A long time ago  in a galaxy far, far away…

George Lucas

George Walton Lucas se narodil v 14. května roku 1944. Film vystudoval na proslulé University of Southern California. Po promoci získal stipendium od filmového kolosu Warner Bros. díky němuž je mu umožněno, aby se zúčastnil natáčení muzikálu Finian’s Rainbow. Během tohoto natáčení se seznámil režisérem Francisem Fordem Coppolou a toto setkání se s odstupem času jeví jako jeden z nejvýznamnějších bodů kariéry George Lucase coby režiséra. Coppola a Lucas pak ještě dlouhá léta setrvávají v jakési tvůrčí spolupráci. George Lucas se účastní mnoha Coppolových natáčení v roli jeho asistenta. Hlavně však Francis Ford Coppola přivede Lucase k myšlence přepracovat jednu ze svých studentských prací. S jeho pomocí tak roku 1971 George Lucas dokončil svůj první film – trikově nenáročné a vizuálně vytříbené sci-fi THX – 1138, které je dodnes některými kritiky označováno za jeho vůbec nejzdařilejší dílo.

Dalším Lucasovým filmem byly American Graffity, nostalgická vzpomínka na režisérova studentská léta. I tentokráte stál v pozadí vzniku snímku F. F. Coppola. American Graffity, jenž se dostaly do kin roku 1973 se staly trochu překvapivě hitem, vedle toho pro Hollywood objevily kupříkladu do té doby neznámého Harrisona Forda, který ztvárnil hlavní role ještě v několika následujících Lucasových filmech. Film byl nominován na Oscara v pěti kategoriích, a přestože ani v jedné nakonec neuspěl útěchou Georgi Lucasovi mohlo být alespoň to, že se svým druhým filmem se mu podařilo získat Zlatý globus.

Úspěchem povzbuzený Lucas začal hledat nový projekt k realizaci. Vyhlédl si Flashe Gordona – legendární komiksovou postavičku třicátých let. Práva na zfilmování dobrodružství Flashe Gordona se mu však získat nepodařilo, přičemž na vině byli především sami autoři komiksu, kteří jednak žádali za poskytnutí licence na svou dobu nepředstavitelnou částku a navíc kontrolu nad celým natáčením. Lucas tedy od tohoto nápadu upouští

Znechucen místními poměry prchá George Lucas z Hollywoodu a v depresi dostane prvotní nápad na svoji vesmírnou pohádku. V několika následujících letech pak svůj nápad přepracovává, což zahrnuje hlavně neustálé přepisování a škrtání. Když pak roku 1975 začíná natáčení Hvězdných válek z původního námětu toho příliš mnoho nezbylo.

O rok později vycházejí Hvězdné války jako novela knižně a v květnu roku 1977 se dostávají do kin. Film Star Wars (později doplněn o přívlastek Episode IV – A New Hope) se stává téměř přes noc hitem. A zároveň až do roku 1999 posledním filmem, který Lucas režíruje. Po natočení Hvězdných válek se stáhnul do pozadí a v následujících letech se věnoval výhradně tvorbě námětů pro další dva snímky z vesmíru Star Wars  a dohlížel na jejich realizaci z pozice výkonného producenta.

Po skončení vesmírné ságy se dále George Lucas pohyboval ve filmovém průmyslu, společně se svým přítelem Stevenem Spielbergem pomohl stvořit postavu proslulého archeologa Indiana Jonese a produkoval filmy Dobyvatelé ztracené archy, Chrám zkázy a Poslední křížová výprava. Na konci devadesátých let se pak rozhodl znovu oživit vesmír Hvězdných válek. 

Kritikou nepříliš oblíbený Lucas získal věhlas a dočkal se komerčního úspěchu. Star Wars odstartovaly vlnu zájmu o science – fiction, která po celou dobu osmdesátých a devadesátých let nejevila známky ochabnutí.

Flash Gordon a ti druzí

Jak už bylo zmíněno výše, Lucas byl donucen vzdát se svého snu o natočení filmového projektu spjatého s dobrodružstvími komiksové legendy Flashe Gordona. Nezbývalo mu tak v podstatě nic jiného, než si podobný námět napsat sám.

Aniž to sám tušil položil tak základ své dnes již šestidílné vesmírné pohádky. Cesta od jeho původního námětu k příběhu, který známe dnes, však nebyla ani zdaleka jednoduchá. První verzi příběhu Hvězdných válek, tehdy ještě pojmenovanou jako „Příběh Mace Windu“ předložil George Lucas svému agentovi Jeffu Bergovi  již počátkem roku 1973 a ten z něj nikterak nadšen nebyl. Naopak, měl ke konceptu příběhu mnoho výhrad. Následující dva roku Lucas svůj námět intenzivně přepisuje.

V roce 1975 měly už Hvězdné války téměř konečnou podobu. Šestnáctistránkový koncept předložil George Lucas studiu Universal, které produkovalo jeho předchozí film American Graffity a podle smlouvy mělo přednostní právo na další Lucasův film. Studio Universal ale Lucasův koncept odmítlo s tím, že projekt je pro studio finančně nevýhodný. Proti tomu sice hovořila skutečnost, že předchozí film American Graffity si vydělal v kinech padesátkrát více, než byly náklady na jeho natáčení, přesto studio odmítlo Lucasův film produkovat z obavy o finanční návratnost snímku. Není se ani čemu divit, jako příklad uveďme, že jeden z nejúspěšnějších sci-fi filmů - 2001: Vesmírná odysea režiséra S. Kubricka - na sebe vydělával dlouhých pět let. Studio Universal tedy George Lucase (k jeho nemalé radosti) vyvázalo za smlouvy a ten mohl svůj film nabídnout jiným filmovým studiím. 

Uspěl až u 20th Century Fox. Za Lucasův film se postavil producent Alan Ladd Jr. Rozpočet filmu byl stanoven na osm a půl milionu dolarů. Projektu dlouhou dobu nikdo vyjma producenta Alana Ladda nedůvěřoval, čemuž napomáhalo hlavně problematické natáčení a ve finále o milion překročený rozpočet. George Lucas musel prokázat, že úspěchu svého filmu věří. Uzavřel se studiem tedy následující dohodu – vzdá se podstatné části svého ohodnocení za scénář a režii výměnou za čtyřicet procent z celkového zisku filmu. Navíc bude vlastníkem práv k případným pokračováním a rovněž má nárok na veškeré zisky utržené z merchandisingu (pozn. veškeré předměty spojené s filmem – oblečení, hračky apod.) V 20th Century Fox souhlasili, na to, že by předměty spjaté s filmem měly v budoucnu režisérovi Lucasovi vydělat více než devět miliard dolarů nikdo ani nepomyslel.

Nová naděje

George Lucas střídavě potvrzoval a vyvracel, že jeho původním záměrem bylo natočení devíti celovečerních filmů mapujících osudy tří generací jeho hrdinů. Pro nedostačující úroveň trikových efektů se nakonec rozhodl pro realizaci prostřední trojice snímků.

Dříve než se mohl pustit do natáčení byl okolnostmi Lucas v podstatě přinucen založit společnost Lucasfilms ltd. Ta se skládá ze tří částí – Lucas Digital (pod níž spadá rovněž proslulá továrna na sny Idustrial Light & Magic) Skywalker Sound a LucasArts Entertaiment Company. Trikové studio Idustrial Light & Magic společně s Skywalker Sound, které obstarávalo zvuk, byly zcela nepostradatelné součásti vzniku Hvězdných válek. George Lucas si to zjevně uvědomoval a do obou těchto společností investoval milion dolarů které utržil po úspěchu svého předchozího filmu American Graffity.

Hvězdné války se začínají natáčet v roce 1975. Režisér a scénárista Lucas se snažil pro svůj film objevit neokoukané tváře. Do hlavních rolích Luka Skywalkera a princezny Leii obsadil dvojici téměř neznámých herců – Marka Hamilla, který měl za sebou několik televizních filmů a Carrie Fisher, která si před Hvězdnými válkami zahrála pouze ve snímku Šampón. Do role pašeráka Hana Sola pak Lucas oproti svému původnímu záměru obsadil Harrisona Forda, se kterým se znal z práce na natáčení svého předchozího filmu American Graffity.

Lucas si ale uvědomoval, že obsazení neznámých herců do všech hlavních rolí by se nemuselo vedení filmového studia (které bylo vůči jeho filmu už tak dost skeptické) vůbec líbit. Do role Obi-Wana Kenobiho se tedy uvolil obsadit britského herce Aleca Guinnesse, kterého proslavily filmy jako Doktor Živago, Most přes řeku Kwai a nebo Lawrence z Arábie. Guinness nabízenou roli překvapivě přijal a to nikoliv snad proto, že by jej zaujal Lucasův scénář (který později označil za „přeplácaný, upocený a trapný“), ale hlavně kvůli penězům. Mimo daleko nejvyššího honoráře si vymohl, že pokud má ve filmu vůbec hrát, požaduje dvě a čtvrt procenta z celkového zisku filmu. Toto jeho rozhodnutí se později ukázalo jako jedno z nejchytřejších v jeho dlouhé filmové kariéře.

Natáčení neprobíhalo dobře. V březnu roku 1976 se filmový štáb přemístil do Tuniska, aby zde pořídil záběry z pouštní planety Tatooine. Herci a štáb se museli vypořádat s nepřízní počasí. Podmínky desetidenního natáčení v poušti byly hrozné, krátce po příjezdu na místo se strhla písečná bouře. Vítr zničil řadu dekorací. Technici se zase museli vypořádat s tím jak písek unášený větrem odírá skla objektivů. Téměř každé zařízení, které sebou natáčecí štáb přivezl se muselo navečer rozebrat a vyčistit od všudypřítomného písku.

Ani poté, co se natáčení přesunulo do britských studií Elstree se toho mnoho nezlepšilo. V létě roku 1976 panovala v Británii nesnesitelná vedra. Trpěly tím nejen dekorace, ale rovněž herci. Zvláště ti navlečení v kostýmech, které halily celé tělo (například vojáci Impéria) si vytrpěli svoje.

Problémy měl rovněž sám Lucas. Ten se dostal do rozporů s neochotným britským štábem. Členové technického zázemí jej odmítali respektovat, na britské pracovníky režisér Lucas i producent filmu působili nezkušeným a nedůvěryhodným dojmem. Po celou dobu natáčení pak George Lucas bojoval s kameramanem Gilbertem Tailorem, který se odmítal řídit jeho nařízeními a zcela nepokrytě dával najevo, co si o Lucasovi a jeho filmu myslí. Režisér Lucas musí sám o pauzách přestavovat světla. Psychicky je zcela na dně, a po pár týdnech práce byl hospitalizován v nemocnici  pro akutní vyčerpání organismu.

Ani samotní herci na tom s morálkou nebyli zrovna nejlépe. Napomáhal tomu hlavně naprostý chaos, který při natáčení panoval. George Lucas ani zdaleka netočil film chronologicky, ale scénu od scény. Bez toho, aniž by viděli jakékoliv trikové záběry nemohli herci ani tušit, jaká bude konečná podoba filmu. Scénář nebyl k ničemu, podle slov mnohých účastníků natáčení byl stejně zmatený jako dění na place. Lucas s herci ani nezkoušel, protože na to jednoduše nebyl čas - natáčení se dostalo do časového skluzu. Před kamerami si herci museli vystačit s jeho úsečnými pokyny typu „Hrajte více jako princezna!“ případně „Rychleji a intenzivněji!“.

Hvězdné války prosluly hlavně speciálními efekty, které pro film dodala Lucasova společnost Industrial Light & Magic. Ani práce na speciálních efektech nepostupovaly podle plánu. Na triky bylo původně uvolněno dva a půl milionu dolarů. Cena 365 záběrů se speciálními efekty však byla nakonec mnohem vyšší. Po roce natáčení se George Lucas vrátit nakrátko zpět do Californie přesvědčit se, jak pokračují práce v Industrial Light & Magic. Zjistil, že přestože není skoro nic hotovo, jeho zaměstnanci už stihli utratit milion dolarů. Strhla se velmi ostrá hádka. Lidé z ILM sice po úspěchu filmu dostali speciální prémie, ale jejich výše v porovnání s odměnami, které Lucas věnoval hercům, nesnese srovnání.

Pravda však je, že pracovníci Industrial Light & Magic utratili onen zmiňovaný milion dolarů při vývoji unikátních postupů, které naprosto zásadně změnily celé odvětví tvorby speciálních efektů. Zmiňme zde alespoň přínos jednoho z vedoucích trikového oddělení Johna Dykstra, který s pomocí ostatních vyvinul systém Dykstraflex. Právě díky němu totiž scény z vesmírného prostoru působí tak věrohodně. Kouzlo spočívalo v jednoduchém nápadu – nehýbat modely vesmírných lodí kolem kamery, ale hýbat kamerou kolem modelů. Makety vesmírných plavidel postavených na modrých neonových sloupech a natáčené před modrým pozadím se nepohnou ani o píď, ale kamera, která se kolem nich pohybuje v předem naprogramovaném pohybu vytváří (samozřejmě až po doklíčování odpovídajícího pozadí) téměř dokonalou iluzi pohybu. Dnes se tohoto efektu dosahuje pomocí 3D animace, přesto výsledek byl na svou dobu ohromující.

Hvězdné války (dodatečně přejmenované na Novou naději) měly premiéru 25. května roku 1977. Nedůvěra distributora ve film, který měl slovo „válka“ v názvu byla značná. Film začínal pouhých v 60 kinech (což je na dnešní poměry vyloženě směšné). Je však třeba dodat, že bylo permanentně vyprodáno. Pro velký zájem mnohá kina promítala dokonce i dopoledne. Náklady na film ve výši devíti a půl milionu dolarů se vrátily během prvního dne promítání, do konce roku pak film vydělal pouze ve Spojených státech na 200 milionů dolarů 

Těžko říci, čím tehdy film diváky více oslovil, zda-li svou pohádkovou nevinností, strhujícím dobrodružným příběhem, nebo na svou dobu přímo neuvěřitelnými efekty. Jisté však je, že na diváky hluboce zapůsobil a mnozí těsně poté, co vyšli z přítmí promítacího sálu, zamířili rovnou na konec řady pro lístek na další představení. Ano, dnes možná vnímáme Novou naději jako film plný klišé, přímo topící se v „béčkovosti“, přesto mu nelze upřít jisté nezaměnitelné kouzlo.

Impérium vrací úder a Návrat Jediho

Hvězdné války si získaly poměrně rychle kultovní status. Všichni fanoušci Lucasova díla byli proto bezmezně nadšeni, když bylo oznámeno, že v přípravě je pokračování jimi zbožňovaného filmu.

Díky smlouvě, kterou uzavřel se studiem 20th Century Fox během natáčení Hvězdných válek byl výhradním vlastníkem práv k pokračování filmu. Mohl tak tedy pomalu začít naplňovat svůj záměr natočit další epizodu své plánované ságy. Z dohody mu navíc plynuly nemalé zisky, takže lze říci, že vedle uznání přinesly Hvězdné války Georgi Lucasovi především finanční nezávislost. Další film z univerza Hvězdných válek si může dovolit financovat sám, získal tak absolutní kontrolu nad natáčení a nemusel se nechat omezovat nařízeními filmového studia 20th Century Fox.

Práce na natáčení filmu Impérium vrací úder začínají v roce 1979. Rozpočet snímku je stanoven na patnáct milionů dolarů, tedy zhruba o polovinu více, než měl Lucas a jeho štáb k dispozici při natáčení Nové naděje. Přesto byl rozpočet filmařům těsný – byl překročen dvojnásobně a náklady dosáhly třiceti milionů dolarů.

Jak už bylo předesláno, natáčení Hvězdných válek  se na Georgi Lucasovi výrazně podepsalo. Každodenní rozbroje s neochotným britským štábem a zvláště pak kameramanem Gilbertem Tailorem, který se režisérovi otevřeně stavěl na odpor, způsobily, že Lucas trpěl těžkými depresemi z nenaplnění své tvůrčí vize. Po skončení natáčení byl vyčerpán jak psychicky tak i fyzicky. Představa, že by musel něco podobného znovu absolvovat jej přinutila k tomu, aby režii předal někomu jinému. Rozhodl se vcelku překvapivě pro Irvina Kershnera, který byl Lucasovým profesorem na universitě. Kershner neměl žádné zkušenosti v žánru sci-fi, věnoval se především divadelní režii, přesto právě jeho režijní přínos způsobil, že film Impérium vrací úder je s odstupem času nejen filmovými kritiky, ale i samotnými fanoušky, vnímán jako vůbec nejlepší epizoda původní trilogie.

George Lucas upíná své tvůrčí síly k psaní námětu a pozdější práci na scénáři. Ten však na rozdíl od předešlého filmu není pouze jeho dílem, na pomoc si Lucas přizval scénáristu Lawrence Kasdana.

Rozmary počasí v průběhu natáčení se staly tradiční součástí každé z epizod původní trilogie Hvězdných válek. V případě snímku Impérium vrací úder nastaly potíže při pořizování záběrů pro několik úvodních scén filmu, které se odehrávají na ledem pokryté planetě Hoth. Natáčelo se v Norsku, kde tou dobou panovaly až čtyřicetistupňové mrazy. Všichni zainteresovaní si pořádně oddechli, když mohli konečně dát Norsku valem a  přesunout se do britských filmových studií v Elstree, kde jen tak pro zajímavost tou dobou dokončoval Stanley Kubrick svůj horor Osvícení.

Obsazení se od předchozího filmu nezměnilo. Společně s ostatními herci pak přicestoval do Británie rovněž Billy Dee Williams, který ve filmu hrál postavu bývalého „obchodního“ partnera Hana Sola, se kterým se Solo a princezna Leia setkají v Oblačném městě (pozn. omlouvám se, pokud mnou použitý výraz není správný, opravdu si v tuto chvíli nejsem jist jestli ve filmu zazněl přesně tento termín). 

Režisér Kershner měl k natáčení přece jen jiný přístup než Lucas. Po svém si poradil i s košatými replikami a trochu zvláštním způsobem mluvy, který hrdinové Hvězdných válek používají – jednoduše nechal herce improvizovat. Když přijel Lucas dohlédnout na průběh natáčení příliš nadšený z toho nebyl, ale úcta, kterou choval před svým bývalým profesorem z něj patrně ještě nevyprchala a tak si nedovolil Irvinu Kershnerovi do režie nikterak zasahovat. Neshody mezi nimi vznikají až při střihu filmu. George Lucas se nejprve pokouší ve střižně sestříhat film po svém, ale nakonec je nucen přizvat rovněž Kershnera. Teprve výsledek jejich společné práce perfekcionistu Lucase uspokojil.

Film Impérium vrací úder měl premiéru v květnu roku 1980 a fanoušci Hvězdných válek byli u vytržení.

Úspěch filmu byl předzvěstí konce hvězdné ságy, která už spěla ke svému velkolepému finále. Koncept příběhu závěrečné epizody napsal George Lucas za čtyři týdny, na scénáři pracoval již zmíněný scénárista Lawrenc Kasdan ještě dalšího půl roku. Režie se měl chopit Lucasův blízký přítel Steven Spielberg, ale pro Lucasovy neshody s mocnou odborovou organizací DGA, jíž byl Spielberg členem, bylo potřeba, aby se režie ujal někdo jiný. George Lucas se nakonec rozhodl pro nezkušeného Richarda Marquanda. Svou roli při výběru určitě sehrálo to, že režisér Návratu Jediho byl Brit a na rozdíl od režiséra a bývalého Lucasova profesora Irvina Kershnera jej mohl Geroge Lucas při natáčení více usměrňovat.

Galerie Sithů

Další epizodu souboje filmařů s počasím absolvoval štáb nejen v exotickém Tunisku, ale i přímo v Kalifornii, kde se natáčely exteriéry pro scény z planety Endor, domova Ewoků, chlupatého a početnějšího předvoje tolik nenáviděného Jar Jara Binkse. Techničtí pracovníci a herci si tak mohli vytrpět další písečnou bouři a po přesunu do Kalifornie také záplavové deště.

Natáčení v britských studiích probíhalo od začátku za Lucasova přímého dohledu. Režisér Richard Marquand z toho příliš nadšený nebyl. Lucas totiž v podstatě celý film odrežíroval za něj.

Závěrečný díl trilogie měl premiéru v květnu roku 1983.

Příběh Anakina Skywalkera

Tohle byl na dlouhá léta konec příběhu. Konec, se kterým se však George Lucas odmítl spokojit. V roce 1994 se na obálce magazínu Daily Variety objevuje titulek „Samotář Lucas se vrací k Válkám“. Před Lucasem stojí nová výzva – natočit trilogii jejímž hlavním hrdinou bude Anakin Skywalker, otec Lukea Skywalkera, známý však z původní trojice filmů jako Darth Vader. Je potřeba přinést odpovědi na řadu otázek, které původní trilogie ponechala nedořešené.

A tak po v roce 1997 po mnoha letech opět usednul do režisérského křesla, aby daroval světu další trilogii Hvězdných válek. Příběh Skryté hrozby, jak Lucas pilotní díl nové trilogie pojmenoval, se odehrává o 32 let dříve než Nová naděje.

Star Wars Epizoda I: Skrytá hrozba měla premiéru 19. května 1999 a co se dosažených tržeb týče, stala se jednou z nejúspěšnějších premiér v dějinách kinematografie. V květnu roku 2002 byla Skrytá hrozba následována Epizodou II: Klony útočí aby se letos v květnu vesmírná sága uzavřela Pomstou Sithů.

 

Použité zdroje:

§          Retro – Star Wars, autor: Ivan Peška, uveřejněno v časopisu Premiere č. 10/2004

§          Star Wars (kapitola knihy „Z filmu do filmu“), autor: Peter van Gelder, vydáno nakladatelstvím Aurum Press Limited v roce 1990

Pohled z druhé strany Galaxie

Každé dílo se stává v pravém smyslu kultovním až ve chvíli, kdy začne žít vlastním životem. Pro příklad ani nemusíme chodit příliš daleko, způsob jakým zabodoval v anketě Největší Čech geniální (a zároveň neexistující) český velikán Jára Cimrman, je toho jasným důkazem. Nejinak je tomu v případě fenoménu Star Wars. Snad po celém světě lze najít skupiny lidí, kteří tráví svůj volný čas navlečeni do vlastnoručně zhotovených hábitů Jediů a se světelnými meči v rukou rekonstruují nejslavnější bitvy Galaxie.

Rovněž internet se může pochlubit početnou komunitou vyznavačů díla George Lucase -  výsledkem je nespočet fanouškovských stránek Hvězdných válek, debatních fór a podobně. Příslušníci této komunity jsou velmi činorodí a tak se nelze divit tomu, že na internetu lze nalézt i spoustu méně tradičního materiálu, jenž souvisí s fenoménem Star Wars. Narazit tak můžete kupříkladu i na amatérské filmy doplňující dílo George Lucase o nové epizody – v širší známost vešly mezi fanoušky kupříkladu filmy Essence of the Force a Star Wars Revelations.

Pokud nevládnete angličtinou možná vás zaujme výtvor českých nadšenců pojmenovaný Star Wars: Epizoda III – Nebezpečně nebezpečné nebezpečí. Ta se však na rozdíl od výše zmíněných děl nese v silně parodickém duchu. Ke stažení je volně na internetové adrese epizoda3.mitril.cz .

Na závěr jsme pro vás připravili několik odkazů ze známého serveru newgrounds.com, který přímo přetéká vtipnými flashovými animacemi (ale i hudbou nebo třeba amatérskými filmy). Na pěti následujících odkazech naleznete animované parodie inspirované Star Wars. Po zobrazení stránky stačí už jen kliknout na nabídku „WATCH THIS MOVIE“ v pravém horním rohu obrazovky.

GEORGE LUCAS, DAMMIT!

Výborná animace a nebo spíše instruktážní filmeček o tom, co všechno budete muset podstoupit, abyste se osobně setkali s Georgem Lucasem. Pointa celé animace možná trochu vyšumí do prázdna, i tak se ale jedná o jedno z z nejzdařilejších parodických dílek na motivy Star Wars.

http://www.newgrounds.com/portal/view.php?id=50288 

DARTH VULGAR

Tento flash vám představí Dartha Vadera jak ho neznáte. Jistě, je to bídák, který se snaží podrobit si celý vesmír, ale zároveň také nevychovaný hulvát. Budete svědky toho, jak před Dartha Vadera postupně předstupují téměř všechny hlavní postavy z původní trilogie Hvězdných válek a on jim rozhodně nezůstane nic dlužen. Proud nadávek, které za sebe chrlí se vztahuje ke každé maličkosti – ať už je to oblečení, vzhled, herecký výkon a nebo prostě cokoliv jiného. Slovo „fuck“ zde padá s razancí kulometné palby a vy se budete smíchy válet po podlaze.

http://www.newgrounds.com/portal/view.php?id=42415

STAR WARS: DELETED SCENE

Jednou z nejparodovanějších a nejvíce citovaných scén filmové historie je závěr Epizody V: Impérium vrací úder v níž Darth Vader vyjeví Luku Skywalkerovi pravdu o tom, že je jeho otcem. Nejinak je tomu v případě této flashové animace, jejíž autor si dovolil dojít sám, než samotný Lucas a upravil rozhovor do běžné roviny debaty rodiče s dítětem. Určitě se budete dobře bavit!

http://www.newgrounds.com/portal/view.php?id=91284 

STAR WARS: LUKE VS VADER

Opět souboj Luka Skywalkera s Darthem Vaderem v závěru filmu Impérium vrací úder. Zcela přirozeně dojde i na trochu netradičně pojatý souboj světelnými meči a skvělé dialogy.

http://www.newgrounds.com/portal/view.php?id=65103

STAR WARS: GANGSTA RAP SE

Na závěr jsem si nechal zřejmě to nejlepší. Mnohdy se člověku nechce ani věřit, kam až lidská kreativita může zajít. Animace pojmenovaná STAR WARS: GANGSTA RAP SE – jak už sám název napovídá – zpracovává filmy původní trilogie Hvězdných válek do podoby hip hopového videoklipu. Projekt má na svědomí Thomas Lee, jeden z po internetu nejproslavenějších tvůrců flash animací. Proto asi neudiví, že zpracování je na špičkové úrovni co se grafiky i hudby týče. Tohle jednoduše musíte vidět, neexistuje jiná volba!

http://www.newgrounds.com/portal/view/174837  

« Autor článku »

Jan „Racer“ Nemček

 

Tématické články:

Samozřejmě recenze Třetí epizody. Z her ze světa Star Wars jsme zatím recenzovali pouze Lego Star Wars, ale do budoucna s tím hodláme pohnout.

 

 

Reklama:

Racer je šéfem sekce Kultura v konkurenčním (a spřáteleném) magu Escape, takže jeho další články hledejte na stránce www.escapemag.tk

(toto je neplacená reklama, ale pokud by za ni chtěl Spider něco vysolit, tak se bránit nebudeme)