Co nám nabízejí nové ... Office 2003?

Revoluce, nebo další čistě komerční tah?

Bill: Sakra říkám vám, že na těch nových Officech začnete pracovat a to hned teď.

Programátor: Ale vždyť to zdrží skoro o dva měsíce vydání naší hry Age of OnlyOneBigAndBestSoftwareCorporation

Bill: Na to vám kašlu, naše obliba klesla skoro o jedno procento a to si jako manažer nemůžu dovolit a ke všemu ještě ten hnusnej Linux...

Programátor: Počkejte, o tím chcete říct ...

Bill: Ano, momentálně jsme s preferencemi na nule ... a rychlost zvyšování našich zisků klesá...

 

Tak co? Jak to tedy je? Udělal Microsoft konečně populistické gesto a vytvořil něco, co by se opět (tím prvním počinem myslím Windows 95) zapsalo do historie jako revoluce? Odpověď je zcela jasná...

Takže co vám nový Office nabízí? Do ruky (a na harddisky) se nám dostala Enterprise Edition, takže máme jasnou možnost srovnání (Office XP jsme vlastnili také v tomto packu). Čeho si všimnete již při instalaci je změna v oblasti samotné programové nabídky. Podle očekávání zůstaly programy Word, Excel, PowerPoint, Outlook a Access (FrontPage hledáte marně) a k těmto ještě přibyli Publisher a InfoPath.

V tradičních programech se dočkáte Absolutního minima změn, které jsou ještě k tomu často k horšímu. Po pravdě řečeno ve Wordu pracuji asi hodinu denně, ale kromě zprzněné pravé lišty a několika vylepšených funkcí ve formátování a podle mého názoru skvělé funkce číst (text se po obrazovce rozprostře tak, že se mnohem lépe čte - viz obrázek)  jsem si nevšiml téměř žádné podstatné změny v ovládání.   Na druhou stranu se do modernějšího ohákla grafika, takže teď je vše ještě mnohem kulatější, zaoblenější a hezčí na pohled.

(- Zdvižený prst - Office 2003 nenainstalujete na jiný systém, než je Windows 2000, či XP -)

Co se týká nových programů, tak ty také nijak neohromí. Publisher je nástroj na tvorbu webů určený hlavně pro firmy (prezentace výrobků, prodej etc. ) Je však velice omezený (a tím pádem lehko ovladatelný), na druhou stranu nám poskytuje desítky šablon firemních webů, takže je to ideální nástroj pro "webmastery", kteří nemají dostatek času, či kreativity. Druhý nástroj - InfoPath osloví snad ještě menší skupinu lidí, je to totiž pomůcka na vytváření různých formulářů (samozřejmě s desítkami již vytvořených nejčastěji používaných).

Stručně řečeno nám Office předvádí spanilou jízdu a potvrzují to, že i třikrát překopírovaný výrobek (počítejme od Office 97) se dá na dnešním trhu prodat.  

 

Za poskytnutí plné verze Office 2003 - Enterprise Edition, za účelem testování děkujeme firmě PC Shop - Břeclav