Může se prosadit hra s ohavnou grafikou, tuctovým příběhem a na základě pravidel, která jsme již mnohokrát viděli? M&M7 dokazuje, že je to možné a nejen to, tato hra je nesmírně hratelná a zábavná (ovšemže jak pro koho). Já jsem u této hry strávil mnoho večerů a nutno dodat, že kdybych měl o trochu více času (kdybych třeba nepsal hloupé internetové časopisy), tak bych si tuto hru s chutí zahrál znovu.

Story: Příběh není sice nějak zvlášť originální, ale zato je velmi nelineární, není sice nelineární tím způsobem jako R.P.G. od Black Istle, to znamená že zde většinou nemůžete řešit jeden problém několika způsoby, ale zde se větví dokonce i hlavní linie děje. Jednou jsem si nebyl jist, zda jsem úkol nemohl vyřešit nějak jinak a tak jsem si hru loadl a zkusil to znovu a věřte nebo ne, ale místo řešení konfliktu mezi dvěma královstvími mírovou cestou jsem způsobil válku (hádejte, kterou cestu jsem si vybral). Ale co mne zarazilo ještě víc bylo to,že pro obě situace byla připravena poměrně dlouhá videa, přestože většina hráčů pravděpodobně uvidí pouze jedno. Toto se často nevidí ani ve hrách mnohem novějších. Na druhou stranu mne velmi, ale opravdu velmi zklamal konec, kterému se sice nedá upřít velká dávka originality, ale za cenu narušení konceptu celé dosavadní hry. Jsem sice příznivcem mixování žánrů, ale přesto jsem se cítil přinejmenším rozporuplně, kd
Hratelnost: Dostali jsme se až k nejsilnější stránce M&M VII. Hratelnost mají totiž všechny hry ze světa M&M přímo excelentní. Čím to je? Spoustou věcí, například výborně vyřešeným způsobem povyšování do dalších levelů (podle mě je to vůbec nejlepší systém povyšování a dovedností, který byl kdy vymyšlen, může se Vám to nelíbit, můžete proti tomu protestovat, ale to je všechno co proti tomu můžete dělat:-) Když totiž máte dost zkušeností na to, abyste mohli postoupit na další úroveň, musíte se nechat vycvičit za odpovídající finanční obnos, čímž získáte pár životů, ale hlavně dovednostní body, které můžete dle libosti přidělovat dovednostem (od ovládání meče, přes magii ducha až po alchymii, která je mimochodem řešena také precizně) a až v těchto dovednostech budete dosti zběhlí, tak se můžete nechat vycvičit učitelem, který se nachází někde v Earthii na experte, mistra, či velmistra v dané dovednosti.
Další výborně vybalancovanou věcí je magie, která se dělí do různých oborů a to kouzelníkova magie země, vody, vzduchu a ohně a klerikova magie těla, ducha a mysli, později se dostanete i k mocným magiím světla a temnoty. Kouzla jsou v mnoha ohledech originály série M&M, i když zde samozřejmě najdeme klasický Fireball, nebo třeba Leť …

Grafika: Ó jé, tak tady to bude horší, grafikou M&M VII slušně řečeno neoslnil ani v době svého vydání. Grafika je jedním slovem ohavná, ale já věřím, že se najdou i tací, kterým to, stejně jako mně, nevadí. Myslí si, že co se týká grafiky je M&M VII ještě o něco větší propadák než Diablo II (-:
 

Čeština: Do češtiny jsou přeloženy texty, a přestože má nějaké ty mouchy je to kus dobře odvedené práce.
 

Suma sumárum: Pro ty, kterým nevadí špatná grafika a nejsou alergičtí na R.P.G. je to jasná volba, alespoň to zkuste, nebudete litovat ( a nejen litovat, Vy nebudete ani spát).

 

Hodnocení:AAAAAAAA

 Mat