Spellcross je jednou z nejvýznamnějších českých her, které prolomily brány popularity. Tímto kouskem, jenž začal sérii dobrých produktů, se vyznamenali všichni programátoři a grafici. Ale zejména se zvýšil kurz na naše programátorská studia, jímž se právem stala JRC interactive. Tímto bych jim chtěl velice poblahopřát a projevit jim mou velikou náklonnost : Díky hoši!!! Jste jedničky! Hra Spellcross nebyla pouze kdejakou obyčejnou hrou, ale vystřídali se zde prvky geniality, rozmarnosti a vypracovatelnosti a spojením všech těchto prvků vznikla game, která se zapsala do mé mysli. Pokud chcete slyšet můj názor, tak zlatá doba se opět projevila ve své plné kráse. Možná bych měl raději vynechat moje bezvýznamná tlachání a pustit se do popisování, protože se beztak už na něj těšíte. Tak a jdeme na to!

Grafika

Grafiku měli pěknou, to nemohu říci, ale myslím si, že ji mohli mít ještě lepší (podobná věta z Járy Cimrmana). Četl jsem mnoho článku o tvorbě a vzniku postaviček a domnívám se, že si dali hodně záležet. Přesto si myslím, že z pohledu grafického ztvárnění je to na průměrné až běžné úrovni. Americké vozidlo – Hummer se dal poznat hned na první pohled a nemuseli jste se dívat na jmenovku. Nezahálely ani ostatní podpůrné prostředky a z obrázků se dalo přibližně poznat o jakou techniku se jedná. Samotné jednotky se mi osobně hodně líbili, nejen proto, že se na nich nedalo nic zkazit, ale na první pohled byla vidět ta originalita a pokus zaujmout a těšit se na další krásné postavičky, které dostanete dalším postupem na vyšší na úroveň. Další věcí na vytknutí by bylo grafické ztvárnění pohybu. V té se ta genialita moc neprojevila a vypadalo to spíše na chůzi pinnochia, který je podlomen alkoholovému opojení. Naopak tanky a jiné podpůrné prostředky byly tak technicky vyspělé, že nepotřebovali k jízdě pásy, které měli. Vypadalo to spíše na mix tanka a vznášedla.

Děj

Po dějové stránce to bylo dobré. Mělo to zápletku > akci > vyvrcholení. Na začátku na Vás chodí slabí nepřátelé a postupem času se laťka zvyšuje až se dostanete do extrému, kde se bez dělostřelectva dobrého zkušeného oddílu tzv. neškrtnete. Ve hře se vyskytujete v blízké budoucnosti, tak nečekejte žádné nové technické vymoženosti, jako třeba létající jadernou ponorku s pohonem na všechny čtyři kola a střílejícím šlapacím rotopedem na vršku křídel. Nic takového, ale pouze americké, francouzské aj. vojenské prostředky. Proti Vám se postavila strana, která se nazývá „Other Side“ a je vybavena těmi nejlepšími věcmi co lidské oko nikdy nespatřilo. Mezi nejlepší zbraň co děla na začátku problém je šípomet, ale nechte se schválně překvapit, jaký ďábelský stroj to je. Budete fakt koukat, jak šípy prorážejí pancíř hummeru či tanku.

 

Je to opět hra dobyvačná a nezbývá nic jiného než dobývat a dobývat a zase dobývat.

 

Provedení

Vynikající! Lepší ani horší slovo proto nemám. Tenhle styl se mě opravdu líbil. V tomto odvětí to mají dobře provedené a promyšlené. Ke každé skupině můžete přiřadit vojenského oficíra, který navíc zvyšuje podle svého počtu nasazení vlastnosti. O druhy techniky je zde taky postaráno a můžete si vybírat ze 7 druhů : pěchoty čítá 9 typů vojáků, tanky – 8 typů, dělostřelectvo – 3 druhy, 6 typů transportérů, 2 radary, 3 protivzdušné jednotky a další 3 druhy z ostatní techniky ( vrtulník, MLRC, hummer ).

Během akce se nevydělává , ale počítá se to na kola. Každé dobité území má jakousi hodnotu a dobu těžby po kterou dostáváte bodíky. Ty dále můžete rozdělit buď do výzkumu nebo do peněz. Obě věci jsou důležité. Jedna je pro nákup a vylepšování a ta druhá pro vymýšlení nových doplňků.

Opravdu jedna skvělá věc mě potěšila hodně. V bojovém módu (který je vždy) se můžete zakopat a nepřítel, který Vás zraní pouze ubere jeden z pěti žlutých zákopových čtverečků.

Shrnutí

Této hře dávám 6 zasloužených bodů. Musím brát v potaz, že je to hra stará a česká (to není kvůli nadržování, ale proto, že mě příjemně překvapilo, že je to od české firmy a i přesto má takovou popularitu).

 

 

Lord Abak