Historie AAA Games

Slavíme!!!

Nechce se tomu ani věřit, ale je tomu už rok co se poprvé objevil náš diskmag na Internetu. Jelikož dvanácté číslo je jubilejní, rozhodli jsme se napsat pár řádků o našem časopisu a shrnout všechny úspěchy a neúspěchy, které nás za ten první rok potkaly. 

Zdravím, to jsem já, váš oblíbenec Šotek! Naboural jsem se do tohoto článku, abych vám sdělil pravdu, vážení a milí. Ty hlody co vám tahle parta rádobypisálků tluče do hlavy již nemíním dál tolerovat. Slyšte tedy pravdu: Ano, první odstavec této slátaniny je plně pravdivý, pouze nasvícený z trochu jiného úhlu. Nejedná se o historii AAA Games, nýbrž o vychloubačnou řeč, kterou si redaktoři chtějí ukojit své žalostně velké ego.

AAA Games vznikl úplně náhodou při prohlížení herních časopisů a následného porovnávání kvality recenzí. Najednou dostal jeden z nás nápad, už nevím zda jsem to byl já, nebo Mat (ale já to vím moc dobře - Mat), že by jsme si něco takového mohli také vyzkoušet. Po delší debatě vznikl diskmag AAA Games. Z názvu je jasné na co měl být původně orientován. Ale dva redaktoři by moc dlouho nevydrželi dělat kvalitní časopis, kvalita u nás byla a je na prvním místě. Tak nastalo výběrové řízení v tom smyslu, kdo chtěl byl přijat. Pár kamarádů se rozhodlo nás podpořit v našem snažení a začali také přispívat. Jenže na hry moc nebyli, rozhodli jsme se tedy rozšířit obzory i o další sekce. Vše tak pěkně vykrystalizovalo do dnešní podoby, kde kromě her můžeme také nabídnout recenze na filmy, knihy, seriály, software, něco málo o vojenství a velice kvalitní poezii a prózu.

S touto částí by se dalo také s horou výhrad souhlasit. Ano, AAA Games opravdu vzniklo po delší debatě, pokud považujete za delší debatu asi čtyři měsíce. A když bylo konečně první číslo hotové, ty pakoni ani nevěděli, jak ho dát na internet. Po pravdě řečeno je jasné, že duo Pat a Mat nemohlo dlouho vydržet, do kvartetu přibrali armádního maniaka Abaka a mírně šíleného intelektuála a filosofa Augusta. Mimo to se na časopisu nějakým způsobem podíleli: Macourov s tím nejhorším nickem, co jsem kdy slyšel, Joník (předchozí poznámku beru zpět), termitím Krtečkem a Veber o které(m) nikdo neví, jakého je vlastně pohlaví. Tahle parta nemůže vytvořit nic jiného než tu největší splácaninu všech dob. A opravdu.

Jak se říká, začátky jsou vždycky těžké, nevyhnulo se toto pořekadlo ani nám. Jelikož jsme neměli moc zkušeností z tvorbou webových stránek, vznikly první stránky které byli samý rámec a aktualizace byla velice složitá (někde okolo se válí obrázek). Z tohoto důvodu jsme se rozhodli po pár (dvou) měsících udělat nový hlavně jednoduší engine. Z pětasedmdesáti procent se nám naše snažení povedlo (taky můžete mrknout na obrázky). Odpoutali jsme se od většiny rámců a stránky se podařilo maximálně zjednodušit a zpřehlednit. Ovšem vizuální stránka nebyla nějak moc přitažlivá, přednější byla pro nás přehlednost a jednoduchost ovládání, z toho důvodu vznikl náš třetí engine, který můžete sami posoudit přímo v reálu. My víme, taky to není žádná výhra, ale nikdo z redakce nemá toho správného estetického ducha, tak to budete muset přetrpět.

Náš úplně první engine - prosíme, uroňte nostalgickou slzu na tomto téměř historickém místě

 

Tohle je již šesté číslo, už to vypadá docela k světu. V jednoduchosti ovládání je tento engine zatím nepřekonaný

Tak dost! Přestaňte, smál bych se, kdyby mi z toho nebylo na blití. Vždy jsem se vyjadřoval pouze k mizernému obsahu těchto stránek, protože nerad mluvím vulgárně a to bych, co se týče vzhledu, musel. Hraná sebekritika v předcházejícím odstavci vyúsťuje v jeden jediný závěr - vypadali jsme hrozně. Dobře to je pravda, ale není to jedno, když teď  vypadáte ještě mnohem mnohem hůř. Máte to marný, kluci. Na tohle vám nikdo neskočí.

Kromě psaní recenzí jsme se také rozhodli udělat nějakou tu češtin do her. Naleznete je samozřejmě u nás v sekci Projekty a taktéž na známé adrese www.cestiny.cz. Naši poslední češtinu naleznete také na CD 60. čísla časopisu GameStar (neplacená reklama) což považujeme za jeden z dvou velkých úspěchů. Jaká to je čeština vám neprozradíme, pokud pravidelně sledujete naše stránky máte asi jasno, pokud ne, kupte si GameStar a budete ho mít také. Druhý velký úspěch uvidíte v témže čísle časopisu GameStar v sekci Od čtenářů, kde náš diskmag bude pravidelně od tohoto čísla vycházet.

Ano, ano - češtiny. K tomu se nebudu vyjadřovat. Pokud má hra vůli, nejvíc ze všeho si nepřeje být počeštěna by AAA Games Team. A co se týče vycházení na cover CD/DVD časopisu s nákladem 35 000 výtisků... tak to jedině tak ve Sluníčku, až bude mít CD. 

Hodnotit náš časopis nespadá do naší kompetence (bohužel). Sami moc dobře víme, že ne všechno se v minulosti povedlo na jedničku (často bychom byly rádi i za trojku - z dnešního pohledu) a ani dnes není vše ideální. Ale ať jsme polobozi, nebo největší břídilové, co kdy vydávali svůj časopis, stále se zlepšujme.

Máte pravdu, chlapci na to abych vás ohodnotil jsem tady já. Začneme zápory: Neobjektivní recenze, hrozný vzhled, primitivní smysl pro humor, vaše stránky na internetu naběhnou tak dvakrát ze sta pokusů. Dvěma slovy: Jste břídilové. A klady ... vypadá to, že brzy krachnete :-)

Přes velké počáteční potíže, kdy jsme si kolikrát říkali, že to asi zabalíme, se nám podařilo překonat všechny nezdary, zjistili jsme, že to zase až tak špatné není vydávat časopis. Jsou desítky věcí pro které to děláme, pro které hodiny a hodiny píšeme, opravujeme, upravujeme a formujeme články. Nebudu vám je všechny jmenovat, stačí když budete vědět, že jedna ne nevýznamná část naší motivace jste vy, čtenáři.    

Jen jedna poznámka: Někomu neskončí porodní bolesti ani po smrti.

<<< Bajka by Šotek

Pravda o AAA Games >>>

 

Redakce a Šotek (ten grázl do redakce nepatří)

 

 

Autor článku:

Další úvodníky:

Další Šotkovi úvodníky:

Bajka by Šotek

Pravda o AAA Games

Klub sráčů

Pat a Mat: A je to v ...

Odpadlík volume eins

Odpadlík volume zwei