Porovnání magů - obash

Když nesouhlasíte s blbostmi druhých, vymyslete si vlastní.

Jak naše anketa prokázala, nezanedbatelná část čtenářstva AAA Games tvoří redaktoři a přispivatelé jiných magů. Je tedy zcela logické, že nejčtenější články jsou právě o mazích. Augustus mne požádal, abych po dvou jeho tak trochu kontroverzních článcích napsala pojednání o něčem, co bude zcela objektivní, nenapadnutelné a bude to vyzdvihovat náš časopis (i když to poslední jsem kdo ví proč neměla v úvodu zmiňovat). Jelikož jsem se zdráhala psát cokoliv, museli mi pohrozit (Augustus s Matem), že pokud tento článek nenapíšu, zamknou mne do jedné místnosti s lordem Abakem a to na celou hodinu. Neumíte si ani představit, jak rychle jsem se dala do práce.

Kritéria hodnocení

V podstatě se jedná o kritérium jediné. U několika vybraných magů jsem se rozhodla vyčíslit přesně jejich obsah textu. Řeknu vám, že po dvou dnech počítání písmenek máte hlavu jako škopek! Nicméně aby to nebylo tak suchopárné, tak jsem se rozhodla uvést několik zajímavých údajů o každém magu, které se týkají jeho obsahové stránky. Nicméně v tomhle se nevítězí, poněvadž to by nebylo objektivní.

Možná, že jsem se přepsala, když jsem sdělila, že tento článek je nenapadnutelný. Ona samozřejmě napadnutelný je. Ono je totiž všechno relativní. Například mi přišlo nefér, abych do celkového obsahu jedné aktualizace časopisu zahrnula Credits, které v podstatě do článků nepatří, ale jejich velikost se značně liší. Rovněž jsem nezapočítávala do celkového obsahu texty, které se od minulé aktualizace nezměnily. A pokud by vám to stále ještě neštymovalo a stále vám vycházelo, že váš časopis má řádově o několik stovek znaků více, či méně, nečilte se, je dost možné, že jsem nějaký článek přehlédla, nebo jsem ho započítala dvakrát, i to se stává.

Podle čeho jsme vybíraly magy? Kritérium bylo vcelku jednoduché vybíraly jsme ty, které jsou našemu srdci nejbližší (což nemusí znamenat, že je máme rádi) a patří do magové komunity, všechny až na Bazooku, ale ta musí mít vždycky výjimku.

Proč tam dáváte počet znaků? Vždyť je to nepředstavitelně vysoké číslo a nikdo přesně neví, kolik toho textu vlastně je! Ano, ale počet znaků je jediné objektivní kritérium, poněvadž počet stran je nepoužitelný z hlediska designových odlišností časopisů. Ale abyste si to dovedly představit, takřka čtvrt miliónu znaků jako první dva časopisy má například Douglasova kniha Stopařův průvodce po Galaxi.

Časopisy jsou řazeny sestupně podle obsahu textu. A koho to máme na prvním místě?

AAA Games 21

Počet znaků (s mezerami): 247 528

Počet článků: 26

Rozvrstvení obsahu: AAA Games má v podstatě čtyři rubriky, z nichž nejoblíbenější jsou Games a Story. V těch naleznete také nejvíce článků. Recenze na hry mívají podobnou délku a poezie se řadí dozajista k tomu nejlepšímu, co na scéně naleznete. V sekci Kultura najdete většinou několik recenzí na filmy a občas nějaký ten seriál, či knihu. V Sekci Games a Kultura naleznete zajímavé koláže nazvané GamesView a KulturaView, které vždy obsahují 3-8 článků v rozsahu krátkých filmových recenzí a preview na hry. Plus je zase skladiště článků, které se do ostatních rubrik nehodí. Stálicí této rubriky jsou oblíbené Šotkovy úvodníky. Časopis je námětově pestrý, ale některé recenze (např. na Half-Life 2) jsou až zbytečně dlouhé. Doporučujeme vám řídit se při výběru článků ke čtení radami autorů (respektive mými radami), kteří se snaží vypíchnout největší hity čísla a u ostatních uvádějí doporučenou cílovou skupinu čtenářů, což se při tak velikém obsahu hodí.

Výběr čísla: 21. číslo jsme vybrali, poněvadž je v době vzniku tohoto článku nejaktuálnější. Ale nalijme si čistého vína, je také zatím nejobsáhlejší v naší historii. 

Pravidelnost vycházení: Časopis vychází pravidelně jako skála každý měsíc.

Tip čísla: Nehodlám vybírat. Spoluredaktoři by mne zlynčovali.

Total Game 14

Počet znaků (s mezerami): 245 258

Počet článků: 32

Rozvrstvení obsahu: Total Game rozděluje své články do třech rubrik. Gamesky jsou tou nejdůležitější. V této rubrice nalezneme především velice podrobné a objektivní recenze na hry. Druhá rubrika Freeware nabízí přibližně stejný počet článků, ale co se rozsahu textu týče, ten je srovnatelný s jedinou recenzí(!!!) v předcházející sekci (což znamená jedna rubrika je ještě o něco kratší, než jeden článek v jiné rubrice). Nicméně musíme ocenit, že takovýto informační servis ze světa freewarovek nenabízí žádné jiné periodikum v České republice! V Zábavě nalezneme recenze filmů, povídky a úvahy. Ty svému časopisu také nedělají ostudu.

Výběr čísla: Nejaktuálnější číslo, co chcete více?

Pravidelnost vycházení: Časopis vychází nepravidelně. Dříve jednou za tři měsíce, v poslední době se autorům podařilo stáhnout tuto nepříjemně dlouhou dobu na měsíce dva.

Tip čísla: Pro mne je článek No. 1 v Total Game 14 je povídka Bitva u řeky Trebie inspirovaná hrou Rome: Total War.

Bazooka 76

Počet znaků (s mezerami): 183 653

Počet článků: 38

Rozvrstvení obsahu: Bazooka již před delší dobou opustila koncept klasického magu a tudíž v ní recenze na hry nalezneme jen občas a když, tak jen jednu, či dvě. Hlavní důraz je kladen na kulturu (hudba, film a literatura) a vlastní tvorbu. Povídky nejsou špatné a některé zaujmou, ale ta poezie!

Výběr čísla: Tohle číslo sice není nejnovější, ale s ohledem k tomu, že nám v redakci připadá jedno jako druhé, tak to vyjde stejně nastejno. 76 je ta nejnovější Bazooka, co se skvěje na mém HDD a popravdě řečeno, nové ani nesháním.

Pravidelnost vycházení: Naprostá pravidelnost, naleznete na každém Levelu a tudíž vychází 13 čísel za rok.

Tip čísla: Sorry, ale z tohoto vybírat nebudu. Nečetla jsem až na krátké povídky, takže by to bylo nefér.

Click 16

Počet znaků (s mezerami): 128 654

Počet článků: 19

Rozvrstvení obsahu: Klasické magové řazení - Games, Culture a Mix a Kix. V těchto rubrikách naleznete přesně to, co byste od nich očekávali. Hlavní pilíř Clicku je Culture, rubrika Mix a Kix většinou nabídne nějakou tu zábavu a v Games naleznete objektivní a většinou čtivě napsané recenze.

Výběr čísla: Nejnovější číslo.

Pravidelnost vycházení: Žádná. Až to bude, tak to bude. Většinou to však autorům trvá něco přes měsíc, výjimečně i déle.

Tip čísla: Stejně jako vždy. Co vás nejvíce zaujme? Co vás pobaví? Co vás vždy dostane? No přeci Speedyho úvodník!

Smash 11

Počet znaků (s mezerami): 121 652

Počet článků: 57

Rozvrstvení obsahu: Tak tady nalezneme ve skutečnosti pouze dvě rubriky. V Kultuře najdete filmy, knihy a hudbu a ve Wroten vlastní tvorbu autorů, která je rozhodně zajímavá. Rubrika Technika mi nic neříká a ani zdaleka nedosahuje úrovně výše zmíněných dvou.   

Výběr čísla: Nejaktuálnější číslo.

Pravidelnost vycházení: Od 12 čísla bude Smash údajně neperiodické periodikum, čili nebude klást veliký důraz na pravidelnost vycházení.

Tip čísla: Jednoznačně podrubrika School - je to originální, je to zábavné, je to ze života a dobře se to čte.

 

Galaxie 14

Počet znaků (s mezerami): 87 039 (+vtipník)

Počet článků: 38

Rozvrstvení obsahu: Galaxie naprosto skvěle splňuje Augustův ideál magu se širokým záběrem témat. Vedle klasických recenzí na hry, či filmy zde naleznete i takové věci jako informace o Formuli 1, či zajímavý nápad - hádanku. Galaxie jde (šla) svou cestou, která ji zaručovala slušnou popularitu i přes ne zrovna nejvyšší úroveň některých článků. Síla originality.

Výběr čísla: Nejaktuálnější číslo 14. Byť obrázek je ze třináctky. Proč? Jednoduše se nám více líbila.

Pravidelnost vycházení: Galaxie vychází nepravidelně přibližně každý měsíc, což znamená, že prošvihla už asi šest termínů. 

Tip čísla: Tady to je znovu zcela jasné. Vyhrává to na plné čáře rozhovor se Speedy Danielem! Jak je vidět, tento energický šéfredaktor zvedá úroveň i konkurenčních časopisů. Během velice krátkého interview stačil zdvořilého tazatele seřvat, že pokládá špatné otázky a oznámit mu, že jeho časopisem pohrdá. Upřímnost ne skvělá vlastnost.

GameBurger 8

Počet znaků (s mezerami): 49 935

Počet článků: 12

Rozvrstvení obsahu: Zcela jasná orientace na hry. Prakticky všechny články jsou o hrách a je tomu tak dobře, poněvadž kvůli filmovým recenzím by tento magazín asi nikdo nečetl. Obsah GameBurgeru sice není nijak světoborný, ale články mívají opravdu slušnou úroveň, přesto by klukům z GameBurgeru asi prospělo zazářit s větším počtem článků.

Výběr čísla: Osmé číslo sice není nejnovější, ale zrovna jsem neměla na disku devítku. Věřím, že to autorům nebude vadit, poněvadž devítka je dle mého názoru obsahově chudší.

Pravidelnost vycházení: GameBurger je měsíčník a vychází opravdu v datum, které určí v minulém čísle (většinou).   

Tip čísla: Recenze na Half-Life 2 a Need for Speed: Underground 2 patří rozhodně k tomu nejlepšímu, co v kdy v tomto časopise vyšlo.

---

Underline a zhodnocení: Aktuální číslo neznamená, že je aktuální aktuálně, nebo že bylo aktuální a v aktuálním termínu vydání 22. aktualizace našeho výsostně neaktuálního časopisu, nýbrž že bylo aktuální v jeden konkrétní den, kdy jsem tento článek spíchla.

A zhodnocení? My víme, vyhráli jsme to, což ovšem neznamená, že bychom byli časopisem s největším objemem textu, ne nezbytně. Nehledě na to, že u nás je kvalita vždy ... na jednom z prvních míst. A na čem záleží?

« Autor článku »

Nicka

 
Tématické články:

Augustův článek Magy a Geneze diskmagů a Matův článek Diskmagy.