Game Developer Conference 2005

 

Důvod, proč nezastřelit Billa Gatese

 

Po velikém zklamání, které nám nadělil loňský INVEX, mne musel Pat dost přemlouvat, abychom spolu vyrazili na další akci, tentokrát pořádanou Microsoftem. Zklamáni jsme nakonec rozhodně nebyly.

 

Game Developer Conference 2005 se konala 13.4.2005 od 9:00 do 15:15 v kinosálu 3 pražského Palace Cinema. Začátek se kvůli nepříliš zvládnutým organizačním záležitostem opozdil o  akceptovatelných 20 minut. Co jste se zde mohli dozvědět?

 

Microsoft přednášel o svém čerstvém projektu Game Developers Network, což by měl být server sdružující a propagující tvůrce freewarovek. Byl vychvalován do nebe, ale my v úspěch této internetové stránky zrovna dvakrát nevěříme. Další microsoftí přednášky byla o technologii .NET, která byla zajímavým vhledem do problému. Tedy pro několik zasvěcených programátorů, kterých v sále nebylo mnoho. Dozvěděli jsme se i o Microsoft Visual Studio 2005, což je nástroj pro tvorbu programů a aplikací v několika jazycích a to dokonce zdarma, což nás nejen překvapilo, ale dokonce šokovalo do té míry, že se v sále spustil bouřivý aplaus.

 

Další z profesionálních přednášek pocházeli z DMP (Digital media production). Tyto přednášky byly dobře koncipované, jednoduché a zábavné. Tato firma se může pyšnit mnoha zajímavými projekty, které má za sebou. Například můžeme uvést celosvětovou produkci DVD Pána Prstenů, triky k filmu Alien vs. Predator, či obarvování Večerníčku Rumcajs. Přednášky nás také seznámili s úskalími přechodu standardních formátů televizního vysílání z PAL na HDTV.

 

Největšími trháky však byly přednášky dvou vývojářských firem. První z nich si vzal na starosti pan Mach, animátor z Illusion Softworks, který nás zevrubně seznámil s technologií Motion Capture. Jako řečník by se pan Mach dozajista neuživil, ale zajímavost tématu a jeho poctivé (a občas i vtipné) zpracování to bohatě kompenzovalo. Jakožto nekovaný rétor se nevyhýbal ani takovým výrazům, jako "No prostě, byl to vopruz."

 

Posledním přednášejícím byl jakýsi mistr z Altar Interactive, jehož jméno jsem nepochytil, který přednášel na téma Tvorba a ukládání herních dat. Tato půlhodinka se nesla v tónině "My to děláme zastarale a blbě, ale budeme vám o tom říkat, abyste to mohli dělat stejně." Tento človíček měl na starosti též úplně poslední přednášku, kde se snažil vypíchnout, na co klade obyčejné vývojářské studio důraz při výběrovém řízení na herního programátora. Nejdůležitější součástí této přednášky byl seznam témat, proč herního vývojáře nedělat. Tento krátký projev bavil posluchače i tím, že přednášející opakovaně nazýval obdélník trojúhelníkem.

 

Na závěr nám pořadatelé poděkovali, rozdali několik her a jiných cen, každý dostal do ruky památeční CD (vypálené no name!) a s plným žaludkem (l obědu byl řízek s bramborovou kaší) a rozespalí (v sále byla tma) jsme mohli vyrazit zpět do našich redakčních kutlochů. Byl to dobře strávený den a Microsoft nás skoro přesvědčil, že se snaží pro nás mladé něco dělat, když už nic jiného, tak nám dává zadarmo najíst:-).
 

« Autor článku »

Mat
 
 

Tématické články:

Jediná tématicky podobná reportáž z akce na našich stránkách je Patovo hodnocení loňského národního finále WCG