Závěrečný úvodník

Milí čtenáři, vítám Vás u uzavíracího úvodníku AAA Games. Jde sice o poněkud rozporné slovní spojení, avšak celkem přiléhavé. V tomto článku bych Vás totiž chtěl seznámit s našim jubilejním 33. a také posledním číslem, rozloučit se s Vámi, osvětlit trochu naše důvody a též uzavřít kapitolu zvanou AAA Games. Hodně cílů, že? Proto bude nejlepší se do toho rovnou pustit.

Součást plánu

Tato část úvodníku je tu speciálně kvůli předpokládaným dotazům typu Proč chcete skončit? Nechceme, my končíme. Nemůžete chtít něco, co jste právě udělali. V takové chvíli již obvykle chcete něco dalšího. Ale to sem nepatří. Proč jsme tedy skončili? Máme přece všechno to, po čem začínající mageři tolik touží: spolehlivou redakci, železnou pravidelnost vycházení, na poměry velkou komunitu stálých a věrných čtenářů, všeobecné uznání na scéně i mimo ni, slušnou návštěvnost etc. Proč bychom měli chtít zrovna teď přestat? Právě pro tohle všechno. Skončit se má přece vždy v tom nejlepším.

Otázkou zůstává jak určit to nejlepší? Vrchol tvorby, radosti, extáze a podobných ptákovin má totiž tu nepříjemnou vlastnost, že jej poznáte až v okamžiku, kdy jste již definitivně za ním. Kdykoli jste na vzestupu a cítíte se na vrcholu slávy i sil, říkáte si, zdali by to nešlo ještě výš. A že by nešlo, zjistíte až když jste definitivně na sešupu. A to jsme zažít nechtěli. Znáte to, takové ty hořké konce magů. Několik měsíců daný projekt nezvládne vydat žádné číslo, již i vrabci na střechách si cvrlikají o jeho zániku, jenom ta jeho redakce se stále o něco křečovitě snaží až nakonec dojde i jí, že nebožtík již zapáchá a bylo by nejlepší jej urychleně pohřbít. Pak obvykle vydá srdceryvné prohlášení plné nostalgie a patosu, které by se dalo shrnout do dvou slov – nemůžeme dál.

Tak toho jsme se právě chtěli vyvarovat a to i na poli možného podezření. Ne, proto že bychom snad nebohými magy a magery za takové konce pohrdali. To ani v nejmenším! Naopak jsme si třeba u takového Fraggermagu či TotalGamu celkem slušně poplakali. Prostě to jen není náš styl.

Možná Vás to překvapí, ale AAA Games bylo od počátku myšleno jako rozjezdový projekt a rozjíždět se nemůžete donekonečna. Tedy pokud nejste potomstvem zajištěný důchodce nemající na práci nic jiného než týrat svou starou škodovku. Zkrátka u každého rozjezdového projektu máte na mysli již při jeho zrodu i jeho konec. A tak to bylo i s AAA Games. Nehonili jsme se za žádnými chimérami typu až budeme spokojeni či až nám dojdou nápady. To bychom tady byli jistě přes sto čísel, ale zvolili jsme si jako řešení to nejzrůdnější – plán. Nejužší vedení redakce totiž tvoří téměř výhradně samí chladní plánovači sázející spíše na logiku než na city. A tak se ve 20. čísle nemilosrdně určilo, že AAA Games vydá ještě 13. čísel a dál již ani ťuk – bez ohledu na všechny vzlety i pády, které během toho roku před koncem zažijeme. Proč zrovna 13. se dozvíte v závěru závěrečného úvodníku (úžasná formulace, že?:)). Nyní se zaměřím na jiné věci.

Vidina blížícího se konce visícího neustále nad námi nás (nedá se říci kupodivu – my jsme to předpokládali) motivovala. O článcích, které nenapíšeme dosud, jsme již věděli, že pro AAA Games již nenapíšeme. To samé platilo o projektech. Jelikož jsme si dopředu určili i datum, nemohli jsme se opozdit v žádné aktualizaci, protože bychom se logicky dostali do skluzu, ze kterého by se nám již nemuselo podařit vyhrabat. Vlivem toho mohu s hrdostí, ačkoliv na tom mám vcelku minimální podíl, říci, že AAA Games se ještě s žádným číslem neopozdilo a vyšlo pokaždé včas – přinejhorším dříve, což by se mělo počítat spíše jako klad. Pokud čtete tyto řádky zcela náhodou jako mager a máte z toho depresi, tak nevěšte hlavu. Nám by se něco takového také nepovedlo. Ne, kdybychom nad sebou neměli věčného strašáka v podobě data konce.

Naše cíle

Jak moudře praví Kamasútra, na konci každé činnosti by měl být někdo (u)spokojen. V závěru AAA Games to budeme přinejmenším my a hned Vám povím proč. Když jsme začínali s našim webmagem, neměli na rozdíl od mnohých jiných žádné velké ambice. Jak jsem již výše napsal, AAA Games byl pouze rozjezdový projekt. Chtěli jsme si především zkusit, jestli to dokážeme, vytrénovat se ve psaní, publikování, diplomacii, práci s lidmi a všech takových dovednostech, které bychom mohli v našich budoucích plánech potřebovat. Nikdy jsme nechtěli udělat žádnou díru do světa, stát se slavnými a takové pitomosti. Chtěli jsme pouze dělat dobře svou práci a pokud možno také podle našich představ. Což se nám, jak věřím, v rámci možností celkem slušně vydařilo.

Každé číslo AAA Games jsme navyšovali kvalitu i obsah a přicházeli s novými nápady, které se sice ne vždy uchytily, ale každé číslo tím pádem bylo jiné. Měli jsme v úmyslu vytvořit unikum diskmagové scény, které by ji svým způsobem ovlivnilo, pokud možno kladně a krom toho ještě stihlo zasáhnout i čtenáře absolutně mimo ni. Což se nám, myslím, povedlo nepochybně. Alespoň já jsem s efektem svého psaní o mazích na výsost spokojen.

Chtěli jsme naše čtenáře také dobře pobavit a k tomu jim ještě něco dát, jelikož, přiznejme si, samoúčelná zábava není nic, co by stálo za takovou námahu. To by se dalo dělat za prachy ale nikoli nezištně.

Tohle všechno samozřejmě platí pro redaktory, se kterými jsme tento plán vymýšleli a prodiskutovávali. O motivacích a cílech našich externích spolupracovníků/nic se zde příliš rozepisovat nemohu, jelikož jde převážně o osoby zasahující do našeho projektu spíše z vnějšku. O našem chystaném plánu ukončit AAA Games 33. číslem pravděpodobně ani nevěděli, jelikož my jsme se s tím nikde nerozhlašovali a oni nejsou na AAA Games tolik zaangažováni, aby tuto informaci vyčetli z pod nánosu měsíců přímo z webu.

Co byste neměli přehlédnout

Myslím, že 33. číslo je již samo o sobě dostatečným důkazem toho, že AAA Games je nyní v plné síle a na vzestupu a že nekončíme kvůli nějaké krizi či vysílení. Vždy se však najdou zlí jazykové, kteří budou tvrdit opak a Vy, naši milí čtenáři, byste nám také nemuseli tak docela věřit. V našem plánu jsme počítali samozřejmě i s tím.

Možná se Vám zdá, že ukončení našeho projektu 33. číslem přišlo jako blesk z čistého nebe. Potom buď nejste příliš pravidelní nebo pečliví čtenáři, neboť již ve 20. čísle v článku Surfařův průvodce po AAA Games jsme tento fakt zcela bez rozpaků zveřejnili spolu s přesným datem (dokonce na hodinu) uveřejnění závěrečného čísla. Tento článek byl po od té doby neustále dostupný na webu i ve stažitelné verzi 20. čísla a každý, kdo chtěl něco vědět o historii AAA Games byl na něj odkazován. To, že jsme náš záměr nijak nešířili vůbec nepopírám a bez mučení přiznávám, že za tím byla snaha Vás překvapit efektem „blesku z čistého nebe“. Rozhodně jsme však nic netajili. Kdo chtěl, mohl si vše zjistit. Ostatně byla zde i celá řada jiných indícií.

Pozorný a hloubavý čtenář by si dozajista mohl všimnout, že když si zobrazí archiv. Ona záhadná písmena na pozadí našich prvních stran mají svůj smysl a dají dohromady slovo KONEC. Což přinejmenším dokazuje, že to, co jsme právě provedli, jsme měli v plánu minimálně pět čísel zpátky a od 29. čísla uveřejňovali na každé první straně pozpátku písmena jednoho konkrétního slova. Pokud jste si mysleli, že jde jen o nějaké grafické vychytávky, pak se nám podařilo Vás dostat:)

Za mnohem okatější náznak však považujeme skutečnost, že všechny naše dlouhodobé projekty se završují právě ve 33. čísle. Ať se již jedná o Nicčino Jedenáctero statí o tom, jak dělat či nedělat mag, mé úvodníky (Nicka jasně uvedla, že více než deset jich nebude a tento je právě desátý), seriál Humor (z ohlášených tří částí byly již minule dvě zveřejněny), STAAAR TREK, medailonek Carla Gustava Junga, seriál povídek o Šotkovi, Nenapsal jsem nic, Zrození, Od stolu v Lilii, Cirkusáci drak a tak (to jsou všechno série u nichž byla závěrečná část předem oznámena na 33. číslo. To dává dohromady, tuším, 10 (!) projektů. Vážně to nepřišlo nikomu divné?) A to ani nepočítám tu kupu prohlášení s hromadou náznaků o tom, jak velkou změnou bude pro AAA Games 33. číslo. No, to jsou věci, to jsou věci:). Ne vážně. Neobyčejně nás těší, že se nám podařilo Vás dostat a že nám to překvápko žádný snaživec nezkazil. Máme z toho obrovskou radost, jelikož jsme zkrátka hraví Hanzlíci:)

A někteří naši redaktoři jsou vyloženě přepracovaní, jinak by nikdy nemohli napsat to, co teď právě píšou. Kykyrykýýýýýýýý!!!...ehm…promiňte. Popojedem.

Nové tváře a staré ksichty

33. AAA Games je výjimečné snad vším. Proto zřejmě nikoho nepřekvapí, že k jeho unikátům patří i to, že v řadách našeho realizačního týmu přivítalo nejvíce nových tváří ze všech čísel, která jsem kdy vydali, krom prvního, v němž jsme byli noví technicky vzato všichni.

K nejproduktivnějším beze sporu patří Nihil, který vtrhl do klidných vod naší Kultury jako povodeň a svými devíti články je náležitě rozvířil. Musím se přiznat, že si nepamatuji, že by se kdy na magové scéně objevil nováček, který by tolika články takové kvality rázem přispěl do jediného čísla. Jak se Vám budou líbit, již nechám zcela na Vás, jelikož Nihil je bezesporu zcela specifický typ intelektuála, jehož styl se nemusí každému zamlouvat, ale své kvality rozhodně má. Jako poslední informaci v úvodníku k němu uvedu, že právě on je oním čtenáři vyžádaným expertem na anime, jehož příchod jsme avizovali.

Další dvě nové tváře by se daly charakterizovat jako klasický případ externisty AAA Games. Jedná se totiž o talentované externistky, které přispěly svými dílky do rubriky Story – Jana Bařinková básněmi a Heriettka úspěšnou prózou. Víc o nich neprozradím. Přečtěte si jejich díla.

Poslední novou tváří je poněkud záhadná Tok´ra, kterou možná znáte jako redaktorku zcela jiného magu. Přispěla vším, co kdy napsala a pravděpodobně již také nic nikdy nenapíše. Žádná škoda. Její „tvorba“ i jedno šokující odhalení se vážou k projektu i stejnojmennému článku Operace Tok´ra. Který osobám mimo diskmagovou scénu pravděpodobně nic moc neřekne, ale pro magery a čtenáře, kteří alespoň něco z tohoto fenoménu sledují, by mohl být VELMI zajímavý.

Možná Vás napadá otázka, jak jsme přesvědčili tolik perspektivních osob, aby si zapublikovali v magu, který tímto končí. Dobrá otázka a jednoduchá odpověď. Neřekli jsme jim to. Nicméně si přesto nemyslím, že by jim to nějak zvlášť vadilo, jelikož ani v jediném případě nešlo o osobu, která by byla na AAA Games nějak zainteresovaná. Prostě jenom poslali články. Žádné sebevraždy po zveřejnění „tajemství“ 33. čísla nečekáme. Každopádně všechny případné následky, které by tato informace mohla na nevinnou veřejnost mít, beru zcela na sebe. Nebojte, mám hroší kůži:)

S 33. číslem se objevili nejenom nováčci, ale byla též výrazně oživena aktivita některých našich starých (relativně, dámy, relativně) dobrých externistů, kteří se předtím na dlouho odmlčeli. Naštěstí se nejedná o Krtečka, nýbrž např. o Angeliku a především o Apofise, který se zasloužil o otevření nové podrubriky Hudba. Nebudu zde rozebírat, co je to za hovadinu otevřít v závěrečném (řečeno krásně nostalgicky – posledním) čísle novou podrubriku, nás to zkrátka baví, a raději se budu blíže věnovat osobě a příspěvkům samotného Apofise. Tento převážně kulturní recenzent je na diskmagové scéně poměrně dost známý pro svou zálibu v popu ale především pro ostré vystupování a nekompromisní názory. Pro tvrdou kritiku nechodí obvykle nijak daleko a kvůli svým vyhraněným stanoviskům se dostává do častých konfliktů s mnohými diskmagery i se svou domovskou redakcí. Jeho recenze si však podle mého názoru své místo v nejlepším čísle v historii AAA Games zaslouží.

Ač to může působit na první pohled jako blbost. S jednou v naší tváří se v závěrečném čísle AAA Games též rozloučíme a to hned s jednou z nejvýraznějších. Půjde však o akt ryze symbolický. Jak již jistě správně tušíte, půjde o šotka. Čtenáři jej v anketě nemilosrdně odstřelili a redakce řídící se hlasem lidu mu s úsměvem zamávala, ale na jeho obhajobu musím dodat, že šlo o výsledek velice těsný. Domnívám, se, že ani šotek si v skrytu duše nedělal plané naděje, že by mohl to hlasování ustát. Každopádně míra podpory, která se zvedla na jeho stranu nás všechny nemálo zaskočila. V podstatě nám to vyrazilo dech. Na diskmagové scéně již pamatuji ledacos, ale nikdy jsem nezažil, že by tolik čtenářů i kolegů z konkurence tak živě diskutovalo o jediném redaktorovi. Přestože to na nakonec na vítězství v anketě o vyloučení z redakce nestačilo a šotkovi odpůrci nakonec převážili, zvedl se na jeho podporu opravdu úctyhodný počet hlasů. A myslím, že každý mager by si mohl radostí výskat, kdyby měl tolik přímluvců jako právě šotek. Podpora tohoto redaktora napříč celou diskmagovou scénou byla vskutku obrovská a myslím, že šotek může odcházet s pýchou, když již ne s čistým štítem. Ostatně jsme mu ani nic nijak zvlášť bolestivého neprovedli. V 33. čísle odcházíme defakto všichni (včetně nováčků:) a je pravdou, že tento redaktor provedl nejenom v poslední době řadu nezodpovědností a drzostí, za něž si lekci rozhodně zaslouží. Doufám, že si z ní vezme poučení ohledně svého chování, na kterém má ještě HODNĚ co zlepšovat.

Co se týče článků této magové varianty kašpárka (Hej, ty jako přebíráš mojí práci ve stírání?! – pozn. Šotek) (Ty jsi ještě tady?:) –  pozn. Augustus), tak v posledním čísle se opravdu hodně činil. Nestihl sice, jak je jeho zvykem, ani zdaleka všechno, co sliboval. Přesto je jeho příspěvek opravdu nebývalý. Krom tradičních šotkovin (Šotkovy etudy) se můžete v 33. čísle dočkat i „vážně“ míněných šotkových článků (to je mi ale oxymóron:)), které vyplodil v záchvatu serióznosti pod vlivem nedávné ankety o jeho vyloučení z redakce. Je sice pravdou, že si na nich dal vážně záležet, ale podle mne jsou tyto články výrazně o ničem a ještě k tomu postrádají i šotkův specifický humor, proto  neuspokojí ani jeho skalní příznivce. Konečné posouzení je však ostatně jako vždy na Vás, milí čtenáři, jedná se především o Šotkův medailonek šotka a War of mags.

Co byste rozhodně neměli minout

Možná se mi to zdá, protože jsem se velmi intenzivně podílel na jeho přípravě, ale 33. číslo mi připadá jako plné výjimečných článků, které by stály za zvýraznění. Ale pustit se do něčeho takového by byla nevděčná a zbytečná práce. Víte, zvýrazňování určitých příspěvků v úvodníku mělo především ten účel, aby opravdové klenoty v tom velkém shonu mezi dvěma aktualizacemi jen tak neprošuměly a nezapadly přikryty novinkami dalšího čísla. Pro 33. však žádné další nepřijde. 33. tady bude pro Vás s trochou nadsázky navždy. Proto bych po Vás momentálně chtěl něco trochu jiného. V klidu se posaďte, čtěte pomalu, nehltejte a raději vychutnávejte. Je to přece naposled. Můžete v klidu odcházet a pokud možno znovu se vracet. Naše články zde na Vás počkají. Nic takového jako rušení webu neplánujeme, stejně jako se k tvorbě AAA Games již nehodláme vracet. Tohle je definitivní. Ale přemlouvat nás můžete, budeme mít hroznou radost:).

Výjimku v nehypování udělám jen v případě Soutěže o originální herní pecky, kterou jsme zase jednou rozhodli pro Vás vyhlásit. Ta na Vás totiž nepočká. 1.3. 2006 ji uzavřeme a basta! Takže pokud se chcete zúčastnit soutěže o hodnotné ceny, jakými jsou např. gamesy Fahrenheit či Sprinter Cell Chaos Theory, neváhejte a soutěžte, jelikož něco takového Vám žádný jiný mag neposkytne! Kdo by pouště z pařátů originální herní pecku? 

Jubileum?

Někteří z Vás se budou tomuto číslu možná divit. Mezi časopisy a to nejenom internetovými bývá zvykem oslavovat spíše kulatá čísla (s definicí tohoto pojmu má náš redakční matematik trochu problém) jako např. 20., 30. etc a my jsme všechna tato „malá“ výročí vzorně slavili. Pokud se však ptáte co je tak zvláštního na 33? Odpověď bude souviset s naší oblibou v hrátkách s čísly. Pravidelní čtenáři pravděpodobně vědí, že AAA Games vychází jedenáctkrát do roka, což při 33 číslech dává 3 roky existence – s připočtením doby přípravy prvního čísla to jsou přesně 3 roky a 3 měsíce. Samé trojky, že? Pozor, ještě nekončíme. Číslu 33 se rovněž říká Kristova léta. Kdo to je Kristus, doufám, nikomu z Vás nemusím vysvětlovat. Postačí, když poznamenám, že pro drtivou většinu redakce je tou nejdůležitější osobností v dějinách. Další způsob jak nepříliš nápadným a nenásilným způsobem upozornit, že jsme křesťané a nestydíme se za to, jelikož není za co.

Neposledním důvodem k oslavám je i fakt, že vycházíme naposled. Nevím, jak Vy, ale my nevěříme na odchody plné slz, smutku a agonie. Když již se má jít, tak ať je to s plnou parádou a způsobem, na jaký se hned tak nezapomene. O tohle všechno jsme se pokusili v našem závěrečném 33. čísle. Doufám, že se u něj budete bavit přinejmenším stejně jako u jeho předchůdců (ne-li více) a že si z něj i něco odnesete. Tak jako my.

Tím jsem chtěl sdělit, že erární vypalovačku, DVD-romku ani všechny ostatní věci, které jsem získal ze společné pokladny během svého působení v AAA Games nehodlám vracet. Nechávám si je místo platu. Případné námitky můžou mí drazí spoluredaktoři prokonzultovat s mými rotvajlery. Již se na to těší. Toť vše.

Vážně, končíme! Nic dalšího již nebude…snad jen rozloučení

 Redakce AAA Games přeje všem svým čtenářům, aby jim vydržel tak výborný vkus:)

RS: Nezapomněli jsme ani rozetnout debatu kolem našeho nového enginu. Žádný nebude! Čekali jste snad něco jiného

« Autor článku »

Augustus