Golden Axe

 

Legenda, na kterou se nezapomíná…

 

Taky si vzpomínáte jak jste do automatů na pouti cpali dvoukoruny, abyste si mohli zahrát nějakou tu dobrou 2D hru ?  Já když si na to vzpomenu tak musím zatlačit slzu která se mi dere do oka. To byli ty nejkrásnější časy. Moje nejoblíbenější hra byla Golden Axe. Kolik jsem za ní utratil sice nevím, ale určitě to byl pěkný peníz (z nostalgie jsem zařadil obrázek z hracího automatu s krásným bílým nápisem insert coin). Když jsem si pořídil můj první počítač P75, první věc kterou jsem udělal,  byla ta, že jsem si hned půjčil od kamaráda Goldena a začal ho okamžitě pařit. V té době to pro mě byla užásaná hra, u které jsem strávil mnoho hodin, jak v singlu, tak i v multiplayeru.

Příběh celé hry není nějak složitý. Otce vám na začátku hry zabije parta zločinců a vy se vydáte na těžkou cestu, plnou nástrah, aby jste pomstili jeho smrt.

 Na výběr máte ze tří bojovníků. Jsou to muž, žena a trpaslík.

Trpaslík je velmi mrštný a silný bojovník, ale nemá moc silná kouzla. Nejúčinnější kouzla má žena, která není zase moc silná, ale v kombinaci s trpaslíkem tvoří velmi silné duo. Muž na tom není nějak dobře ani v jednom a proto jsem si ho nikdy nebral.

Každém válečník umí pět speciálních věcí:skákat, běhat, chodit, zabíjet (mlátit kolem sebe a následně zabíjet) a spouštět kouzla.

Celá hra má 9 dlouhých levelů, kdy každý level uzavírá (jak už to bývá) silný bos, kterého musíte překonat, jinak máte smůlu. Po grafický stránce hra nějak neexceluje, jsou někdy vidět i pixely (celá hra běží v rozlišení 320 x 200), ale to plně nahrazuje hratelnost celé hry, která je na dobré úrovni.Před každou misí je jedna mezihra, ve které máte za úkol nasbírat si co nejvíce kouzel a za ní se vám pro změnu ukáže mapa jak daleko jste postoupily a jakou cestu máte ještě před sebou. Za nepřátele vám budou např. kostry vylézající ze země, rytíři v brnění, ženy na dracích (jen tak mimochodem pokud nějakou tu ženu sejmete, máte možnost vylézt na výše zmiňovaného draka a to jste prakticky nesmrtelný), Obři s kladivama na které je dobrý použit nějaký to kouzlo, protože se jim sníží na malou chvíli jejich obranyschopnost a potom je můžete v klidu sejmout bez větších ztrát na životech a běžný vojáci s kterýma nejsou velký problémy.

Tuto hru bych zařadil ke hrám na které každý rád vzpomíná. Jen si to přiznejme, jsou to herní klasiky a to už jim nikdo nevezme, ani čas.

 

Hodnocení:AAAAAAAA

 

Pat