Očištění Vietcongu

 

Víte, jedny z nejlepších her jsou hry z válečných dob či s válečnou tématikou. Proto jsem ve výběru takovýchto her trochu infantilní a schválně si je vyhledávám a posléze i zdolávám. Bohužel ty dobré už mi neběhají, ale za to si o nich čtu nebo se chodím dívat na akční pařanský dny k mých kamarádům. Za tu dobu co se o ně zajímám jsem na ně zvyklý a vím co můžu od nich čekat nebo naopak nehledat.

V tomto směru jsem už trochu zaujatý a proto mě ze všeho nejvíce vadí kritizující a hanlivě psané články. A na takový články si brousím zuby. Bohužel i v našem časopisu (dosud je jediným) jsem nalezl takovýto odpad. Tento článek byl made by Pat!!!

Předem však musím napsat něco o sobě. Svobodně a s klidnou duší prohlašuji, že nejsem zaujatý proti Patovi a že kritiku, kterou píši nechci použít proti jeho osobě a tím ho zesměšnit J. Ale toto jsem nechtěl napsat. Já totiž nerad píši kritiky a nepsal bych ji ani teď, ale hned na začátku článku jsem si přečetl něco, co jsem jako militarista neměl nikdy vidět. To mě popíchlo natolik, že jsem se rozhodl o tom psát a abych nepsal jen o té hrubé chybě, tak hru Vietcong budu rovnou i obhajovat přede všemi svědky a to jste Vy, drazí a milovaní čtenáři.

 

Článek je vcelku dobře napsaný. Líbí se mi ten styl atd., ale po stránce historické (militaristické) je tu jedna věc na vytknutí. Tuto věc jsem pojmenoval jako “hrubou chybu“ a na tu by si měl dat člověk bacha. Pat napsal v recenzi na Vietcong, že a budu citovat : „To se všichni toho tématu báli (Vietnam) a nebo se styděli za tu velkou porážku, kterou utrpěl tak ješitný národ jako je Amerika.“ V této větě se mi dokonce nelíbily dva obraty. První byl, že Ameriku nazval jako ješitný stát. Nejsem žádnej amerikános, ale tento výraz bych zásadně nepoužil. Docela by mě zajímalo, proč použil právě toto slovo. Co to vlastně znamená? Každý kdo je vyspělejší je ješitný nebo škodolibý? Ješitná je spíše Francie, protože když na ně promluvíte anglicky hodně lidí se na Vás „vysere“ a co takhle Anglie, ta se do všeho sere, ale stejně hovno udělá. Zatímco Amerika ač se taky sere (sic nevím proč), ale alespoň se o něco snaží! Ameriku bych spíše přiblížil k „parazitům“, kteří žijí v symbiontu s ostatními státy.

Druhá věc je horší. Pat v této větě použil slovní spojení - velká porážka. Ale koho?! Ameriky! To se teda náš malý chlapeček mílí. Amerika Vietnam neprohrála, ani narychlo nezdrhla z prohrané války. Kdyby Spojené státy Americké chtěly vyhrát, tak tam hodí atomovku a nesere se s nikým (tím by se rozpoutala pouze třetí světová válka). Amerika měla již předem daný datum, kdy opustí prostory Vietnamu. Co by tam jako měli dělat? Bojovat za Vietnamce až do konce prohrané/vyhrané války? Ztratit jen tak mnoho tisíc vojáků? Získat nové vědecké a technologické poznatky? Ani jedno. Tam šlo o to, že sever byl vyzbrojován Ruskem (SSSR) a chtěl se přidat ke komunistům. V té době probíhala tzv. studená válka a Amerika nechtěla další rozšiřování komunistické velmoci, tak proto chtěla pomoc jihu. Cvičila, vyzbrojovala a pomáhala, aby se jih postavil proti severu. Žádná země nebude bojovat za někoho! To dělali jenom Rusáci, ale všichni víme jak to dopadlo po druhé světové válce.

 

Opusťme bráni historie, nastává občanská válka mezi Lordem Abakem a Patem o tom, co si myslí o hře Vietcong. Tato moje očištění bude probíhat stylem : citovat větu, s kterou nesouhlasím – můj názor.

 

Ø      PAT napsal : „… škoda jen, že není volnost pohybu.“ (je to spjatý s tým chozením po cestách)

-         Podle mého názoru, toto dělají všechny hry. Která hra bude jen o tom, jak najít správnou cestu? Asi žádná, kromě nějakého bludiště. Akční hra není o tom hledat několik hodin správnou cestu do nějaké lokality či k nepřátelům, ale důraz je kladen hlavně na boj! A myslím si, že kdybys měl tu tvou volnost pohybu, tak Ti to výrobci udělají tak velký, že se tam určitě ztratíš a než se po několika hodinách vrátíš, tak budeš už mrtví nebo bez nábojů.

 

Ø      PAT napsal : „Další co mě přišlo trapné je propadající engine. Když Vám při plazení projde stromem pistole nebo když má mrtví Vietnamec zapadlou hlavu ve stromě, vypadá to docela směšně“.

-         Já si myslím, že už to prostě patří ke hře. Většina her má takovou tu chybu. S tím se nedá nic dělat. Musíme si počkat ještě nějakej ten rok. Já se domnívám, že ses neměl dívat na film MATRIX, jelikož si myslíš, že hry už musí být dokonalé jako virtuální realita. Něco Ti poradím : Nedívej se na takové fantasmagorie, budeš se konečně cítit jako člověk.

 

Ø      PAT napsal : „Pořád nemohu pochopit , proč Vietnamčíci při drsných přestřelkách začnou z ničeho nic skákat vysoko do vzduchu a dělat tak ze sebe snadný cíl“.

-         Drahý Pate, jestliže budeš toto číst, tak Ti mohu rovnou něco říci : „To neřeš!!!“ A jestli Ti to nepomůže, tak Ti stejně budu muset poradit, co? Skákají proto, že se to hraješ Ty a nemůžeš se určitě trefit (už jsem Tě viděl v akci).

 

Toto jsou věci, které se mi nelíbily co o nich Pat napsal . Pokud jste navíc přečetli i Patův článek zjistili jste, že to co jsem vytkl já, byly všechny záporné věci o kterých se tam můj drahý kamarád a můj nadřízený zmínil. Takže moje opravné hodnocení musí být jednoznačné osm áček.

 

Hodnocení:AAAAAAAA

 

Lord Abak        

Re – Očištění Vietcongu

Předem než cokoliv napíši bych jsem chtěl dodat, jsem  naprosto střízlivý, duševně zdravý s klidnou duší prohlašuji, že nejsem zaujatý proti Lordu Abakovi. J

(přebráno od Lorda Abaka a následně upraveno)

 

Ø      PAT napsal : „… škoda jen, že není volnost pohybu.“ (je to spjatý s tým chozením po cestách)

-         Podle mého názoru, toto dělají všechny hry. Která hra bude jen o tom, jak najít správnou cestu? Asi žádná, kromě nějakého bludiště. Akční hra není o tom hledat několik hodin správnou cestu do nějaké lokality či k nepřátelům, ale důraz je kladen hlavně na boj! A myslím si, že kdybys měl tu tvou volnost pohybu, tak Ti to výrobci udělají tak velký, že se tam určitě ztratíš a než se po několika hodinách vrátíš, tak budeš už mrtvý nebo bez nábojů.

 

Je vidět, že si u hry strávil maximálně pár hodin. Jestli vůbec to. Akční hra je především o střílení v tom máš pravdu, ale při tvorbě Vietcongu se autoři snažili a nadále snaží (tvorbou pachů, který jsou v tomto jasným důkazem) co nejvíce hru přiblížit realitě. Neměl jsem namysli bloudění v tom  smyslu  jak tady směle popisuješ, (od toho jsou na trhu jiné žánry her alá R.P.G. a Adventure) ale možnost dostat se k cíli více způsoby než jen přesně danou cestou. Tím nemám namysli druhou Operaci Flaspoint, ale pokud narazíš na křižovatku a vydáš se „špatným směrem“ mohli by tě třeba autoři nevnuceně navést po chvíli na správnou cestu. V tomto směru se mi líbila mise, myslím že se jmenovala Skalní město, nebo nějak tak. Pokud jsi se vydal jakoukoliv cestou, vždycky jsi došel k cíli. Teď mi budeš namítat, že i tam byli slepé cesty, ano byly, ale jestli jsi si rozsvítil baterku a nebloudil tam jako krtek určitě jsi je viděl dřív než ses tam rozhodl jít. Pokud by sis chtěl zahrát lineární hru, kde je hlavním prvkem zabíjení nepřátel, vřele ti doporučuji Serious Sam: The Second Encounter nebo nově vydanou Wil Rock, ze starých můžeme jmenovat sérii např. sérii DOOM tam si jich užiješ do sytosti.

 

Ø      PAT napsal : „Další co mě přišlo trapné je propadající engine. Když Vám při plazení projde stromem pistole nebo když má mrtví Vietnamec zapadlou hlavu ve stromě, vypadá to docela směšně“.

-         Já si myslím, že už to prostě patří ke hře. Většina her má takovou tu chybu. S tím se nedá nic dělat. Musíme si počkat ještě nějakej ten rok. Já se domnívám, že ses neměl dívat na film MATRIX, jelikož si myslíš, že hry už musí být dokonalé jako virtuální realita. Něco Ti poradím : Nedívej se na takové fantasmagorie, budeš se konečně cítit jako člověk.

 

V zprvu bych tě rád ubezpečil, že dnešní hry nesrovnávám z virtuální realitou z Matrixu a není pravda, že to patří ke hře. Jsou hry, které tento problém vůbec nemají. Namátkou můžu jmenovat Unreal 2003, Unreal II: The Awakening, Quake III, Delta Force: Black Hawk Down (zcela určitě jsi ji hrál, tak to můžeš jenom potvrdit), Medal Of Honor:AA…. Tato chyba není vinou hry, ale engine na kterém byla vytvářena.

Jsou engine, které vyvíjeli bohaté vývojářské firmy rok(y) s dostatečným příjmem financí a zkušených pracovníků. Jasným příkladem je engine na nimž běží hra Unreal Tournament 2003 a připravovaný Unreal Tournament 2004, který vyjde letos na podzim. Je vyvíjen na tom samém enginu s minimálními grafickými změnami. Ptáš se proč? Protože na dnešní dobu  tento engine splňuje všechny požadavky, které kdy můžou vývojáři a hlavně hráči, bez kterých by nic takového nebylo, mít a jeho hardwarová náročnost není velká. (A nikdy ti tam stromem neprojde pistole a nezapadne ti bot do stromu či skály.) Z minulosti můžeme jmenovat engine Quake III. (Medal Of Honor:AA, datadisk Spearhead a nově připravovaný Breakthrough)  I když je už poměrně starý, stále jsou na něm vyvíjeny nové úspěšné hry MoH:AA je jasným důkazem. Z budoucnosti např. engine z  Dooma III, který je podle odborníků považován za stejnou událost, jako příchod  první 3D hry Wolfenstaina a nebo Dooma, prostě za něco tak převratného.

Potom jsou firmy, které si z finančních  důvodu nemohou tento engine pro svou hru obstarat, jelikož by byl pro ně moc drahý a případný neúspěch (i to se může stát) by je zruinoval. Jsou nuceni vytvářet engine vlastní. Je velice těžké vytvářet dobrou hru a zároveň engine na kterém hra poběží a vyladit vše na jedničku. To stojí hodně úsilí, času a hlavně peněz, kterých v této branži není nikdy dost.

A aby hra nedopadla jak Duke Nukem Forever, která je už, jak jsem se dozvěděl nejdéle vyvíjenou hrou na světě a určitě laťku ještě popohodí, protože se tento rok se s vydáním samozřejmě nepočítá. Hra pokud chce vzbudit u hráčů solidní ohlas nesmí se vyvíjet příliš dlouho, protože technologie, které se používají by byli zastaralé a nezbudili by již zmiňovaný hyp u hráčů a to si nikdo dovolit nemůže. Tak se spěchá a spoléhá se na to, že případné chyby odstraní v budoucnu vydané patchy.

Abych to shrnul, hlavní příčinu vidím v nedostatku peněz a v časové tísni, v které určitě hra ke konci byla. To z větší části mělo za následek tuto nelichotivou chybu.

 

Ø       PAT napsal : „Pořád nemohu pochopit , proč Vietnamčíci při drsných přestřelkách začnou z ničeho nic skákat vysoko do vzduchu a dělat tak ze sebe snadný cíl“.

Drahý Pate, jestliže budeš toto číst, tak Ti mohu rovnou něco říci : „To neřeš!!!“ A jestli Ti to nepomůže, tak Ti stejně budu muset poradit, co? Skákají proto, že se to hraješ Ty a nemůžeš se určitě trefit (už jsem Tě viděl v akci)

 

No já to řešit nebudu, od toho tady nejsem, ale stávat by se to určitě nemělo a to jak si mě viděl hrát bylo to určitě při hře Unreal II: The Awakening, kterou jsem hrál u MATa. A jak víš MAT je levák a já pravák. Zkus si někdy zahrát tak, že si do levé ruky si vezmeš myš a ovládání na klávesnici, které je již přednastaveno bude pro tebe nezvyklé………

CHCI TĚ VIDĚT!!!!

PS: Nedávej si easy obtížnost, buď chlap a dej si těžší.

 

 Tady uvedu odpověď na kritiku z úvodu článku. Přiznám se, že vojnu a vše kolem ní nějak zvlášť nebaštím a že jsem antimilitarista. Píši tady názory své a  lidí, kteří vědí co říkají a prstu si nic určitě nevycucali.

 

Opět říkám „a není“. Co jsem četl a viděl v televizi je každý Američan od malinka  vychováván tím způsobem, že je něco víc než Evropan. Američané velmi těží toho že jsou nadnárodní velmocí a myslí si že si mohou všechno dovolit a že se kvůli ním každý padne nazadek. Ještě že je tady Evropská unie a ty jejich nekalý umysli jim pokud se jedná o Evropu zatrhne. V poslední době jsou toho důkazem velká cla, která Amerika uvalila na dovážené železo, protože jejich ekonomika byla v troskách a jediné co to mohlo napravit byla válka s Irákem. Ovšem mělo to jednu podmínku, musela by být rychlá. Pokud by se toto nesplnilo, šla by celá ekonomika do háje. Někteří zlý jazykové tvrdí, že v tom bylo také to, že Irák je velkým vývozcem černého zlata-ropy a pomoc domorodcům od nadvlády Sadáma Husajna, kterou tak hlasitě hlásala byl z jedních posledních důvodů.

 

To co píšeš o Francouzech není až tak pravda, nejsou to Američané, ale Němci a bylo to vyvoláno druhou světovou válkou a následnou francouzskou okupací.

 

Pat v této větě použil slovní spojení - velká porážka. Ale koho?! Ameriky! To se teda náš malý chlapeček mílí. Amerika Vietnam neprohrála, ani narychlo nezdrhla z prohrané války. Kdyby Spojené státy Americké chtěly vyhrát, tak tam hodí atomovku a Esere se s nikým (tím by se rozpoutala pouze třetí světová válka)

 

Podle dokumentů které jsem v minulosti vzhlédl na ČT2 mluvili svědkové z této války (Američané) a jasně říkali, že se bojovalo převážně v džungli a Větnamci znali džungli dokonale a bojovat s nimi bylo občas jako z duchy. Najednou se objevili a zmizeli kdo ví kam.  V těchto podmínkách byli mnohdy nepřekonatelnými protivníky. Američané byli z toho tak zoufalí že dokonce i na informace, který byli pro tisk, byla zavedena cenzura, která likvidovala jakékoliv negativní zmínky o této válce a to si zakládají na tom, že jsou FREE WORD já bych spíš řekl  FUCKIN FREE WORLD. Dokonce se odhodlali i k tomu nejhoršímu, vyhlazovali vesnice plné civilistů napalmem, i když se proti tomu tvrzení bránili a udávali ho jako holý nesmysl.

Fuj!!!!!!! To se nestydíte? Mor na vás!!!!

A tvrzení, „že by tam hodila atomovou bombu“ se mi zdá až příliš dětinské. Kdyby se každý válečný spor řešil atomovými bombami, nikdo by tu už nežil a Zemi by neříkali modrá planeta, ale nýbrž černá planeta.

Jediné atomové bomby byli svrženy na Hirošimu a Nagasaki a ještě teďka se tam rodí děti, které mají vážné vývojové potíže. Atomové bomby nikdo nehodlá použít, protože mají nedozírné následky. A kdyby jí tam hodila jenom by svět utvrdila v tom, že na tu válku prostě nemá.

A co by tam měli dělat? Ve válce se většinou válčí, nebo si mohli vyhloubit důlek a zahrát si z dlouhé chvíle s nepřítelem třeba kuličky.

A jak píšeš, že měli předem naplánovaný datum ústupu je trochu divné nemyslíš. Ještě jsem neslyšel o válce, kde by bylo předem stanoveno kdy skončí.

Jak píšeš o těch vojácích, které Amerika cvičila, tak ty vojáci dnes většinou již velitelé, sami naplánovali a povětšinou se přímo zúčastnili toho osudového drtivého teroristického útoku v 11. září, takže opět tu není o co stát. Skoro všechno co Amerika v minulosti udělala se pomalinku obrací proti ní.

A pamatuj, že ještě existuje politika, která má značný vliv na každou válku a lidé kteří to vždy dokáží trefně zamluvit, takže se kolikrát pravdu ani nikdo nedozví.

Možná se bude někomu zdát, že jsem zaměřený proti Americe, ale není to pravda a odmítám jakékoliv náznaky, že jsem jednostranně zaměřený činostroj.  

Pat