Výslech Pata

 

Vyslýchal Mat

Augustus: Jak se cítíš?


Mat:Zdar Pate, začneme nějakou uvolňovací otázkou: Proč sis vybral zrovna nick Pat?


Pat: Původem tato postavička pochází z velice kvalitního dětského seriálu Pat a Mat…


Mat:A v čem se s Patem ztotožňuješ?


Pat:V ničem, on přece nic neumí!


Mat:Na rozdíl od Mata, ten umí všechno, jenom se to vždycky nějak zvrtne a vyjde z toho úplná blbost. Ale pojďme dál. V našem časopise se zabýváš hlavně hrami, čím tě PC hry tak přitahují?


Pat:To vám neřeknu, kdybych vám to řekl, tak by vás začali bavit taky.


Mat:Dobře, dobře. Tak k něčemu konkrétnějšímu. Tvůj oblíbený žánr jsou akce. Jaká je podle tebe nejlepší akce poslední doby?


Pat:Jelikož jsem v poslední době shlédl téměř všechny díly Star Wars a už se velice těším na třetí epizodu, jsem naladěn na notu Hvězdných válek, tak jsem si zakoupil Star Wars Battlefront, kde je možnost si všechny důležité bitvy z filmů zahrát na vlastní kůži a nejen to. A musím říci, že je to dobrá hra, Battlefiled z Hvězdných válek. I ta inteligence je velice věrohodně zpracována, akorát že úplně tupý nejsou jen droidi.


Mat:A co říkáš na tak trochu překvapivé zpracování Hvězdných válek Lego Star Wars? Zajímavý pohled, nebo naprostý odpad?


Pat:Lego Star Wars mne překvapila. Nic jsem od ní nečekal, myslel jsem ,že to bude naprostá hovadina, ale po chvilce hraní jsem byl naprosto unešen dobrou hratelností. Zvlášť vychytaný je kooperativní multiplayer a že při velké pařbě nikdy nevytuhnete, poněvadž jste nesmrtelní:-). Další plus hry je fakt, že můžete nahlédnout do děje třetí epizody, přestože česká kina mají oproti světovým premiérám takové zpoždění.


Mat: Výborně, vydejme se teď trošku do historie. Která hra tě za tvého pařanského mládí nejvíce nadchla, nebo kterou jsi hrál nejdéle?


Pat:To bude dozajista hra Settlers II. Tolik dní, kolik jsem strávil u této hry jsem nestrávil ještě u žádné akce.


Mat:Dokonce ani u Unreala Tournamenata?


Pat:Jelikož jsem to nikdy časově neměřil, řekl bych, že je to asi na stejné úrovni.


Mat:Výborně a když jsme u toho Unreala, mohl bys konečně nějak formulovat, proč je právě tato hra u nás v redakci tak oblíbená?


Pat:Mě chytla z jednoho prostého důvodu. Současně s ní jsem hrával Counter-Strike ve škole, který mne po pár hodinách přestal bavit – stejné postupy, stejné místa střetu s nepřáteli – zkrátka furt na jedno brdo, nevím, co na tom ty lidi vidí. U Unreala je to úplně o něčem jiném, variabilní hratelnost, skvělé módy a chytlavost i v singlu. Nikdy se vám nestane (teda mě se nikdy nestalo), že když hrajete nějakou mapu několik hodin, že by se vám ohrála, je tam sousta různých postupů a po designerské stránce je to mnohem lépe odvedené a nevíc tu máme speciální skoky a komba, které hře přidávají nové taktické možnosti a velikou překvapivost vývoje zápasu. Unreal je zkrátka skoro ve všem lepší než CS!


Mat:Nehrajte tu hovadinu! Moje řeč. A co očekáváš od nového dílu 2007?


Pat:Škoda, že tam nebude Assaulst, vím že je to málo hraný mód na progamingovém hřišti, ale patří k mým nejoblíbenějším. Jsem zvědav na fyzikální model, který bude obsahovat, protože, jak jsem četl, by měl být těžkým konkurentem Havoku. Doufám, že bude nový díl stejně dobře vyladěn jako ty předchozí. Ostatní věci (grafika …) to už je standard.


Mat:Dobře, trošku jsme zavadili o Havok. Jak moc je pro tebe důležité, abys mohl ve hře všechno roztřískat. Přidává to hodně na hratelnosti, nebo je to jenom finesa, která nemá žádný faktický význam?


Pat:Je to pěkné zpestření, přidává to na atmosféře hry a jak dokázal nový Half-Life a v závěsu za ním Counter-Strike Source, dokáže pořádně pozměnit i samotnou hratelnost hry.


Mat:Jak ty vidíš budoucnost her? Virtuální realita, nebo budou hry postaveny mimo zákon?


Pat:Doufám, že budou stejně zábavné jako ty současné.


Mat:A když už jsme u toho, tak jaký je tvůj tip na největší hit příštích dvou let?


Pat:Nevím, jestli příštích dvou let (doufám že do dvou let vyjde:-), ale je to jednoznačně STALKER: Shadow of Chernobyl. Kromě pěkné grafiky přinese napětí a pro akce naprosto nezvyklé a inovativní prvky (např. interaktivní svět).


Mat:A dočkáme se nějakého moudra na závěr?


Pat:Četl jsem článek na jednom nejmenovaném herním magazínu, že hraní her prospívá pracovní morálce, proto jestli chcete být dobří zaměstnanci, hrajte hodně hry, šéf vás za to určitě pochválí. A když vás při tom v pracovní době chytne, můžete mu říci, že to děláte jen pro dobro firmy.

Mat:Děkuji za rozhovor.

Pat:Já také děkuji a doufám, že už nikdy žádný rozhovor dělat nebudu.

Mat:Jo, tak to ti mohu zaručit.

« Autor článku»

 
 Mat a Pat
 
 
 
 

Tématický článek:


Šotkův medailonek Pata.