč nevšední? Nebude se jednat o klasickou střílečku, kde projdeme půlku světa, vystřílíme tisíce skopčáků a nakonec se podíváme na dojemné outro, které nás utvrzuje jak jsme dobří, když jste svět ochránily před ničivou fašistickou zkázou.

Zde se nám autoři nabídnou osm dní  životě několika mužů zapojených do spojenecké invaze v Normandii v roce 1944. Od ostatních stříleček se má především Brothers in Arms lišit neskutečně velkou autentičností a vynikající hratelností. V Geaarboxu (Half-Life, Halo:Combat Evolved (PC verze), James Bond 007, Counter-Strike: Condition Zero, Tony Hawk’s Pro Skater 3) svědomitě pročetli spoustu historických materiálu, skoukli spoustu filmů a navštívili i spoustu muzeí aby měli spoustu nápadů k vytvoření originální hry, která se svým pojetím vymaní se stereotypu většiny válečných stříleček.

Hlavní hrdinou zde bude seržant Matt Baker, který je údajně vytvořen podle skutečné osoby, která zná Normandii jako své boty. Navíc lokace, ve kterých se hra bude odehrávat, budou rekonstruovány podle původních snímků vyfocených leteckým průzkumem. Velet budete podle dostupných informací dvou tříčlenným týmům, přičemž jeden bude určen výhradně k útoku a druhý tým bude vybaven těžkými zbraněmi a spousty náboji. Novinkou zde bude nový pohled z ptačí perspektivy, který každý z nás jistě zná z nějaké dobré strategie. Ovšem i zde bude tzv. válečná mlha, takže uvidíte jen to co byste viděli normálně. Údajně má prý posloužit k lepší orientaci v terénu, ale jak moc bude v praxi prospěšná, ukáže až čas.

Velkou změnou má také být absolutní absence jakýkoliv lékárniček. Což má velice napomoci ke slíbené realističnosti. Ve skutečnosti na to bude každý v recenzích nadávat, protože to bude velice deprimující. Jediné co uvidíte, když schytáte nějakou nečekanou ránu, zkrvavená obrazovka, která značí, že pokud se včas nevytratíte, už nikomu nepomůžete. Velikost zranění má také ovlivňovat vaše schopnosti, pokud budete těžce postřeleni zapomeňte na nějaký rychlý „rushe“, budete rádi, když se zdraví odplazíte za roh nějaké budovy. Menší zranění vám naopak bude znepříjemňovat míření apod. Arzenál bude vycházet z dobových kousků. Zbraně bude moci nést pouze dvě, což působí více než realisticky.

Umělá inteligence vašich kolegů by měla být na velmi vysoké úrovni. Jejich významnou předností má být velká samostatnost. Pokud je někam vyšlete, jsou schopni využívat terén ke krytí, plazení, rychlým přesunům, pokud jim zadáte nějaký úkol budou schopni ho vykonat též bez sebemenšího zaškobrtnutí. Budou prostě naprosto dokonalí (…no, uvidíme). Po grafické stránce tvůrci slibují opravdové vizuální orgie, ale  pokud jste už shlédli nějaké to herní video, asi jste si všimli, že to spíše působí trochu chudě. Plot, ležící kráva plná olova, polorozbořené domy nepůsobí nějak originálně, zvláště když ty krávy musí být v každé nové hře. Ovšem datum vydání je ještě v nedohlednu, autoři mají dostatek času vše vyšperkovat, aby z toho ve finále nebyla nepovedená míchanice, ale špičková hra, která přijde se spoustou novinek.

Index očekávanosti: 6/8

 

 

Freeware: Counter Strike 2D

Autor: Pat

Troufám si tvrdit, že není na světe hráče, který by neznal Counter Strike. Tento zprvu free herní mód k neméně známému Half – Lifu, pobláznil celý herní svět sršící hratelností a nekončící zábavou. Ihned se společně s nekuronovaným králem multiplayeru Unreal Toutnamentem usadil na počítači každého akčně laděného hráče.

Přiznám se, i mě zprvu okouzlil, pokud objevíte jeho kouzlo, těžko mu odoláte. Ovšem nyní se pomalu vracím nestárnoucímu UTčku, které je u mě pořád number one co se týče On-Line her.  CS si stále rád ve škole, doma či na nějaké lance zahraji, ale už to není to, co to bývalo. Nemůžeme se ani divit, že se stal ihned jednou z nejúznávanějších programingových her současnosti. Že by při čekání na nový Counter Strike: Source, přišla vhod nějaká roztomilá hříčka, která by ukrátila nedočkavé čekání řekli si německý nadšenci z Unreal Software a začali pracovat na hře, která má tuto populární multiplayerou hru přenést do dvou rozměrů.

První, co vás při vstupu do hlavního menu napadne, kam zmizela hudba? Ta pěkná hudba z CS:Condition Zero. No nic, jdeme se podívat dále co pro nás autoři přichystali. V nastavení si toho moc nenastavíte. Kromě ovládání, které je stejné z původního CS  si zde nic nenastavíte (rozlišení, bitová hloubka barev…) vše je zde napevno nastaveno. Vrátím se ještě k hlavnímu menu, kde kromě již zmíněného nastavení si můžete zahrát singlplayer s boty, nebo vyzkoušet štěstí na nějakém serveru na Internetu.

V nastavení single hry stačí zvolit počet botů (až 31 osob), zvolit mapu (28 map s původního CS), zkušenost botů (Newbie, Normal, Pro Gamer, Cheater) a jde se na věc. Po krátkém dezorientovaném rozkoukání zjistíte, že mapy jsou úplně stejné jako v jeho starším 3D bratříčku. Vlastně zde je stejné úplně vše, hlasy botů,  zbraní i hlas komentátora, který hlásí „Terorrist Win“ je úplně stejný.

Nezvykle, je vytvořeno  na začátku každého kola nakupování vybavení. Je řešeno pomocí anglické numerické klávesnice (nad písmeny). Je to velice zdlouhavé a nepohodlné, osobně bych zvolil stejnou variantu jako je v 3Dčku, tedy klikání myší. Ve hře je zabudován i editor, pomocí něho si může vytvořit každý vlastní hru. Ovšem nedávám tomu nějaké velké naděje neboť i přes podporu online hraní není to příliš trvanlivý titul. Grafika je pěkná, pohybující se postavičky jsou velice roztomilé. Němečtí vývojáři dosti dbali na co největší podobnost, což se zde velice vyplatilo.

Ve výsledku je velice podobná hra starému dobrému Counteru, což byl soudím i záměr autorů. Komu se nelíbí Counter Strike ani zde nebude nějak nadšený, pro ostatní je to příjemná oddechovka, která chvíli vydrží. Tuto originální předělávku si můžete stáhnout na home page autora, kde kromě slíbené hry najdete i spoustu doplňků a rad k vytvoření vlastní hry.

Hodnocení: 6/8

Těšíme se: Painkiller: Battle Out of Hell

 

Autor: Pat

Po velikém úspěchu akční hry Painkiller, ohlásila vydavatelská společnost Dreamcatcher Games  v červnu tohoto roku další pokračování. Bude se bohužel jednat jen o datadisk, ale i tak nám autoři ubezpečili že změn zde bude více než dost. Příběhově bude navazovat na první díl, ale tentokrát se nedostaneme do pekla, nicméně děsivé by to mělo být ještě více ...

Autoři nám připravili deset zbrusu nových misí, které se budou pokaždé odehrávat v jiném prostředí. Oficiálně jsou známi tyto: Leningrad, Sirotčinec, Zábavní park, Mrtvé město, Podvodní chrám, Apokalyptické město, Pirátské jeskyně, Koloseum a Laboratoř. Pokud jste hráli první díl, jistě víte jakou bujnou fantazii mají v People Can Fly. Zkuste si představit Sirotčinec či Zábavný park očima autorů, co nechutného, zlého, odporného se může skrývat v těchto nevinných názvech.

O grafickou stránkuje se i zde postará zase o něco málo vylepšený PAIN engine, kterému bude zdatně sekundovat fyzikální eng. HAVOK druhé generace, který opět posune hranice možností fyziky ve hře. Autoři dále slibují kompletně nové textury, žádný předělávky z minula zde nemáme čekat, čemuž se mě nechce moc věřit, protože minule hra vypadala naprosto úchvatně a že by s toho nic nepoužili?

Kromě toho všeho se dočkáme pár nových zbraní, které by měli jít používat v párech, pravděpodobně se dočkáme něčeho podobného jako v nepřiliš povedené akci Nitro Family .  Vylepšení se též dočká síťový kód, na který si většina lidí dosti stěžovala. A aby toho nebylo málo přibude i nějaký nový multiplayerový mód.

Pokud se ho stejně jako já nemůžete už dočkat, vězte, že je ohlášen na přecpané vánoční trhy, kde se bude prodávat za 30 dolarů. Kdy se ho ovšem dočkáme u nás, ukáže až čas. Ovšem jisté je, že to bude s nějakým tím zpožděním, protože ho stejně jako minulý díl bude u nás distribuovat Hypermax, který se i u tohoto dílu zaslouží o plnou lokalizaci včetně dabingu. Nechci nakonec moc rýpat, ale jestli bude stejný jako minule, koupím si opět raději originál, protože textu tam určitě bude opět pramálo a kvůli nepovedenému dabingu si nenechám zkazit celou hru.

Index očekávanosti: 7/8

Zajímavost: Microsoft je sprostý pirát, warézák!!!

Autor: Pat

 

Ač se to zdá neuvěřitelné, je to tak, Microsoft údajně použil při tvorbě tutoriálu pro svůj mnohými zavrhovaný, ale u nás v redakci velice oblíbený přehrávač Windows Media Player, který se v součastné době nachází ve své desáté verzi NELEGÁLNÍ verzi programu SoundForge 4.5. Přesvědčit se můžete sami na této adrese:

C:\WINDOWS\Help\Tours\WindowsMediaPlayer\Audio\Wav, kde jakýkoliv hudební soubor otevřete libovolném texťáku, třeba v poznámkovém bloku.. Na konci dokumentu najdete "LISTB INFOICRD 2000-04-06 IENG Deepz0ne ISFT Sound Forge 4.5". (jak vidíte i na přiloženém obrázku). Právě Deepz0ne je členem  v warezácké skupiny Radium specializující se na crakování všech možných programů.

Po aféře v Cryteku, kde se zjistilo, že Far Cry byl zčásti vyvíjen na nelegálním softwaru se k této skupině šetřílků připojil i Microsoft, který má prý roční příjem  neuvěřitelných 40 miliard (40 000 000 000) USD. Zajímavé je na tom i to, že právě Microsoft Corporation je jedna z mála firem, které tak tvrdě bojují za legální software.

Co říci nakonec?  Pokud se vám hnusí používat nelegální software okamžitě si odinstalujte Windows XP a přejděte pro jistotu na Linux, protože nikdo neví co vše je v XPčkách ještě  nelegální. A i ten největší odpůrce warezu je pirát a to mu už nikdo nikdy neodpáře.

Index překvapivosti této zprávy: 1/8

Vyzkoušejte: Multiplayer do Half - Life 2

Autor: Pat

 Jak všichni víme, Half-Life 2 neměl obsahovat dle  vyjádření autorů, kromě CS:Source, žádný multiplayer. Ovšem jak ze zahraničních webů vyplynulo, přeci jen něco málo z multilpayerové scény také obsahuje. Nejedná se o nic převratného, ale je jisté, že kromě výborného singlu si ji máme možnost zahrát i v multiplayeru. Postup je následující:

Vyvolejte konzoli a v tom to pořadí vepište:

 net_start

sv_lan 0

deathmatch 1

maxplayers (max. počet hráčů)

map (název mapy)

restart

Nyní by se vám vytvořený server měl objevit v nabídce a ostatní hráči by se k němu měli bez větších problémů připojit. Takže vy si užívejte multiplayeru, my zatím testujeme single a určitě vám o jeho kvalitě přineseme report v některé z příštích aktualizací. 

Telegraficky

Autor: Mat

BloodRayne 2 opožděna, vyjde až na jaře! Plačme, že si sličnou hrudní kapacitu neužijeme již před Vánoci! Vývojáři nám nadělili předvánoční demo, ale to nás o kvalitách hry příliš nepřesvědčilo-STOP- Bylo ohlášeno nové R.P.G. Stranger od Fireglow Games (Sudent Strike) a na první omrknutí vypadá slibně, snad to s tím zánikem R.P.G. není tak jisté.  -STOP- Konečně vyšel další díl milovaných červů - Worms V obležení, nám se do ruky zatím nedostala, nicméně první recenze nejsou zrovna lichotivé, snad autoři užili až příliš revoluční koncept -STOP-  XIII - hra minulého čísla se prodává za budgetovou cenu 299 Kč, vivat Playman. To si nesmíte nechat ujít! -STOP- Konečně bylo oficiálně ohlášen nový Unreal Tournament. Údajně by to měl být UT 2006 a to na nové verzi Unreal Enginu 3.0 (informace)-STOP- Duke Nukem Forever bude používat stejný fyzikální engine jako český Shade. Dle firmy Megon, která ho má na svědomí mu Havok nesahá ani po paty. Důležité na této zprávě je hlavně to, že DNF je skutečně stále ještě ve vývoji.-STOP- Firma Microdis (série Syberia) ohlásila vývoj adventury Still Life, které nebude chybět pořádně temný příběh a skvělá grafika. A navíc se bude odehrávat z části v Praze! -STOP- Vyšlo demo Prince of Persia 2 a pro nás, redaktory AAA Games bylo velikým zklamáním, poněvadž bylo herně, řekněme velice chudé. Uvidíme, jak dopadne plná verze, která je již hotová. U nás vyjde s českým manuálem-STOP- Další česká hra je na světě! Jedná se o arkádovou střílečku Jet'n'Guns a první ohlasy na ni jsou dosti kladné -STOP-

Magová scéna: Fragger mag nezemřel! Tedy alespoň to tak zatím vypadá, po nezdařeném projektu nazvaném Selector bylo vydáno desáté číslo, které je zatím obsahově nejbohatší. -STOP- Mnohem smutnější zpráva přišla z jiných končin Honzaq, šéfredaktor Smashe, údajně přestoupí k Bazooce. Další osudy Smashe nejsou známy, ale dovoluji si tvrdit, že bez Honzaqa to pravděpodobně nepůjde a jestli ano, tak jeho odchodem velice utrpí kvalita časopisu.