Total Annihilation

Jak se liší 156. RTS od 155. RTS?

Real-timové strategie byly a jsou od dob Duny 2 velice výdělečným žánrem. To samozřejmě velice lákalo prospěcháře, kteří viděli ... příběh mít nemusíme = nemusíme mít spisovatele, jednotky uděláme podle reálu = nemusíme mít desingéry, mise se nějak spachtí = najmeme desingera misí, a grafiku uděláme pěknou = 2 grafici, programovou část zaopatří dva programátoři a hra je na světě. Nenápaditá, bez příběhu, nic moc hratelná, ale je na světě. Takto postupem doby vznikaly desítky a desítky průměrných strategií, které se ovšem docela dobře prodávali, protože po RTS byl vždy hlad, protože byly vždy jednoduché a i pro PC laika docela lehko dohratelné.

Jednoho krásného dne však přišla na svět hra Total Annihilation, nebyl to bůh ví jaký poprask, ale v herních médiích se dočkala poměrně příznivého hodnocení. Až za několik měsíců začalo všem docházel , že jim na monitorech poblikává nová legenda RTS. Bylo to nenápadné, ale bylo to tak, žádný veliký hype, žádná převratná grafika, ale skvělá hratelnost a to jo TO, na co se měří legendy.

Story

Příběh není nijak extrémně originální. Na jedné straně stojí Core společnost lidí, kteří vymysleli způsob, jak se stát nesmrtelnými, přenesli svoji mysl do stroje, a když stroj dosluhoval, jednoduše ji přenesli do stroje jiného. A tak to šlo po staletí, tisíciletí až do té doby, kdy je vrozená nenávist k nepřátelům- Armu (společnost svobodných lidí) vehnala do války. Válka trvala tisíce let, galaxie byla vyčerpaná, zvedla se poslední vlna bitev, ze kterých mohl vyjít pouze jeden, druhý prodělá Total Annihilation - totální vyhlazení. Kdo to bude? Podle toho, za koho budete hrát. Ono to je v podstatě jedno, protože Vám ručím za to, že si projdete obě kampaně a to ne jednou. Příběh je velice lineární a vůbec se nevětví, postupně se bude rozvíjet během 25 kampaní za každou stranu. To je celkem 50 kampaní!!!

Grafika

Přestože je tato hra už nějaký ten pátek na světě (přes pět let), grafika vypadá pořád skvěle. Kombinace 2D terénu s 3D jednotkami působí opravdu pěkně. Přestože je tato hra HW velice nenáročná (na mém starém P- 200 32 MG RAM to chodilo bez jediného seknutí), nebál bych se jí srovnávat i s kusy mnohem mladšími, jako jsou Age of Empires II, nebo Tiberian Sun. 

I 3D modely jednotek a budov jsou velice pěkně zpracované. Když vidím obrázky ze hry, tak si říkám, že to vypadá takové... placaté, ale pořád to vypadá skvěle. I když grafickým efektům bychom se dnes mohli s chutí zasmát, ale pěkný výbuch není to nejdůležitější.  

Jednotky

Tak tady tvůrci vsadili na kvantitu, protože v této hře najdete na každé straně prosím tuž... 53 jednotek, opravdu, nekecám...počítejte se mnou 1 velitel (hlavní postava ve hře, pokud zemře, mise končí) 9 botů, 11 vozidel (tanky), 9 lodí, 8 letadel 7 konstrukčních potvor (letadla, boti, lodě i vozidla) a 8 obraných opevnění. Ale tím výčet zdaleka nekončí, k dispozici máte také 21 budov. Pohoda, ne? Přestože to vypadá, že budete mít tolik druhů jednotek, že se v tom nevyznáte, není tomu tak. Hra Vás seznamuje se všemi jednotkami postupně (třeba letadla dostanete do rukou až v 9 misi) a pak, určitě si vytvoříte vlastní paletu oblíbených jednotek, já osobně téměř nepoužíval letadla, za to jsem vyráběl desítky levných tanků Stumpy, supersilné lodě Millenium (asi nejsilnější jednotka ve hře) a svojí základnu jsem chránil desítkami Defenderů, levných, ale výkonných raketometných věží. A pak, když jsem už byl vybaven, vydal jsem se do útoku, který vedl můj Comander se svým D-Gumem, kterým jednou ranou zničil vše, do čeho se strefil. A to byla bitka. A když se mi nechtělo bojovat, nebo jsem na buj nebyl připraven, vše jsem pěkně z dálky ostřeloval svojí Bertou, která má dostřel přes půl mapy a vše zničí na pár zásahů.        

Hratelnost

Hratelnost? The best. Prostě třída. Přemýšlet jste sice moc nemuseli, ale stát v čele obrovské armády tanků, botů, letadel a lodí Vám to více než vynahradilo. Pravda je sice taková, že jednotky a budovy obou stran konfliktu jsou si podobné jako vejce vejci, ale zato jich je tolik, že můžete vymýšlet skvělé vychytávky. Například jste mohli naložit Invadera (pochodující bomba) do transportního letadla, doletět na základnu nepřítele, vyložit ten dárek a s pobavením sladovat, jak se jejich obrané věže činí, aby ho odpráskly a až ho odprásknou tak ... BUM.  

Total Annihilation je jednoduše klasika nad klasika a v mém osobním žebříčku je výše než taková jména jako Age of Empires II, či dokonce WarCraft III.

Hodnocení:AAAAAAAA

             Mat